Skocz do zawartości

Trzy komplety kół - TPMS


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Wulkanizator twierdzi powołując się co mu na jakimś szkoleniu powiedzieli, że zgodnie z Dyrektywą UE na 9 czujników musi być miejsce w pamięci i po wstępnym zaprogramowaniu, przy mianie jednego kompletu na drugi oraz jeśli chodzi o koło zapasowe, to taka operacja powinna być możliwa do wykonania bez testera diagnostycznego - ma rację czy nie?

 

Przejrzałem regulamin nr 64 EKG ONZ i nie widzę takiego wymogu, ale myślę, że Dział Techniczny lepiej wyjaśni wszelkie wątpliwości... przenoszę zatem wątek do stosownego działu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem osobiście. Zmieniłem koła na zimowe bez czujników. Zapaliła się lampka. Jeździłem tak całą zimę. Lampka nie boli, nie piszczy, nie oślepia. Przypomina, że nie ma czujników i trzeba pamietać o sprawdzaniu ciśnienia. Nic nie wyłączałem. Po zmianie opon na letnie i sprawdzeniu ciśnienia dobrym manometrem lampka zgasła i już tak zostało. Letnie zakładałem osobiście - nie ma mowy, by ktoś coś programował. Więc do opon terenowych można śmiało olać czujniki, a już na pewno w aucie zarejestrowanym przed datą wprowadzenia obowiązku. Jednak planuję na kolejną zimę dodać czujniki do kół zimowych, bo to nie jest całkiem głupi wynalazek - raczej myślę, że byłem kutwa a nie spryciarz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Jednak planuję na kolejną zimę dodać czujniki do kół zimowych, bo to nie jest całkiem głupi wynalazek - raczej myślę, że byłem kutwa a nie spryciarz :)

 

W zimowych Kolego mam drugie oryginalne czujniki (pierwsze w letnich), ale denerwuje mnie fakt, że nie mogę zmienić jednego oryginalnego zestawu kół (zimowych) z czujnikami na drugi oryginalny (letni) sam albo w warsztacie wulkanizatorskim "za rogiem", no chyba że mogę* tylko ja czegoś nie wiem?

 

* tak, żeby z komunikatami z komputera auta było wszystko o'k.

 

Ponadto, w drugim aucie - Honda CRV - można zmieniać koła do woli, nie trzeba żadnych czujników do nich wkładać (za grube pieniądze) a normy UE są spełnione..... i system kontroli ciśnienia w oponach działa!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do drugich i kolejnych zestawów kół lepiej wkładać czujniki aftermarketowe, programowane jako klony fabrycznych - mają te same kody. Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła. Jeśli się czepiać, to bardziej do tego, że w Subaru są czujniki a nie ma wskazań ani ciśnienia ani temperatury ani nawet z którym kołem jest problem co w przypadku systemu z czujnikami jest dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Do drugich i kolejnych zestawów kół lepiej wkładać czujniki aftermarketowe, programowane jako klony fabrycznych - mają te same kody.
 

 

Kolego, było tu o tym wiele razy, ale jakoś nie udało mi się zdobyć informacji o takich czujnikach, które by PRAWIDŁOWO działały z "komputerem Subaru"

 

 

 

Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła.

 

No i co z tego? Chodzi o rodzaj systemu czy o wygodę i kasę użytkownika? przy zachowaniu oczywiście obowiązujących przepisów, w tym dotyczących bezpieczeństwa? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Zaś system bez czujników nie mierzy ciśnienia tylko zmianę prędkości obrotowej koła.

 

No i szkoda, że Subaru nie poszło tą drogą, tylko wprowadziło drogie i kłopotliwe rozwiązanie w postaci czujników. Konieczność wizyty w ASO po każdorazowej wymianie kół to porażka.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja.

 

Musi to robić ASO czy można samodzielnie?

 

 

czy jest jakaś szansa na odpowiedź?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W przypadku Forestera możliwe jest wyłączenie systemu i wtedy nie jest monitorowane ciśnienie kół, oczywiście możliwa jest ponowna aktywacja.

 

Musi to robić ASO czy można samodzielnie?

 

 

czy jest jakaś szansa na odpowiedź?

 

Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki.

Dopóki nie wejdzie w życie to:

Zakaz napraw samochodów w garażu

Możesz zrobić to samemu mając odpwiedni kabel i oprogramowanie, ale sama zamiana nawet na te, które już były wcześniej wprogramowane, nic nie da.

 

Na czymś trzeba zarabiać...

Edytowane przez Pitz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki.

 

Kolego nie wiem czy zauważyłeś, ale pytanie nie dotyczyło czujników, ani tego czy trzeba je programować, ani nawet zmiany kół..... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moim skromnym zdaniem, to odpowieź już była - przy każdej zmianie kół musisz zaprogramować czujniki.

 

Kolego nie wiem czy zauważyłeś, ale pytanie nie dotyczyło czujników, ani tego czy trzeba je programować, ani nawet zmiany kół.....

 

 

Ja z wypowiedzi DT rozumiem, że w systemie zapisane są kody czterech czujników i na więcej nie ma miejsca. Czyli ewentualna zmiana kompletu kół wymaga wizyty w ASO i przypisania do systemu kodów czujników znajdujących się w zmienionym komplecie kół. To tak odnoście punktu 7 Twojego pytania.

 

Faktycznie w odpowiedzi DT zabrakło odniesienia do opisanej przez Ciebie w punktach 1-6 procedury.

