Jump to content

Forester 2.5 x 2005 niestabilny przy prędkości autostradowej


bart76
 Share

Recommended Posts

Witam. Od 2 miesięcy jeżdżę Foresterem 2.5 x AT 2005, kupionym od forumowicza. Zrobiłem ok. 2000 km, głównie po mieście. Jeździ się w porządku szumi ale trudno.

Właśnie strzeliłem traskę Lublin-Gdynia w obie strony, z tego kilkaset km autostradą. Pomijając, że w Sopocie jakiś koleś wjechał mi w  tylne drzwi ( do zrobienia albo do wymiany ), to zauważyłem dziwną rzecz. Mianowicie jadąc autostradą albo obwodnicą

powyżej 110 km/h Forek robił się bardzo niestabilny. Wrażenie jakbym jadąc po dobrej nawierzchni jechał w koleinach. Musiałem mocno trzymać kierownicę bo miałem wrażenie ze gdzieś zaraz wylecę z drogi. Co ciekawe na drogach krajowych  jednopasmowych jechało mi się stabilniej przy podobnych prędkościach. Wcześniej jeżdżąc głównie po mieście nie zauważyłem problemów ze stabilnością. Po tej trasie natomiast czułem się niespecjalnie bo w zasadzie przez kilkaset kilometrów walczyłem z samochodem. Czułem się jakbym jechał na niedopompowanych oponach ( sprawdzałem były napompowane ). Co do zawieszenia to w zasadzie wcześniej po kupnie i jeździe miejskiej nie zauważyłem jakichś niepokojących sygnałów. Jedyne co to mechanik stwierdził do wymiany gumy na stabilizatorze. Teraz wybieram się na szarpaki, kontrolę zbieżności, amortyzatory itp. 

Tu pytanie: ktoś coś doradzi? a może ten typ tak ma ? no ale problemy z jazdą przy 120 km/h , że podatny na wiatr boczny? bo też tak czułem jakby mnie co chwilę chciało zepchnąć z drogi, a już przy wyprzedzaniu TIRa to tragedia

 

Link to comment
Share on other sites

Mialem podobne odczucia u siebie, okazalo sie ze do wymiany byly tuleje tylnych wahaczy. Auto bylo bardzo nerwowe przy wyzszych predkosciach i tak jak piszesz mialem wrazenie ciaglej jazdy w koleinach...

 

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Aha. Czyli to wina najprawdopodobniej zawieszenia. Ok to pojade na szarpaki i niech się przyjżą wahaczom. A po wymianie tuleji jest ok? Normalnie można latac z prędokścią autostradową? Oczywiście pomijając hałas - szum?

Edited by bart76
Link to comment
Share on other sites

Po wymianie tulei nastapila dramatyczna poprawa, tylko one byly w bardzo zlym stanie - na geometrii nie bylo nawet jak tego wyregulowac, bo przejechaniu kilku kilometrow sie wszystko rozjezdzalo... Teraz jest ok, powyzej 120 tez. Wiatr az tak bardzo nie przeszkadza :)

 

Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2

Link to comment
Share on other sites

Forester I i II mają aerodynamikę lodówki i są  podatne na  podmuchy wiatru. Autostrady to szerokie drogi, często z ekranami. Wiatr potrafi na nich nieźle przeszkadzać.

Link to comment
Share on other sites

Przy prędkości autostradowej forek prowadzi się super, rzekłbym prawie nie trzeba trzymać kierownicy ;) . Jeżeli jest inaczej - zawieszenie, opony do przeglądu i geometria do sprawdzenia.

I to jest dobra informacja.

Podaj jeszcze jakie masz wymiary opon.

215/60/16

Edited by bart76
Link to comment
Share on other sites

Też potwierdzam, nie ma problemu z utrzymaniem kierunku przy większych prędkościach . Opony mam w takim właśnie rozmiarze. Posprawdzaj wszystkie tuleje te w przednich wahaczach również .

Link to comment
Share on other sites

Też potwierdzam, nie ma problemu z utrzymaniem kierunku przy większych prędkościach . 

miałem okazję śmigać forkiem 400 km po autostradzie.

Skubany trzymał się lepiej niż mój obk  :o

Link to comment
Share on other sites

Forester I i II mają aerodynamikę lodówki i są  podatne na  podmuchy wiatru. Autostrady to szerokie drogi, często z ekranami. Wiatr potrafi na nich nieźle przeszkadzać.

Przy silnym bocznym wietrze,zapewne.Ale to większości aut,natomiast w normalnych warunkach Forek powinien zachowywać się przynajmniej jak trochę lepsze z nich,czyli bardzo stabilnie. ;)

 

Podaj jeszcze jakie masz wymiary opon.

Jaki by nie był,to na prostej i równej drodze jest bez znaczenia,natomiast na drodze z lekkimi nawet koleinami,może mieć spore znaczenie.

Tak jak napisano wyżej,zawieszenie,geometria do kontroli.

Link to comment
Share on other sites

Czyli pojadę na szarpaki, do ogarniętego mechanika, wymienię co się da, później zbieżność i mam nadzieję że będzie różnica, bo w chwili obecnej jazda z większą prędkością to tragedia. Dzięki Wszystkim

Link to comment
Share on other sites

po ostatniej wyprawie autostradowej już widzę co muszę sprawdzić ;)

nie żebym szukał czegoś na siłę, bo faktycznie mocno wiało raczej dlatego bujało, ale tak na wszelki wypadek sprawdzę!

Link to comment
Share on other sites

Podpisuję się wszystkimi łapami pod tym co napisali koledzy wyżej (ppmarian i Chefofrats). Dla uściślenia: zimą i czasem w trasie jeżdżę na 16" 215/60, latem 17" 215/55. Na 17" jest lepiej, ale niezależnie od opon nie ma mowy o żadnej 'walce' z autem czy braku pewności prowadzenia...

Link to comment
Share on other sites

Ja też potwierdzam. Nie ma żadnego problemu ze stabilnością sprawnego, seryjnego Forka II generacji przy prędkosciach autostradowych. Nawet 170-180 km/h nie są tu żadnym problemem. W moim mógłbym puścić kierownicę (czego oczywiście nie robię) ;-).  Za to świst uszczelek, falowanie maski, hałas i spalanie - to juz zupełnie inna historia ;-) 

Link to comment
Share on other sites

No cóż byłem na diagnostyce zawieszenia,człowiek stwierdził że jest niby ok, tzn. nie znalazł żadnych luzów, następnie laserowa geometria, ustawienie zbieżności i w sumie jest lepiej ale tak do końca nie jestem pewien czy nie pojadę jeszcze do innego diagnosty od zawieszeń, żeby niezależnie dodatkowo sprawdzić, Próbowałem na obwodnicy tak ok. 160-170, czuję poprawę, ale jeszcze podrążę temat.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...