Alfik Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Właśnie o to chodzi. Mam ciepły garaż, klucz dynamometryczny, klucz udarowy i tytuł inżyniera. Wolę zmienić sobie sam, a do wyważenia pojechać jak jest luźno. Kupowanie komputera tpms, obecnie za kilka tysi mi nie leży. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) @@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki. Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem Kolego, można się oczywiście spierać o słowa, ale moim zdaniem "reset" systemu to NIE JEST to samo co programowanie czujników (mówimy oczywiście o drugiej wymianie kół i o kolejnych) bo przy pierwszej wymienie należy te czujniki oczywiście zaprogramować i co do tego chyba nie ma wątpliwości? Edytowane 29 Października 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 (edytowane) Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ? I o wątpliwościach programowania też raczej nikt nie ma .... Z mojej wiedzy [zapewnie nie pełnej ale jednak] wynika że sklonować czujniki można bez ingerencji lub podpinania do systemu samochodu komputera.-mówię tu o czujnikach aftermarketowych.- i to rozwiązuje sprawę bo w jednym komplecie posiadamy oryginalne czujniki zamontowane w felgach a w drugim komplecie mamy klony tych czujników ... Więc komputer nie widzi zmiany i ma zaprogramowane jedynie 4 czujniki .... Pytanie czy tak jest .....? Jeżeli natomiast chodzi o fabryczne to tutaj właśnie mamy problem czy jest możliwość zaprogramowania dwóch kompletów oryginalnych czujników czyli razem 8 szt.4szt-letnie 4szt-zimowe ...Czy za każdym razem należy zaprogramowywać owe czujniki ... Edytowane 29 Października 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ? link masz ...... 4 posty przed Twoim, pisał dealer (ASO) Subaru Raju, masz jeszcze raz: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74426-forester-xt-2014-opony-felgi-zimowe/#entry2102748 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 @@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki. Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem Potem napisałem to ... więc nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Forek już na zimowych gumach ( felgi bez zmian ), ciśnienie książkowe wg tabeli na słupku. TPMS siedzi cicho . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ? I o wątpliwościach programowania też raczej nikt nie ma .... Z mojej wiedzy [zapewnie nie pełnej ale jednak] wynika że sklonować czujniki można bez ingerencji lub podpinania do systemu samochodu komputera.-mówię tu o czujnikach aftermarketowych.- i to rozwiązuje sprawę bo w jednym komplecie posiadamy oryginalne czujniki zamontowane w felgach a w drugim komplecie mamy klony tych czujników ... Więc komputer nie widzi zmiany i ma zaprogramowane jedynie 4 czujniki .... Pytanie czy tak jest .....? Jeżeli natomiast chodzi o fabryczne to tutaj właśnie mamy problem czy jest możliwość zaprogramowania dwóch kompletów oryginalnych czujników czyli razem 8 szt. 4szt-letnie 4szt-zimowe ...Czy za każdym razem należy zaprogramowywać owe czujniki ... Osobiscie uzywam takiego urzadzenia firmy Ateq do programowania czujnikow do samochodu i musze to robic 2 razy w roku zmieniajac kola. Z tego co sie orientuje, nie wszystkie czujniki da sie sklonowac - albo inaczej nie wszystkie czujniki moga byc klonami. Chyba wiekszosc ma swoj numer i nie da sie go zmienic, ale sa inne modele ktore mozna zaprogramowac tak by byly klonami fabrycznych czujnikow. W sumie to jest najbardziej optymalne rozwiazanie, bo nie trzeba bawic sie w programowanie kompa 2x w roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 @@Eryk, Dzięki za odpowiedź . Czyli komputer jest w stanie zapamiętać jedynie 4 czujniki, bez względu na to czy to są oryginały czy after markety musimy w razy w roku programować kompa Jakiej firmy posiadasz zamiennie czujniki ? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 31 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2014 @@Eryk, Dzięki za odpowiedź . Czyli komputer jest w stanie zapamiętać jedynie 4 czujniki, bez względu na to czy to są oryginały czy after markety musimy w razy w roku programować kompa Jakiej firmy posiadasz zamiennie czujniki ? Pozdrawiam Jest tak jak piszesz... czujniki w letnich kolach zakladalem w 2010 roku... firmy nie pamietam, ale wtedy to nie bylo nawet opcji ze czujniki mozna bylo klonowac... takze nie zastanawialem sie nad tym, teraz zapewne zwrocilbym na to uwage. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MYSZA Opublikowano 1 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2014 (edytowane) A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania A dokładnie od 1 listopada 2014 roku - wszystkie nowe samochody kategorii M1 (mogące przewozić nie więcej niż 7 osób ) zakupione z dniem 1 listopada muszą być wyposażone w system kontroli ciśnienia w oponach TPMS. W tych samochodach może być zamontowany system bezpośredni (czujniki ciśnienia na feldze) lub pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie). UE dba o nasze bezpieczeństwo i przy okazji odchudza nasze portfele Rzeczywiście z czujnikami jest trochę zamieszania w chwili obecnej. "Społeczeństwo" jest nawet nieświadome, że ma samochód z czujnikami ciśnienia na feldze. Dobry serwis opon poradzi sobie z nimi bez problemu - pod warunkiem, że posiada specjalistyczny sprzęt do programowania czujników (nadania im numeru ID - dotyczy to czujników pustych, które trzeba zaprogramować. W przypadku czujników oryginalnych nie trzeba tego robić, są już zaprogramowane) oraz wgrania ich do komputera - w różnych markach samochodów odbywa się to w różny sposób (albo przez kabel OBD II, manualnie bądź komputer sam wczytuje pozycję czujnika). Jeśli czujnik został już przypisany pod daną pozycję na samochodzie np. lewy przód, prawy przód .... to nie ma konieczności wgrywania ich pozycji przy każdej wymianie drugiego kompletu kół czy opon. Wulkanizator musi jednak pamiętać na której pozycji na samochodzie było dane koło/ opona. Natomiast zmiana pozycji koła np. lewy przód zmieniamy na lewy tył, wymaga wczytania ich pozycji od nowa, wtedy należy wczytać od początku pozycję każdego koła do komputera, chyba, że samochód ma inteligentny system, który sam wczyta pozycję zmienionych kół - system taki jest np. w BMW. Za taką usługę trzeba niestety zapłacić ok. 20 zł/za koło. Edytowane 1 Listopada 2014 przez MYSZA 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 2 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2014 Moj forek MY08 mial tspm Pisze mial bo wulkaniztor przy pierwszej wymianie opon urwal jeden czujnik. Zakazem zdac pozostale 3. Po czym je sprzedalem na aukcji za nie male pieniadze wyciagnalem zarowke od kontrolki zeby mnie nie draznika To byl 2009 rok a czujnik w aso kosztowal blisko 800zl. Wulkanizator jak zobaczyl cene to zaproponowal ze 10 kolejnych wymian mam u niego za free. Wlasnie w tym roku bede realizowac 9 wymiane za free 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 No i po sprawie Czujniki kupione w ASO nie oryginalne ale działają i kosztują 150 zł jeden. Założone system pamięta je na P1 na P2 został zestaw letni z oryginalnymi kontrolka nie świeci. Różnica ciśnień w systemie 1,6 bara więc można łatwo oszukać tak czy siak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 6 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 @@RTQLAS,Pytanie czy musisz coś przeprogramować podczas zmiany opon czy komputer sam wykrywa zmianę ? I czy komputer pamięta położenia czujników P/T L/P ? czy nie ma to znaczenia ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 6 Listopada 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2014 sam wykrywa ale przy serwisancie nie byłem ale zapewnia ze tak bedzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneciarz Opublikowano 29 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2014 Witam. To jak w końcu to wygląda? Dzwoniłem dzisiaj do Kopra w Warszawie i powiedziano mi, że nie da sie zaprogramować do komputera 2 zestawów czujników i przy każdej wymianie trzeba programować od nowa co kosztuje 50zl. Jest to o tyle niewygodne że kosztuje 100zl/rok i za każdym razem trzeba do ASO sie udać. Warsztatów posiadających modół do programoania TPMS jest bardzo mało. Chciałem zakupić i sklonować zamieniki ale pojechałem do warsztatu posiadającego