Skocz do zawartości

Jakie wady OBK 2.0D z CVT


AdaSch

Rekomendowane odpowiedzi

Bez przesady, co raz częściej myślę o przesiadce do Lexusa - mój przebieg to 70-80% trasy. Diesla nigdy nie kupię (z powodów ideologicznych) a w Subaru ostatnio słabo z autostradowymi autami, FXT jest fajny, ale na autostrady się średnio nadaje ;)

 

Ciężko będzie znaleźć zastępstwo dla H6, może będzie 2.0 DIT w Obk lub Levorgu...

Edytowane przez msi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyczytalem to raczej na pewno bedzie OBK 2 DIT (nie tylko w Chinach) pytanie kiedy i czy w EU. Mi Levorg 1,6 w zupelnoscie wystarczy. Dynamika, spalanie prowadzenie. Nastepcya Legacy. Musze sie tylko przejechac jak bedzie. W OBK MY15 strasznie mi szumy wiatru przy autostradowych predkosciach przeszkadzaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastepcya Legacy.

 

Levorg to fajne auto ale ;)

czy to aby jest bezpośredni następca Legacy, to kombi kompakt na bazie "Imprezy" (powiedzmy, że WRX-a)

 

Legacy ma swoje następce, nazywa się ... Legacy

http://www.subaru-global.com/2015legacy.html

Mi Levorg 1,6 w zupelnoscie wystarczy. Dynamika, spalanie prowadzenie.

pod tym i ja się podpisuję, to może być bardzo ciekawe auto za rozsądne pieniądze

 

jak w Skodzie ;)

 

to pokazuje potencjał Subaru producenta przyzwoicie wykonanych, relatywnie niedrogich aut o ciekawym rozwiązaniu konstrukcyjnym silnika, napędu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Fakt, znalazłem wątek, gdzie dyrekcja, przyznała że się pomyliła i nie ma. Szkoda, kolejna rzecz, którą stosowali od lat a zrezygnowali :huh:

 

 

Dla mnie to akurat zmiana na plus... Do niczego SLS'ów nie potrzebowałem, a koszty wymiany spore

 

 

Ile razy je wymieniałeś i ile płaciłeś ?

 

Wg mojego serwisu one żyją ok 300kkm, koszt AFAIR 2kzł /szt, jak na taki przebieg cena bdb :)

Odnośnie samej pracy dla mnie to duży plus, nie raz jeździłem z pełnym bagażnikiem i nie miałem efektu "citroena", ciężki zbiornik lpg też nie powoduje, że zawieszenie siada jak np w LGC.

 

Sam powoli myślę nad zmianą auta, ale niestety nie będzie to Subaru. Nowy Obk jest fajny, ale niestety kosztuje sporo i nie ma ciekawych silników.

 

 

W forku dożywały max ok. 120-140kkm, stąd moje negatywne doświadczenia, może w OBK jakieś lepsze dawali. W każdym razie i tak ich nie potrzebuję, to po co za to płacić? ;)

 

Obecnie też bym nie nabył nowego OBK ze względu na ograniczenia silnikowe, trzeba poczekać na DIT i będzie git

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wyczytalem to raczej na pewno bedzie OBK 2 DIT (nie tylko w Chinach) pytanie kiedy i czy w EU. Mi Levorg 1,6 w zupelnoscie wystarczy. Dynamika, spalanie prowadzenie. Nastepcya Legacy. Musze sie tylko przejechac jak bedzie. W OBK MY15 strasznie mi szumy wiatru przy autostradowych predkosciach przeszkadzaly.

Masz może porównanie do Legacy/OBK My03-09 i czy jest lepiej, gorzej czy tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

z tego co wyczytalem to raczej na pewno bedzie OBK 2 DIT (nie tylko w Chinach) pytanie kiedy i czy w EU. Mi Levorg 1,6 w zupelnoscie wystarczy. Dynamika, spalanie prowadzenie. Nastepcya Legacy. Musze sie tylko przejechac jak bedzie. W OBK MY15 strasznie mi szumy wiatru przy autostradowych predkosciach przeszkadzaly.

Masz może porównanie do Legacy/OBK My03-09 i czy jest lepiej, gorzej czy tak samo?

 

troche czasu minelo i to sa dwie generacje modelowe. MY15 zdecydowanie zrobil sie cichszy od modelu 07 . Praktycznie w MY15 nie slychac zawieszenia i szumu spod kol wiec jedynie co pozostalo to sum od relingow. Sprzedawca mowil ze jezdzil wersja USA i tam tych szumow nie slychac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jak słychać zawieszenie?

Jakie sa wasze "normy" hałasu? Ile decybeli jest akceptowalne?

 

Zdaje się, że chodziło o hałas (stuki) wydawany przez opony na nierównościach przypominający dobicie zawieszenia. Z tym hałasem to różnie bywa bardzo subiektywna sprawa, same dB nie opiszą tego - jak już jakieś liczby to 67dB przy 120-130km/h jest już fajne. Dla przykładu w OBK MY10 drażni mnie szum opon (zależnie od podłoża), a np. praca silnika już nie. Jak jeździłem chwilkę BMW 320xd to denerwowała mnie praca silnika. Nie ma reguły trzeba się przejechać i ocenić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

z tego co wyczytalem to raczej na pewno bedzie OBK 2 DIT (nie tylko w Chinach) pytanie kiedy i czy w EU. Mi Levorg 1,6 w zupelnoscie wystarczy. Dynamika, spalanie prowadzenie. Nastepcya Legacy. Musze sie tylko przejechac jak bedzie. W OBK MY15 strasznie mi szumy wiatru przy autostradowych predkosciach przeszkadzaly.

