Jake Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Mam trzy zestawy kol i sklonowane sensory ( id sensora). Ale nie masz OBK MY15. Tutaj podobno ten numer nie przechodzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarula Opublikowano 24 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 Mam trzy zestawy kol i sklonowane sensory ( id sensora). Ale nie masz OBK MY15. Tutaj podobno ten numer nie przechodzi... Możesz rozwinąć bo nie do końca ogarniam temat TPMS a lada chwila stanę przed problemem wymiany opon/felg w OBK MY15. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) @spawalniczy nabył czujniki do klonowania i niestety nie za bardzo chciały działać w MY15. Pewnie jak przeczyta ten post to coś wrzuci więcej... Co do czujników - mam sklonowane czujniki - u gumiarza wszystko się ładnie klonuje i działa przez kilka kilometrów. Potem wywala błąd komunikacji, mimo, że sam czujniki działają poprawnie. Ewidentnie jest problem komunikacji z samochodem. W ASO próbują te sklonowane czujniki zaprogramować od nowa i okazuje się że czwarty z kolei nie daje się zsynchronizować. I dzieje się tak niezależnie od którego z kolei zacznie się procedurę. Jeśli od pierwszego, to czwarty się nie synchronizuje - jeśli od czwartego, to pierwszy. Każdy oddzielnie działa ale wszystkie razem już nie. Coś jest nie tak, myślę, że to celowe działanie producenta samochodu. Edytowane 25 Lutego 2016 przez Jake Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarula Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Chciałbym się upewnić, że dobrze zrozumiałem Twoje rozwiązanie. Masz dwa komplety felg aluminiowych (fabryczny i dokupiony) oraz dwa komplety czujników (fabryczny i dokupiony firmy Schreder) i oba komplety czujników mają te same kody (oczywiście każde z 4 kół ma swój kod). Tym samym koła można zmieniać samemu pod warunkiem, że felgi o tym samym kodzie zakładane są na to same "koło". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Z opisu wynika że działa ze wszytskim subaru. http://iapdirect.com/ATEQ_TPMS_Reset_Tool_Quickset.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Masz dwa komplety felg aluminiowych (fabryczny i dokupiony) oraz dwa komplety czujników (fabryczny i dokupiony firmy Schreder) i oba komplety czujników mają te same kody (oczywiście każde z 4 kół ma swój kod). Tym samym koła można zmieniać samemu pod warunkiem, że felgi o tym samym kodzie zakładane są na to same "koło". Raczej nie. Kody chyba nie są takie same. Po zmianie kół bez przeprogramowania OBD II będzie przez ok. 15 km w porządku, po czym wywali błąd TPMS. Programowanie u gumiarza (W-wa) 40 PLN. Niektóre salony S. nawet 200! Z opisu wynika że działa ze wszytskim subaru. http://iapdirect.com/ATEQ_TPMS_Reset_Tool_Quickset.html Czyli amortyzacja co najmniej po 7 latach (dla jednego samochodu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastian32 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) Czyli amortyzacja co najmniej po 7 latach (dla jednego samochodu) Ile kosztuje przeprogramowanie jednego koła w aso? A juz doczytalem powyżej. Jezeli mamy powiedzmy dwa komplety kol na lato (zwykle + tor lub bloto) i zmieniamy je kilka razy w sezonie lub czesciej to kazda wizyta w aso to 200 zl. Latwo policzyc ile kosztuje w roku taka zabawa plus koszt wymiany lato/zima + zima/lato. Kosz urzadzenia to ok. 600 zl. Nawet jezeli korzystamy z uslug zakladu wulkanizatorskiego najrgo mozliwosc proframowania to przy czestych zmianach kol i posiadaniu wiecej niz jednego auta taki zakup zwroci sie gora po 2 latach i nie trzeba nigdzie jezdzic tracac czas i paliwo tylko zrobic przekladke w garazu. Edytowane 25 Lutego 2016 przez Sebastian32 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Na tor lub błoto w ogóle bym nie zakładał czujników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarula Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Zaszedłem dziś do mojego "rejonowego" wulkanizatora żeby rozkumać kwestię drugiego kompletu felg i czujników v. jeden komplet felg i czujników ze standardową zmianą opon 2 razy w roku. I oto co się dowiedziałem: 1. komplet felg aluminiowych 18`` (nie no-name) najtańsze - ok. 2200 zł. 2. czujniki dedykowane marki Schreder - ok. 800 zł. 3. klony czujników do OBK 15MY - nie znalazł w systemie (ma jeszcze sprawdzić czy istnieją takowe na rynku). 4. zmianę kół mógłbym zrobić samodzielnie ale i tak muszę przyjechać na zakodowanie czujników Schredera - cena 50 zł + ew. wyważenie kół 50 zł czyli w sumie 100 zł. Sumując wersja A: drugi komplet felg 2200 zł + 800 zł = 3000 zł + 2 x w roku 50-100 zł wizyta u gumiarza wersja B: tylko firmowy komplet felg 0 zł + 2 x w roku 150 zł zmiana opon u gumiarza I oto jest zagwozdka. Oczywiście przy zmianie opon można uszkodzić felgę, oponę, czujnik ale można je uszkodzić także podczas jazdy. Jakoś straciłem ochotę na wariant A. Ale ciekawy jestem jakie są Wasze przemyślenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Niektórzy stosują jeszcze wariant C - wyłączenie TPMS. Wybór wariantu należy do Ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Niektórzy stosują jeszcze wariant C - wyłączenie TPMS. Wybór