Jump to content

zamienić Forestera na Outbacka?


Harnaś
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Tak jak w tytule noszę się ze sprzedażą Forester 2.5 xt 2004r.a kupnem Outbacka 2.5 zykłym 2007/8r. i im bliżej do sprzedaży tym większe mam wątpliwości dlatego może ktoś mi doradzi. Forek naprawdę fajny z tym że

1.nie wyobrażam sobie jechać nim w trasę. Jest po prostu za głośno i tak się zastanawiam nad wyciszenie wnętrza ale czy to da zadowalający efekt? Jeździłem Legacy i było super.

2. Mam teraz tłumik prodriva czy po zmianie na oryginał jest dużo ciszej?

3. Czy warto wstawiać w niego gaz bo na wache nie wyrabiam :) (spalanie około 12 benzyny)

 

odpuścić sobie zmiany i faktycznie zmienić na Outbacka?

 

post-15740-0-71087900-1427373539_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

 

 

1.nie wyobrażam sobie jechać nim w trasę. Jest po prostu za głośno i tak się zastanawiam nad wyciszenie wnętrza ale czy to da zadowalający efekt? Jeździłem Legacy i było super.

 

Niestety forek ma aerodynamikę cegły i tu pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Do tego skrzynia w xt jest bardzo krótko zestopniowana i przy prędkościach autostradowych obroty są bardzo wysokie. OBK będzie dużo bardziej komfortowy na trasie.

 

 

 

2. Mam teraz tłumik prodriva czy po zmianie na oryginał jest dużo ciszej?
.

 

Masz tylko zmieniony tłumik, czy coś więcej grzebane w wydechu?

Sam tłumik Prodrive jest chyba najcichszym z tych odbiegających od serii. Daje fajny cichy bulgot ale właściwie tylko przy przyspieszaniu. Przy równej jeździe na trasie moim zdaniem nie ma dużych różnic w porównaniu z seryjnym. 

Link to comment
Share on other sites

Jeśli jeździsz dużo w trasy i stawiasz na komfort to wybierz Outbacka a najlepiej Legacy. Jeśli tylko trochę tras, to wycisz auto, ja mam dość gruntownie wytłumione (drzwi, bagażnik, tylne nadkola, podłoga pod kanapą) i swego czasu bardzo dużo tras robiłem i super. Jest kilka firm robiących to mega profesjonalnie i gdybym miał to robić jeszcze raz to kompleksowo to bym im to zlecił (cała podłoga, przód auta). http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/ 

OEM tłumik nieco wyciszy auto, u mnie prodrive fajnie mruczy i jest najlepszym dla mnie rozwiązaniem łączącym bulgot z akceptowalnym poziomem hałasu. 

Link to comment
Share on other sites

Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie.

Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto?

W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-(

Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-)

Link to comment
Share on other sites

Mialem ten sam problem, FXT przy ponad 140 km/h byl poprostu glosny, a robic trase 1200 km z predkoscia 120 km/h to tez meczace. Z poczatku chcialem wyciszyc Forestera, ale OBK ma tez wiekszy bagaznik wiec skonczylo sie na zmianie na OBK H6. Dlaczego H6?  Spalanie i osiagi podobne jak Forester XT, Legacy byl za niski a silnik 2,5 za slaby.

Edited by Legacy96
Link to comment
Share on other sites

Legacy96 biorę pod uwagę 2.5 w Ourbacku ze względu na możliwość założenia gazu i manualną skrzynie. Legacy 2.0 jeździłem jest za słaby i za niski. przy wyciaganiu dziecka z fotelika w Forku jest zdecydowanie lepiej. :-)

Link to comment
Share on other sites

Ja tez zlecałem firmie ale przy okazji wymiany głośników i to co zrobiłem razem z materiałami wyszło jakieś 1,5 tys. Różnica jest nieporównywalna, przede wszystkim nie rezonuje, bo jak wsiadam do innego Forka to mam wrażenie ze echo sie niesie w całym aucie. Oczywiście dużo hałasu generują szyby bez ramek nowsza wersja Forka z pewnością jest lepiej wyciszona.

