Skocz do zawartości

Forek 2010 2.0 150 km Diesel


slim2102

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, sorry że odświeżam temat.

Jeżeli auto które kupiłem jest i był serwisowane w ASO, pochodzi z PL salonu i powiedzmy że silnik się rypnie a serwis zastosuje tzw.gest handlowy i mi go wymieni to czy ja osobiście jakieś koszty mimo wszystko ponoszę?

 

Pytam się bo owe Subaru nabyłem... ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W styczniu odebrałem Forka z naprawy z nowym silnikiem. Przebieg 180 tys, serwis w ASO. Części i wymiana w gratisie. Płaciłem za olej diagnozę i szlifowanie głowicy i jeszcze jakieś pierdołki 2600

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sorry że odświeżam temat.

Jeżeli auto które kupiłem jest i był serwisowane w ASO, pochodzi z PL salonu i powiedzmy że silnik się rypnie a serwis zastosuje tzw.gest handlowy i mi go wymieni to czy ja osobiście jakieś koszty mimo wszystko ponoszę?

 

Pytam się bo owe Subaru nabyłem... ;-)

 

wszystkie tego typu sprawy są rozpatrywane indywidualnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, sorry że odświeżam temat.

Jeżeli auto które kupiłem jest i był serwisowane w ASO, pochodzi z PL salonu i powiedzmy że silnik się rypnie a serwis zastosuje tzw.gest handlowy i mi go wymieni to czy ja osobiście jakieś koszty mimo wszystko ponoszę?

 

Pytam się bo owe Subaru nabyłem... ;-)

Każda sprawa rozpatrywna jest indywidualnie. Można być pewnym tylko tego, że importer będzie szukał wszystkiego aby pozbyć się swojej odpowiedzialności. Jesli jest pełna ksiażka z ASO , a Twoje oświadczenie co do okoliczności w jakich silnik padł , nie będą budzić wątpliwości, to raczej nie będzie problemów z naprawą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można być pewnym tylko tego, że importer będzie szukał wszystkiego aby pozbyć się swojej odpowiedzialności

 

widzę, że jesteś albo wysoko postawionym managerem w SIP albo jasnowidzem.  Jest parę osób, które mają całkowicie odmienne faktyczne doświadczenia a nie gdybania.

Edytowane przez Adam12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

. ..Można być pewnym tylko tego, że importer będzie szukał wszystkiego aby pozbyć się swojej odpowiedzialności ...

 

Powtarzasz nieprawdę.

Na bazie własnego doświadczenia a nie internetowego gęgania twierdzę, że zarówno SIP jak i Subaru Deutschland postępują dokładnie odwrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

. ..Można być pewnym tylko tego, że importer będzie szukał wszystkiego aby pozbyć się swojej odpowiedzialności ...

 

Powtarzasz nieprawdę.

Na bazie własnego doświadczenia a nie internetowego gęgania twierdzę, że zarówno SIP jak i Subaru Deutschland postępują dokładnie odwrotnie.

 

Ale to nie są gdybania, a stwierdzenie faktów i autopsja ze spraw sądowych różnych osób. Tak jak napisałem , każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie, i nie ma zasady, że w każdej sprawie gdzie dojdzie do uszkodzenia silnika, importer od razu go wymieni lub naprawi. Co zresztą wskazałem. trzeba czytać uważnie, ze zrozumieniem, a nie być tendencyjnym, a wręcz bym powiedział fanatykiem że coś jest super mimo że nie jest , ani też w drugą stronę, tiwerdzić że coś jest be, mimo że jest dobre.

Czytać ze zrozumieniem i coś tekstu to podstawa , a nie tylko wyłapywać słówka z całości wypowiedzi. W ten sposób można każda wypowiedź zinterpretować i ocenić dowolnie w zależności od tego jak się komu podoba.  

 

Można być pewnym tylko tego, że importer będzie szukał wszystkiego aby pozbyć się swojej odpowiedzialności

 

widzę, że jesteś albo wysoko postawionym managerem w SIP albo jasnowidzem.  Jest parę osób, które mają całkowicie odmienne faktyczne doświadczenia a nie gdybania.

 

Jest pare osób które ma odmienne doświadczenie. Ale jest też Kolego pare innych osób które mają odmienne doświadcznie, negatywne. Nie wiem których jest więcej , a których mniej nie liczyłem. Dlatego też napisałem że każda sprawa jest indywidualna i nie ma żadnej reguły , że jak padnie to do wymiany. W jednym przypadku tak , ale w drugim jest inaczej. Znam ze sprawy sądowej , ale innej marki, że ipmorter odmówił wymiany silnika, tylko dlatego , że jeden przegląd olejowy był zrobiony z przekroczonym interwałem o 650 km. Sprawa do sądu i oczywiście importer przegrał. Ale dwa lata udreki sądowej to trwało. \

Czasami jak czytam różne opinie biegłych to dochodzę do wniosku że z importerami aut jest jak z ubezpieczalnią i odszkodowaniem. Nie wypłacamy i nie naprawiamy, bo wiemy że tylko 5-10 % klientów pójdzie do sądu. A tam jak przegramy i nawet jak zapłacimy odsetki, koszty sądowe, koszty biegłych i zastępstwa procesowego, to i tak będziemy do przodu.

