Skocz do zawartości

Jakie wady OBK 2.0D z CVT


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

poszedłem do salonu po forka XT (nie idzie, ale fajny jako drugie auto dla żony) a wyszedłem z przekonaniem do OBK 2.0D z CVT

 

potrzebuję aby auto wytrzymało około 400kkm  w 8-10 lat

 

Wiem, że sprzęt całkiem nowy ale może ktoś już coś wie

 

jak trwałość dwumasy? zakładam, że w automacie powinna być bardzo trwała

Czy już znane są wady skrzyni CVT

czy AWD nadal jest prawdziwe awd czy jakaś ściema z dołączaniem itd

Silnika się NIE OBAWIAM

Czy zawieszenie nadal jest bardzo trwałe jak z modeli z dawnych lat

czy to prawda, że nie ma już opcji SLS i auto po załadowaniu będzie wyglądać jak każdy wieśniacki outlander z dupą na ziemi?

 

inne pytania

Czy blachy narażone na uszkodzenia mają ocynk lub inne poważne zabezpieczenie

 

i być może trochę pytania nie polityczne

czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE

Co się stało, że OBK jest znacznie tańszy w stosunku do wcześniejszych modeli np w porównaniu do forka xt

tandetne materiały, wykastrowany czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak trwałość dwumasy? zakładam, że w automacie powinna być bardzo trwała

Problem nie występuje ;)

 

czy AWD nadal jest prawdziwe awd czy jakaś ściema z dołączaniem itd
  Prawdziwe, tylko trochę inaczej realizowane. W każdym razie nie jest to napęd dołączany, tylko stałe AWD (p/t 60/40)

 

Co się stało, że OBK jest znacznie tańszy w stosunku do wcześniejszych modeli np w porównaniu do forka xt

Przyjazna polityka SIP-u :)

 

Na resztę pytań niestety nie znam odpowiedzi odnośnie MY15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W CVT nie ma dwumasy.

Tył nie ma już zawieszenia samopoziomującego.

O trwałości przekonamy się za kilka lat, ale wymiana powinna być tańsza.

minus - brak nawiewów z tyłu (jak ktoś jeździ z rodziną)

Edytowane przez maric1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ...

 

Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera.

 

Mam MY14 w wersji Active 00X z salonu w DE. Jest kropka w kropkę taki sam jak wersja polska.

Jedyną różnicą jest potężna wlepka z dużym napisem SUBARU DEUTSCHLAND co daje dodatkowy prestiż :biglol:

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W CVT nie ma dwumasy.

 

czy aby nie ma ?

 

Może być.

 

W bagażniku.

 

;):biglol:

 

być może Subaru idzie swoją droga ale mając blokowany konwerter raczej musieli zamontować koło dwumasowe bo zarówno diesel jak i benzyna schodzą do bardzo niskich obrotów co jakby wymusza zastosowanie takiego rozwiązania, plus dodatkowo sprawne koło dwumasowe obniża spalanie

 

Subaru-Forester-diesel-3.jpg

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to ustrojstwo działa ?

 

jedyne co mi przychodzi do głowy to zamiana 240 V AC na 12 V DC ;)

I gdzie na tym rysunku jest niby ta dwumasa ?

 

coś tam jest w obudowie konwertera zaraz przed nim

 

 

mechanicznie zablokowany konwerter (inaczej mówiąc brak konwertera) przenosił by drgania dalej na układ napędowy

 

 

"Jak działa wahadłowy tłumik drgań?

Funkcjonowanie odśrodkowego tłumika drgań typu wahadłowego jest proste - w nowych przetwornikach wahadłowy tłumik drgań umieszczony jest od strony turbiny i pracuje w komorze olejowej. Gdy rozłączone jest sprzęgło blokujące, tłumiki sprężynowe zapewniają podstawowe tłumienie drgań. Pozostałe nieregularności są niemal całkowicie niwelowane przez tłumik wahadłowy. Mogą być one ograniczone nawet o ponad 70 proc. w porównaniu z tłumikami konwencjonalnymi, co znacząco wpływa na zmniejszenie spalania i redukcję emisji CO2."

