Skocz do zawartości

Stożek, dolot, strumienica, wydech


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Wszyscy mówią ,,stożek dziurawy,, ale nikt nie powie i nie wiem czy wszyscy wiedzą że stożek przed założeniem (K&N) trzeba pokryć specjalną oliwą

 

 

Nie każdy stożek to mokry filtr bawełniany, np. ja mam stożek typu "steel mesh" ale zakłądamy z góry że fitlry sa instalwoane zgodnie z instrukcją, nie?

 

Widizałem testy różnych filtrów i stopień filtracji był bardzo różny w różnych markach, ale "sportowe" fitlry były zawsze gorsze od typowego filtru papierowego i szybciej się zapychały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stożek zdecydowanie tylko wtedy gdy z jakiegoś uzasadnionego powodu jestkonieczne zastosowanie go.

I stała się jasność.

Trzeba było tak od razu.

 

 

 

Pomyslałem że ktoś może niezrozumieć więc już wyjaśniam. Chodzi mi o sytuację gdy przeróbki silnika powodują że serynej puszkinie da się zastosować, nie mieszczą sie przewody, nie pasują, nie ma miejsca na puszkę etc. Ewetnualnie w autach o ogromnej mocy, ale takie zwykle już buduja ludzie któzy wiedzą co robią ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem OSTATNIM człowiekiem który jest fanem bajerów K&N też. Chodzi o to ze przyjezdzały do mnie samochody z założonymi stożkami a w kolektorze piaskownica bo ktoś nie wiedzał ze trzeba naoliwić mówię tu konkretnie o stożku K&N.

Jeśli chodzi tu o filtr powietrza do bolidów 1.6 , 1.8 , 2.0 (bez turbo ) to spokojnie wystarczy seryjny papierowy skoro ten sam filtr jest wstanie obsłuzyć 2.0T-200KM to i wasze 100KM obsłuży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak: zostawiłem stożek przy przepływomierzu, włozyłem płaski filtr tam grzie powinien byc i zamknąłem wszystko w obudowie! Teraz chyba nie grozi mi zasysanie przez stożek całego syfu z ulicy, a z jazdą nic się nie zmieniło, moc ta sama, nic sie nie dusi i pozostał dźwięk sinika zmieniony przez stożek! Przejechałem już tak ok 0.5 kkm i nic sie nie dzieje, różnic w spalaniu też nie zauważyłem. Zależało mi na tym stożku, gdyż nie stać mnie narazie na przerobienie całego wydechu żeby mieć fajny dźwięk! Ale czytając odpowiedzi, że stożek zasyfia silnik, postanowiłem zrobić właśnie taki myk :) co kto o tym sądzi niech pisze! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam z WRX'a, różnica subtelna względem serii, jest też wersja hard-core - środkowy tłumik poloneza wsadzić do legaca na koniec, będzie rasowo, ale głośność może przytłaczać. Można jeszcze powiększyć średnicę samej rury wychodzącej z tłumika, lolek i guma tak modyfikowali swoje wydechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widizałem testy różnych filtrów i stopień filtracji był bardzo różny w różnych markach, ale "sportowe" fitlry były zawsze gorsze od typowego filtru papierowego i szybciej się zapychały.

 

To oczywiste że mokry stożek sie szybciej zapcha. Dlatego w instrukcji piszą, aby go płukać co 2000 km. Stożek potrafi dać z 3-5% mocy do tego zakładam wiosną strumienice i to da ok 5-10% więc w moim M3 E36 może dać nawet 40 KM ! Wiec to już nie przelewki, a to wszystko bez cudów typu programowanie komputera itp. Jestem ciekaw ile będę mieć przyrostu na LPG jak założę w marcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To oczywiste że mokry stożek sie szybciej zapcha. Dlatego w instrukcji piszą, aby go płukać co 2000 km. Stożek potrafi dać z 3-5% mocy do tego zakładam wiosną strumienice i to da ok 5-10% więc w moim M3 E36 może dać nawet 40 KM ! Wiec to już nie przelewki, a to wszystko bez cudów typu programowanie komputera itp. Jestem ciekaw ile będę mieć przyrostu na LPG jak założę w marcu.

Zbysiu.B ! Nie zważaj na śmiechy i dziwne komentarze - pisz! Od Twojej radosnej twórczości i kolegi dowolnyego zaczynam przegląd forum i poprawia mi to humor na resztę dnia. Szczere me wyznanie złośliwych podtekstów nijakich nie posiada więc twórz dalej ku radości czytających. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbigniew B., załóż magnetyzery to jeszcze 10% moc podniesiesz :) Dodatkowe kilka % uzyskasz zakładając magiczny rezystor przy sondzie lambda ;) to już nie przelewki :twisted:

ja mysle ze moze jeszcze strumienice niech zalozy. :mrgreen:

 

No przeciez pisal ze zaklada strumiennice. Ja bym poza ta w wydechu zalozyl jeszcza taka na dolocie. Ze stozkiem i koncowka wydechu powinno dac realny przyrost mocy jakies 15%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze stozkiem i koncowka wydechu powinno dac realny przyrost mocy jakies 15%

 

Phi! Dobra nalepka da mniej więcej tyle samo... znacznie taniej (a kaskę można na przykład na... neona :roll: ).

 

Ekonomicznie trzeba mysleć, ot, co.

 

Masz racje WiS troche mnie ponioslo z tymi inwestycjami :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...