Dwa lata temu , jedna z największych firm ubezpieczeniowych w Polsce, nazwy nie będę podawał, powołała wręcz firmę zewnętrzną żeby zrobili audyt dotyczący tego ile spraw trafia do sądu, jakie są koszty takich spraw, ile zostaje im w kieszeni po odliczeniu tych kosztów i tego co nie wypłacili ludziom. I wynik był na duzy plus, stąd dalej mimo uchwał i postanowień sądu, orzeczeń SO Ochrony Konkurencji i Konsumentów, które z mocy prawa wiążą ubezpieczycieli, ci dalej robią jak i pasuje, bo są na plusie.

Np. od 10lat jest orzeczenie SO konkurencji i konsumentów, że odszkodowanie zawsze wyplaca się z Vat-em. Ale ubezpieczyciele dalej swoje. Ostatnio trafiła do mnie sprawa, gdzie ubezpieczyciel odmówił wypłaty odszkodowania powolując sie na zapis OWU z AC pojazdu, gdzie SO Wydział Konkurencji i Konsumentów już w 2003 roku stweirdził że ten zapis jest sprzeczny z prawem i zakazał go stosować. A ubezpieczyciel przez 12 lat nie wiadomo ilu osobom odmówił wypłaty odszkodowania., Oczywiście sprawa poszła do sądu, prosta, skonczyło sie na jednej rozprawie i zapłacili z odsetkami.

I tak to niestety działa w tym kraju. Na zachodzie jest lepiej, nawet płacą importerzy aut odszkodowania za nieprawdziwe informacje o spalaniu np. Niemczach. A w Polsce ...., bylo już kilka spraw które zakończyły się niepomyślnie dla uzytkowników, mimo że jesteśmy w UE, a więc pierwszeństwo ma prawo UE a nie polskie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że jednoznacznie i z góry określiłeś jakie jest/będzie postępowanie SIP.

W kwestii zasad to oczywiście są: masz wszystkie przeglądy w ASO możesz liczyć na wsparcie w indywidualnie określonym zakresie.

Wypowiedzi podobne do Twojej tworzą nieprawdziwe opinie i stereotypy. No ale taki mamy internet.....

 

 

 

Czytać ze zrozumieniem i coś tekstu to podstawa

 

nie bardzo się da......składnia nie pozwala....


 

 

Znam ze sprawy sądowej , ale innej marki,

 

 

tyle w temacie.

Myślę, że dalsza dyskusja jest bezcelowa. "Nikt nas nie przekona, że białe jest białe....."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mój znajomy sprzedaje właśnie Forka 2010 SBD i mam poważny dylemat , czy sprzedać Skodę 1.4 TSI(mam ją od nowości i ma ok. 100.000 km przebiegu  ) i spróbować jako drugie Subaru tym razem z dieslem . Znam historię tego samochodu ponieważ miało tylko 2 właścicieli i obu znam .Samochód ma lekko ponad 200.000 km i jest to autentyczny przebieg . Muszę tylko sprawdzić, czy do końca było serwisowane w ASO. Jak jest z rozrządem w tym silniku  ? I co powinien mieć już wymienione  przy tym przebiegu  - wiem silnik itp. Pytam poważnie bo po przeczytaniu wielu postów na temat SBD wydaje się to ryzykowne , ale jak wiadomo kto nie ryzykuje nie pije szampana :). Sprawdzony Forester Diesel wydaje mi się rozsądną alternatywą  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Sprawdzony Forester Diesel wydaje mi się rozsądną alternatywą  .

 

Jak najbardziej !!!! ………. mając zabezpieczone 20 tys …… ;)  :biglol:  :mrgreen:  

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak , tego się spodziewałem ;)Ale  silniki TSI też są uważane za awaryjne . Ja wymieniłem kompletny rozrząd przy 90.000 km ponieważ obawiałem się rozciągnięcia łańcucha . Poza tym  cena Forestera nie jest okazyjna (nie jest obniżona o około 20.000 zł na ewentualną naprawę ). Jeżeli jeszcze trzeba dorzucić brakujące 20 koła na naprawę to się nie opłaca . Z uszkodzonym silnikiem Forestera Diesla  można dostać już za około 20.000 . Może lepiej kupić z uszkodzonym silnikiem i samemu (w polecanym na forum warsztacie )  naprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ponieważ jutro jadę obejrzeć Forestera SBD z 2010 ponawiam pytanie na co należy zwrócić uwagę przy zakupie   (co powinien mieć wymienione itp. ). Przebieg wynosi około 200 000 km . Znam historię tego egz.Jakie są realne ceny sprzedaży SBD z tego rocznika (transakcyjne od- do ) . Samochód ma być jako 3 w rodzinie , dlatego nie mam ciśnienia .

