Skocz do zawartości

Wyjscie Aux


pachol83

Rekomendowane odpowiedzi

8 godzin temu, Mirek 67 napisał:

Witam

Te czarne gniazdo to sterowanie klimy.

Jeżeli masz radio 204 ze zmieniarką na 6CD to jest wejście AUX i były montowane po jeszcze przed liftem (przynajmniej w dieslach z 2008r). To zdjęcie na górze to 201 - mam  takiego sprawnego anglika - jak chcesz to możemy się dogadać.

Pozdrawiam

Jak się coś doradza, to warto to wcześniej sprawdzić.

1. Czarne 20 pinowe gniazdo to połączenie z ekranem nawigacji.

2. Czy do tego "anglika" dorzucasz kod i cały alarm, żeby działało bez problemów? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Mirek 67 napisał:

Witam

Te czarne gniazdo to sterowanie klimy.

Jeżeli masz radio 204 ze zmieniarką na 6CD to jest wejście AUX i były montowane po jeszcze przed liftem (przynajmniej w dieslach z 2008r). To zdjęcie na górze to 201 - mam  takiego sprawnego anglika - jak chcesz to możemy się dogadać.

Pozdrawiam

Zmieniarka mi nie bangla, a w miejscu AUX jest zaślepka. 

1574255874989421778284.jpg

1574255970879755231890.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Anglika z silnikiem benzynowym kupiłem jako dawcę silnika i sterownika. Kodu do radia nie mam bo kupiłem auto jako złom ( jest w o wiele lepszym stanie niż większość aut w Polsce - w ogóle bez rudego). Auto było kompletne i po wymianie sondy lambda i tylnej lampy nic mu nie dolegało, no może parę  wgniotek, ale żadnych stuków, trzeszczenia, ... Przed wyjęciem silnika jeździłem nim ponad miesiąc by mieć pewność co będę montował zamiast diesla. Na dzień dzisiejszy anglik stoi i kurzy się bez silnika i instalacji elektrycznej.

Co do radia - to GX-201RH i jest bez zmieniarki, radio i CD działało do końca jazdy - sprawdzę wieczorem to czarne gniazda . A co do alarmu - to będzie pewnie problem przynajmniej przez jakiś czas, ponieważ prawdopodobnie będę musiał przełożyć razem z licznikiem i komputerkiem pokładowym do swojego auta zanim uporam się z immobilizerem diesla i systemami które chcę pozostawić w swoim aucie (liczę na pomoc forumowiczów). Czytałem któryś z tematów na tym forum, gdzie opisane było jak odblokować właśnie ten model radia pod inne auto. Ale jak uporam się z przekładką, to resztę instalacji i tak będę chciał "upłynnić", prawdę mówiąc całe auto - dawcę.

Informacja dla Grzecha 126P - zmieniarkę idzie uruchomić, ale jest trochę z tym zabawy. Naprawiałem identyczne radio (204) - zmieniarkę z auta po wypadku. Jeżeli to nie brudny laser (pryzmaty) tylko mechanika zmieniarki - to trzeba dużo cierpliwości, trochę dobrego kleju i zabawy z karuzelą zmieniarki i... musi działać. Czyszczenie pryzmatu to lepiej komuś zlecić jeżeli tego nie robiłeś, u mnie w Nowym Sączu robi to gość za chyba 50zł i nie mówię o czyszczeniu soczewki, a za takie pieniądze nie podjął bym się rozbierania pryzmatów lasera i kombinowania z ich ustawieniem. Z mechaniki - to łamią się "uszy półksiężyców" ładowarki CD i cała mechanika się krzaczy, słychać tylko jak stuka mechanizm karuzeli, który próbuje załadować krążek i ... tyle  ;(   Gdyby jeszcze można było gdzieś kupić "półksiężyce - tacki prowadzące CD (a jest ich 6) to nie trzeba nic kleić (są bardzo delikatne), tylko odpowiednio ustawić mechanizmy karuzeli i tyle.

Wejście AUX musisz sam zamontować prowadząc kable z tyłu radia (na poprzedniej stronie masz zdjęcie gniazda z tym pomarańczowym kablem) np.do tego miejsca w schowku.

Poniżej wycinek schematu radia 204 z wejściem AUX

AUX radio subaru204.jpg

Edytowane przez Mirek 67
uzupełnienie postu
  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.11.2019 o 18:01, Mirek 67 napisał:

Witam

Anglika z silnikiem benzynowym kupiłem jako dawcę silnika i sterownika. Kodu do radia nie mam bo kupiłem auto jako złom ( jest w o wiele lepszym stanie niż większość aut w Polsce - w ogóle bez rudego). Auto było kompletne i po wymianie sondy lambda i tylnej lampy nic mu nie dolegało, no może parę  wgniotek, ale żadnych stuków, trzeszczenia, ... Przed wyjęciem silnika jeździłem nim ponad miesiąc by mieć pewność co będę montował zamiast diesla. Na dzień dzisiejszy anglik stoi i kurzy się bez silnika i instalacji elektrycznej.

