bart76 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Witam. Od 2 miesięcy jeżdżę Foresterem 2.5 x AT 2005, kupionym od forumowicza. Zrobiłem ok. 2000 km, głównie po mieście. Jeździ się w porządku szumi ale trudno. Właśnie strzeliłem traskę Lublin-Gdynia w obie strony, z tego kilkaset km autostradą. Pomijając, że w Sopocie jakiś koleś wjechał mi w tylne drzwi ( do zrobienia albo do wymiany ), to zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie jadąc autostradą albo obwodnicą powyżej 110 km/h Forek robił się bardzo niestabilny. Wrażenie jakbym jadąc po dobrej nawierzchni jechał w koleinach. Musiałem mocno trzymać kierownicę bo miałem wrażenie ze gdzieś zaraz wylecę z drogi. Co ciekawe na drogach krajowych jednopasmowych jechało mi się stabilniej przy podobnych prędkościach. Wcześniej jeżdżąc głównie po mieście nie zauważyłem problemów ze stabilnością. Po tej trasie natomiast czułem się niespecjalnie bo w zasadzie przez kilkaset kilometrów walczyłem z samochodem. Czułem się jakbym jechał na niedopompowanych oponach ( sprawdzałem były napompowane ). Co do zawieszenia to w zasadzie wcześniej po kupnie i jeździe miejskiej nie zauważyłem jakichś niepokojących sygnałów. Jedyne co to mechanik stwierdził do wymiany gumy na stabilizatorze. Teraz wybieram się na szarpaki, kontrolę zbieżności, amortyzatory itp. Tu pytanie: ktoś coś doradzi? a może ten typ tak ma ? no ale problemy z jazdą przy 120 km/h , że podatny na wiatr boczny? bo też tak czułem jakby mnie co chwilę chciało zepchnąć z drogi, a już przy wyprzedzaniu TIRa to tragedia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Mialem podobne odczucia u siebie, okazalo sie ze do wymiany byly tuleje tylnych wahaczy. Auto bylo bardzo nerwowe przy wyzszych predkosciach i tak jak piszesz mialem wrazenie ciaglej jazdy w koleinach... Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Aha. Czyli to wina najprawdopodobniej zawieszenia. Ok to pojade na szarpaki i niech się przyjżą wahaczom. A po wymianie tuleji jest ok? Normalnie można latac z prędokścią autostradową? Oczywiście pomijając hałas - szum? Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez bart76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) . Edytowane 4 Lutego 2019 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Po wymianie tulei nastapila dramatyczna poprawa, tylko one byly w bardzo zlym stanie - na geometrii nie bylo nawet jak tego wyregulowac, bo przejechaniu kilku kilometrow sie wszystko rozjezdzalo... Teraz jest ok, powyzej 120 tez. Wiatr az tak bardzo nie przeszkadza Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kriskristoffers Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Czyli mój wybór był trafny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Podaj jeszcze jakie masz wymiary opon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Forester I i II mają aerodynamikę lodówki i są podatne na podmuchy wiatru. Autostrady to szerokie drogi, często z ekranami. Wiatr potrafi na nich nieźle przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamann1 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Przy prędkości autostradowej forek prowadzi się super, rzekłbym prawie nie trzeba trzymać kierownicy . Jeżeli jest inaczej - zawieszenie, opony do przeglądu i geometria do sprawdzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 (edytowane) Przy prędkości autostradowej forek prowadzi się super, rzekłbym prawie nie trzeba trzymać kierownicy . Jeżeli jest inaczej - zawieszenie, opony do przeglądu i geometria do sprawdzenia. I to jest dobra informacja. Podaj jeszcze jakie masz wymiary opon. 215/60/16 Edytowane 12 Kwietnia 2015 przez bart76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Też potwierdzam, nie ma problemu z utrzymaniem kierunku przy większych prędkościach . Opony mam w takim właśnie rozmiarze. Posprawdzaj wszystkie tuleje te w przednich wahaczach również . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Tak zrobie. Czyli coś da sięz tym zrobić bo już myślałem że może coś jest ze mną nie tak, a to jednak raczej Forek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lojszczyk Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Gdyby były większe opony, to czasem tak sie dzieje. Po naprawie zawieszenia, warto sprawdzić geometrię. Nie miałem problemów nawet po przekroczniu 200km/h. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Też potwierdzam, nie ma problemu z utrzymaniem kierunku przy większych prędkościach . miałem okazję śmigać forkiem 400 km po autostradzie. Skubany trzymał się lepiej niż mój obk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Kwietnia 2015 Forester I i II mają aerodynamikę lodówki i są podatne na podmuchy wiatru. Autostrady to szerokie drogi, często z ekranami. Wiatr potrafi na nich nieźle przeszkadzać. Przy silnym bocznym wietrze,zapewne.Ale to większości aut,natomiast w normalnych warunkach Forek powinien zachowywać się przynajmniej jak trochę lepsze z nich,czyli bardzo stabilnie. Podaj jeszcze jakie masz wymiary opon. Jaki by nie był,to na prostej i równej drodze jest bez znaczenia,natomiast na drodze z lekkimi nawet koleinami,może mieć spore znaczenie. Tak jak napisano wyżej,zawieszenie,geometria do kontroli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Czyli pojadę na szarpaki, do ogarniętego mechanika, wymienię co się da, później zbieżność i mam nadzieję że będzie różnica, bo w chwili obecnej jazda z większą prędkością to tragedia. Dzięki Wszystkim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cOijN Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 po ostatniej wyprawie autostradowej już widzę co muszę sprawdzić nie żebym szukał czegoś na siłę, bo faktycznie mocno wiało raczej dlatego bujało, ale tak na wszelki wypadek sprawdzę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Forek II bardzo stabilnie jak na wyzsze auto prowadzi sie po autostradzie. Glownie halas i spalanie przeszkadzaja pow 140 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Potwierdzam, że Forek stabilny jest na autostradzie gdy jest sprawny technicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Podpisuję się wszystkimi łapami pod tym co napisali koledzy wyżej (ppmarian i Chefofrats). Dla uściślenia: zimą i czasem w trasie jeżdżę na 16" 215/60, latem 17" 215/55. Na 17" jest lepiej, ale niezależnie od opon nie ma mowy o żadnej 'walce' z autem czy braku pewności prowadzenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subcharles Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Ja też potwierdzam. Nie ma żadnego problemu ze stabilnością sprawnego, seryjnego Forka II generacji przy prędkosciach autostradowych. Nawet 170-180 km/h nie są tu żadnym problemem. W moim mógłbym puścić kierownicę (czego oczywiście nie robię) ;-). Za to świst uszczelek, falowanie maski, hałas i spalanie - to juz zupełnie inna historia ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 No cóż byłem na diagnostyce zawieszenia,człowiek stwierdził że jest niby ok, tzn. nie znalazł żadnych luzów, następnie laserowa geometria, ustawienie zbieżności i w sumie jest lepiej ale tak do końca nie jestem pewien czy nie pojadę jeszcze do innego diagnosty od zawieszeń, żeby niezależnie dodatkowo sprawdzić, Próbowałem na obwodnicy tak ok. 160-170, czuję poprawę, ale jeszcze podrążę temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Forek lubi się telepać przy wietrze bocznym. Jakie miałeś warunki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart76 Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 No niby trochę wiało ale bez brawury. No nic polatam jeszcze kilka dni i się okaże czy poprawa jest wystarczająca czy poszukam głębiej problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2015 Jakbyś był we Wro to daj znać :-) Przejedziemy się i powiem Ci czy jest ok :-) Jak puścisz kierownicę to jedzie prosto? Czy ciągle musisz kontrować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się