krzysiekgru Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Witam serdecznie Wiem, że generalnie takie posty nie są lubiane i na samym początku zaznaczam iż przeczytałem wszystko na temat Legacy z klekotem, mimo wszystko chciałbym zapytać ponieważ planuję zakup takiego autka w wersji rodzinno / ekonomicznej z 2009 roku z przebiegiem 120-130 tys. km. Z tego co jest napisane w ofercie auto było cały czas serwisowane w ASO. Za te pieniądze mogę kupić coś nudnego i przewidywalnego typu VW, Skoda, Ford, Opel itp. itd. ale zawsze chciałem mieć Subaru a kombiaka z dieslem można nawet rzeczowo argumentować mojej lepszej połówce Stąd moje pytanie - na co warto zwrócić uwagę podczas zakupu takiego auta? Wiem że w niektórych modelach są problemy ze sprzęgłem i dwumasą - dojechane sprzęgło wiadomo ale jak poznać żę dwumasa "się kończy" - koszt dwumasy sachsa prawie 2 tysie więc nie mało. Poproszę na co jeszcze warto zwrócić uwagę? Poza oczywistym dbaniem przeczytałem iż autko lubi jak się przeczyszcza wtryski nie tylko za pomocą gazu ale również innymi środkami - jakimi i co ile ? Jeśli dobrze pamiętam to silnik jest na łańcuchu nie na pasku? Auto, którym jestem zainteresowany jest w Katowicach czy ktoś może mi polecić jakiś warsztat (nie musi być ASO), który mógłby kompleksowo sprawdzić samochód przed jego zakupem. Z góry dziękuję za rzeczowe odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 na samym początku zaznaczam iż przeczytałem wszystko na temat Legacy z klekotem, Jakbyś wszystko przeczytał to ...... ja w to nie wierzę. Może przeczytaj jeszcze raz i to ze zrozumieniem. Nie odbieraj tego jako złośliwość i napisz do forumowiczów którzy na ten temat duuuużo pisali. Nie wiem ile kosztuje dwumasa ale o sprzęgle pisano, że kosztuje 6tPLN a filtr DPF 10tPLN. Czy o tym też czytałeś. Może podane ceny są już nieaktualne ale sprawdź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnoldpe Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Po=wo=dze=nia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 taaa.. dpf w 2009 jeszcze chyba był otwarty a sprzęgło posiada już od dawna zamiennik bardziej by mnie martwiło to że to auto przejeżdżało rocznie raptem 20tys co dla diesla, w moim odczuciu, nie jest zdrowe diesel ma dużo jeździć czyli w trasach jeździć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Wojtalik Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Jak ma wymieniony silnik i sprzęgło i masz na to gwarancję to bierz jak nie to radzę zapomnieć o dyszlu. Tak jak koledzy wyżej pisali. Przeczytaj jeszcze raz wątki. Sprzęgła, dwumasy, dpfy....słyszałem o pękających wałach etc. Jeździłem kilkoma dieslami ( audi, ford Mondeo) i kilkoma autami benzynowymi ( fiat, toyota, honda, ford) i nigdy nie wrócę do terkotu....wyleczyli mnie w warsztatach. Oszczędzasz na paliwie płacisz w serwisie. Kup benzynę i ewentualnie pomyśl o lpg. Tu też proponuję lekturę forum. Dodam tylko, że mimo iż moje subaru jest starsze od wcześniejszych moich aut nie zamienił bym się na żadne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal2r Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 jeżeli to legacy IV to nie będzie problemów z dpf'em, taj jest półotwarty i bez procedury wypalania. co do sprzęgła i dwumasy, może kiedyś to był problem, teraz można to zrobić za w miarę normalne pieniądze. W ASO sprawdź korekty wtrysków, będziesz wiedział w jakim są stanie. Co do silnika się nie wypowiadam, niektóre padają, niektóre nie. pozdrawiam, MR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elSlavo Opublikowano 1 