wariantu należy do Ciebie... Jak rozumiem jest też wariant D - mieć aktywny TPMS na fabrycznym komplecie kół i potem po wymianie kół na letnie / zimowe, w ogóle bez czujników, jeździć przez parę miesięcy w roku z zapaloną lampką TPMS Ten nakaz montowania czujników ciśnienia to kolejna biurokratyczna głupota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarula Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Wariantu bez czujnikow nie biore pod uwage w nowym samochodzie bo w przypadku jakiegos zdarzenia na drodze skutkujacego szkoda moze byc problem z ubezpieczycielem i wyegzekwowaniem odszkodowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Forest Gump Opublikowano 27 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2016 (edytowane) Jeszcze raz... KLONOWAC ! Wsjo rawno jakie auto! OBD, OBK, FKK, Forester, fiat, stary grat, lada, trabant, skarpeta lub rower :-) ALE : 1 Czujnik musi byc kompatybilny z autem / systemem (Posredni lub bezposredni) ! 2 Czujnik musi byc dopusczony do danej felgi ( zeby mechanicznie lezal tak jak ma w obreczy ) ! 3 Czujnik musi byc zdolny do bycia Klonem ! 4 Potrzebny programator ktory czyta original i pisze 1:1 dane do nowego czujnika. Taki progi kosztuje nie 150 EUR ale minimum 600-1200 Euronow. A wiec pozostaje warsztat, w ktorym niekoniecznie pracuje Mgr. Inz. Informatyk, ale zwykly chlop ktory wie co ma (powinnien miec) i co robi. Marka sensora ? alles scheißegal (lub wsjo rawno). Wazne punkt 1 do 4 Polecam firme Aligator. Juz Adolf mial ich wentyle w jego Mercu. Made in za Odra i Nysa ( z mojej strony - przed) Tanie i w dobrej jakosci. Nie jestm pewien ale chyba 39-49 EUR sztuka. Ostatnio montowalem nowe opony, nowe felgi i sensory w kwietniu 15. Od tego czasu napewno ceny opadly. Kupuje zawscze zimowe kapcie wiosna, a letnie jesienia. Tu ich strona- http://web.alligator-sensit.com/index.php?main|4fb0f9d40927a_0|14 Subaru stosuje bezposrednie sensory do auta ktore i tak nie podaje dokladnych danych tylko sygnalizuje "cos tam, cos tam" jak auto z posrednim systemem. Nawet niektore marki stosujace posredni system. dostarczaja wiecej informacji kierowcy jak nasze Subaru.. I glupio i drogo ... Edytowane 27 Lutego 2016 przez Forest Gump Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stol10 Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2016 Każda wymiana kół wymaga podłączenia testera diagnostycznego w celu przypisania czujników do systemu, więc jest konieczna wizyta w ASO. Tak dla ścisłości należy dodać, że każdy porządny gumiarz powinien posiadać stosowny sprzęt umożliwiający przypisanie czujników poprzez złącze OBD II. Mój przynajmniej posiadał i dwa dni temu (i jakieś 150 km) dokonałem zmiany felg z nowymi czujnikami i jest OK! Czyli bez wizyty w ASO. cześć, a możesz podpowiedzieć jakiego softu po obd II użył do zaprogramowania czujników TPMS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jake Opublikowano 24 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2016 cześć, a możesz podpowiedzieć jakiego softu po obd II użył do zaprogramowania czujników TPMS Sprzęt i oprogramowanie firmy Alcar (ale dokładnie co - nie wiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 22 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2016 Nabyłem właśnie czujniki do mojego outbacka 2012 USA na ebay-u za 41 $ ( komplet 4 szt. ) nr 28103SG000/ AJ100A 315 MHz i zobaczymy, czy dadzą się sklonować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
shadi Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Napiszcie proszę, skąd macie takie informacje, że ubezpieczyciel może odmówić wypłaty odszkodowania przy braku czujników. Właśnie dokładnie przeczytałem OWU dla AC w Warcie gdzie mam ubezpieczenie i nic takiego tam nie pisze a jakby nie patrzeć , to OWU obejmuje zarówno ubezpieczonego jak i ubezpieczającego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Nie musi być napisane, po prostu samochód musi być sprawny technicznie. Mogliby się przyczepić, jeżeli udowodniliby, że np. przyczyną wypadku były niesprawne czujniki. Ale chyba to nie byłoby łatwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 że np. przyczyną wypadku były niesprawne czujniki. Ale chyba to nie byłoby łatwe. ale ich brak to już rzecz bardzo prosta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 O ile brak czujników był przyczyną wypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 29 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 Nie musi być napisane, po prostu samochód musi być sprawny technicznie jest przegląd wbity w dowód rejestracyjny to nie masz się o co martwic. Udowodnienie ze przyczyną wypadku był brak czujników w kołach jest nie realne. Z doświadczenia wiem ze ubezpieczalnie mają w uchu czy auto które spowodowało wypadek wyposażone jest w homologowane częsci (lampy , zawieszenie, wydech , opony w złym rozmiarze) i tego wogole nie sprawdzają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzejxx Opublikowano 29 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2016 W przypadku sprawy sądowej biegli mogą sprawdzać, czy pojazd w momencie wypadku był sprawny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się