Harnaś Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Witam forumowiczów. Tak jak w tytule noszę się ze sprzedażą Forester 2.5 xt 2004r.a kupnem Outbacka 2.5 zykłym 2007/8r. i im bliżej do sprzedaży tym większe mam wątpliwości dlatego może ktoś mi doradzi. Forek naprawdę fajny z tym że 1.nie wyobrażam sobie jechać nim w trasę. Jest po prostu za głośno i tak się zastanawiam nad wyciszenie wnętrza ale czy to da zadowalający efekt? Jeździłem Legacy i było super. 2. Mam teraz tłumik prodriva czy po zmianie na oryginał jest dużo ciszej? 3. Czy warto wstawiać w niego gaz bo na wache nie wyrabiam (spalanie około 12 benzyny) odpuścić sobie zmiany i faktycznie zmienić na Outbacka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 1.nie wyobrażam sobie jechać nim w trasę. Jest po prostu za głośno i tak się zastanawiam nad wyciszenie wnętrza ale czy to da zadowalający efekt? Jeździłem Legacy i było super. Niestety forek ma aerodynamikę cegły i tu pewnych rzeczy nie przeskoczysz. Do tego skrzynia w xt jest bardzo krótko zestopniowana i przy prędkościach autostradowych obroty są bardzo wysokie. OBK będzie dużo bardziej komfortowy na trasie. 2. Mam teraz tłumik prodriva czy po zmianie na oryginał jest dużo ciszej? . Masz tylko zmieniony tłumik, czy coś więcej grzebane w wydechu? Sam tłumik Prodrive jest chyba najcichszym z tych odbiegających od serii. Daje fajny cichy bulgot ale właściwie tylko przy przyspieszaniu. Przy równej jeździe na trasie moim zdaniem nie ma dużych różnic w porównaniu z seryjnym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Jeśli jeździsz dużo w trasy i stawiasz na komfort to wybierz Outbacka a najlepiej Legacy. Jeśli tylko trochę tras, to wycisz auto, ja mam dość gruntownie wytłumione (drzwi, bagażnik, tylne nadkola, podłoga pod kanapą) i swego czasu bardzo dużo tras robiłem i super. Jest kilka firm robiących to mega profesjonalnie i gdybym miał to robić jeszcze raz to kompleksowo to bym im to zlecił (cała podłoga, przód auta). http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74825-subaru-xv-wyciszenie-wnętrza-ciche-autopl/ OEM tłumik nieco wyciszy auto, u mnie prodrive fajnie mruczy i jest najlepszym dla mnie rozwiązaniem łączącym bulgot z akceptowalnym poziomem hałasu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie. Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto? W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-( Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) Mialem ten sam problem, FXT przy ponad 140 km/h byl poprostu glosny, a robic trase 1200 km z predkoscia 120 km/h to tez meczace. Z poczatku chcialem wyciszyc Forestera, ale OBK ma tez wiekszy bagaznik wiec skonczylo sie na zmianie na OBK H6. Dlaczego H6? Spalanie i osiagi podobne jak Forester XT, Legacy byl za niski a silnik 2,5 za slaby. Edytowane 26 Marca 2015 przez Legacy96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Legacy96 biorę pod uwagę 2.5 w Ourbacku ze względu na możliwość założenia gazu i manualną skrzynie. Legacy 2.0 jeździłem jest za słaby i za niski. przy wyciaganiu dziecka z fotelika w Forku jest zdecydowanie lepiej. :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 (edytowane) @sebojan, rozważałeś może zamiany obecnego Forka na nowszą generację? Podobno jest ciszej.. Edytowane 28 Marca 2015 przez mechanik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Ja tez zlecałem firmie ale przy okazji wymiany głośników i to co zrobiłem razem z materiałami wyszło jakieś 1,5 tys. Różnica jest nieporównywalna, przede wszystkim nie rezonuje, bo jak wsiadam do innego Forka to mam wrażenie ze echo sie niesie w całym aucie. Oczywiście dużo hałasu generują szyby bez ramek nowsza wersja Forka z pewnością jest lepiej wyciszona. Forek z pewnością nie jest autem autostradowym, ale jeśli trasy robisz kilka razy w roku to szkoda takie ładne auto sprzedawać ja swoim swego czasu robiłem i ponad 2 tys i było ok. Dla mnie jednak najlepszym środowiskiem dla Forka xt sa nasze krajowki, zapas mocy pozwala na wyprzedzenie każdego zawalidrogi i utrzymywać stała prędkość np. 110 km/h Z kolei 2.5 l outback w porównaniu do 2.5 xt