Jump to content

Narzędzia, smary i chemia do domowego warsztatu.


sredniaq
 Share

Recommended Posts

Zakładam nowy temat, bo pewnie sporo osób grzebie w swoich autkach, ale nie zawsze ma odpowiednie narzędzia lub wiedzę odnośnie chemii samochodowej:

 

Przymierzam się do wymiany klocków i tarcz w forku. Wiem, że są zestawy do cofania tłoczków w zaciskach, które znacznie ułatwiają pracę. Może poleci ktoś jakiś dobry i niekoniecznie drogi zestaw. W oplu kiedyś przez użycie zwykłych szczypiec ukruszyłem tłoczek, więc wolałbym uniknąć podobnych sytuacji.

 

Mam taki smar:

pol_pl_Smar-miedziany-zabezpieczajacy-po

Czy on nadaje się jako smar do hamulców np. smarowanie prowadnic zacisków lub posmarowanie klocków, żeby nie piszczały, albo zabezpieczenia piasty przy zakładaniu nowych tarcz, czy lepszy byłby smar miedziany w aerozolu?

Edited by sredniaq
Link to comment
Share on other sites

Używam takiego smaru podczas wymian hamulców i spełnia on swoje zadanie. Możesz go użyć do jw pisałeś, chodź do prowadnic zaleca się smar grafitowy ale miedziany też daje radę. Ten smar nadaję się też do styków elektrycznych gdy są zaśniedziałe styki bo dobrze przewodzi prąd.

Do wymiany hamulców przyda Ci się także jakiś skrobak np pilnik i papier ścierny o granulacji np 80 i z dwa kluczę ;)

 

Przyrząd do tłoczków można zrobić samemu np taki:

 

fd1201c708be0cf3med.jpg

(na fotce akurat zacisk z VW tylni i pełny tłoczek. Aby wepchać zaciski w Subaru między śrubą a tłoczkiem trzeba dać stary klocek i tłoczek wejdzie)

Edited by ADK90
Link to comment
Share on other sites

Do wymiany hamulców przyda Ci się także jakiś skrobak np pilnik i papier ścierny o granulacji np 80 i z dwa kluczę ;)

 

Przyrząd do tłoczków można zrobić samemu np taki:

 

fd1201c708be0cf3med.jpg

(na fotce akurat zacisk z VW tylni i pełny tłoczek. Aby wepchać zaciski w Subaru między śrubą a tłoczkiem trzeba dać stary klocek i tłoczek wejdzie)

Pilniki, szczotki itp już mam :)

Nie wiem, czy uda mi się zrobić samemu taki przyrząd. Pewnie skończy się tym, że kupię...

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

 

 

posmarowanie klocków, żeby nie piszczały
nigdy niczym pod żadnym pozorem nie smaruj Klocków a juz na pewno nie tym :)
Pasta miedziana idealna do tego co napisałeś przed i po czyli do posmarowania piasty pod tarcze, jarzma w miejscu prowadnic klocka.Miedzianka występuje również w spray'u ale lepsza jest taka w paście, ja uzywam osobiście Liqui Molly. jeżeli będziesz wyciagał tloczek z zacisku w celu ewentualne regeneracji czy cuś to jest do  tego specjalny smar ATE photo-03d207f1-dae0-4557-963a-9d95c47748

Polecam również przydatne w garażu przy wszelkich pracach jaki kolwiek Zmywacz do Hamulców .. Przydaje się do odtłuszczenia powierzchni np.tarcz po montażu [według zaleceń producenta niektórzy nie zalecają] lub jak nam się coś pobrudzi lub jak chcemy zlokalizować wyciek to sczyścimy sobie tym pod ciśnieniem i sprężonym powietrzem i mamy czyściutko ...:)

28a77326699a66796d48f71aba64bc5c.jpg

 

Nie koniecznie Wurth bo drogi ale każdy inny ma te same własciwości :)

Powodzenia

Link to comment
Share on other sites

 

posmarowanie klocków, żeby nie piszczały

nigdy niczym pod żadnym pozorem nie smaruj Klocków a juz na pewno nie tym :)

