Skocz do zawartości

Subaru XV 2016


yossarian

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowny Panie Dyrektorze.

 

 

Liczyłem na SBD + CVT bo bardzo mi przypadło do gustu to połączenie w OBK'15 i F -S '15. Przyznam, że brak takiego połączenia w XV rozczarowuje.

Decyzja zupełnie niezrozumiała komercyjnie.

 

A czy chociaż napęd z obecnego Forestera XT - 2,0 DIT z CVT ma szansę na znalezienie się w nowym XV?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

A czy chociaż napęd z obecnego Forestera XT - 2,0 DIT z CVT ma szansę na znalezienie się w nowym XV?

Przykro mi , ale 2.0 DiT nie będzie oferowany w XV.

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzień dobry

 

Jako zadowolony posiadacz XV'14 jestem też żywo zainteresowany funkcjonalnościami, które mają wersje amerykańskie czy brytyjskie, a których wersja na nasz rynek jeszcze się nie doczekała :-) W związku z tym chciałbym zapytać o parę szczegółów odnośnie modelu '16, którego bardzo na naszym rynku wyglądam. Widząc jak fajnie wyposażone i niezubożone względem wersji amerykańskich są np. nasze Outbacki'16, mam duże nadzieje ;-) Jak przeczytałem wyżej, specyfikacje powinny być dostępne w styczniu, ale pozwolę sobie zadać te pytania również aby oddać swój głos w temacie "zainteresowanie XVem na rynku Polskim" :-)

No więc ciekawi mnie np.:

- (wiemy już, że jest starlink, więc nie pytam)

- czy będzie Eye-sight

- asystent martwego pola

- czerwone szwy np. na kierownicy

- regulowany podłokietnik (przod-tył)

- zasuwane miejsca na kubki

- opcja z kołem zapasowym

- relingi

- podłokietnik na tylnej kanapie (jedno z absurdalnych zuborzeń wersji PL dotychczas)

- port usb w przednim schowku (a nie tylko w podlokietniku)

- schowek na roletę pod podłogą bagażnika (to pewnie i tak odpadłoby w wersji z kołem zapasowym, niemniej to kolejne absurdalne zubożenie)

 

Mam nadzieję, że moje pytania nie brzmią jak wyrzuty, zupełnie nie to jest moją intencją, wiem że są siły wyższe w ramach marki. Zdaję sobie również sprawę z tego, że ktoś może uznać sporą część z mojej listy za "pierdoły". Niemniej z mojego punktu widzenia XV jest niesamowicie atrakcyjnym samochodem, i jego sukces na rynku amerykańskim to obrazuje - miałem okazję organoleptycznie potwierdzić jak dużo ich tam jeździ ;-) Natomiast jak powszechnie wiadomo wyposażenie wnętrza w Subaru nie jest najmocniejszym punktem, stąd takie "drobne zubożenia" - względem wersji z innych rynków - jak brak podłokietnika na tylnej kanapie *wydają* się bardzo niezrozumiałym strzałem w stopę ;-)

 

Pozdrawiam serdecznie

Marcin

Edytowane przez dreyhal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako zadowolony posiadacz XV 14 również mam pare pytan a nie wyrzutów:

dlaczego dla modeli europejskich nie mozna zamówic w ASO OEM wyposazenia opcjonalnego wystepujacego w modelech na inne rynki tzn:

1) lepszych głośników oem firmy kicker

2) wysuwanego podłokietnika

3) sciemniajacego sie lusterka

Na pewno jest tego więcej ale są to akcesoria o które pytałem w ASO podając oem nr części i otrzymałem odpowiedz ze na nasz rynek są niedostępne. Przecież żadne z tych akcesorium nie zmienia homologacji pojazdu i takiej polityki firmy zrozumieć nie potrafię- sam muszę to sobie ściągać od dealera Subaru z USA...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

No więc ciekawi mnie np.: - (wiemy już, że jest starlink, więc nie pytam) - czy będzie Eye-sigh

- nie

 

 

- asystent martwego pola

nie

 

 

- czerwone szwy np. na kierownicy

w zależności od wersji ( pomarańczowe )

 

 

- regulowany podłokietnik (przod-tył) - zasuwane miejsca na kubki

Nie wiem, ale wątpię, gdyż nie jest wymienione na liście zmian

 

 

- opcja z kołem zapasowym

Nie. Ale postaramy się przygotować ( podobnie jak dla OBK ) taką ofertę w after sales.

