AdaSch Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 Hej, poszedłem do salonu po forka XT (nie idzie, ale fajny jako drugie auto dla żony) a wyszedłem z przekonaniem do OBK 2.0D z CVT potrzebuję aby auto wytrzymało około 400kkm w 8-10 lat Wiem, że sprzęt całkiem nowy ale może ktoś już coś wie jak trwałość dwumasy? zakładam, że w automacie powinna być bardzo trwała Czy już znane są wady skrzyni CVT czy AWD nadal jest prawdziwe awd czy jakaś ściema z dołączaniem itd Silnika się NIE OBAWIAM Czy zawieszenie nadal jest bardzo trwałe jak z modeli z dawnych lat czy to prawda, że nie ma już opcji SLS i auto po załadowaniu będzie wyglądać jak każdy wieśniacki outlander z dupą na ziemi? inne pytania Czy blachy narażone na uszkodzenia mają ocynk lub inne poważne zabezpieczenie i być może trochę pytania nie polityczne czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE Co się stało, że OBK jest znacznie tańszy w stosunku do wcześniejszych modeli np w porównaniu do forka xt tandetne materiały, wykastrowany czy co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 jak trwałość dwumasy? zakładam, że w automacie powinna być bardzo trwała Problem nie występuje czy AWD nadal jest prawdziwe awd czy jakaś ściema z dołączaniem itd Prawdziwe, tylko trochę inaczej realizowane. W każdym razie nie jest to napęd dołączany, tylko stałe AWD (p/t 60/40) Co się stało, że OBK jest znacznie tańszy w stosunku do wcześniejszych modeli np w porównaniu do forka xt Przyjazna polityka SIP-u Na resztę pytań niestety nie znam odpowiedzi odnośnie MY15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 (edytowane) W CVT nie ma dwumasy. Tył nie ma już zawieszenia samopoziomującego. O trwałości przekonamy się za kilka lat, ale wymiana powinna być tańsza. minus - brak nawiewów z tyłu (jak ktoś jeździ z rodziną) Edytowane 5 Czerwca 2015 przez maric1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 brak nawiewów z tyłu (jak ktoś jeździ z rodziną zależy od wersji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 zależy od wersji A jest jakaś wersja w dieslu z nawiewem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 A jest jakaś wersja w dieslu z nawiewem? Najbogatsza - exclusive bodajże ma nawiewy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 potrzebuję aby auto wytrzymało około 400kkm w 8-10 lat Szukaj Mercedesa W123 200D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ... Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera. Mam MY14 w wersji Active 00X z salonu w DE. Jest kropka w kropkę taki sam jak wersja polska. Jedyną różnicą jest potężna wlepka z dużym napisem SUBARU DEUTSCHLAND co daje dodatkowy prestiż 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 I tak Passatowi B5 w tedeiku i welurze nigdy prestiżem nie dorównasz Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 Nawiewy sa w najbogatszej wersji. Slsy tez sa, popatrz w watek o nowym Outbacku, tez sie o to pytalem bo mnie sprzedawca w blad wprowadzil. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 W CVT nie ma dwumasy. czy aby nie ma ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 W CVT nie ma dwumasy. czy aby nie ma ? Może być. W bagażniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 (edytowane) W CVT nie ma dwumasy. czy aby nie ma ? Może być. W bagażniku. być może Subaru idzie swoją droga ale mając blokowany konwerter raczej musieli zamontować koło dwumasowe bo zarówno diesel jak i benzyna schodzą do bardzo niskich obrotów co jakby wymusza zastosowanie takiego rozwiązania, plus dodatkowo sprawne koło dwumasowe obniża spalanie Edytowane 5 Czerwca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 konwerter Wiesz jak to ustrojstwo działa ? I gdzie na tym rysunku jest niby ta dwumasa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 5 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2015 (edytowane) Wiesz jak to ustrojstwo działa ? jedyne co mi przychodzi do głowy to zamiana 240 V AC na 12 V DC I gdzie na tym rysunku jest niby ta dwumasa ? coś tam jest w obudowie konwertera zaraz przed nim mechanicznie zablokowany konwerter (inaczej mówiąc brak konwertera) przenosił by drgania dalej na układ napędowy "Jak działa wahadłowy tłumik drgań? Funkcjonowanie odśrodkowego tłumika drgań typu wahadłowego jest proste - w nowych przetwornikach wahadłowy tłumik drgań umieszczony jest od strony turbiny i pracuje w komorze olejowej. Gdy rozłączone jest sprzęgło blokujące, tłumiki sprężynowe zapewniają podstawowe tłumienie drgań. Pozostałe nieregularności są niemal całkowicie niwelowane przez tłumik wahadłowy. Mogą być one ograniczone nawet o ponad 70 proc. w porównaniu z tłumikami konwencjonalnymi, co znacząco wpływa na zmniejszenie spalania i redukcję emisji CO2." http://www.warsztat.pl/artykul/133-przetwornik_momentu_obrotowego_w_zgodzie_z_duchem_czasu#.VXIN5M_tlBc Edytowane 5 Czerwca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ... Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera. Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera. Nawiewy sa w najbogatszej wersji. Slsy tez sa, popatrz w watek o nowym Outbacku, tez sie o to pytalem bo mnie sprzedawca w blad wprowadzil. Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów. Edytowane 6 Czerwca 2015 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów. Ale IMO zawieszenie jest znacznie lepsze niż w MY14 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów. Ale IMO zawieszenie jest znacznie lepsze niż w MY14 Pełna zgoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Ale czy dupsko mocno siada przy bagażach? i co to znacznie lepsze niż w MY14 Co do wyposażenia, zapytam czy mogą mi sprowadzić przez SIP pełną wersję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 (edytowane) CO do siadania dupska niech się wypowie ten, co testował. W FXT nie jest to jakimś wielkim problemem, właściwie w ogóle nie ma z tym problemu (a też brak sls-ów) Natomiast w jaki sposób lepsze - jest bardziej sprężyście - nieco twardziej na długich nierównościach, ale nie w męczący sposób. Za to przy krótkich, szybkich przeszkodach (takich jak tarka czy połatany asfalt) samochód stoi duuużo pewniej (i to jest naprawdę duża różnica). Zniknął problem niestabilności tyłu w czasie wpadnięcia na nierówność w zakręcie (nie było to niebezpieczne ale dawało pewien zgrzyt). Również w czasie jazdy po prostej na nierównej nawierzchni moment "nerwowości" zawieszenia przesunięty jest znacznie w kierunku wyższych prędkości. Ogólnie po krótkiej (ale dość urozmaiconej) jeździe nowym OBK byłem bardzo mile zaskoczony. Cała charakterystyka jest przesunięta w kierunku FXT, co mi osobiście bardzo odpowiada, zachowując jednocześnie bardzo przyzwoity komfort. Wartością dodaną jest zauważalnie cichsza jego praca. Edytowane 6 Czerwca 2015 przez sjak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Ale czy dupsko mocno siada przy bagażach? Na full jeszcze nie pakowałem - przy dwóch osobach dorosłych, dwóch fotelikach i dwójce dzieci, do tego z wózkiem w bagażniku i torbami z ubraniami zapakowanymi ciasno pod roletę nie zauważyłem jakichkolwiek oznak aby tył usiadł. i co to znacznie lepsze niż w MY14 Nadwozie mniej buja na nierównościach, zawieszenie jest bardziej komfortowe, samochód precyzyjniej się prowadzi i trochę mniej przechyla na zakrętach. Komfort akustyczny pracy zawieszenia też jest lepszy. Co do wyposażenia, zapytam czy mogą mi sprowadzić przez SIP pełną wersję. Co masz na myśli - znalazłeś gdzieś w EU bogatszą specyfikację niż Exclusive w PL? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 czy wersja top z salonu PL jest tożsama z wersją top z salonu DE ... Prawie. Sport w DE (czyli nasz Exclusive) ma dodatkową elektrykę w fotelu pasażera. Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera. Nawiewy sa w najbogatszej wersji. Slsy tez sa, popatrz w watek o nowym Outbacku, tez sie o to pytalem bo mnie sprzedawca w blad wprowadzil. Właśnie przeprowadziłem wizję lokalną - tak jak twierdził mój sprzedawca i gdzieś pisała Dyrekcja - OBK MY15 nie ma SLS'ów. Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali Dla mnie to akurat zmiana na plus... Do niczego SLS'ów nie potrzebowałem, a koszty wymiany spore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Co znaczy dodatkową? Nasz Exclusive też ma elektrycznie regulowany fotel pasażera ... Jeżeli tak jest, to nie ma różnicy. Wydawało mi się, że w niemieckim Sporcie jest pełna elektryka a w naszym Exclusive tylko lędźwiówka. Pamięć widocznie mi szwankuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sherif Opublikowano 6 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2015 Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali Dla mnie to akurat zmiana na plus... Do niczego SLS'ów nie potrzebowałem, a koszty wymiany spore Ile razy je wymieniałeś i ile płaciłeś ? Wg mojego serwisu one żyją ok 300kkm, koszt AFAIR 2kzł /szt, jak na taki przebieg cena bdb Odnośnie samej pracy dla mnie to duży plus, nie raz jeździłem z pełnym bagażnikiem i nie miałem efektu "citroena", ciężki zbiornik lpg też nie powoduje, że zawieszenie siada jak np w LGC. Sam powoli myślę nad zmianą auta, ale niestety nie będzie to Subaru. Nowy Obk jest fajny, ale niestety kosztuje sporo i nie ma ciekawych silników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się