 

Polecam również przydatne w garażu przy wszelkich pracach jaki kolwiek Zmywacz do Hamulców .. Przydaje się do odtłuszczenia powierzchni np.tarcz po montażu [według zaleceń producenta niektórzy nie zalecają] lub jak nam się coś pobrudzi lub jak chcemy zlokalizować wyciek to sczyścimy sobie tym pod ciśnieniem i sprężonym powietrzem i mamy czyściutko ...:)

28a77326699a66796d48f71aba64bc5c.jpg

 

Nie koniecznie Wurth bo drogi ale każdy inny ma te same własciwości :)

Powodzenia

Miałem na myśli smarowanie klocka od strony tłoczka, ale nie byłem pewien czy tak się robi...

Zmywacz do hamulców tez mam, też Comma akurat :)

 

 

 

 

Sent with Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

jak juz chcesz uzywac smaru w hamulcach to tylko tam gdzie klocek ślizga sie w zacisku... 

 

druga sprawa tylne zaciski... jesli masz hamulec reczny na tłoczku to tłocek wkrecasz! jesli masz hamulec reczny osobno z roboczym (np. Legacy III) to tłoczek wciskasz... 

 

ja wiem, że kazdy kierowca subaru chce sam w nim grzebac ale sam manual do tego nie wystarczy... dla mnie temat bezuzyteczny i mozna zamknac... 

 

 

w ogóle to FTZ.

Link to comment
Share on other sites

Miałem na myśli smarowanie klocka od strony tłoczka, ale nie byłem pewien czy tak się robi...

Zmywacz do hamulców tez mam, też Comma akurat :)

 

 

Smar miedziany vs. smar ceramiczny to coś jak święta wojna ;) Ale wśród osób bardziej zorientowanych w temacie przeważa opinia, że lepsze są jednak smary ceramiczne.

 

Ja ostatnio użyłem Holts'a 'Ceramic Paste Spray' do zabezpieczenia piast (oczywiście po wyczyszczeniu) a do prowadnic klocków mam Ate Plastilube (obrazek wyżej). Spray Holtsa jest też dobry do montażu felg (miejsce styku tarczy z felgą).

Link to comment
Share on other sites

Do przedniego zacisku idealnie nadaje się ścisk stolarski,  i on w zupełności wystarczy ,do tylnego też ale tłokiem trzeba kręcić żabką.

Dokładnie! Używam ścisku stolarskiego od lat do tego celu. Tanio, skutecznie i prosto.

Ze smarów polecam smar silikonowy do armatury hydraulicznej. Zakres temperatur -40 / +200st. Używam go od lat do smarowania wszystkich śrub w aucie, szczególnie w zawieszeniu i podwoziu, do tłoczków i prowadnic klocków. Jeden z nielicznych smarów obojętnych chemicznie, nie wchodzący w reakcje z metalami i cieczami. Do kupienia w sklepach budowlanych, np. Castorama.

Link to comment
Share on other sites

co do smarów to jeżeli już chcesz używaj dedykowanych np ATE. Samej piasty nie powinno się smarować ZTCW, a przynajmniej nie smarem miedzianym, bo przez różnice w potencjałach materiałów można sobie narobić jeszcze większych problemów przy ściąganiu. Porządnie oczyścić i to wystarcza.

 

Przyrząd do wciskania tłoczka możesz zrobić ze starej blachy klocka i przyspawać do niego nakrętkę. Od str tłoczka dajesz coś drewnianego żeby było miękko, a na to blacha dla równego rozłożenia nacisku.

Tak czy inaczej, jak tłoczki nie są skorodowane to wciśniesz je palcami, ew popuść odpowietrznik na zacisku, nałóż rurkę i praktycznie bez siły wejdą. Oczywiście potem odpowietrzenie, a najlepiej wymiana płynu.

Link to comment
Share on other sites

 

+200st.

 

Trochę mało do hamulców.

 

Jeżdżę i hamuję dość ostro, i nie było reklamacji. Przy każdej wymianie klocków sprawdzam ich prowadnice - działają i są nasmarowane, choć brud robi swoje.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...