 

Pozostaje zatem otwarte pytanie: 

 

Czy użytkownik Forestera może samodzielnie wyłączyć i włączyć system monitorowania ciśnienia w kołach, czy też operacje te również wymagają wizyty w ASO  :question:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy wynika, że przepisy unijne wymagają aby w każdym nowym samochodzie był system TPMS oparty o czujniki ciśnienia w kołach, a nie starsze rozwiązania oparte o czujniki ABS'u.

 

Dziwi mnie natomiast, że Subaru nie umożliwia samodzielnej kalibracji drugiego zestawu czujników. Przykładowo w Fordzie może to zrobić użytkownik w 5 sekund z poziomu komputera pokładowego. Subaru z taką pierdołą musi jechać do ASO co przy nomen omen wciąż niezbyt gęstej sieci może być uciążliwe.

 

Owszem, możemy olać czujniki i jeździć z zapaloną kontrolką, ale ubezpieczyciele mają wtedy kolejną furtkę być odmówić wypłaty odszkodowania w razie zdarzenia.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z mojej wiedzy wynika

 

Jeśli Twoją wiedzę mógłbyś podeprzeć przepisami, to byłbym Ci bardzo wdzięczny. 


 

Wulkanizator twierdzi powołując się co mu na jakimś szkoleniu powiedzieli, że zgodnie z Dyrektywą UE na 9 czujników musi być miejsce w pamięci i po wstępnym zaprogramowaniu, przy mianie jednego kompletu na drugi oraz jeśli chodzi o koło zapasowe, to taka operacja powinna być możliwa do wykonania bez testera diagnostycznego - ma rację czy nie?

 

Przejrzałem regulamin nr 64 EKG ONZ i nie widzę takiego wymogu, ale myślę, że Dział Techniczny lepiej wyjaśni wszelkie wątpliwości... przenoszę zatem wątek do stosownego działu.

 

 

co zdaje się ma kolosalny wpływ na wyjaśnienie tego problemu...

 

 

 

Czy użytkownik Forestera może samodzielnie wyłączyć i włączyć system monitorowania ciśnienia w kołach, czy też operacje te również wymagają wizyty w ASO 

 

jak również, a może przede wszystkim tego, jak by było w "Pytania do Dyrekcji" to szansa uzyskania odpowiedzi byłaby o wiele większa, ale skoro Moderator tak uznał, to może teraz może coś zrobi, aby jednak odpowiedzi uzyskać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale ubezpieczyciele mają wtedy kolejną furtkę być odmówić wypłaty odszkodowania w razie zdarzenia.

 

też o tym pomyślałem. Ciekawe jak to się ma do kwestii wyłączenia funkcji monitorowania. Och te unijne wynalazki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

jak by było w "Pytania do Dyrekcji" to szansa uzyskania odpowiedzi byłaby o wiele większa, ale skoro Moderator tak uznał, to może teraz może coś zrobi, aby jednak odpowiedzi uzyskać?

Adresatem pytania był ewidentnie Dział Techniczny, co zresztą sam potwierdził odpowiadając. Ja tylko przeniosłem wątek do właściwego działu. Zadając pytania trzeba pamiętać, że największa szansa na uzyskanie odpowiedzi pojawia się wtedy, gdy pytania są zwięzłe i konkretne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. Mam cztery koła z oponami letnimi z oryginalnymi czujnikami Suabru w felgach i są one zaprogramowane w ASO. 2. Chcę sobie pojeździć w terenie, ściągam te koła i oznaczam, które gdzie było. 3. Zakładam komplet z oponami terenowymi bez czujników - wyłączam system (mam nadzieję, że jest to opisane w instrukcji) 4. Kończę jazdę w terenie, ściągam koła z oponami terenowymi. 5. Zakładam koła te z oryginalnym czujnikami Subaru zaprogramowanymi w ASO, włączam system. 6. DZIAŁA CZY NIE?

Działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli Twoją wiedzę mógłbyś podeprzeć przepisami, to byłbym Ci bardzo wdzięczny.

Musiałbym poszukać jakichś biuletynów technicznych bo takie informacje dostaję od osób nade mną w formie ustnej. A co gorsza to było prawie rok temu.

Mimo to spróbuję poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Z mojej wiedzy wynika, że przepisy unijne wymagają aby w każdym nowym samochodzie był system TPMS oparty o czujniki ciśnienia w kołach, a nie starsze rozwiązania oparte o czujniki ABS'u.

Nie jest to prawda. Przepisy określają jedynie jak szybko i jaki spdek ciśnienia ma system zaraportować. Są systemy  oparte o ABS które te wymagania spełniają.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Każda wymiana kół wymaga podłączenia testera diagnostycznego w celu przypisania czujników do systemu, więc jest konieczna wizyta w ASO.

 

Tak dla ścisłości należy dodać, że każdy porządny gumiarz powinien posiadać stosowny sprzęt umożliwiający przypisanie czujników poprzez złącze OBD II. Mój przynajmniej posiadał i dwa dni temu (i jakieś 150 km) dokonałem zmiany felg z nowymi czujnikami i jest OK! Czyli bez wizyty w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Nieprawda jest, ze kazda wymian kol wymaga podlaczenie testera via OBD.

Mam trzy zestawy kol i sklonowane sensory ( id sensora).

Proste, ale warsztat musi miec przyzady.

Najlatwiej uzyc odpowiednich do felgi sensorow "Aligator" i czytnika/programatora tej  firmy.

Prywatnie programator jest zbyt drogi.

Kola musza byc zamontowane na wlasna pozycje.

Dla komputera pokladowego istnieje wtedy tylko jeden zestaw kol.


....zerknijcie w google.

Klonowanie czujnika TPMS

Edytowane przez Forest Gump
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...