 

http://www.warsztat.pl/artykul/133-przetwornik_momentu_obrotowego_w_zgodzie_z_duchem_czasu#.VXIN5M_tlBc

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ...

 

Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera.

 

Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera.

Nawiewy sa w najbogatszej wersji. Slsy tez sa, popatrz w watek o nowym Outbacku, tez sie o to pytalem bo mnie sprzedawca w blad wprowadzil.

 

Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CO do siadania dupska niech się wypowie ten, co testował. W FXT nie jest to jakimś wielkim problemem, właściwie w ogóle nie ma z tym problemu :) (a też brak sls-ów)

Natomiast w jaki sposób lepsze - jest bardziej sprężyście - nieco twardziej na długich nierównościach, ale nie w męczący sposób. Za to przy krótkich, szybkich przeszkodach (takich jak tarka czy połatany asfalt) samochód stoi duuużo pewniej (i to jest naprawdę duża różnica). Zniknął problem niestabilności tyłu w czasie wpadnięcia na nierówność w zakręcie (nie było to niebezpieczne ale dawało pewien zgrzyt). Również w czasie jazdy po prostej na nierównej nawierzchni moment "nerwowości" zawieszenia przesunięty jest znacznie w kierunku wyższych prędkości. Ogólnie po krótkiej (ale dość urozmaiconej) jeździe nowym OBK byłem bardzo mile zaskoczony. Cała charakterystyka jest przesunięta w kierunku FXT, co mi osobiście bardzo odpowiada, zachowując jednocześnie bardzo przyzwoity komfort.

 

Wartością dodaną jest zauważalnie cichsza jego praca.

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale czy dupsko mocno siada przy bagażach?

 

Na full jeszcze nie pakowałem - przy dwóch osobach dorosłych, dwóch fotelikach i dwójce dzieci, do tego z wózkiem w bagażniku i torbami z ubraniami zapakowanymi ciasno pod roletę nie zauważyłem jakichkolwiek oznak aby tył usiadł.

 

 

 

i co to znacznie lepsze niż w MY14

 

Nadwozie mniej buja na nierównościach, zawieszenie jest bardziej komfortowe, samochód precyzyjniej się prowadzi i trochę mniej przechyla na zakrętach. Komfort akustyczny pracy zawieszenia też jest lepszy.

 

 

 

Co do wyposażenia, zapytam czy mogą mi sprowadzić przez SIP pełną wersję.

 

Co masz na myśli - znalazłeś gdzieś w EU bogatszą specyfikację niż Exclusive w PL? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ...

 

Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera.

 

Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera.

Nawiewy sa w najbogatszej wersji. Slsy tez sa, popatrz w watek o nowym Outbacku, tez sie o to pytalem bo mnie sprzedawca w blad wprowadzil.

 

Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów.

 

 

Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali :huh:

 

 

Dla mnie to akurat zmiana na plus... Do niczego SLS'ów nie potrzebowałem, a koszty wymiany spore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera ...

 

Jeżeli tak jest, to nie ma różnicy.

Wydawało mi się, że w niemieckim Sporcie jest pełna elektryka a w naszym Exclusive tylko lędźwiówka.

Pamięć widocznie mi szwankuje :blush:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali :huh:

 

 

Dla mnie to akurat zmiana na plus... Do niczego SLS'ów nie potrzebowałem, a koszty wymiany spore

 

 

Ile razy je wymieniałeś i ile płaciłeś ?

 

Wg mojego serwisu one żyją ok 300kkm, koszt AFAIR 2kzł /szt, jak na taki przebieg cena bdb :)

Odnośnie samej pracy dla mnie to duży plus, nie raz jeździłem z pełnym bagażnikiem i nie miałem efektu "citroena", ciężki zbiornik lpg też nie powoduje, że zawieszenie siada jak np w LGC.

 

Sam powoli myślę nad zmianą auta, ale niestety nie będzie to Subaru. Nowy Obk jest fajny, ale niestety kosztuje sporo i nie ma ciekawych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...