Masz może porównanie do Legacy/OBK My03-09 i czy jest lepiej, gorzej czy tak samo?

troche czasu minelo i to sa dwie generacje modelowe. MY15 zdecydowanie zrobil sie cichszy od modelu 07 . Praktycznie w MY15 nie slychac zawieszenia i szumu spod kol wiec jedynie co pozostalo to sum od relingow. Sprzedawca mowil ze jezdzil wersja USA i tam tych szumow nie slychac.

Dzięki, jak będę miał trochę czasu to wpadnę do dealera na przejażdżkę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W MY15 jest nieporównywalnie ciszej niż MY08 (i to jest wielki plus), natomiast mnie osobiście po jazdach próbnych brakuje dźwięku silnika jaki był w starszym modelu. Niestety po przejechaniu się nowym modelem można powiedzieć, że jest dużo większy, dużo cichszy, lepsze materiały tylko brakuje mu tego czegoś (duszy? ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przejezdzajac po dziurach w modelu MY10 slychac stuki zawieszenia w MY15 nie slychac. Do tego wybiera je bardzo dobrze autem nie buja pomimo to nie czuc "walenia" przejezdzajac po sporych dziurach. Co do halasu to problem zaczyna sie powyzej 160 km/h a pomiar za pomoca smartfona to jest malo wiarygodny. My mierzelismy jadac ta sama trasa Legacy MY10 oraz OBK15. Tak dla orientacji przy takich samych predkosciac 100 - 70 DB 140 - 72 DB 160 - 75 DB. Dodam ze silnik w MY 15 2D brzmi inaczej niz MY10. Ma bardziej basowy dzwiek. Sprawa subiektywna ! moglbym z tym zyc chociaz SBD MY10 lubie . BMW 530 jest fajne ale drogie to ustrojstwo. No i service tych aut to inna polka niz Subaru. Subaru jest bardzo przystepne. Tyle co kumpel placi za 350 CDI to mi bylaby szkoda tak pieniadze roztrwaniac. No i to pali min 9 L/100km

Dla przykladu

A6 3 TDI 160 km/h 71 DB

BMW 530 D 160 km/h 72 DB

MB  350 CDI 160 km/h 74 DB

 

Wiec az tak zle nie jest (w porownaniu do MB) ale pomiedzy 71 a 75 do ogromna roznica

Ja osobiscie jak jezdze w trase (5-6 razy w roku)  to robie odcinki powyzej 700 km. Przed tygodniem trase 800 km Triest-Stuttgart zrobilismy w 7 godzin. Jest szybko ale bez przesady ( jak mozna w DE 150-180) Nie zalezy mi za bardzo na 0-100 ( 9,7 obecnego Legacy sa OK) ale na komfortowym podrozowaniu. Przy 160 chce normalnie rozmawiac i sluchac radia .

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przepraszam, jak słychać zawieszenie?

Jakie sa wasze "normy" hałasu? Ile decybeli jest akceptowalne?

 

Zdaje się, że chodziło o hałas (stuki) wydawany przez opony na nierównościach przypominający dobicie zawieszenia. Z tym hałasem to różnie bywa bardzo subiektywna sprawa, same dB nie opiszą tego - jak już jakieś liczby to 67dB przy 120-130km/h jest już fajne. Dla przykładu w OBK MY10 drażni mnie szum opon (zależnie od podłoża), a np. praca silnika już nie. Jak jeździłem chwilkę BMW 320xd to denerwowała mnie praca silnika. Nie ma reguły trzeba się przejechać i ocenić.

 

Uspokoiłeś mnie. Już myślałem ze komuś zawieszenie w Subaru skrzypi jak w starej syrence (nie na oliwionej syrence).  ;)

Głuche stuknięcie opony o nierówności, uskoki na szosie, mnie nie przeszkadzają.

Samochody które tego nie maja to zwykle amerykańskie limuzyny w których nigdy nie wiadomo czy kola jeszcze dotykają szosy czy nie.

Z tego co napisałeś to wyłania się jeszcze jeden problem w Subaru.

Nie dość ze mało opcji silnikowych, to jeszcze brak opcji "hałasowych"

Jeden lubi słyszeć silnik i nic więcej. Inny nie chce słyszeć niczego.

Perfekcyjnie wyciszony samochód będzie musiał mieć system symulujący odgłosy pojazdów uprzywilejowanych w akcji.

Outback 2.0D 2015   "na postoju"42,1db | 50km/h  57,6db  | 80km/h 63,1db  |  100km/h 65,6db  |  120km/h  68,0db  | 140km/h  71,1db

Superb 2.0 TDI 2008 "na postoju"46,4db | 50km/h  60,0db  | 80km/h 64,0db  |  100km/h 66,0db  |  120km/h  69,1db  | 140km/h  71,7db

Superb 2.0 TDI 2010 "na postoju"47,5db | 50km/h  60,4db  | 80km/h 64,1db  |  100km/h 65,6db  |  120km/h  68,4db  | 140km/h  71,4db

Stationcar

 

Jaguar F-Type 5.0 V8 2014 "na postoju"46,5db  | 140km/h 74,6db

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...