Co do radia - to GX-201RH i jest bez zmieniarki, radio i CD działało do końca jazdy - sprawdzę wieczorem to czarne gniazda . A co do alarmu - to będzie pewnie problem przynajmniej przez jakiś czas, ponieważ prawdopodobnie będę musiał przełożyć razem z licznikiem i komputerkiem pokładowym do swojego auta zanim uporam się z immobilizerem diesla i systemami które chcę pozostawić w swoim aucie (liczę na pomoc forumowiczów). Czytałem któryś z tematów na tym forum, gdzie opisane było jak odblokować właśnie ten model radia pod inne auto. Ale jak uporam się z przekładką, to resztę instalacji i tak będę chciał "upłynnić", prawdę mówiąc całe auto - dawcę.

Informacja dla Grzecha 126P - zmieniarkę idzie uruchomić, ale jest trochę z tym zabawy. Naprawiałem identyczne radio (204) - zmieniarkę z auta po wypadku. Jeżeli to nie brudny laser (pryzmaty) tylko mechanika zmieniarki - to trzeba dużo cierpliwości, trochę dobrego kleju i zabawy z karuzelą zmieniarki i... musi działać. Czyszczenie pryzmatu to lepiej komuś zlecić jeżeli tego nie robiłeś, u mnie w Nowym Sączu robi to gość za chyba 50zł i nie mówię o czyszczeniu soczewki, a za takie pieniądze nie podjął bym się rozbierania pryzmatów lasera i kombinowania z ich ustawieniem. Z mechaniki - to łamią się "uszy półksiężyców" ładowarki CD i cała mechanika się krzaczy, słychać tylko jak stuka mechanizm karuzeli, który próbuje załadować krążek i ... tyle  ;(   Gdyby jeszcze można było gdzieś kupić "półksiężyce - tacki prowadzące CD (a jest ich 6) to nie trzeba nic kleić (są bardzo delikatne), tylko odpowiednio ustawić mechanizmy karuzeli i tyle.

Wejście AUX musisz sam zamontować prowadząc kable z tyłu radia (na poprzedniej stronie masz zdjęcie gniazda z tym pomarańczowym kablem) np.do tego miejsca w schowku.

Poniżej wycinek schematu radia 204 z wejściem AUX

AUX radio subaru204.jpg

Ta biała kostka z trzema przewodami nie jest przypadkiem od AUX?

Oraz czy miał ktoś okazję montować coś takiego? https://pl.aliexpress.com/item/4000026610912.html?src=google&src=google&albch=shopping&acnt=494-037-6276&isdl=y&slnk=&plac=&mtctp=&albbt=Google_7_shopping&aff_platform=google&aff_short_key=UneMJZVf&&albagn=888888&albcp=7475390582&albag=86517635691&trgt=296730740870&crea=pl4000026610912&netw=u&device=c&gclid=Cj0KCQiAiNnuBRD3ARIsAM8KmluoAZ_6RFjQrrh7GXOj97jcy1AHdjQXRDvZpUdSNFDEWMYFJF_6iQoaAmlNEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

78048598_1734971846634240_7897315568707960832_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się coś doradza, to warto to wcześniej sprawdzić.
1. Czarne 20 pinowe gniazdo to połączenie z ekranem nawigacji.
2. Czy do tego "anglika" dorzucasz kod i cały alarm, żeby działało bez problemów?
Możesz mi wyjaśnić tak z ciekawości, jaki kod jaki alarm??
Ja mam włożone radio z polifta do przedlifta i nic takiego nie potrzebowalem

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, remuch napisał:

204LE

Właście dlatego nie miałeś problemów.:D

Jak rzucisz okiem na schematy od wersji GX-204RE , to zauważysz, że radio jest mocno powiązane z fabrycznie montowanym alarmem w wersjach UK.

Godzinę temu, Mirek 67 napisał:

Wojo, ja pisałem że mam 201, i nie wiem jak wygląda sytuacja po podmianie do następnego auta

No właśnie bardzo podobnie do tego, jak zachowuje się poliftowe GX-204RE.

GX-201RH.thumb.png.73d9f26c5c4d8ac73e6f635e16f4e94d.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię swapa, dawcą jest anglik z 2006r 2.0 benzyna ej204  i a mój diesel po 275kkm padł.

