sredniaq Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Zakładam nowy temat, bo pewnie sporo osób grzebie w swoich autkach, ale nie zawsze ma odpowiednie narzędzia lub wiedzę odnośnie chemii samochodowej: Przymierzam się do wymiany klocków i tarcz w forku. Wiem, że są zestawy do cofania tłoczków w zaciskach, które znacznie ułatwiają pracę. Może poleci ktoś jakiś dobry i niekoniecznie drogi zestaw. W oplu kiedyś przez użycie zwykłych szczypiec ukruszyłem tłoczek, więc wolałbym uniknąć podobnych sytuacji. Mam taki smar: Czy on nadaje się jako smar do hamulców np. smarowanie prowadnic zacisków lub posmarowanie klocków, żeby nie piszczały, albo zabezpieczenia piasty przy zakładaniu nowych tarcz, czy lepszy byłby smar miedziany w aerozolu? Edytowane 18 Października 2014 przez sredniaq Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Czy on nadaje się jako smar do hamulców Może lepiej takie coś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Nie wiem, dlatego pytam. Taki akurat mam, mam też smar ATE typowy do hamulców, taki w żółtej tubce. Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 (edytowane) Używam takiego smaru podczas wymian hamulców i spełnia on swoje zadanie. Możesz go użyć do jw pisałeś, chodź do prowadnic zaleca się smar grafitowy ale miedziany też daje radę. Ten smar nadaję się też do styków elektrycznych gdy są zaśniedziałe styki bo dobrze przewodzi prąd. Do wymiany hamulców przyda Ci się także jakiś skrobak np pilnik i papier ścierny o granulacji np 80 i z dwa kluczę Przyrząd do tłoczków można zrobić samemu np taki: (na fotce akurat zacisk z VW tylni i pełny tłoczek. Aby wepchać zaciski w Subaru między śrubą a tłoczkiem trzeba dać stary klocek i tłoczek wejdzie) Edytowane 18 Października 2014 przez ADK90 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Do wymiany hamulców przyda Ci się także jakiś skrobak np pilnik i papier ścierny o granulacji np 80 i z dwa kluczę Przyrząd do tłoczków można zrobić samemu np taki: (na fotce akurat zacisk z VW tylni i pełny tłoczek. Aby wepchać zaciski w Subaru między śrubą a tłoczkiem trzeba dać stary klocek i tłoczek wejdzie) Pilniki, szczotki itp już mam Nie wiem, czy uda mi się zrobić samemu taki przyrząd. Pewnie skończy się tym, że kupię... Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Do przedniego zacisku idealnie nadaje się ścisk stolarski, i on w zupełności wystarczy ,do tylnego też ale tłokiem trzeba kręcić żabką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Coś widzę że na Was nie zarobie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Klocek i klucz, reszta to znajomość fizyki, żadnych fikuśnych ściskaczy-wciskaczy nie trzeba Sorry @szamot 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Klocek i klucz, Przyjdzie taki moment kiedy to nie wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
taxus Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Ja do wciśnięcia tłoczka używam długiej śruby z dużą podkładką i nakrętką. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 posmarowanie klocków, żeby nie piszczały nigdy niczym pod żadnym pozorem nie smaruj Klocków a juz na pewno nie tym Pasta miedziana idealna do tego co napisałeś przed i po czyli do posmarowania piasty pod tarcze, jarzma w miejscu prowadnic klocka.Miedzianka występuje również w spray'u ale lepsza jest taka w paście, ja uzywam osobiście Liqui Molly. jeżeli będziesz wyciagał tloczek z zacisku w celu ewentualne regeneracji czy cuś to jest do tego specjalny smar ATE Polecam również przydatne w garażu przy wszelkich pracach jaki kolwiek Zmywacz do Hamulców .. Przydaje się do odtłuszczenia powierzchni np.tarcz po montażu [według zaleceń producenta niektórzy nie zalecają] lub jak nam się coś pobrudzi lub jak chcemy zlokalizować wyciek to sczyścimy sobie tym pod ciśnieniem i sprężonym powietrzem i mamy czyściutko ... Nie koniecznie Wurth bo drogi ale każdy inny ma te same własciwości Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 Klocek i klucz, Przyjdzie taki moment kiedy to nie wystarczy Wtedy przydaje się znajomość fizyki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 18 Października 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 posmarowanie klocków, żeby nie piszczały nigdy niczym pod żadnym pozorem nie smaruj Klocków a juz na pewno nie tym Polecam również przydatne w garażu przy wszelkich pracach jaki kolwiek Zmywacz do Hamulców .. Przydaje się do odtłuszczenia