Forek z pewnością nie jest autem autostradowym, ale jeśli trasy robisz kilka razy w roku to szkoda takie ładne auto sprzedawać :) ja swoim swego czasu robiłem i ponad 2 tys i było ok. Dla mnie jednak najlepszym środowiskiem dla Forka xt sa nasze krajowki, zapas mocy pozwala na wyprzedzenie każdego zawalidrogi i utrzymywać stała prędkość np. 110 km/h

Z kolei 2.5 l outback w porównaniu do 2.5 xt kompletnie nie jedzie. Wiem co mowię bo w rodzinie mam już i 2.0xt, 2.5l i 2.0d :)

Z kolei 2.5 l outback w porównaniu do 2.5 xt kompletnie nie jedzie. Wiem co mowię bo w rodzinie mam już i 2.0xt, 2.5l i 2.0d :)

Link to comment
Share on other sites

Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz.

A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła?

I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-)

Link to comment
Share on other sites

Forek z pewnością nie jest autem autostradowym, ale jeśli trasy robisz kilka razy w roku to szkoda takie ładne auto sprzedawać :) ja swoim swego czasu robiłem i ponad 2 tys i było ok. Dla mnie jednak najlepszym środowiskiem dla Forka xt sa nasze krajowki, zapas mocy pozwala na wyprzedzenie każdego zawalidrogi i utrzymywać stała prędkość np. 110 km/h

 

100% racji.

Teraz czeka mnie trasa 1500km i chyba wrócę z wydechem do serii, bo nawet to robi dużą różnicę przy tak długiej podróży.

 

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz.

A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła?

I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-)

zł pw

Link to comment
Share on other sites

 

Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz.

A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła?

I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-)

 

zł pw

Czyli gdzie to można zrobić za takie pieniądze? W tej firmie we Wrocławiu?

Mialem ten sam problem, FXT przy ponad 140 km/h byl poprostu glosny, a robic trase 1200 km z predkoscia 120 km/h to tez meczace. Z poczatku chcialem wyciszyc Forestera, ale OBK ma tez wiekszy bagaznik wiec skonczylo sie na zmianie na OBK H6. Dlaczego H6?  Spalanie i osiagi podobne jak Forester XT, Legacy byl za niski a silnik 2,5 za slaby.

A jak wrażenia z przesiadki z Forestera na OBK? Masz też porównanie z 2.5? Zastanawiam się nad tym silnikiem tak jak wcześniej wspomniałem bo ma manuala...automat trochę wolno zmienia biegi... i znów jak wspomniałem chciałbym gaz a H6 kosztowna regulacja zaworów... Ale jak ma 2.5 zamulać... :/

Reasumując Outback cichy (nawet bardziej niż wygłoszony Forester), wygodniejszy ale słabszy.

Zdecyduje się wystawić do sprzedana Forestera jak słabo będzie się sprzedawać to wyciszenie i już...

Dzięki za podpowiedzi

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Wrazenia sa pozytywne, osiagi i spalanie porownywalne, a wygoda duzo wieksza. Jezdzilem tez testowo OBK 2,5 ale w porownaniu z XT wypadl dosc slabo. W dodatku trudniej tu kupic OBK 2,5 niz 3,0, bo wiekszosc 2,5 jest z LPG, a tego nie chcalem.

Link to comment
Share on other sites

Sebojan, nie mam pojęcia, czy do Foresterów też takie cuda robią, ale może warto by się za silencerem rozejrzeć? Miałbyś taki półśrodek - jak trasa, to zakładasz, szczególnie, że na zdjęciu śliczne masz auto i jeszcze w dobrym miejscu serwisowane. :)