kompletnie nie jedzie. Wiem co mowię bo w rodzinie mam już i 2.0xt, 2.5l i 2.0d Z kolei 2.5 l outback w porównaniu do 2.5 xt kompletnie nie jedzie. Wiem co mowię bo w rodzinie mam już i 2.0xt, 2.5l i 2.0d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 26 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz. A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła? I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Forek z pewnością nie jest autem autostradowym, ale jeśli trasy robisz kilka razy w roku to szkoda takie ładne auto sprzedawać ja swoim swego czasu robiłem i ponad 2 tys i było ok. Dla mnie jednak najlepszym środowiskiem dla Forka xt sa nasze krajowki, zapas mocy pozwala na wyprzedzenie każdego zawalidrogi i utrzymywać stała prędkość np. 110 km/h 100% racji. Teraz czeka mnie trasa 1500km i chyba wrócę z wydechem do serii, bo nawet to robi dużą różnicę przy tak długiej podróży. Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herostrates Opublikowano 26 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Marca 2015 Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz. A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła? I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-) zł pw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Nowszego Forka nie brałem pod uwagę bo nie ma żadnego fajnego silnika w podobnej cenie. Za Xt trzeba trochę zapłacić :-( a patrząc na ekonomike nie ma sohc pod gaz. A gdzie ta firma się znajduje że za 1500 zł czy euro :-) wyciszenie zrobiła? I własne najbardziej szkoda tego wyprzedzania... W Forku dobra widoczność i nie zastanawiasz się czy zdążysz :-) zł pw Czyli gdzie to można zrobić za takie pieniądze? W tej firmie we Wrocławiu? Mialem ten sam problem, FXT przy ponad 140 km/h byl poprostu glosny, a robic trase 1200 km z predkoscia 120 km/h to tez meczace. Z poczatku chcialem wyciszyc Forestera, ale OBK ma tez wiekszy bagaznik wiec skonczylo sie na zmianie na OBK H6. Dlaczego H6? Spalanie i osiagi podobne jak Forester XT, Legacy byl za niski a silnik 2,5 za slaby. A jak wrażenia z przesiadki z Forestera na OBK? Masz też porównanie z 2.5? Zastanawiam się nad tym silnikiem tak jak wcześniej wspomniałem bo ma manuala...automat trochę wolno zmienia biegi... i znów jak wspomniałem chciałbym gaz a H6 kosztowna regulacja zaworów... Ale jak ma 2.5 zamulać... :/ Reasumując Outback cichy (nawet bardziej niż wygłoszony Forester), wygodniejszy ale słabszy. Zdecyduje się wystawić do sprzedana Forestera jak słabo będzie się sprzedawać to wyciszenie i już... Dzięki za podpowiedzi Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Wrazenia sa pozytywne, osiagi i spalanie porownywalne, a wygoda duzo wieksza. Jezdzilem tez testowo OBK 2,5 ale w porownaniu z XT wypadl dosc slabo. W dodatku trudniej tu kupic OBK 2,5 niz 3,0, bo wiekszosc 2,5 jest z LPG, a tego nie chcalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
H4lik Opublikowano 27 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 Sebojan, nie mam pojęcia, czy do Foresterów też takie cuda robią, ale może warto by się za silencerem rozejrzeć? Miałbyś taki półśrodek - jak trasa, to zakładasz, szczególnie, że na zdjęciu śliczne masz auto i jeszcze w dobrym miejscu serwisowane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 27 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2015 H4lik dzięki fakt auto na żywo wygląda jeszcze lepiej a serwis polecam 100% samego mojego wydechu nie można z tego co wiem wyciszyć silencerem, trzeba by było go zmienić bo nie ma raczej silencera dedykowanego do Prodrive. Ale i tak w grę wchodzi szum kół i odgłosy z zewnątrz dlatego wyciszenie auta jest nie zbędne. Sam już kuźwa nie wiem... Nawet w chwili słabości zacząłem patrzeć na Lexusa is :-) bo cichy ale znów za mały podobno bagażnik i wracam do punktu wyjścia Outback :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hemi112 Opublikowano 31 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2015 Czyli teoretycznie zostaje Ci taki Gacek jakiego miałeś ,ale w wersji Outback Trzeba by tylko takiego upolować i jakąś mała rundke zrobic co by