Jump to content

czujniki ciśnienia w oponach XT MY2014


RTQLAS

Recommended Posts

Witam,

 

Zmieniłem oponki razem z felgami i tadam miga kontrolka ciśnienia.  Koledzy może wiedzą czy da się to wyłączyć jak nie to czy jest jakiś zamiennik czy jest?

 

Link to comment
Share on other sites

W oryginalnych felgach są czujniki. Masz następujące opcje:

Przełożyć czujniki - totalnie bez sensu, nie po to się ma dwa komplety kół.

Kupić w ASO nowy zestaw czyjników i założyć w nowych kołach, a następnie przy każdej zmianie przeprogramowywać komputer pod nowe czujniki bo w pamięci mieszczą się tylko 4.

Kupić czujniki aftermarketowe, które dają się zaprogramować jako klony fabrycznych, Alcar to już sprzedaje, ale jeszcze nie trafiłem na gumiarza, który ogarnia tę nowinkę. Odrobinę taniej niż w ASO. To pewnie najlepsza opcja

Przyzwyczaić się do lampki i samemu pilnować ciśnienia (na szczęście nic nie piszczy i nie blokuje). To opcja najtańsza.

Zakleić lampkę kawałkiem czarnej taśmy (trochę słabo, bo szyba pod kątem).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

Kupić czujniki aftermarketowe, które dają się zaprogramować jako klony fabrycznych, Alcar to już sprzedaje, ale jeszcze nie trafiłem na gumiarza, który ogarnia tę nowinkę.
Są i ogarniali to dużo wcześniej - wiele marek wyposaża w to auta od kilku lat. Co do kwestii ogarnięcia martwiłbym się raczej o ASO bo to właśnie dla nich nowość.

Ja swoje koła z zimówkami założonymi przez ASO, poprawiałem (wyważenie) w warsztacie. Lepszy sprzęt i personel który zęby zjadł na tej robocie.

Link to comment
Share on other sites

A może pogrzebać w bezpiecznikach i odłączyć ten obwód, jeżeli to możliwe? Niestety taki urok nowości, że trzeba poczekać na sprawdzone rozwiązania ;)  

 

Osobiście mając drugi komplet opon z felgami, odczekałbym aż pojawią się sensowne czujniki aftermarketowe do sklonowania i ogarniający to ludzie, potem spokój na lata. Jakis czas można poczekać i z kontrolką ciśnienia wytrzymać  :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

W Subaru jak widać można poczekać, a nawet ignorować sygnalizację.

Np w BMW auto przechodzi w tryb awaryjny, który pozwala na jazdę z prędkością do 80km/h, do tego jest bardzo 'nieciekawy' sygnał akustyczny.

Edited by mechanik
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Przeciez dla Subaru to zadna nowosc - w US, TPMS byl montowany od 2007 roku, i od tego czasu nikt w Subaru nie wpadl na to by pamiec pozwala na 4 czujniki... troche kiepsko IMHO.  Tyle tylko ze w US u dilera w 2007 roku placilo sie $150 za obudzenie i zakodowanie nowych czujnikow, teraz $60...

Edited by Eryk
Link to comment
Share on other sites

 

Kupić w ASO nowy zestaw czyjników i założyć w nowych kołach, a następnie przy każdej zmianie przeprogramowywać komputer pod nowe czujniki bo w pamięci mieszczą się tylko 4.

 

 

piszesz tak bo wiesz na pewno czy tylko tak Ci się wydaje?

Link to comment
Share on other sites

W Subaru jak widać można poczekać, a nawet ignorować sygnalizację.

Np w BMW auto przechodzi w tryb awaryjny, który pozwala na jazdę z prędkością do 80km/h, do tego jest bardzo 'nieciekawy' sygnał akustyczny.

 

Ale masakra  :o  :huh:

 

nowe auto i kontrolka migająca to mi się nie licuje. Swoją drogą to bym polatał tym 3,6 R jak to się ma do XT :)

 

Też by mi się ta kontrolka migająca nie podobała, ale co zrobić. Co do testów, wpadnij kiedyś do Katowic to porównamy  ;)

Link to comment
Share on other sites

W sklepie subaru jest za 220 zł jedna sztuka. Zaprogramuje na ustawienie jedno z 3 dostępnych i chyba będzie po sprawie, w czwartek mi przyślą zobaczymy, w ASO we Wrocku ogarniają temat.

