Skocz do zawartości

czujniki ciśnienia w oponach XT MY2014


RTQLAS

Rekomendowane odpowiedzi

@@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki.

Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem :P

 

Kolego, można się oczywiście spierać o słowa, ale moim zdaniem "reset" systemu to NIE JEST to samo co programowanie czujników (mówimy oczywiście o drugiej wymianie kół i o kolejnych) bo przy pierwszej wymienie należy te czujniki oczywiście zaprogramować i co do tego chyba nie ma wątpliwości?

Edytowane przez Tiger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ?

I o wątpliwościach programowania też raczej nikt nie ma ....

 

Z mojej wiedzy [zapewnie nie pełnej ale jednak] wynika że sklonować czujniki można bez ingerencji lub podpinania do systemu samochodu komputera.-mówię tu o czujnikach aftermarketowych.- i to rozwiązuje sprawę bo w jednym komplecie posiadamy oryginalne czujniki zamontowane w felgach a w drugim komplecie mamy klony tych czujników ... Więc komputer nie widzi zmiany i ma zaprogramowane jedynie 4 czujniki ....

Pytanie czy tak jest .....?

Jeżeli natomiast chodzi o fabryczne to tutaj właśnie mamy problem czy jest możliwość zaprogramowania dwóch kompletów oryginalnych czujników czyli razem 8 szt.
4szt-letnie

4szt-zimowe ...Czy za każdym razem należy zaprogramowywać owe czujniki ...


 

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ?

 

 

link masz ...... 4 posty przed Twoim, pisał dealer (ASO) Subaru Raju, masz jeszcze raz: http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74426-forester-xt-2014-opony-felgi-zimowe/#entry2102748

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki.

Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem :P

Potem napisałem to ... więc nie za bardzo rozumiem o co Ci chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam a kto pisał o resecie systemu ?

I o wątpliwościach programowania też raczej nikt nie ma ....

 

Z mojej wiedzy [zapewnie nie pełnej ale jednak] wynika że sklonować czujniki można bez ingerencji lub podpinania do systemu samochodu komputera.-mówię tu o czujnikach aftermarketowych.- i to rozwiązuje sprawę bo w jednym komplecie posiadamy oryginalne czujniki zamontowane w felgach a w drugim komplecie mamy klony tych czujników ... Więc komputer nie widzi zmiany i ma zaprogramowane jedynie 4 czujniki ....

Pytanie czy tak jest .....?

Jeżeli natomiast chodzi o fabryczne to tutaj właśnie mamy problem czy jest możliwość zaprogramowania dwóch kompletów oryginalnych czujników czyli razem 8 szt.

4szt-letnie

4szt-zimowe ...Czy za każdym razem należy zaprogramowywać owe czujniki ...

 

 

 

Osobiscie uzywam takiego urzadzenia firmy Ateq do programowania czujnikow do samochodu i musze to robic 2 razy w roku zmieniajac kola.  Z tego co sie orientuje, nie wszystkie czujniki da sie sklonowac - albo inaczej nie wszystkie czujniki moga byc klonami.  Chyba wiekszosc ma swoj numer i nie da sie go zmienic, ale sa inne modele ktore mozna zaprogramowac tak by byly klonami fabrycznych czujnikow.  W sumie to jest najbardziej optymalne rozwiazanie, bo nie trzeba bawic sie w programowanie kompa 2x w roku.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@Eryk, Dzięki za odpowiedź :). Czyli komputer jest w stanie zapamiętać jedynie 4 czujniki, bez względu na to czy to są oryginały czy after markety musimy w razy w roku programować kompa B)

Jakiej firmy posiadasz zamiennie czujniki ?

Pozdrawiam

Jest tak jak piszesz... czujniki w letnich kolach zakladalem w 2010 roku... firmy nie pamietam, ale wtedy to nie bylo nawet opcji ze czujniki mozna bylo klonowac... takze nie zastanawialem sie nad tym, teraz zapewne zwrocilbym na to uwage.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania

A dokładnie od 1 listopada 2014 roku - wszystkie nowe samochody kategorii M1 (mogące przewozić nie więcej niż 7 osób ) zakupione z dniem 1 listopada muszą być wyposażone w system kontroli ciśnienia w oponach TPMS.  W tych samochodach może być zamontowany system bezpośredni (czujniki ciśnienia na feldze) lub pośredni (pomiar za pomocą czujnika ABS w aucie).  UE dba o nasze bezpieczeństwo  ;) i przy okazji odchudza nasze portfele   :)

 

 

Rzeczywiście z czujnikami jest trochę zamieszania w chwili obecnej. "Społeczeństwo" jest nawet nieświadome, że ma samochód z czujnikami ciśnienia na feldze. Dobry serwis opon poradzi sobie z nimi bez problemu - pod warunkiem, że posiada specjalistyczny sprzęt do programowania  czujników (nadania im numeru ID - dotyczy to czujników pustych, które trzeba zaprogramować. W przypadku czujników oryginalnych nie trzeba tego robić, są już zaprogramowane) oraz wgrania ich do komputera - w różnych markach samochodów odbywa się to w różny sposób (albo przez kabel OBD II, manualnie bądź komputer sam wczytuje pozycję czujnika). Jeśli czujnik został już przypisany pod daną pozycję na samochodzie np. lewy przód, prawy przód .... to nie ma konieczności wgrywania ich pozycji przy każdej wymianie drugiego kompletu kół czy opon. Wulkanizator musi jednak pamiętać na której pozycji na samochodzie było dane koło/ opona. Natomiast zmiana pozycji koła np. lewy przód zmieniamy na lewy tył, wymaga wczytania ich pozycji od nowa, wtedy należy  wczytać od początku pozycję każdego koła do komputera, chyba, że samochód ma inteligentny system, który sam wczyta pozycję zmienionych kół - system taki jest np. w BMW. Za taką usługę trzeba niestety zapłacić ok. 20 zł/za koło. 