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2015 Też chciałem diesla i kupiłem 2.0.... benzyne :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dareq Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Benzyna 2.0 plus lpg w tym kierunku może popatrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Wiem, że generalnie takie posty nie są lubiane i na samym początku zaznaczam iż przeczytałem wszystko na temat Legacy z klekotem, mimo wszystko chciałbym zapytać ponieważ planuję zakup takiego autka w wersji rodzinno / ekonomicznej z 2009 roku z przebiegiem 120-130 tys. km Kup, tylko miej odłożone circa 20-30 tys pln na ewentualną awarię silnika. A jak cię przeraża 2000 zł na dwumasę, to poszukaj niezawodnej wersji benzynowej lub czegoś innej marki. Po co masz potem głosić opinię, że Subaru to gówniane i drogie w utrzymaniu wozy? A cena ON jest taka, że nawet Subaru Turbo z lpg jeździ teraz taniej.... a potencjalnych kosztów jest znacznie mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krzysiekgru Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) Dziękuję za odpowiedź W grę wchodzi tylko Diesel z racji prowadzionej działalności, faktury na ON itd., nie jestem zwolennikiem korka w dupie i na pewno nie zagazuje auta. W ogólnym rozrachunku lepiej sobie temat odpuścić kupić Mondeo i zbierać na zabaweczkę WRX`a ? Edytowane 2 Lipca 2015 przez krzysiekgru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 na samym początku zaznaczam iż przeczytałem wszystko na temat Legacy z klekotem,Jakbyś wszystko przeczytał to ...... ja w to nie wierzę. Może przeczytaj jeszcze raz i to ze zrozumieniem. Nie odbieraj tego jako złośliwość i napisz do forumowiczów którzy na ten temat duuuużo pisali. Nie wiem ile kosztuje dwumasa ale o sprzęgle pisano, że kosztuje 6tPLN a filtr DPF 10tPLN. Czy o tym też czytałeś. Może podane ceny są już nieaktualne ale sprawdź. Rozumiem, że to wiesz z pewnego źródła, a nie powielasz niesprawdzonych urban legends i nie uprawiasz hejtu :/ Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 ceny podstawowych części zamiennych na rynku aftermarket są bardzo zbliżone jak nie takie same jak do innych diesli koło dwumasowe do 2 k pln sprzegło do 1 kpln DPF "otwarty" nie mam pojęcia ale sadze ze nowy w przedziale 5 -7 k pln największym do tego niewiadomym problemem jest poważna awaria silnika wymagająca wymiany bloku itp. to już bez wątpienia powyżej 20 k pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 największym do tego niewiadomym problemem jest poważna awaria silnika wymagająca wymiany bloku itp. to już bez wątpienia powyżej 20 k pln Kup, tylko miej odłożone circa 20-30 tys pln na ewentualną awarię silnika. Jeśli serwisowany w ASO i bez niedozwolonych przeróbek - ryzyko zniwelowane do zera. SIP oferuje "gest handlowy" ceny podstawowych części zamiennych na rynku aftermarket są bardzo zbliżone jak nie takie same jak do innych diesli koło dwumasowe do 2 k pln sprzegło do 1 kpln kpl z wymianą ( w nieaso) ok 2700 PLN DPF "otwarty" nie mam pojęcia ale sadze ze nowy w przedziale 5 -7 k pln Problem nie występuje, ani 5, ani 7, ani 10. W praktyce element niezauważalny eksploatacyjnie, chyba do tej pory nie było konieczności interwencji, a znam OBK z 2008 o przebiegu ponad 4XX kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel_zf2003 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Tez przesledzilem watki pod nazwa subaru - ON. Z tym ze ja z nudow . Nie kupie juz nigdy klekota. Gdyby kolega czytal uwazniej, wiedzialby ze auta do 2010r to auta wysokiego ryzyka . Ponoc po 2010r