Jestem w trakcie wyplatania wiązek instalacji z obu aut i już widzę ile będzie problemu z uskutecznieniem systemów, bo chcę zostawić co się tylko da (radio z klimą 2-strefowa, esp, super by było z zostawić licznik i komputerek pokładowy itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Mirek 67 napisał:

radio z klimą 2-strefowa, esp, super by było z zostawić licznik i komputerek pokładowy itp.

radio - zostaje z SBD

klima - zostaje z SBD (żeby to miało sens, razem z nagrzewnicą, kompletem siłowników i ogniwami peltiera).

licznik - wstaw z dawcy.

komputer - wstaw z dawcy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, Mirek 67 napisał:

Tak, tylko że anglik miał alarm, którego nie założę do SBD, poza tym immo będzie musiało być z anglika a tam idą kable od klimy i inne

Czy ja piszę tak mało wyraźnie?

Co Cię obchodzi radio i klima z wersji UK, skoro zostawiasz swoje z SBD?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem schematy obu aut i trochę jest różnic w podpięciach kabli.

Mało tego to anglik ma wspomaganie hydrauliczne a ja mam elektryczne. W hydrauliku jest tylko kontrolka ciśnienia a w SBD sterownik dostaje informację z komputera o prędkości.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem radio, ktoś wcześniej przy nim grzebał. Taśma do zmieniarki nie była podpięta, po podpięciu radio zachowuje się w następujący sposób:
 


Biała wtyczka do radia była chyba również rozcinana i lutowana:

 

20191124_092950.jpg

 

EDIT:

No ciekawie... :

 

Edytowane przez Grzechu126p
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

To co tak "warczy" w zmieniarce to "karuzela" próbuje załadować krążek CD. Możesz mieć urwane "ucho" tacki CD "półksiężyca" prowadzącego CD po słupku (z gwintem- ścieżką) do karetki lasera. Nie mam zdjęcia, ale pamiętam, że wklejałem drucik z grubego spinacza (musi być mocny i pewny klej, ja użyłem dwuskładnikowego Poxipol). Podczas rozbierania tacek, porób zdjęcia ustawienia mechanizmów karuzeli, bo jest wielki cyrk z jej poprawnym ustawieniem. Na obudowie jest znaczek i do niego musi być ustawiony mechanizm karuzeli. W razie problemów zamieść zdjęcia to powinienem sobie przypomnieć jak to ustawić.

Edytowane przez Mirek 67
korekta nazwy handlowej kleju
  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem zdjęcia zmieniarki 6xCD (z 204) na chyba angielskim forum, co prawda tam sobie nie poradził do końca, ale ja tak.

Wklejam jego tekst (tłumaczony przez google) i na końcu moja uwaga co dalej.

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/legacy-2008-6cd-changer-repair-241572.html?s=c6f26849e0b0ddfb1e8025e9dea3f8e2&

 

"Cześć ludzie, pomoc doceniona ponownie
Więc odmontowałem i zdemontowałem urządzenie i zmieniarkę CD. I odkryłem, że jedna z 6 płyt CD stała po przekątnej.
Zdemontowałem sprężyny mocujące, wyjąłem wszystkie płyty, ponownie zamontowałem z powrotem (patrz rys. 2).
Sprawdzono także silniki sterujące obciążeniem i obrotem płyty CD - wszystko działa, mechanika wszystko się porusza, nic nie jest zepsute, kondensatory itp. Wizualnie ok. Nie mogłem sprawdzić żadnej sygnalizacji w zmieniaczu CD, ponieważ nie mogłem znaleźć schematu elektrycznego.
(przy okazji, jeśli ktoś potrzebuje zdjęć, jak zdemontować urządzenie / zmieniarkę CD, po prostu zapytaj - zrobiłem kilka zdjęć).

Problem jest naprawiony, ale wygląda na to, że nie zmontowałem zmieniacza płyt CD w prawidłowy sposób. Podłączyłem urządzenie do gniazdka samochodowego, naciśnij „Załaduj” - i słychać było miły „dobry” hałas, taki jak wybór dysków - tak !!! Nie można jednak włożyć płyty CD do urządzenia - ani przednie zasłony (E - rys. 3) są zamknięte, ani moduł ładujący A (rys. 1) nie znajduje się we właściwej pozycji, nie widzę z zewnątrz.
Myślę, że problem polega na tym, że wszystkie 4 główne ruchome mechanizmy (patrz poniżej) muszą znajdować się we właściwym miejscu podczas montażu jednostki.
Pytanie: czy ktoś ma doświadczenie, jaka jest właściwa lokalizacja części przy ponownym montażu urządzenia? Wysiłek wymaga eksperymentowania bez informacji, ponieważ za każdym razem, gdy wyjmujesz zmieniacz płyt CD z urządzenia, musisz zdemontować całe urządzenie i zamontować wszystko z powrotem, aby uzyskać dostęp do przycisków sterowania CD, takich jak „Załaduj” lub „Wysuń” ...