 

 

- podłokietnik na tylnej kanapie (jedno z absurdalnych zuborzeń wersji PL dotychczas)

Hmm, nasza wersja niczym się nie różni od wersji np. w Niemczech.  Stąd stwierdzenie o "zubożeniu" wersji dla PL jest chybione.

Podłokietnik będzie w droższych wersjach.

 

 

- port usb w przednim schowku (a nie tylko w podlokietniku)

Nie wiem

 

 

- schowek na roletę pod podłogą bagażnika (to pewnie i tak odpadłoby w wersji z kołem zapasowym, niemniej to kolejne absurdalne zubożenie)

Jak uprzednio - tak jak generalnie dla EU 

 

W połowie stycznie oczekujemy dostawy pierwszych egzemplarzy, wówczas sprawdzimy też te punkty, na które dziś nie mogę jeszcze udzielić odpowiedzi.

 

Mam nadzieję, że moje pytania nie brzmią jak wyrzuty

Nie odbieram tego w ten sposób. Tylko sugestia, jakoby "wersje PL" były "zubożone" są po prostu błędne.

 

 

dlaczego dla modeli europejskich nie mozna zamówic w ASO OEM wyposazenia opcjonalnego wystepujacego w modelech na inne rynki

Nie wiem, czy zamawianie części do wersji US jest możliwe ( zasadniczo ... powinno tak być ).

Sprawdzę w DT i dam znać.

 

Pozdrowienia 

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie odbieram tego w ten sposób. Tylko sugestia, jakoby "wersje PL" były "zubożone" są po prostu błędne.

Racja, mój błąd że oglądając recenzję z kierownicą po prawej stronie od razu założyłem, iż to model UK. A to model z Jamajki :) A właśnie założenie, że UK ma wersje w pełni doposażone, było powodem mojej pomyłki. Dziękuję bardzo za odpowiedz! No i ubolewam nad brakiem EyeSight :(

Edytowane przez dreyhal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

No więc ciekawi mnie np.: - (wiemy już, że jest starlink, więc nie pytam) - czy będzie Eye-sigh

- nie

 

 

- asystent martwego pola

nie

 

 

- czerwone szwy np. na kierownicy

w zależności od wersji ( pomarańczowe )

 

 

- regulowany podłokietnik (przod-tył) - zasuwane miejsca na kubki

Nie wiem, ale wątpię, gdyż nie jest wymienione na liście zmian

 

 

- opcja z kołem zapasowym

Nie. Ale postaramy się przygotować ( podobnie jak dla OBK ) taką ofertę w after sales.

 

 

- podłokietnik na tylnej kanapie (jedno z absurdalnych zuborzeń wersji PL dotychczas)

Hmm, nasza wersja niczym się nie różni od wersji np. w Niemczech.  Stąd stwierdzenie o "zubożeniu" wersji dla PL jest chybione.

Podłokietnik będzie w droższych wersjach.

 

 

- port usb w przednim schowku (a nie tylko w podlokietniku)

Nie wiem

 

 

- schowek na roletę pod podłogą bagażnika (to pewnie i tak odpadłoby w wersji z kołem zapasowym, niemniej to kolejne absurdalne zubożenie)

Jak uprzednio - tak jak generalnie dla EU 

 

W połowie stycznie oczekujemy dostawy pierwszych egzemplarzy, wówczas sprawdzimy też te punkty, na które dziś nie mogę jeszcze udzielić odpowiedzi.

 

Mam nadzieję, że moje pytania nie brzmią jak wyrzuty

Nie odbieram tego w ten sposób. Tylko sugestia, jakoby "wersje PL" były "zubożone" są po prostu błędne.