powierzchni np.tarcz po montażu [według zaleceń producenta niektórzy nie zalecają] lub jak nam się coś pobrudzi lub jak chcemy zlokalizować wyciek to sczyścimy sobie tym pod ciśnieniem i sprężonym powietrzem i mamy czyściutko ... Nie koniecznie Wurth bo drogi ale każdy inny ma te same własciwości Powodzenia Miałem na myśli smarowanie klocka od strony tłoczka, ale nie byłem pewien czy tak się robi... Zmywacz do hamulców tez mam, też Comma akurat Sent with Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 To jeszcze Szarpnij się na Manuala ze zdjęciami z wymiany klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 18 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2014 jak juz chcesz uzywac smaru w hamulcach to tylko tam gdzie klocek ślizga sie w zacisku... druga sprawa tylne zaciski... jesli masz hamulec reczny na tłoczku to tłocek wkrecasz! jesli masz hamulec reczny osobno z roboczym (np. Legacy III) to tłoczek wciskasz... ja wiem, że kazdy kierowca subaru chce sam w nim grzebac ale sam manual do tego nie wystarczy... dla mnie temat bezuzyteczny i mozna zamknac... w ogóle to FTZ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Miałem na myśli smarowanie klocka od strony tłoczka, ale nie byłem pewien czy tak się robi... Zmywacz do hamulców tez mam, też Comma akurat Smar miedziany vs. smar ceramiczny to coś jak święta wojna Ale wśród osób bardziej zorientowanych w temacie przeważa opinia, że lepsze są jednak smary ceramiczne. Ja ostatnio użyłem Holts'a 'Ceramic Paste Spray' do zabezpieczenia piast (oczywiście po wyczyszczeniu) a do prowadnic klocków mam Ate Plastilube (obrazek wyżej). Spray Holtsa jest też dobry do montażu felg (miejsce styku tarczy z felgą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 Do przedniego zacisku idealnie nadaje się ścisk stolarski, i on w zupełności wystarczy ,do tylnego też ale tłokiem trzeba kręcić żabką. Dokładnie! Używam ścisku stolarskiego od lat do tego celu. Tanio, skutecznie i prosto. Ze smarów polecam smar silikonowy do armatury hydraulicznej. Zakres temperatur -40 / +200st. Używam go od lat do smarowania wszystkich śrub w aucie, szczególnie w zawieszeniu i podwoziu, do tłoczków i prowadnic klocków. Jeden z nielicznych smarów obojętnych chemicznie, nie wchodzący w reakcje z metalami i cieczami. Do kupienia w sklepach budowlanych, np. Castorama. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 19 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2014 +200st. Trochę mało do hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Przenoszę to do technicznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 co do smarów to jeżeli już chcesz używaj dedykowanych np ATE. Samej piasty nie powinno się smarować ZTCW, a przynajmniej nie smarem miedzianym, bo przez różnice w potencjałach materiałów można sobie narobić jeszcze większych problemów przy ściąganiu. Porządnie oczyścić i to wystarcza. Przyrząd do wciskania tłoczka możesz zrobić ze starej blachy klocka i przyspawać do niego nakrętkę. Od str tłoczka dajesz coś drewnianego żeby było miękko, a na to blacha dla równego rozłożenia nacisku. Tak czy inaczej, jak tłoczki nie są skorodowane to wciśniesz je palcami, ew popuść odpowietrznik na zacisku, nałóż rurkę i praktycznie bez siły wejdą. Oczywiście potem odpowietrzenie, a najlepiej wymiana płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukki Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 (edytowane) A propos hamulców i ich wymiany znalazłem taką stronę firmy Bosch która to krok po kroku objaśnia hamulce tarczowe - http://www.filmotekabosch.pl/index/kategoria/id/5 hamulce bębnowe - http://www.filmotekabosch.pl/index/kategoria/id/6 można sobie obejrzeć co polecają Edytowane 20 Października 2014 przez lukki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andrzejmalut Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 Używam Permatexu smaru syntetycznego do smarowania części gumowych i metalowych w hamulcach jak na razie w WRX i VIVIO bez problemu od 2 lat nie wypłukuje się ani zmienia koloru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suberet Opublikowano 20 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2014 +200st. Trochę mało do hamulców. Jeżdżę i hamuję dość ostro, i nie było reklamacji. Przy każdej wymianie klocków sprawdzam ich prowadnice - działają i są nasmarowane, choć brud robi swoje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się