Teraz szczegóły:
W zmieniaczu CD znajdują się 4 główne mechanizmy ruchome:

A (ładowacz czołowy), B (powiedzmy mover) - zdjęcie 1,
    C (selektor dysków CD) i D (brak pomysłu) - rysunek 2. D pokazano również na rys. 4.
    Przednie kurtyny E w pozycji zamkniętej pokazano na rysunku 3.
    Kawałek A ma 3 stałe pozycje: 1. w górę - 2. środkowy - 3. w dół. Gdy A jest w pozycji 1, możesz włożyć płytę CD do urządzenia od przodu. Mógłbym zmontować jednostkę (przymocować boczną i górną metalową pokrywę) tylko wtedy, gdy A był w pozycji 3. Gdy A był w pozycji 1 lub 2, jednostka (właściwie płytka boczna pokazana na rysunku 4) nie zamyka się poprawnie.

B steruje ruchem głowicy CD i ruchomymi narożnymi płytami metalowymi, które sterują różnymi innymi częściami - między innymi - otwieraniem przedniej kurtyny E - patrz również rysunek 3. Jeśli B zostanie obrócony w lewo, mechanizm głowicy CD przesunie się do kierunek środka / dysku CD. Jeśli B zostanie obrócony w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, ruchome narożniki zamkną przednie kurtyny E (rys. 3).

C - jedna z jego płyt CD była początkowo zablokowana, jak wspomniano wcześniej, dowolne położenie jest akceptowane do montażu zespołu, więc po prostu złożyłem wszystkie 6 płyt CD. Nie jestem pewien, czy ta pozycja jest poprawna ...

D - Nie wiem, co robi, można go przewracać bez oporu (patrz rys. 2 i rys. 4)."

 

Moja uwaga !!!
Udało mi się naprawić tacki i złożyć poprawnie mechanizm zmieniarki.

Na dużym kole zębatym i obudowie jest marker (chyba mały trójkącik) - muszą na siebie wskazywać, a tacki CD mają być zaparkowane - wtedy mechanizm będzie działał poprawnie. Marker na obudowie był chyba od spodu (nie ma zdjęcia).
Naprawiałem ten mechanizm 6 lat temu i tyle pamiętam.

 


picture_1.jpg

picture_2.jpg

picture_3.jpg

picture_4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę ze w radiu 204 jest klima 2 strefowa a w poprzednim radiu (201) była 1 strefowa wiec czy jak zmienię radio to jaka klima będzie działać: 1 czy 2 strefowa ?
Jak 1 strefowa. Jedno pokrętło bedzie martwe

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 26.11.2019 o 16:11, Mirek 67 napisał:

Znalazłem zdjęcia zmieniarki 6xCD (z 204) na chyba angielskim forum, co prawda tam sobie nie poradził do końca, ale ja tak.

Wklejam jego tekst (tłumaczony przez google) i na końcu moja uwaga co dalej.

 

https://legacygt.com/forums/showthread.php/legacy-2008-6cd-changer-repair-241572.html?s=c6f26849e0b0ddfb1e8025e9dea3f8e2&

 

"Cześć ludzie, pomoc doceniona ponownie
Więc odmontowałem i zdemontowałem urządzenie i zmieniarkę CD. I odkryłem, że jedna z 6 płyt CD stała po przekątnej.
Zdemontowałem sprężyny mocujące, wyjąłem wszystkie płyty, ponownie zamontowałem z powrotem (patrz rys. 2).
Sprawdzono także silniki sterujące obciążeniem i obrotem płyty CD - wszystko działa, mechanika wszystko się porusza, nic nie jest zepsute, kondensatory itp. Wizualnie ok. Nie mogłem sprawdzić żadnej sygnalizacji w zmieniaczu CD, ponieważ nie mogłem znaleźć schematu elektrycznego.
(przy okazji, jeśli ktoś potrzebuje zdjęć, jak zdemontować urządzenie / zmieniarkę CD, po prostu zapytaj - zrobiłem kilka zdjęć).