Link to comment
Share on other sites

H4lik dzięki fakt auto na żywo wygląda jeszcze lepiej a serwis polecam 100%:) samego mojego wydechu nie można z tego co wiem wyciszyć silencerem, trzeba by było go zmienić bo nie ma raczej silencera dedykowanego do Prodrive. Ale i tak w grę wchodzi szum kół i odgłosy z zewnątrz dlatego wyciszenie auta jest nie zbędne. Sam już kuźwa nie wiem... Nawet w chwili słabości zacząłem patrzeć na Lexusa is :-) bo cichy ale znów za mały podobno bagażnik i wracam do punktu wyjścia Outback :-)

Link to comment
Share on other sites

Czyli teoretycznie zostaje Ci taki Gacek jakiego miałeś ,ale w wersji Outback ;) Trzeba by tylko takiego upolować i jakąś mała rundke zrobic co by zobaczyc jak to wygląda z wyciszeniem itp.Bo miejsca masz tyle samo co w Twym wcześniejszym Gacku ,z tym,ze ździebko wyżej masz ;)

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie hemi :-) i silnik troszkę większy niż w Legacy żeby lepiej jechał ( chociaż teraz pewnie nic nie będzie jechać po Foresterze :-)) a Forek już wystawiony jakby ktoś był chętny to zapraszam.

http://otomoto.pl/subaru-forester-2-5-xt-manual-C36521779.html

Po zdobyciu większej wiedzy i własnym doświadczeniu podsumuje:

 

Forester jest najlepszy do miast szegolnie dużych ( najłatwiej się parkuje i manewruje) ruchu podmiejskiego i w bezdroża (silnik 2.5 xt skrzynia wedle uznania) nie nadaje się zbyt w trasy.

 

Legacy najlepiej w trasy ( silnik H6 lub 2.5 manual jeśli ktoś chce gaz) auto jest sztywne.

 

Outback bardziej trasy ale poradzi sobie na bezdrożach ( silnik jak w Legacy)

 

Impreza do miasta ruch podmiejski i na tor :) auto bardziej z zacięciem sportowym ( Wrx)

 

Oczywiście pominąłem wersję Sti i Specb :)

Edited by sebojan
Link to comment
Share on other sites

Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie.

Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto?

W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-(

Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-)

Cześć Sebojan,

też mi głośno w forku i zamierzam samodzielnie wyciszyć go matami i pianką STP.

Parę dni temu dostałem wycenę na meteriały do wygłuszenia:

- drzwi przód i tył,

- podłogi

- bagażnika i klapy

- maski

- dachu.

Materiały to maty alubutylowe + pianka kauczukowa 6 lub 9mm w zależnoiści od miejsca, w którym będzie uzyta .

Całość została wyceniona na 2025zł.

Jeżeli masz czas i chęci to własnym nakładem sił można wyciszuć forestera ;)

Link to comment
Share on other sites

 

Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie.

Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto?

W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-(

Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-)

 

Cześć Sebojan,

też mi głośno w forku i zamierzam samodzielnie wyciszyć go matami i pianką STP.

Parę dni temu dostałem wycenę na meteriały do wygłuszenia:

- drzwi przód i tył,

- podłogi

- bagażnika i klapy

- maski

- dachu.

Materiały to maty alubutylowe + pianka kauczukowa 6 lub 9mm w zależnoiści od miejsca, w którym będzie uzyta .

Całość została wyceniona na 2025zł.

Jeżeli masz czas i chęci to własnym nakładem sił można wyciszuć forestera ;)

Hej. Kwota jeszcze do przyjęcia a maty sa samo przylepne czy trzeba grzać?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dziś ściągnąłem Prodriva i założyłem zwykły zamiennik tłumika. Pierwsze wrażenie akustyczne bardzo pozytywne w koncu da się jechać :-) Myślę że jeszcze zmiana opon pomoże ponieważ mam na aucie wielosezonowe choinki...

Link to comment
Share on other sites

Pytałem w firmie zajmującej się wyciszaniem aut z Wrocławia. Wycenili wyciszenie Forestera drzwi, podłogi, silnik, nadkola... na 5500zł  :0 na materiałach z górnej półki...bez wyciszenia dachu. Pan mówił że nie warto inwestować w tą operację jeśli jest dach panoramiczny.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...