programator Alcara TMPS FIT który nie wykrył moich czujników wogóle. @RTQLAS Czyli pod P1 zostały orginalne czujniki a pod P2 komlpet sklonowanych czujników z kołami zimowymi. Które ASO tak zrobiło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 1 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2014 Tak dokładnie jak mówisz. ASO Wrocław JM Auto Subaru. Na zimach mam zamienniki a oryginalne na letnich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 No niestety dzisiaj po kontroli ciśnienia na stacji paliw zapaliła się żółta kontrolka sprawdź opony przy przekręcaniu zapłonu Czy ktoś wie jak to skasować? żeby znowu przy odpalaniu samochodu wszystkie były zielone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luki266 Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 Kontrolka czy na wyświetlaczu centralnym? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 (edytowane) jezeli na wyswietlaczu musisz wejsc w menu ( jest w nim ustawione zeby co 10k km przypominal o sprawdzeniu opon ) i dopisac kolejne 10k km albo ile tam chcesz i przypomnienie na wyswietlaczu pojawi sie za wpisany dystans Edytowane 3 Stycznia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 3 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 na wyświetlaczu centralnym. ale dlaczego się zapaliło skoro ciśnienie było ok. sprawdziłem po raz kolejny i ciśnienie jest ok. rozumiem że to tylko przypominacz a nie faktyczne zmniejszenie ciśnienia. Dzięki Karas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2015 rozumiem że to tylko przypominacz a nie faktyczne zmniejszenie ciśnienia. dokladnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzej53 Opublikowano 6 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2015 Witam wszystkich. Miałem podobny problem z kontrolką ciśnienia w oponach. Na szczęście przy dokładnym badaniu okazało się, że to tylko wentyl został naderwany najprawdopodobniej łyżką w trakcie zmiany opon. Okazało się, że wentylki są rozbieralne i można odłączyć czujnik od tzw. kominka. Po wsadzeniu nowego kominka wszystko jest OK i lampka gaśnie po kilku minutach kiedy wszystko się na nowo przeprogramowuje. U mnie ten koszt to było 28 złotych. Jeżeli u Ciebie też da się to ustrojstwo rozebrać, to może warto sprawdzić czy to rzeczywiście czujnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbych Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 No i po sprawie Czujniki kupione w ASO nie oryginalne ale działają i kosztują 150 zł jeden. Założone system pamięta je na P1 na P2 został zestaw letni z oryginalnymi kontrolka nie świeci. Różnica ciśnień w systemie 1,6 bara więc można łatwo oszukać tak czy siak Jeżeli to naprawdę działa tak jak piszesz to warto aby inne ASO się nauczyły takiego programowania (zadanie dla Dyrekcji :-)). W ASO w Olsztynie uzyskałem informację że nie ma takiej możliwości o jakiej piszesz, bo system pamięta jedynie cztery czujniki. W efekcie każda zmian kół to wizyta w ASO i wydatek 50-80 zł (50 zł W-wa A. Koper, 80 zł -Olsztyn ASO Max-Usługa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 Odkopuje temat. Dzisiaj zmuszony zostałem do podróży w mega ulewie - częste przejazdy przez kałuże o głębokosci do 20cm a nawet glebsze. Zołta kontrolka od ciśnienia ogumienia na zegarach zapaliła się po powrocie do domu, nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu miga i zapala się na stałe. Najpierw myślałem ze przebiłem któreś koło ale nie we wszystkich ciśnienie jest takie samo 2,3. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Na forum znalazłem watek o tribece US ze to wina różnicy temperatur ( rzeczywiście na dworze było około 30st C, a woda w kałużach zimna ) ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Licho Opublikowano 10 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2017 1. Po przeprogramowaniu kompa auta na nowe czujniki TPMS, też mi kontrolka nie gasła, dopiero przyciśnięcie przycisku TPMS (na środku konsoli) sprawiło, że zgasła. 2. Może bateria padła w którymś z czujników i czujnik do wymiany lub naprawy - pytanie ile lat już jeżdżą, teoria mówi o żywotności 5 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się