Problem jest naprawiony, ale wygląda na to, że nie zmontowałem zmieniacza płyt CD w prawidłowy sposób. Podłączyłem urządzenie do gniazdka samochodowego, naciśnij „Załaduj” - i słychać było miły „dobry” hałas, taki jak wybór dysków - tak !!! Nie można jednak włożyć płyty CD do urządzenia - ani przednie zasłony (E - rys. 3) są zamknięte, ani moduł ładujący A (rys. 1) nie znajduje się we właściwej pozycji, nie widzę z zewnątrz.
Myślę, że problem polega na tym, że wszystkie 4 główne ruchome mechanizmy (patrz poniżej) muszą znajdować się we właściwym miejscu podczas montażu jednostki.
Pytanie: czy ktoś ma doświadczenie, jaka jest właściwa lokalizacja części przy ponownym montażu urządzenia? Wysiłek wymaga eksperymentowania bez informacji, ponieważ za każdym razem, gdy wyjmujesz zmieniacz płyt CD z urządzenia, musisz zdemontować całe urządzenie i zamontować wszystko z powrotem, aby uzyskać dostęp do przycisków sterowania CD, takich jak „Załaduj” lub „Wysuń” ...

Teraz szczegóły:
W zmieniaczu CD znajdują się 4 główne mechanizmy ruchome:

A (ładowacz czołowy), B (powiedzmy mover) - zdjęcie 1,
    C (selektor dysków CD) i D (brak pomysłu) - rysunek 2. D pokazano również na rys. 4.
    Przednie kurtyny E w pozycji zamkniętej pokazano na rysunku 3.
    Kawałek A ma 3 stałe pozycje: 1. w górę - 2. środkowy - 3. w dół. Gdy A jest w pozycji 1, możesz włożyć płytę CD do urządzenia od przodu. Mógłbym zmontować jednostkę (przymocować boczną i górną metalową pokrywę) tylko wtedy, gdy A był w pozycji 3. Gdy A był w pozycji 1 lub 2, jednostka (właściwie płytka boczna pokazana na rysunku 4) nie zamyka się poprawnie.

B steruje ruchem głowicy CD i ruchomymi narożnymi płytami metalowymi, które sterują różnymi innymi częściami - między innymi - otwieraniem przedniej kurtyny E - patrz również rysunek 3. Jeśli B zostanie obrócony w lewo, mechanizm głowicy CD przesunie się do kierunek środka / dysku CD. Jeśli B zostanie obrócony w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, ruchome narożniki zamkną przednie kurtyny E (rys. 3).

C - jedna z jego płyt CD była początkowo zablokowana, jak wspomniano wcześniej, dowolne położenie jest akceptowane do montażu zespołu, więc po prostu złożyłem wszystkie 6 płyt CD. Nie jestem pewien, czy ta pozycja jest poprawna ...

D - Nie wiem, co robi, można go przewracać bez oporu (patrz rys. 2 i rys. 4)."

 

Moja uwaga !!!
Udało mi się naprawić tacki i złożyć poprawnie mechanizm zmieniarki.

Na dużym kole zębatym i obudowie jest marker (chyba mały trójkącik) - muszą na siebie wskazywać, a tacki CD mają być zaparkowane - wtedy mechanizm będzie działał poprawnie. Marker na obudowie był chyba od spodu (nie ma zdjęcia).
Naprawiałem ten mechanizm 6 lat temu i tyle pamiętam.

 



 

 

picture_1.jpg

picture_2.jpg

picture_3.jpg

picture_4.jpg

Poległem, rozebrałem księżyce i nie mam umiejętności i cierpliwości, żeby złożyć...

 

Co o tym sądzisz? https://pl.aliexpress.com/item/4000026610912.html?srcSns=Messenger&tid=white_backgroup_101&tid=white_backgroup_101&tt=sns_Messenger&fbclid=IwAR3_Ypj9eEoGtqdsHBtTP2Vrj341gFz2n5t7jlIKqHzzqbA0p3n20Qh0tVE&aff_platform=default&cpt=1574873432394&templateId=white_backgroup_101&platform=AE&rdtUrl=https://www.aliexpress.com/item/4000026610912/4000026610912.html?srcSns=Messenger&sk=qPMDdB6k3&aff_trace_key=3bb124510eae49a6bb22c7c828534cce-1574873432394-05903-qPMDdB6k3&businessType=ProductDetail&terminal_id=2c5c91756c9a44a9b7357c8f099bceca

 

Ewentualnie emulator zmieniarki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl co w wypadku jak radio okaże się uszkodzone. Np GPS przestaje działać po godzinie pracy. I pomaga tylko zdjęcie zasilania z radia. Miałem taki przypadek, znajomy kupił takie dedykowane do Volvo S60. Za trochę mniejsze pieniądze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...