Edytowane przez MYSZA
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj forek MY08 mial tspm

 

Pisze mial bo wulkaniztor przy pierwszej wymianie opon urwal jeden czujnik.

 

Zakazem zdac pozostale 3. Po czym je sprzedalem na aukcji za nie male pieniadze wyciagnalem zarowke od kontrolki zeby mnie nie draznika

 

To byl 2009 rok a czujnik w aso kosztowal blisko 800zl. Wulkanizator jak zobaczyl cene to zaproponowal ze 10 kolejnych wymian mam u niego za free. Wlasnie w tym roku bede realizowac 9 wymiane za free :)

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po sprawie :) Czujniki kupione w ASO nie oryginalne ale działają i kosztują 150 zł jeden. Założone system pamięta je na P1 na P2 został zestaw letni z oryginalnymi :) kontrolka nie świeci. Różnica ciśnień w systemie 1,6 bara więc można łatwo oszukać tak czy siak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. To jak w końcu to wygląda? Dzwoniłem dzisiaj do Kopra w Warszawie i powiedziano mi, że nie da sie zaprogramować do komputera 2 zestawów czujników i przy każdej wymianie

trzeba programować od nowa co kosztuje 50zl. Jest to o tyle niewygodne że kosztuje 100zl/rok i za każdym razem trzeba do ASO sie udać.

 

Warsztatów posiadających modół do programoania TPMS jest bardzo mało.

 

Chciałem zakupić i sklonować zamieniki ale pojechałem do warsztatu posiadającego programator Alcara TMPS FIT który nie wykrył moich czujników wogóle.

 

@RTQLAS Czyli pod P1 zostały orginalne czujniki a pod P2 komlpet sklonowanych czujników z kołami zimowymi. Które ASO tak zrobiło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No niestety dzisiaj po kontroli ciśnienia na stacji paliw zapaliła się żółta kontrolka sprawdź opony przy przekręcaniu zapłonu Czy ktoś wie jak to skasować? żeby znowu przy odpalaniu samochodu wszystkie były zielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli na wyswietlaczu musisz wejsc w menu (  jest w nim  ustawione zeby co 10k km przypominal o sprawdzeniu opon ) i dopisac kolejne 10k km albo ile tam chcesz i przypomnienie na wyswietlaczu pojawi sie za wpisany dystans

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wyświetlaczu centralnym.  ale dlaczego się zapaliło skoro ciśnienie było ok. sprawdziłem po raz kolejny i ciśnienie jest ok. rozumiem że to tylko przypominacz a nie faktyczne zmniejszenie ciśnienia.

Dzięki Karas. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

Miałem podobny problem z kontrolką ciśnienia w oponach. Na szczęście przy dokładnym badaniu okazało się, że to tylko wentyl został naderwany najprawdopodobniej łyżką w trakcie zmiany opon. Okazało się, że wentylki są rozbieralne i można odłączyć czujnik od tzw. kominka. Po wsadzeniu nowego kominka wszystko jest OK i lampka gaśnie po kilku minutach kiedy wszystko się na nowo przeprogramowuje. U mnie ten koszt to było 28 złotych.

Jeżeli u Ciebie też da się to ustrojstwo rozebrać, to może warto sprawdzić czy to rzeczywiście czujnik. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

 

 

No i po sprawie Czujniki kupione w ASO nie oryginalne ale działają i kosztują 150 zł jeden. Założone system pamięta je na P1 na P2 został zestaw letni z oryginalnymi kontrolka nie świeci. Różnica ciśnień w systemie 1,6 bara więc można łatwo oszukać tak czy siak

 

Jeżeli to naprawdę działa tak jak piszesz to warto aby inne ASO się nauczyły takiego programowania (zadanie dla Dyrekcji :-)). W ASO w Olsztynie uzyskałem informację że nie ma takiej możliwości o jakiej piszesz, bo system pamięta jedynie cztery czujniki. W efekcie każda zmian kół to wizyta w ASO i wydatek 50-80 zł (50 zł W-wa A. Koper, 80 zł -Olsztyn ASO Max-Usługa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odkopuje temat. Dzisiaj zmuszony zostałem do podróży w mega ulewie - częste przejazdy przez kałuże o głębokosci do 20cm a nawet glebsze. Zołta kontrolka od ciśnienia ogumienia na zegarach zapaliła się po powrocie do domu, nie gaśnie. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu miga i  zapala się na stałe. Najpierw myślałem ze przebiłem któreś koło ale nie we wszystkich ciśnienie jest takie samo 2,3. Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Na forum znalazłem watek o tribece US ze to wina różnicy temperatur ( rzeczywiście na dworze było około 30st C, a woda w kałużach zimna ) ale jakoś nie chce mi się w to wierzyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po przeprogramowaniu kompa auta na nowe czujniki TPMS, też mi kontrolka nie gasła, dopiero przyciśnięcie przycisku TPMS (na środku konsoli) sprawiło, że zgasła.

2. Może bateria padła w którymś z czujników i czujnik do wymiany lub naprawy - pytanie ile lat już jeżdżą, teoria mówi o żywotności 5 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...