 

 

dlaczego dla modeli europejskich nie mozna zamówic w ASO OEM wyposazenia opcjonalnego wystepujacego w modelech na inne rynki

Nie wiem, czy zamawianie części do wersji US jest możliwe ( zasadniczo ... powinno tak być ).

Sprawdzę w DT i dam znać.

 

Pozdrowienia 

 

To już prawie wszystko wiemy. Proszę jeszcze o info na temat zmian w tylnym zawieszeniu (na czym będą polegać ?) oraz czy jest planowane lepsze wyciszenie. Ukłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Proszę jeszcze o info na temat zmian w tylnym zawieszeniu

Zmiana tuningu zawieszenia, cel - poprawa komfortu na krótkich nierównościach nawierzchni. 

 

Co do wyciszenia nie mam danych.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy podnoszenie cen o 500 (Forester) lub 1000 EUR (STI) to dobry pomysl w monecie gdy EUR po 4,4 PLN?

 

Dlaczego zawsze importer/dealer ma byc zabezpieczony przed ryzykiem kursowym a klient nie?

 

Chce zamowic auto z produkcji styczniowej na odbior w kwietniu ale dzis nie wiem czy mnie bedzie na niego stac jak euro skoczy np w okolice 5 PLN.

 

Wiem ze temat byl wielokrotnie omawiany ale przy slaby zlotym wcia aktualny.

 

Wg mnie ok 202 tys PLN za "gołe" STI to juz calkiem sporo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Subaru może pozwolić sobie na podnoszenie cen, gdyż jako jedna z niewielu marek notuje regularnie od kilku lat wzrost sprzedaży na rynkach światowych. Fabryki pracują na pełnej wydajności, a i tak nie są w stanie zaspokoić światowego popytu. W sytuacji, gdy towar rozchodzi się jak świeże bułeczki, nic dziwnego, że podnoszą ceny. Zagorzali fani i tak kupią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

Ponieważ pierwsze samochody właśnie do nas dotarły, pozwalam sobie ( zgodnie z obietnicą :) ) uzupełnić odpowiedzi : 

 

 

zasuwane miejsca na kubki
 

Tak

 

 

regulowany podłokietnik (przod-tył)

Nie

 

 

port usb w przednim schowku (a nie tylko w podlokietniku)

Tak.

 

Ponieważ samochody jeszcze nie są zarejestrowane, nie byłem w sanie sprawdzić funkcjonowania "stopniowania" lineartronika w MY16.

To samo dotyczy kwestii komfortu tylnego zawieszenia.

Natomiast ogólnie wnętrze samochodu sprawia lepsze jakościowo wrażenie.

 

 

 

Czy podnoszenie cen o 500 (Forester) lub 1000 EUR (STI) to dobry pomysl w monecie gdy EUR po 4,4 PLN?

No cóż, wątek jest o XV, więc pozwolę sobie zwrócić uwagę, że większość XV jest teraz tańsza niż dawniej ( pomimo lepszego wyposażenia ). Dotyczy to szczególnie najbardziej popularnych u nas wersji ( Comfort + Exclusive ), gdzie w przypadku tego drugiego cena jest niższa nawet do 2.500 Euro ( Exclusive 2.0 A/T ).

 

Co do Foresterów to tylko niektóre wersje są nieco droższe, co odzwierciedla ( a i to tylko częściowo ) zmiany w wyposażeniu.

O STI już na początku napisałem, że mieliśmy błąd w kalkulacji, lecz nie korygowaliśmy go "od razu", lecz stopniowo.

Przypominam też, że aktualnie STI ma w wyposażeniu "advanced safety system" ( jak w Levorgu ).

 

 

 

Dlaczego zawsze importer/dealer ma byc zabezpieczony przed ryzykiem kursowym a klient nie?

Importer ma takie same możliwości zabezpieczania kursów jak każdy. Z tym że konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w przypadku podrożenia produktu ( importer anie dealer takiej możliwości nie mają ).

