RTQLAS Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Witam, Zmieniłem oponki razem z felgami i tadam miga kontrolka ciśnienia. Koledzy może wiedzą czy da się to wyłączyć jak nie to czy jest jakiś zamiennik czy jest? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 W oryginalnych felgach są czujniki. Masz następujące opcje: Przełożyć czujniki - totalnie bez sensu, nie po to się ma dwa komplety kół. Kupić w ASO nowy zestaw czyjników i założyć w nowych kołach, a następnie przy każdej zmianie przeprogramowywać komputer pod nowe czujniki bo w pamięci mieszczą się tylko 4. Kupić czujniki aftermarketowe, które dają się zaprogramować jako klony fabrycznych, Alcar to już sprzedaje, ale jeszcze nie trafiłem na gumiarza, który ogarnia tę nowinkę. Odrobinę taniej niż w ASO. To pewnie najlepsza opcja Przyzwyczaić się do lampki i samemu pilnować ciśnienia (na szczęście nic nie piszczy i nie blokuje). To opcja najtańsza. Zakleić lampkę kawałkiem czarnej taśmy (trochę słabo, bo szyba pod kątem). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 rozumiem ze ASO nie wyłączy tego całkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Kupić czujniki aftermarketowe, które dają się zaprogramować jako klony fabrycznych, Alcar to już sprzedaje, ale jeszcze nie trafiłem na gumiarza, który ogarnia tę nowinkę. Są i ogarniali to dużo wcześniej - wiele marek wyposaża w to auta od kilku lat. Co do kwestii ogarnięcia martwiłbym się raczej o ASO bo to właśnie dla nich nowość.Ja swoje koła z zimówkami założonymi przez ASO, poprawiałem (wyważenie) w warsztacie. Lepszy sprzęt i personel który zęby zjadł na tej robocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 najchetniej to podpiął bym to pod jakiś komp i wyłączył w cholere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Ja wierzę, że są tacy gumiarze, tylko w okolicy nie mam takiego. Ale jest taki, cit dalej, którego podejrzewam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 A może pogrzebać w bezpiecznikach i odłączyć ten obwód, jeżeli to możliwe? Niestety taki urok nowości, że trzeba poczekać na sprawdzone rozwiązania Osobiście mając drugi komplet opon z felgami, odczekałbym aż pojawią się sensowne czujniki aftermarketowe do sklonowania i ogarniający to ludzie, potem spokój na lata. Jakis czas można poczekać i z kontrolką ciśnienia wytrzymać 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) W Subaru jak widać można poczekać, a nawet ignorować sygnalizację. Np w BMW auto przechodzi w tryb awaryjny, który pozwala na jazdę z prędkością do 80km/h, do tego jest bardzo 'nieciekawy' sygnał akustyczny. Edytowane 27 Października 2014 przez mechanik 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 nowe auto i kontrolka migająca to mi się nie licuje. Swoją drogą to bym polatał tym 3,6 R jak to się ma do XT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eryk Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 (edytowane) Przeciez dla Subaru to zadna nowosc - w US, TPMS byl montowany od 2007 roku, i od tego czasu nikt w Subaru nie wpadl na to by pamiec pozwala na 4 czujniki... troche kiepsko IMHO. Tyle tylko ze w US u dilera w 2007 roku placilo sie $150 za obudzenie i zakodowanie nowych czujnikow, teraz $60... Edytowane 27 Października 2014 przez Eryk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Przeciez dla Subaru to rzadna nowosc - w US, TPMS byl montowany od 2007 roku Nowość na rynku PL i naszych serwisantów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Kupić w ASO nowy zestaw czyjników i założyć w nowych kołach, a następnie przy każdej zmianie przeprogramowywać komputer pod nowe czujniki bo w pamięci mieszczą się tylko 4. piszesz tak bo wiesz na pewno czy tylko tak Ci się wydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Załóż oponki całoroczne. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 W Subaru jak widać można poczekać, a nawet ignorować sygnalizację. Np w BMW auto przechodzi w tryb awaryjny, który pozwala na jazdę z prędkością do 80km/h, do tego jest bardzo 'nieciekawy' sygnał akustyczny. Ale masakra nowe auto i kontrolka migająca to mi się nie licuje. Swoją drogą to bym polatał tym 3,6 R jak to się ma do XT Też by mi się ta kontrolka migająca nie podobała, ale co zrobić. Co do testów, wpadnij kiedyś do Katowic to porównamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 27 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 W sklepie subaru jest za 220 zł jedna sztuka. Zaprogramuje na ustawienie jedno z 3 dostępnych i chyba będzie po sprawie, w czwartek mi przyślą zobaczymy, w ASO we Wrocku ogarniają temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 W przypadku przełożenia tylko opon na tą samą felgę nie występuje problem z tymi czujnikami czy też wariują ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) W przypadku przełożenia tylko opon na tą samą felgę nie występuje problem z tymi czujnikami czy też wariują nie wystepuje opony mozna smialo zmieniac. Warto wulkanizatorowi powiedziec o czujnikach- znajduja sie niedaleko wentylka ale blizej srodka felgi -sam bylem ciekaw jak wygladaja dlatego nadzorowalem prace wulkanizatora:) Wbrew opini zaslyszanej na forum uwazam ze ciezko je uszkodzic - znajduja sie tak jak napisalem blizej srodka felgi dlatego maszyna do zakladania czy zdejmowania opony nie ma prawa ich dotknac. Felga jest na tyle gleboka ze opona podczas nakladania na felge rowniez ich nie dotyka. Edytowane 28 Października 2014 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) @@Karas, Wulkanizatorzy używają również "łyżek" którymi bez problemu nie umyślnie mogą uszkodzić czujnik więc naprawdę warto ich o tym poinformować. @@RTQLAS, - nie wydaje mnie się żeby udało Ci się zaprogramować 1 czujnik jako 3 lub 4 Przecież po to są 4 że każdy daje sygnał jak sygnał będzie dawał tylko 1 czujnik to wyskoczy kontrolka bo w pozostały 3 będzie brak sygnału.Ja już o tym pisałem w innym wątku i mam nadzieje że mi się za to nie oberwie ale najprościej to kupić 4 czujniki aftermarketowe i sklonować je według fabrycznych. Lub spakować wszystkie 4 do słoikia/puszki zamontować zawór samochodowy np w nakrętce słoika i nabić do słoika odpowiednie ciśnienie powietrza ..A naj naj lepiej kupić 4 oryginalne i zapakować je w drugi komplet kół A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania Edytowane 28 Października 2014 przez Fortis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 A naj naj lepiej kupić 4 oryginalne i zapakować je w drugi komplet kół No to jest właśnie kiepskie rozwiązanie, bo jak zrozumiałem z wcześniejszych postów, po każdej wymianie kół musiałbyś zasuwać do ASO, żeby aktywować drugi komplet czujników (skoro system rozpoznaje tylko 4, jakie ma wpisane a oryginalne nie mogą "udawać" innych oryginalnych) A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania Zgadza się, paranoja regulowania wszystkiego co się rusza niestety się pogłębia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 (edytowane) Dzięki Karas. Jak będe zmieniał to powiem wulkanizatorowi aby uważał i przy wentylach starał się łyżką nie dłubać Edytowane 28 Października 2014 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lookash Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Z tego co się dowiadywałem w Trójmieście komplet zamienników plus ich przeprogramowanie to około 1300 PLN , trochę słabo jak za coś średnio potrzebnego ale pewnie ceny będą spadać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 29 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 nie wydaje mnie się żeby udało Ci się zaprogramować 1 czujnik jako 3 lub 4 gość w ASO powiedział że letnie zaprogramuje na P1 zimowe na P2 a P3 przyczepa tak mi to tłumaczył nie wiem czy z fusów to jechał czy z główki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 @@RTQLAS, To bardzo dobra informacja, prosił bym Cię o potwierdzenie czy wszystko udało się zaprogramować, póki co nasza wiedza opiera się na teorii że nie da się zaprogramować więcej niż 1 kompletu czujników ewentualnie można je "sklonować' na aftermarketowe. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 Kolego, w Pytaniach do Dyrekcji dealer Raju potwierdził, że "każdy"* wulkanizator może to obsłużyć na dwóch kompletach fabrycznych czujników : http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74426-forester-xt-2014-opony-felgi-zimowe/#entry2102748 * który ma maszynę do TPMS (to jest standard, nie chodzi o jakieś magiczne urządzenie "komputer" w ASO Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 29 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2014 @@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki. Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się