przemo76 Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 witam, oglądałem dzisiaj takiego forka i w moim odczuciu ciężko chodzi sprzęgło, chciałbym poznać Wasze odczucia, którzy macie takie samochody. większość moich ostatnich samochodów miało at i może po prostu się odzwyczaiłem Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Generalnie sprzęgło w tym modelu nie chodzi zbyt lekko wiec możesz uznać to za normę Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
SEBA_M Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Potwierdzam. Od 140kkm do 215kkm działało tak samo jak teraz nowe. OEMowe wytrzymało 215kkm a lekko nie miał. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AmeAgaru Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Ciężko pracuje to niestety taka norma. W korkach noga odpada. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 u mnie też ... w butach z miękką podeszwą czuć dłuższy przejazd przez miasto ;-( Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Potwierdzam - stanie w korku pod górkę to mały koszmar Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Potwierdzam - stanie w korku pod górkę to mały koszmar mhh, czasem nawet rezygnuję z "hill holdera'a" i po staremu używam ręcznego ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
rysiop Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 W moim to samo,żona nie daje rady nacisnąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartol Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 Czasami żałuję że nie kupiłem AT Link to comment Share on other sites More sharing options...
muzyk Posted June 10, 2015 Share Posted June 10, 2015 (edited) A ja się wyłamie i powiem że chodzi OK Chyba że za bardzo nogi cwiczyłem... Edited June 10, 2015 by muzyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
arkadiuss Posted June 11, 2015 Share Posted June 11, 2015 (edited) Ja mam skrzynie do wymontowania bo po prostu sprzęgło może się kończyć. W Konfiguracji 2,5t + MT nie zawsze poprzedni właściciele potrafią się obchodzić ze sprzęgłem. Edit: za to lewą łydkę mam po warszawskich korkach stalową Edited June 11, 2015 by arkadiuss Link to comment Share on other sites More sharing options...
przemo76 Posted June 12, 2015 Author Share Posted June 12, 2015 dzieki wszystkim za odpowiedzi, szukam AT Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotruś Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 (edited) dzieki wszystkim za odpowiedzi, szukam ATNajpierw się przejdź takim z AT, bo te skrzynie, choć podobno bardzo trwałe, to jednak są przestarzałe i mocno ograniczają osiągi. 2,5XT z MT przyspiesza do 100 w 6 sekund, a z AT w 7,6... P. S. W moim też jest twarde sprzęgło, ale nie chciałbym w nim AT. Moja Córka ma mały, dość mocny samochodzik ze skrzynią dwusprzęgłową i czymś takim jeździ się bardzo fajnie, ale stara hydrokinetyczna w samochodzie typu SF 2,5XT, jakoś mi nie pasuje... Edited June 12, 2015 by piotruś Link to comment Share on other sites More sharing options...
RadziejS Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Mam 2.5XT w MT. Nigdy nie jeździłem AT, aż do teraz. Chwilowo jeżdżę zastępczym Hyundaiem ix35 2.0D w AT. Nuuuda, zero frajdy z jazdy. Ok, jest to wygodne, moja Żona by się pewnie ucieszyła, że nie trzeba myśleć o biegach, ale jak dla mnie MT to jednak to co samochód czyni samochodem. Z AT to po prostu pojazd do przemieszczania. Przyznam, że gorzej sobie wyobrażałem AT, da się z tym żyć, ale jak dla mnie jest to słabe - ja lubię mieć lepszą kontrolę, przełożenie obrotów silnika na asfalt. Z drugiej strony faktem jest, że XT MT do jazdy w korkach to średni samochód. On w ogóle nie za bardzo sprawdza się w sytuacjach start-stop. Ale jako ciekawostkę powiem jeszcze, że jak kupiłem s-turbo jakiś czas temu (MT), to na początku po przesiadce ze starego passata stwierdziłem: "jak to sprzęgło ciężko chodzi!" a po 3 latach jazdy, było to już dla mnie zupełnie normalne. Nie wiem czy noga mi się przyzwyczaiła do sprzęgła, czy sprzęgło do nogi. W obecnym XT, chodzi tak jak należy, trochę ciężej niż w s-t, ale prawidłowo. Poprzedni właściciel zmieniał w zeszłym roku bo twierdził, że ciężko chodziło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted June 12, 2015 Share Posted June 12, 2015 Moim głównym powodem (+ chęć posiadania turbo) przesiadki z poprzedniego Forka na XT'ka była właśnie skrzynia AT, byłem bardzo niezadowolony z takiej kobinacji. Ogólnie skrzynia OK, do jazdy w korkach czy terenie super, ale MT daje zdecydowanie więcej frajdy z jazdy. Do sprzęgła w XTku da się przyzwyczaić, choć za każdym razem jak przesiadam się do innego auta to lewą nogą wybijam dziurę w podłodze 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
PaWeL1913 Posted June 13, 2015 Share Posted June 13, 2015 W moim XT sprzęgło chodziło ciężko przy zakupie i myślałem ,że tak ma być, ale dość szybko je wymieniłem i teraz chodzi lekko. Mam tu jeszcze toyotę avensis i discovery 2, sprzęgła tam działają porównywalnie lekko. Zrób test sprzęgła, czy się nie ślizga, może tam też już jest koniec. Moim zdaniem automat jest ok ale do dużego auta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now