 

A co do samych kursów ... no cóż, na to wpływu nie mamy. Przyznaję też, że tak gwałtownej utraty wartości złotówki na skutek zawirowań politycznych nie przewidzieliśmy ( pewne osłabienie mogło być oczekiwane, ale nie aż tak ...)

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ samochody jeszcze nie są zarejestrowane, nie byłem w sanie sprawdzić funkcjonowania "stopniowania" lineartronika w MY16.

O co chodzi z tym stopniowaniem? Czy bezstopniowa skrzynia stanie się stopniowaną? Przecież to się kłóci z ideą skrzyni bezstopniowej. Jeżeli ma nie być płynnej zmiany przełożeń, to po co ten wynalazek?

Edytowane przez miszael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O co chodzi z tym stopniowaniem? Czy bezstopniowa skrzynia stanie się stopniowaną?

Program zmienia obroty imitując zmiany przełożeń, po to by nie draznić stałymi obroitami silnika (jak w skuterze)

Jeśliklasyczne zachowanie CVT Ci nie przeszkadza też nie ma problemu - będziesz jeździł w trybie jaki pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowym Outbacku, Foresterze i Levorgu mocniejsze wciśnięcie gazu skutkuje tym, że skrzynia symuluje przełożenia, jak zwykły automat. Przynajmniej dla uszu jest to lepsze jak wycie silnika na jednostajnych wysokich obrotach. Przy delikatnym przyspieszaniu działa jak CVT.

Mnie osobiście to pasuje.

 

 

---------

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

To samo dotyczy kwestii komfortu tylnego zawieszenia.
 

 

wspomniana modyfikacja charakterystyki tylnego zawieszenia to jedna z najważniejszych zmian dla przyszłych nabywców w "liftowym" XV 

 

to nawet nie tyle kwestia komfortu co właściwszej dla tego auta pracy zawieszenia, niestety tył "nie wyrabia" np. na asfaltowych drogach gorszej jakości, nie wybiera nierówności tylko podskakuje momentalne tracąc przyczepność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jest chociaż w języku polskim? Jak w Subaru wyglądają aktualizacje? Można kupić nowszą wersję, bo ta z 2013 na polskich drogach czynni nawigację bezużyteczną :( Albo jest chociaż możliwość wgrania niefabrycznej mapy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wj polskim to nie wiem, nie mozna kupic nowej wersji, nie mozna wgrac niefabrycznej mapy , zostaje Ci albo korzystanie z sygica przez mirrorlinka ( ktory zreszta nie chce wspolpracowac ze wszystkimi telefonami ale jest to wina softu w telefonie) albo kupno stacji multimedialnej... Ale przeciez Subaru nie kupuje sie dla nawigacji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawigacja to już nie tylko gadżet, ale coraz powszechniejszy instrument w samochodzie. Ja osobiście wolę mieć ją zabudowaną w kokpicie, ponieważ:

1) lepiej wygląda nawigacja zabudowana, niż ekranik na uchwycie przyczepiony do szyby na przyssawkę;

2) nawigacja zainstalowana w kokpicie może dysponować większym rozmiarem wyświetlacza, dzięki temu jest czytelniejsza;

3) w niektórych krajach (np. Słowacja) w polu widzenia kierowcy nie może być przyczepione do szyby nic, co by ograniczało widoczność (z wyjątkiem lusterka wstecznego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przez wiele lat smigalem po europie z nawigacja przyklejona do szybki ale odkad pojechalem do sloweni ze znajomym jego autem z wbudowana navi postanowilem ze musze miec taki gadzet w swoim nastepnym aucie. Z prostego powodu - jest to mega wygodna  rzecz bez kabli, dodatkowego zasilania, nie gubi zasiegu itp w dodatku w niektorych krajach eu mozna dostac mandat za przyklejenie nawigacji w nieodpowiednim miejscu na szybce. Teraz gdybym chcial kupic auto z nawigacja to tylko z taka ktora ma wbudowanego androida albo windowsa. Dlatego pytam : czy jest mozliwosc kupna nowego xv/levorga bez starlinka??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...