Link to comment
Share on other sites

W przypadku przełożenia tylko opon na tą samą felgę nie występuje problem z tymi czujnikami czy też wariują

nie wystepuje opony mozna smialo zmieniac. Warto wulkanizatorowi powiedziec o czujnikach-  znajduja sie niedaleko wentylka ale blizej srodka felgi -sam bylem ciekaw jak wygladaja dlatego nadzorowalem prace wulkanizatora:) Wbrew opini zaslyszanej na forum uwazam ze ciezko je uszkodzic - znajduja sie tak jak napisalem blizej srodka felgi dlatego maszyna do zakladania czy zdejmowania opony nie ma prawa ich dotknac. Felga jest na tyle gleboka ze opona podczas nakladania na felge rowniez ich nie dotyka.

Edited by Karas
Link to comment
Share on other sites

@@Karas, Wulkanizatorzy używają również "łyżek" którymi bez problemu nie umyślnie mogą uszkodzić czujnik więc naprawdę warto ich o tym poinformować.

@@RTQLAS, - nie wydaje mnie się żeby udało Ci się zaprogramować 1 czujnik jako 3 lub 4

Przecież po to są 4 że każdy daje sygnał jak sygnał będzie dawał tylko 1 czujnik to wyskoczy kontrolka bo w pozostały 3 będzie brak sygnału.
Ja już o tym pisałem w innym wątku i mam nadzieje że mi się za to nie oberwie ale najprościej to kupić 4 czujniki aftermarketowe i sklonować je według fabrycznych.

Lub spakować wszystkie 4 do słoikia/puszki zamontować zawór samochodowy np w nakrętce słoika i nabić do słoika odpowiednie ciśnienie powietrza ..
A naj naj lepiej kupić 4 oryginalne i zapakować je w drugi komplet kół :P

 

A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli :) Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania :)

Edited by Fortis
Link to comment
Share on other sites

 

A naj naj lepiej kupić 4 oryginalne i zapakować je w drugi komplet kół :P

 

 

No to jest właśnie kiepskie rozwiązanie, bo jak zrozumiałem z wcześniejszych postów, po każdej wymianie kół musiałbyś zasuwać do ASO, żeby aktywować drugi komplet czujników (skoro system rozpoznaje tylko 4, jakie ma wpisane a oryginalne nie mogą "udawać" innych oryginalnych)

 

 

 

A za całe zamieszanie możecie podziękować Brukseli :) Bo wszystkie samochody od któregoś tam roku mają być wyposażone w takie właśnie rozwiązania :)

 

Zgadza się, paranoja regulowania wszystkiego co się rusza niestety się pogłębia :unsure:

Link to comment
Share on other sites

 

 

nie wydaje mnie się żeby udało Ci się zaprogramować 1 czujnik jako 3 lub 4
gość w ASO powiedział że letnie zaprogramuje na P1 zimowe na P2 a P3 przyczepa tak mi to tłumaczył nie wiem czy z fusów to jechał czy z główki .
Link to comment
Share on other sites

@@RTQLAS,  To bardzo dobra informacja, prosił bym Cię o potwierdzenie czy wszystko udało się zaprogramować, póki co nasza wiedza opiera się na teorii że nie da się zaprogramować więcej niż 1 kompletu czujników ewentualnie można je "sklonować' na aftermarketowe.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Kolego, w Pytaniach do Dyrekcji dealer Raju potwierdził, że "każdy"* wulkanizator może to obsłużyć na dwóch kompletach fabrycznych czujników :

 

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/74426-forester-xt-2014-opony-felgi-zimowe/#entry2102748

 

* który ma maszynę do TPMS (to jest standard, nie chodzi o jakieś magiczne urządzenie "komputer" w ASO Subaru.

Link to comment
Share on other sites

@@Tiger, Ale my o tym wiemy - Ten o to wulkanizator zaprogramuje po prostu czujniki.

Nam zależy na tym żeby tego nie robić....lub mieć już zaprogramowane czujniki w osobnych kołach i jeździć tylko na przekładkę z wyważeniem :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...