Adam12 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Musi to robić ASO czy można samodzielnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Wulkanizator twierdzi powołując się co mu na jakimś szkoleniu powiedzieli, że zgodnie z Dyrektywą UE na 9 czujników musi być miejsce w pamięci i po wstępnym zaprogramowaniu, przy mianie jednego kompletu na drugi oraz jeśli chodzi o koło zapasowe, to taka operacja powinna być możliwa do wykonania bez testera diagnostycznego - ma rację czy nie? Przejrzałem regulamin nr 64 EKG ONZ i nie widzę takiego wymogu, ale myślę, że Dział Techniczny lepiej wyjaśni wszelkie wątpliwości... przenoszę zatem wątek do stosownego działu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Sprawdziłem osobiście. Zmieniłem koła na zimowe bez czujników. Zapaliła się lampka. Jeździłem tak całą zimę. Lampka nie boli, nie piszczy, nie oślepia. Przypomina, że nie ma czujników i trzeba pamietać o sprawdzaniu ciśnienia. Nic nie wyłączałem. Po zmianie opon na letnie i sprawdzeniu ciśnienia dobrym manometrem lampka zgasła i już tak zostało. Letnie zakładałem osobiście - nie ma mowy, by ktoś coś programował. Więc do opon terenowych można śmiało olać czujniki, a już na pewno w aucie zarejestrowanym przed datą wprowadzenia obowiązku. Jednak planuję na kolejną zimę dodać czujniki do kół zimowych, bo to nie jest całkiem głupi wynalazek - raczej myślę, że byłem kutwa a nie spryciarz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Jednak planuję na kolejną zimę dodać czujniki do kół zimowych, bo to nie jest całkiem głupi wynalazek - raczej myślę, że byłem kutwa a nie spryciarz W zimowych Kolego mam drugie oryginalne czujniki (pierwsze w letnich), ale denerwuje mnie fakt, że nie mogę zmienić jednego oryginalnego zestawu kół (zimowych) z czujnikami na drugi oryginalny (letni) sam albo w warsztacie wulkanizatorskim "za rogiem", no chyba że mogę* tylko ja czegoś nie wiem? * tak, żeby z komunikatami z komputera auta było wszystko o'k. Ponadto, w drugim aucie - Honda CRV - można zmieniać koła do woli, nie trzeba żadnych czujników do nich wkładać (za grube pieniądze) a normy UE są spełnione..... i system kontroli ciśnienia w oponach działa! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Do drugich i kolejnych zestawów kół lepiej wkładać czujniki aftermarketowe, programowane jako klony fabrycznych - mają te same kody. Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła. Jeśli się czepiać, to bardziej do tego, że w Subaru są czujniki a nie ma wskazań ani ciśnienia ani temperatury ani nawet z którym kołem jest problem co w przypadku systemu z czujnikami jest dziwne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Do drugich i kolejnych zestawów kół lepiej wkładać czujniki aftermarketowe, programowane jako klony fabrycznych - mają te same kody. Kolego, było tu o tym wiele razy, ale jakoś nie udało mi się zdobyć informacji o takich czujnikach, które by PRAWIDŁOWO działały z "komputerem Subaru" Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła. No i co z tego? Chodzi o rodzaj systemu czy o wygodę i kasę użytkownika? przy zachowaniu oczywiście obowiązujących przepisów, w tym dotyczących bezpieczeństwa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 . Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła. No i szkoda, że Subaru nie poszło tą drogą, tylko wprowadziło drogie i kłopotliwe rozwiązanie w postaci czujników. Konieczność wizyty w ASO po każdorazowej wymianie kół to porażka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejczarny Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 No ale coś za coś. Tutaj jest inaczej, ale za to w wieku kwestiiach wypada o wiele lepiej od innych marek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Musi to robić ASO czy można samodzielnie? czy jest jakaś szansa na odpowiedź? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 (edytowane) W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja. Musi to robić ASO czy można samodzielnie? czy jest jakaś szansa na odpowiedź? Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki. Dopóki nie wejdzie w życie to: Zakaz napraw samochodów w garażu Możesz zrobić to samemu mając odpwiedni kabel i oprogramowanie, ale sama zamiana nawet na te, które już były wcześniej wprogramowane, nic nie da. Na czymś trzeba zarabiać... Edytowane 28 Kwietnia 2015 przez Pitz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki. Kolego nie wiem czy zauważyłeś, ale pytanie nie dotyczyło czujników, ani tego czy trzeba je programować, ani nawet zmiany kół..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2015 Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki. Kolego nie wiem czy zauważyłeś, ale pytanie nie dotyczyło czujników, ani tego czy trzeba je programować, ani nawet zmiany kół..... Ja z wypowiedzi DT rozumiem, że w systemie zapisane są kody czterech czujników i na więcej nie ma miejsca. Czyli ewentualna zmiana kompletu kół wymaga wizyty w ASO i przypisania do systemu kodów czujników znajdujących się w zmienionym komplecie kół. To tak odnoście punktu 7 Twojego pytania. Faktycznie w odpowiedzi DT zabrakło odniesienia do opisanej przez Ciebie w punktach 1-6 procedury. Pozostaje zatem otwarte pytanie: Czy użytkownik Forestera może samodzielnie wyłączyć i włączyć system monitorowania ciśnienia w kołach, czy też operacje te również wymagają wizyty w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Z mojej wiedzy wynika, że przepisy unijne wymagają aby w każdym nowym samochodzie był system TPMS oparty o czujniki ciśnienia w kołach, a nie starsze rozwiązania oparte o czujniki ABS'u. Dziwi mnie natomiast, że Subaru nie umożliwia samodzielnej kalibracji drugiego zestawu czujników. Przykładowo w Fordzie może to zrobić użytkownik w 5 sekund z poziomu komputera pokładowego. Subaru z taką pierdołą musi jechać do ASO co przy nomen omen wciąż niezbyt gęstej sieci może być uciążliwe. Owszem, możemy olać czujniki i jeździć z zapaloną kontrolką, ale ubezpieczyciele mają wtedy kolejną furtkę być odmówić wypłaty odszkodowania w razie zdarzenia. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Z mojej wiedzy wynika Jeśli Twoją wiedzę mógłbyś podeprzeć przepisami, to byłbym Ci bardzo wdzięczny. Wulkanizator twierdzi powołując się co mu na jakimś szkoleniu powiedzieli, że zgodnie z Dyrektywą UE na 9 czujników musi być miejsce w pamięci i po wstępnym zaprogramowaniu, przy mianie jednego kompletu na drugi oraz jeśli chodzi o koło zapasowe, to taka operacja powinna być możliwa do wykonania bez testera diagnostycznego - ma rację czy nie? Przejrzałem regulamin nr 64 EKG ONZ i nie widzę takiego wymogu, ale myślę, że Dział Techniczny lepiej wyjaśni wszelkie wątpliwości... przenoszę zatem wątek do stosownego działu. co zdaje się ma kolosalny wpływ na wyjaśnienie tego problemu... Czy użytkownik Forestera może samodzielnie wyłączyć i włączyć system monitorowania ciśnienia w kołach, czy też operacje te również wymagają wizyty w ASO jak również, a może przede wszystkim tego, jak by było w "Pytania do Dyrekcji" to szansa uzyskania odpowiedzi byłaby o wiele większa, ale skoro Moderator tak uznał, to może teraz może coś zrobi, aby jednak odpowiedzi uzyskać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 5 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 ale ubezpieczyciele mają wtedy kolejną furtkę być odmówić wypłaty odszkodowania w razie zdarzenia. też o tym pomyślałem. Ciekawe jak to się ma do kwestii wyłączenia funkcji monitorowania. Och te unijne wynalazki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 jak by było w "Pytania do Dyrekcji" to szansa uzyskania odpowiedzi byłaby o wiele większa, ale skoro Moderator tak uznał, to może teraz może coś zrobi, aby jednak odpowiedzi uzyskać? Adresatem pytania był ewidentnie Dział Techniczny, co zresztą sam potwierdził odpowiadając. Ja tylko przeniosłem wątek do właściwego działu. Zadając pytania trzeba pamiętać, że największa szansa na uzyskanie odpowiedzi pojawia się wtedy, gdy pytania są zwięzłe i konkretne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m_dz Opublikowano 5 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2015 1. Mam cztery koła z oponami letnimi z oryginalnymi czujnikami Suabru w felgach i są one zaprogramowane w ASO. 2. Chcę sobie pojeździć w terenie, ściągam te koła i oznaczam, które gdzie było. 3. Zakładam komplet z oponami terenowymi bez czujników - wyłączam system (mam nadzieję, że jest to opisane w instrukcji) 4. Kończę jazdę w terenie, ściągam koła z oponami terenowymi. 5. Zakładam koła te z oryginalnym czujnikami Subaru zaprogramowanymi w ASO, włączam system. 6. DZIAŁA CZY NIE? Działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz_555 Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Jeśli Twoją wiedzę mógłbyś podeprzeć przepisami, to byłbym Ci bardzo wdzięczny. Musiałbym poszukać jakichś biuletynów technicznych bo takie informacje dostaję od osób nade mną w formie ustnej. A co gorsza to było prawie rok temu. Mimo to spróbuję poszukać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 6 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2015 Z mojej wiedzy wynika, że przepisy unijne wymagają aby w każdym nowym samochodzie był system TPMS oparty o czujniki ciśnienia w kołach, a nie starsze rozwiązania oparte o czujniki ABS'u. Nie jest to prawda. Przepisy określają jedynie jak szybko i jaki spdek ciśnienia ma system zaraportować. Są systemy oparte o ABS które te wymagania spełniają. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Każda wymiana kół wymaga podłączenia testera diagnostycznego w celu przypisania czujników do systemu, więc jest konieczna wizyta w ASO. Tak dla ścisłości należy dodać, że każdy porządny gumiarz powinien posiadać stosowny sprzęt umożliwiający przypisanie czujników poprzez złącze OBD II. Mój przynajmniej posiadał i dwa dni temu (i jakieś 150 km) dokonałem zmiany felg z nowymi czujnikami i jest OK! Czyli bez wizyty w ASO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 felg z nowymi czujnikami i jest OK! czujniki ori czy zamienniki ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 Oryginalne Schredera dedykowane do Subaru. Trochę taniej niż subarowe, choć te też są Schredera. Kupiłem w Alcar (620 PLN za komplet). Jak znajdę fakturę to wrzucę ich symbol. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Września 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 dzięki za info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 S0S205 Schrader snap-in Subaru OE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 23 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2016 (edytowane) Nieprawda jest, ze kazda wymian kol wymaga podlaczenie testera via OBD. Mam trzy zestawy kol i sklonowane sensory ( id sensora). Proste, ale warsztat musi miec przyzady. Najlatwiej uzyc odpowiednich do felgi sensorow "Aligator" i czytnika/programatora tej firmy. Prywatnie programator jest zbyt drogi. Kola musza byc zamontowane na wlasna pozycje. Dla komputera pokladowego istnieje wtedy tylko jeden zestaw kol. ....zerknijcie w google. Klonowanie czujnika TPMS Edytowane 23 Lutego 2016 przez Forest Gump Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się