cos tam poprawili w dieslu i juz tak czesto awarie silnika nie wystepuja. Ja w kazdym badz razie nie wsadzalbym sie na taka mine. Dwumasa moze okazac sie kropla w morzu wydatkow. Zwlaszcza ze w benzynie tez mamy dwumase i to niezbyt trwala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 DPF "otwarty" nie mam pojęcia ale sadze ze nowy w przedziale 5 -7 k plnProblem nie występuje, ani 5, ani 7, ani 10. W praktyce element niezauważalny eksploatacyjnie, chyba do tej pory nie było konieczności interwencji, a znam OBK z 2008 o przebiegu ponad 4XX kkm niestety loteria, w Skodach nie miałem z nimi najmniejszego problemu w Subaru XV 2 DPF-y padły po znikomym przebiegu w aucie na gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 DPF "otwarty" nie mam pojęcia ale sadze ze nowy w przedziale 5 -7 k plnProblem nie występuje, ani 5, ani 7, ani 10. W praktyce element niezauważalny eksploatacyjnie, chyba do tej pory nie było konieczności interwencji, a znam OBK z 2008 o przebiegu ponad 4XX kkm niestety loteria, w Skodach nie miałem z nimi najmniejszego problemu w Subaru XV 2 DPF-y padły po znikomym przebiegu w aucie na gwarancji Mylisz DPF-y. Te tzw "półotwarte"(jeśli tam coś w ogóle było, samochody kopciły po mocniejszym dodaniu gazu) były stosowane w rocznikach 08-09 i z nimi nigdy nie było żadnego problemu. Ty swoje problemy miałeś z zamkniętym, stosowanym od 2010, gdzie była już procedura wypalania. We wcześniejszym nic takiego nie występowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) DPF "otwarty" nie mam pojęcia ale sadze ze nowy w przedziale 5 -7 k plnProblem nie występuje, ani 5, ani 7, ani 10. W praktyce element niezauważalny eksploatacyjnie, chyba do tej pory nie było konieczności interwencji, a znam OBK z 2008 o przebiegu ponad 4XX kkm niestety loteria, w Skodach nie miałem z nimi najmniejszego problemu w Subaru XV 2 DPF-y padły po znikomym przebiegu w aucie na gwarancji Mylisz DPF-y. Te tzw "półotwarte"(jeśli tam coś w ogóle było, samochody kopciły po mocniejszym dodaniu gazu) były stosowane w rocznikach 08-09 i z nimi nigdy nie było żadnego problemu. Ty swoje problemy miałeś z zamkniętym, stosowanym od 2010, gdzie była już procedura wypalania. We wcześniejszym nic takiego nie występowało. nic nie mylę dobrze wiem o jakim DPF-ie mowa ktoś chce kupić auto używane i może się zdarzyć, że DPF po jakimś czasie będzie wymagał wymiany a wtedy myśląc o nowym to są koszty o jakich wspomniałem "open type" DPF podobno tylko Legacy/Outback MY08 największym do tego niewiadomym problemem jest poważna awaria silnika wymagająca wymiany bloku itp. to już bez wątpienia powyżej 20 k pln skoro dyskusja o kosztach to taka mała dygresja przyjęło się mówić, że naprawa Subaru Boxer Diesel jest droga a sądzę, że naprawa każdego paroletniego diesla na oryginalnych short blocku kosztowałaby podobnie Edytowane 2 Lipca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 open type" DPF podobno tylko Legacy/Outback MY08 Mój był MY09, i też taki miał przyjęło się mówić, że naprawa Subaru Boxer Diesel jest droga a sądzę, że naprawa każdego paroletniego diesla na oryginalnych short blocku kosztowałaby podobnie Święta racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Witam serdecznie ..... Jeśli dobrze pamiętam to silnik jest na łańcuchu nie na pasku? .... Lepiej kupic benzyniaka, tam silniki sa mocowane na poduszkach a nie wisza na paskach czy lancuchach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 open type" DPF podobno tylko Legacy/Outback MY08 Mój był MY09, i też taki miał przyjęło się mówić, że naprawa Subaru Boxer Diesel jest droga a sądzę, że naprawa każdego paroletniego diesla na oryginalnych short blocku kosztowałaby podobnie Święta racja Znowu ten hejt i urban legend. Nie sądziłem, że i Ty "sjak" pójdziesz tą drogą . A może to jest właśnie ta droga. Ale ad rem ; patrz nie na koszty paliwa a na koszty eksploatacji. Poczytaj, pogadaj ze znajomym mechanik a potem zrób to co ma sens. