przemo76 Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 witam, oglądałem dzisiaj takiego forka i w moim odczuciu ciężko chodzi sprzęgło, chciałbym poznać Wasze odczucia, którzy macie takie samochody. większość moich ostatnich samochodów miało at i może po prostu się odzwyczaiłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Generalnie sprzęgło w tym modelu nie chodzi zbyt lekko wiec możesz uznać to za normę Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SEBA_M Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Potwierdzam. Od 140kkm do 215kkm działało tak samo jak teraz nowe. OEMowe wytrzymało 215kkm a lekko nie miał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AmeAgaru Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Ciężko pracuje to niestety taka norma. W korkach noga odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 u mnie też ... w butach z miękką podeszwą czuć dłuższy przejazd przez miasto ;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Potwierdzam - stanie w korku pod górkę to mały koszmar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Potwierdzam - stanie w korku pod górkę to mały koszmar mhh, czasem nawet rezygnuję z "hill holdera'a" i po staremu używam ręcznego ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rysiop Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 W moim to samo,żona nie daje rady nacisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartol Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 Czasami żałuję że nie kupiłem AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2015 (edytowane) A ja się wyłamie i powiem że chodzi OK Chyba że za bardzo nogi cwiczyłem... Edytowane 10 Czerwca 2015 przez muzyk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadiuss Opublikowano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2015 (edytowane) Ja mam skrzynie do wymontowania bo po prostu sprzęgło może się kończyć. W Konfiguracji 2,5t + MT nie zawsze poprzedni właściciele potrafią się obchodzić ze sprzęgłem. Edit: za to lewą łydkę mam po warszawskich korkach stalową Edytowane 11 Czerwca 2015 przez arkadiuss Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 dzieki wszystkim za odpowiedzi, szukam AT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 (edytowane) dzieki wszystkim za odpowiedzi, szukam ATNajpierw się przejdź takim z AT, bo te skrzynie, choć podobno bardzo trwałe, to jednak są przestarzałe i mocno ograniczają osiągi. 2,5XT z MT przyspiesza do 100 w 6 sekund, a z AT w 7,6... P. S. W moim też jest twarde sprzęgło, ale nie chciałbym w nim AT. Moja Córka ma mały, dość mocny samochodzik ze skrzynią dwusprzęgłową i czymś takim jeździ się bardzo fajnie, ale stara hydrokinetyczna w samochodzie typu SF 2,5XT, jakoś mi nie pasuje... Edytowane 12 Czerwca 2015 przez piotruś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Mam 2.5XT w MT. Nigdy nie jeździłem AT, aż do teraz. Chwilowo jeżdżę zastępczym Hyundaiem ix35 2.0D w AT. Nuuuda, zero frajdy z jazdy. Ok, jest to wygodne, moja Żona by się pewnie ucieszyła, że nie trzeba myśleć o biegach, ale jak dla mnie MT to jednak to co samochód czyni samochodem. Z AT to po prostu pojazd do przemieszczania. Przyznam, że gorzej sobie wyobrażałem AT, da się z tym żyć, ale jak dla mnie jest to słabe - ja lubię mieć lepszą kontrolę, przełożenie obrotów silnika na asfalt. Z drugiej strony faktem jest, że XT MT do jazdy w korkach to średni samochód. On w ogóle nie za bardzo sprawdza się w sytuacjach start-stop. Ale jako ciekawostkę powiem jeszcze, że jak kupiłem s-turbo jakiś czas temu (MT), to na początku po przesiadce ze starego passata stwierdziłem: "jak to sprzęgło ciężko chodzi!" a po 3 latach jazdy, było to już dla mnie zupełnie normalne. Nie wiem czy noga mi się przyzwyczaiła do sprzęgła, czy sprzęgło do nogi. W obecnym XT, chodzi tak jak należy, trochę ciężej niż w s-t, ale prawidłowo. Poprzedni właściciel zmieniał w zeszłym roku bo twierdził, że ciężko chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2015 Moim głównym powodem (+ chęć posiadania turbo) przesiadki z poprzedniego Forka na XT'ka była właśnie skrzynia AT, byłem bardzo niezadowolony z takiej kobinacji. Ogólnie skrzynia OK, do jazdy w korkach czy terenie super, ale MT daje zdecydowanie więcej frajdy z jazdy. Do sprzęgła w XTku da się przyzwyczaić, choć za każdym razem jak przesiadam się do innego auta to lewą nogą wybijam dziurę w podłodze 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PaWeL1913 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2015 W moim XT sprzęgło chodziło ciężko przy zakupie i myślałem ,że tak ma być, ale dość szybko je wymieniłem i teraz chodzi lekko. Mam tu jeszcze toyotę avensis i discovery 2, sprzęgła tam działają porównywalnie lekko. Zrób test sprzęgła, czy się nie ślizga, może tam też już jest koniec. Moim zdaniem automat jest ok ale do dużego auta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się