zobaczyc jak to wygląda z wyciszeniem itp.Bo miejsca masz tyle samo co w Twym wcześniejszym Gacku ,z tym,ze ździebko wyżej masz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 (edytowane) Dokładnie hemi :-) i silnik troszkę większy niż w Legacy żeby lepiej jechał ( chociaż teraz pewnie nic nie będzie jechać po Foresterze :-)) a Forek już wystawiony jakby ktoś był chętny to zapraszam. http://otomoto.pl/subaru-forester-2-5-xt-manual-C36521779.html Po zdobyciu większej wiedzy i własnym doświadczeniu podsumuje: Forester jest najlepszy do miast szegolnie dużych ( najłatwiej się parkuje i manewruje) ruchu podmiejskiego i w bezdroża (silnik 2.5 xt skrzynia wedle uznania) nie nadaje się zbyt w trasy. Legacy najlepiej w trasy ( silnik H6 lub 2.5 manual jeśli ktoś chce gaz) auto jest sztywne. Outback bardziej trasy ale poradzi sobie na bezdrożach ( silnik jak w Legacy) Impreza do miasta ruch podmiejski i na tor auto bardziej z zacięciem sportowym ( Wrx) Oczywiście pominąłem wersję Sti i Specb Edytowane 31 Marca 2015 przez sebojan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rutek111 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RED Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie. Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto? W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-( Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-) Cześć Sebojan, też mi głośno w forku i zamierzam samodzielnie wyciszyć go matami i pianką STP. Parę dni temu dostałem wycenę na meteriały do wygłuszenia: - drzwi przód i tył, - podłogi - bagażnika i klapy - maski - dachu. Materiały to maty alubutylowe + pianka kauczukowa 6 lub 9mm w zależnoiści od miejsca, w którym będzie uzyta . Całość została wyceniona na 2025zł. Jeżeli masz czas i chęci to własnym nakładem sił można wyciszuć forestera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Mam tylko tłumik końcowy założony prodrive tak jak piszecie brzmienie jest super ale w trasie nawet przy około 140 km /h(raz jechałem taka stała prędkością) nie można porozmawiać w aucie. Herostrates a Ty sam wyciszałeś auto? W tych firmach jest to dość kosztowne bo sprawdzałem że około 3-4 tys. Trzeba zapłacić :-( Ja często tras nie robię bo około 4-5 razy w roku ale potrafi to być 1500 km za jednym razem. W aktualnym stanie rzeczy wolę jechać chyba pociągiem :-) Cześć Sebojan,też mi głośno w forku i zamierzam samodzielnie wyciszyć go matami i pianką STP. Parę dni temu dostałem wycenę na meteriały do wygłuszenia: - drzwi przód i tył, - podłogi - bagażnika i klapy - maski - dachu. Materiały to maty alubutylowe + pianka kauczukowa 6 lub 9mm w zależnoiści od miejsca, w którym będzie uzyta . Całość została wyceniona na 2025zł. Jeżeli masz czas i chęci to własnym nakładem sił można wyciszuć forestera Hej. Kwota jeszcze do przyjęcia a maty sa samo przylepne czy trzeba grzać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chefofrats Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Stp jest samoprzylepne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RED Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Potwierdzam. Maty są samoprzylepne. Przy większym zakupie dostaniesz w gratisie wałek do walcowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2015 Dziś ściągnąłem Prodriva i założyłem zwykły zamiennik tłumika. Pierwsze wrażenie akustyczne bardzo pozytywne w koncu da się jechać :-) Myślę że jeszcze zmiana opon pomoże ponieważ mam na aucie wielosezonowe choinki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harnaś Opublikowano 4 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 Pytałem w firmie zajmującej się wyciszaniem aut z Wrocławia. Wycenili wyciszenie Forestera drzwi, podłogi, silnik, nadkola... na 5500zł :0 na materiałach z górnej półki...bez wyciszenia dachu. Pan mówił że nie warto inwestować w tą operację jeśli jest dach panoramiczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KamilP Opublikowano 4 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2015 (edytowane) sporo 5500pln :/ Edytowane 4 Maja 2015 przez KamilP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się