Skocz do zawartości

WYPADKI


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 187
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teraz nie ma żadnych kwitów, to nie jest choroba...

A co?

 

Zresztą myślę, że pisanie z błędami, to zwykłe niechlujstwo po prostu. Są słowniki, edytory z których można wklejać. Trzeba sobie po prostu jakoś radzić ze swoimi problemami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filip Cz - słusznie mówisz. Dodam jeszcze, że jak oglądam swoje ulubione seriale (M jak Miłość, Na Wspólnej, Klan) :wink: to przekonuję się, jak twórcy kultury popularnej uczą Polaków - książek nieczytaków, poprawnej polszczyzny - zamiast pytania "Dokąd idziesz?" zadaje się pytanie "Gdzie idziesz?". I szlag mnie trafia!

 

My tak jak Rosjanie i pewnie inni Słowianie rozróżniamy "Kuda ty idjosz?" od "Gdje wy radiliscie?".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co?

Z przykrością trzeba stwierdzić, że niedouczenie (łagodnie określając).

 

 

Jak zawsze, żeby jakaś czynność stała się automatyzmem – nawykiem, musi być przetrenowana, a mówiąc prościej wielokrotnie powtórzona. Mózg musi wiele razy odebrać impuls, aby go zapamiętać. Uczeń musi wiele razy usłyszeć i wiele razy zobaczyć słowo, musi zapamiętać jego wygląd, utrwalić obraz - by móc potem je odczytać i poprawnie zapisać, by czynić to bez udziału świadomości, automatycznie.

 

Myśląc o dysortografii, czyli - trudnościach w pisaniu poprawnym pod względem ortograficznym, trudno mi się oprzeć wrażeniu, że spory udział w ich kształtowaniu ma dzisiejsza szkoła, a konkretnie prawdopodobnie metodyka nauczania. Albo inaczej – mam wrażenie, że jakby nie za wiele się dziś w szkole robi, aby tym trudnościom przeciwdziałać; że nauczanie zapomniało o kształtowaniu prawidłowych nawyków w pisaniu.

 

Nauka pisania składa się z dwóch faz: ikonograficznej i ortograficznej. Faza pierwsza to etap zerówki i pierwszej klasy. Dzieci uczą się rozpoznawać i różnicować litery. Uczą się, że w zapisywanym słowie głoska – którą mówimy i słyszymy, odpowiada literze – którą widzimy i zapisujemy. W fazie drugiej, zaawansowanej – już od drugiej klasy uczą się, że nie zawsze tak jest. Bywają takie sytuacje, że co innego słyszymy, a co innego piszemy.

link do artykułu:

http://www.oke.krakow.pl/inf/staticpage ... 1153249609

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przykrością trzeba stwierdzić, że niedouczenie (łagodnie określając).

 

Tak mi się właśnie wydawało, ale nie chciałem tak od razu, żeby ktoś nie pomyślał, że go obrażam. Jak ja chodziłem do podstawówki, to jak ktoś nie wiedział czym się różni może od morza to zwany był powszechnie matołem. A teraz? Dyslektyk albo jakiś inny dys.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
zainstalowalem nawet slownik ostatnio tylko cos nie tak z nim.....mialo byc o wypadka i sobie tak mysle ze to w sumie na temat, bo ja to jeden wielki wypadek:PPPP

 

Wchodzisz w :ustawienia/Panel sterowania/ustawienia regionalne - w w Windowsie jeżeli masz wersje Angielską, ustawiasz wszystko na język Polski. Uwaga będzie Windows chciał płytę instalacyjna na chwile ! I będzie chciał restart. Jak masz Polski Windows to możesz sobie to odpuścić i od razu przejdź do instalacji FireFoxsa 2 i jego używać do wchodzenia na forum. Ja mam totalna dysleksje i dysortografie, ale dzięki słownikowi w firefoxsie jakoś sobie radzę :) Raz na 2 miesiące coś jedynie z babole jak słownik zgłupieje od tego co napisze, ale koledzy zawsze czujni, pomogą :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...