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) @@Sławek1, ile przejechałeś SBD? Bo ja 300 kkm I jakie wg Ciebie są te koszty eksploatacji ? Bo ja swoją wiedzę, pochodzącą z osobistego doświadczenia, przekazałem. Masz jakieś inne wiadomości o kosztach, które OSOBIŚCIE ponosiłeś? Edytowane 2 Lipca 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) @Sławek1, ile przejechałeś SBD? Bo ja 300 kkm I jakie wg Ciebie są te koszty eksploatacji ? dla mnie koszty jazdy Subaru Boxer Diesel są zdecydowanie za wysokie a silnik mi nie padł auto na gwarancji kupione jako demo w polskim salonie na przestrzeni tych niecałych 40 k km 6 czy 7 wymian oleju w silniku, plus 2 normalne terminowe przeglądy, chyba 2 razy odpłatne czyszczenie "czystego" DPF-u, 1 dodatkowa wymian filtra paliwa, 2 "padniete" DPF-y (w tym jeden wymieniony za free), jazda w trasie z ciągłą procedurą aktywnego wypalania DPF-u czyli znacząco podwyższone spalanie oraz wiele wizyt w ASO do tego pozostawienie mnie na lodzie przez "gwaranta" biorąc pod uwagę, że z problemem zostałem sam to zdecydowanie najdroższe auto w eksploatacji nie wspominając o przeglądach i wymianach kloców hamulcowych na same extra dodatkowe zabiegi związane z obsługą "sprawnego" niesprawnego DPF-u na wydałem tyle prawie tyle samo co na paliwo w tym czasie Edytowane 2 Lipca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 dla mnie koszty jazdy Subaru Boxer Diesel są zdecydowanie za wysokie To wiemy już z miliona innych wątków, ale Ty miałeś popsuty samochód, nie potrafiłeś/nie chciałeś wyegzekwować skutecznej naprawy od gwaranta i płaciłeś za bezdurno A nie każdy sobie na to pozwoli, raz, że będzie szkoda mu pieniędzy, dwa. że nie lubi być rolowany Poza tym autor wątku jest zainteresowany samochodem bez tego ustrojstwa, które tak Ciebie prześladowało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) To wiemy już z miliona innych wątków, ale Ty miałeś popsuty samochód, nie potrafiłeś/nie chciałeś wyegzekwować skutecznej naprawy od gwaranta i płaciłeś za bezdurno A nie każdy sobie na to pozwoli, raz, że będzie szkoda mu pieniędzy, dwa. że nie lubi być rolowany Poza tym autor wątku jest zainteresowany samochodem bez tego ustrojstwa, które tak Ciebie prześladowało raz jeszcze, DPF jest wyłączony gwarancji z jakiegokolwiek powodu nie będę się awanturował z ludźmi którzy twierdzą że białe jest czarne nie będę na kolanach klęczał i prosił o naprawę, stać mnie na taką stratę mam swój honor natomiast mam prawo do własnej opinii samochodzie marki Subaru zakupionym i serwisowanym w ramach polskiej sieci sprzedaży, opinii na podstawie moich doświadczeń być może dla wielu z was marka Subaru kojarzy się z zaufaniem, mnie nie i niestety sporo mnie kosztuje jak i kosztowało przekonanie się o tym Edytowane 2 Lipca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) DPF jest wyłączony gwarancji z jakiegokolwiek powodu Czasem warto znać swoje prawa, ale kto bogatemu zabroni się przed tym wzdragać stać mnie na taką stratę mam swój honor Tylko nie powtarzaj tego publicznie (o gwarancji) , po prostu nie wprowadzaj innych w błąd. Edytowane 2 Lipca 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się