Bardzo proszę o nie robienie sobie jaj ;) - pytam poważnie .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój znajomy sprzedaje właśnie Forka 2010 SBD i mam poważny dylemat , czy sprzedać Skodę 1.4 TSI

  Na tym forum takie pytanie? Chyba Bóg Cię opuścił :biglol:

 

A tak już poważniej:

 

 

Jak jest z rozrządem w tym silniku ?

   Łańcuch. Raczej nie powinno się nic dziać. Nie wymienia się "profilaktycznie"

 

 

I co powinien mieć już wymienione przy tym przebiegu - wiem silnik itp.

   Oprócz silnika ;) materiały eksploatacyjne. Dwumas included ;)

 

Jakie są realne ceny sprzedaży SBD z tego rocznika (transakcyjne od- do )

   Zakres ogromny - od nastu kPLN (z nieznaną historią lub dogorywającym silnikiem)  wzwyż.

 

Sprawdzony Forester Diesel wydaje mi się rozsądną alternatywą .

  Zdecydowanie tak. Zwłaszcza, że auto jest trudno sprzedawalne, więc ceny są - w porównaniu do konkurencji takie, że spokojnie możesz zabezpieczyć te 20 kPLN ;)  Natomiast osobiście bym zabezpieczył nieco mniej, podjechał do jednego z polecanych tu warsztatów ;) i zlecił poważną diagnozę, licząc się z ewentualną koniecznością "uzdrowienia" pacjenta. O dokładne kwoty i co mam na myśli musisz pytać ciut powyżej Twojego ostatniego posta ;)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sjak - z tego co widzę też masz m.in. skodę :biglol:.Z tego co widzę to na razie 1.4 TSI nie sprzedaję - za dobry jest . A jak uda się wyrwać SBD w dobrych PLN to wezmę jako 3 - na Plejady/Subariady jak znalazł .


Jakie są oznaki dogorywającego silnika w SBD ? Czy można to stwierdzić bez użycia specjalistycznego sprzętu  ? Pytam ,bo jak trzeba będzie sprawdzić Forestera to mam spory kawałek do specjalisty udzielającego się na tym forum ;), a w tzw. normalnym  warsztacie (bez specjalizacji ) mogą się nie znać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niektórzy to w życiu szukają adrenaliny 1.4 tsi zamieniać na sbd , następna pewnie alfa 2.0 ts

Nie wiem jak 1,4, ale ja 1,2 po 130 kkm wymieniałem. W sumie nic poważnego - szlag trafił rozrząd (robiony na gwarancji 60 kkm wcześniej) i tłoki przybiły piątkę z zaworami ;) SBD w moim przypadku zdecydowanie trwalsze :)

Odrębną sprawą jest jazda Skodą - już wolę na deskorolce. Nocą. Pod wiatr. W czasie zamieci śnieżnej. W krótkich spodenkach i t-shircie ;)

 

 

Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomimo prześmiewczo- ironicznych komentarzy ;)utrzymanych w ogólnym klimacie forum -jestem po oględzinach Forestera 2010 SBD. Miał wymieniony dwumas+ sprzęgło około 20.000 km temu . Dodatkowo ma usunięty DPF. Był chipowany na 177 KM. Ogólny przebieg rzeczywisty 205.000 km .Utrzymany dobrze .

Teraz się zastanawiam jaką zaproponować cenę   :question: 

PS. Co do 1.4 TSI najwięcej wypowiadają się ci co nie mieli (ale słyszeli jaki to badziew itp. ) zgodnie z przyjętą tradycją .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiej potrzeby. Znana jest metoda, aby zabezpieczyć się przed tym z (co prawda niemały) ułamek podanej kwoty ;)

Czytam Twoj post już ktorys raz i nie bardzo go rozumiem ? :)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez slim2102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie ma takiej potrzeby. Znana jest metoda, aby zabezpieczyć się przed tym z (co prawda niemały) ułamek podanej kwoty ;)

Czytam Twoj post już ktorys raz i nie bardzo go rozumiem ? :)

 

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

 

Jest tu jeden bardzo polecany forumowicz, który ma lekarstwo ;) Ale, że to nie ASO, to imienia wypowiadać nie wolno ;)

@@slim2102,  PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwisowany w ASO do 155 000 km . Muszę sprawdzić kiedy był założony czip. Ogólnie przeglądy są  robione regularnie (problem polega na tym ,że ostatnie nie są  w ASO). Wersja fajna -z dołożonym webasto, hakiem i kilkoma innymi dodatkami .

Za 18-20 to nie da rady , od Mirka H. można takie dostać bez silnika ;)  . Poczekamy - zobaczymy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...