Skocz do zawartości

dedykowane oleje silnikowe


1leszek

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Do Pana Sebachon: to nie ma znaczenia ,ze toyota czy nissan nie maja fabryk olejów.
Tak na marginesie, to odnosi się Pan tutaj do postu kogoś innego... ;) 

 

 

 

Z całym szacunkiem czytając wypowiedzi Pana Karas czy sebachona jestem przekonany ,ze nie jesteście Panowie osobami zajmujacymi się zawodowo petrochemią i nie posiadacie kompetencji  w tej dziedzinie
Fakt, aczkolwiek, jak dowodzą posty Dyrekcji, nie mylimy się... :)  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Na początku mojego posta prosiłem o nie dyskredytowanie moich pytań tylko o odpowiedzi . Natomiast państwo z uporem maniaka robicie wszystko aby mnie zbyć i dyskredytować. Ile razy można Was prosić . To wasze zachowanie jest niekulturalne. Właśnie dyskredytowanie jest wysoce chamskie. państwo wiecie jaki sens zawierają moje pytanie ale specjalnie je zmieniacie tak aby pozbawić je sensU i treści i propagować własne . Wasze odpowiedzi nie służą pomocą. Moderator mnie każe a was? Słowa które do mnie kierujecie są W KONTEKŚCIE WYSOCE OBRAŹLIWE I NIEKULTURALNE. i JAK MODERATOR CHCE MOZE MNIE ZBANOWAĆ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moderator mnie każe a was?

Moderator ostrzegł wszystkich którzy na to zasłużyli.

 

Natomiast państwo z uporem maniaka robicie wszystko aby mnie zbyć i dyskredytować. Ile razy można Was prosić .

Nikt tu nikogo nie zbywa, a najlepiej świadczy o tym zainteresowanie tematem.

Publikując jednak swoją sprawę na forum publicznym trzeba liczyć się z tym, że każdy może się do niej ustosunkować w sposób i w formie jaka  wyda mu się właściwa, oczywiście pod warunkiem, że nie naruszy regulaminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego więc wszystkie produkowane tam marki pojazdów sa dostosowane do standardu JASO DL-1 tylko Subaru nie?

Nie posiadam takiej wiedzy

Prosiłbym o sprawdzenie. Proszę się dowiedzieć czy Subaru diesel w Japonii stosuje do tego samochodu norme JASO DL-1. Tym by Pan mi pomógł i Subaru Import Polska też..TO JEST BAAAAARDZO WAŻNA INFORMACJA.

 

Jesli w japonii nie ma standardu ACEA to jak jakakolwiek firm a w Japonii może wyprodukować silnik projektując go pod inny standard.

Nie zrozumiał Pan pytania ale ja często nie potrafię się dobrze wyrazić. Jeśli wszystkie firmy samochodowe w Japonii robia samochody pod standarty japońskie ( nie stosuja ACEA) i z tym wiązą się pewnie homologacje i tym podobnie to dlaczego Subaru robi ten silnik nagle pod standard europejski? Proszę nie uciekać od odpowiedzi tylko postarać się odpowiedzieć. Ja mogę nie wiedzieć czy homologacje mają zz tym awiazek czy nie ale to jest małostkowe i nie oto chodzi.

Japończycy nie robia samochodów ze standardami ACEA bo maja własne.

 

czy jakakolwiek japonska norma standaryzująca oleje opisuje wymagania dla silnika 2.0 diesel Subaru?

To nie normy opisują wymagania dla konkretnych silników, lecz silniki spełniają określone normy

I znowu odpowiada pan małostkowością. Mnie chodzi o to czy Subaru diesel jest opisywana jakąś normą japońską? Czyli czym kierują się Japończycy jak chcą zalac olej do silnika Subaru diesel? Jeśli ktoś projektuje silnik to robi założenia jaki standard będzie spełniał. Wątpie aby na rynku japońskim ktoś zalewał wg ACEA. Tak samo jak w Stanach stosuja API i ACEA tam jest mniej popularna ale stosowana do silników europejskich bo Europa pod to projektuje.

Edytowane przez Urabus
Korekta cytatów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I znowu odpowiada pan małostkowością. Mnie chodzi o to czy Subaru diesel jest opisywana jakąś normą japońską? Czyli czym kierują się Japończycy jak chcą zalac olej do silnika Subaru diesel? Jeśli ktoś projektuje silnik to robi założenia jaki standard będzie spełniał. Wątpie aby na rynku japońskim ktoś zalewał wg ACEA. Tak samo jak w Stanach stosuja API i ACEA tam jest mniej popularna ale stosowana do silników europejskich bo Europa pod to projektuje.

 

 

Japończycy projektując silnik dobierają do niego olej. Nie sądzę żeby projektowali silnik 'pod' konkretną normę oleju (bo po co?). A to czy dany olej spełnia normę europejską, japońską czy obie na raz, jest sprawą drugorzędną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę te cytowanie mi nie wyszło. Ale mam nadzieje ,ze Dyrekcja rozrózni swoje wypowiedzi od moich komentarzy. Licze na odpowiedź.

Zdałem sobie sprawę ,ze pytanie jaką normę np. JASO DL-1 stosuje Subaru w Japonii do silnika 2.0 diesel i jaką normą się kierują serwisy Subaru w Japonii zalewając silniki 2.0 diesel może być kluczowe?

Ja nie znam japońskiego i nie potrafię się skontaktowaś z tamtejszymi placówkami Subaru. Dlatego proszę Dyrekcję o tę przysługę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Japończycy projektując silnik dobierają do niego olej. Nie sądzę żeby projektowali silnik 'pod' konkretną normę oleju (bo po co?).

To wg. czego dobierają ten olej?

Skoro mazda, toyota itp. dobierają wg standardu to Subaru robi inaczej? Producent określa jakośc oleju . Jeśli nie określi jej to skąd użytkownik ma wiedzieć co stosować?

 

A to czy dany olej spełnia normę europejską, japońską czy obie na raz, jest sprawą drugorzędną.

Dla mnie jest to ważne. Ponieważ standardy japońskie i europejskie się nie pokrywają 

Dlaczego po prostu nie może pan sprawdzić zamiast się wykręcać? 

 

Panowie proszę was. Nie zbywajcie mnie . Odpowiedźcie na moje pytania. Zamiast się wykręcać napiszcie nie wiem. To lepiej strawię.

Rozumiem ,ze Mitsubishi , Toyota , Mazda, Nissan wszystkie diesle sprzedają u siebie a Subaru jeden nie.  

Wszystkie te firmy zrobiły specyfiacje (określiły japońskie normy dla swych silników)i to porządną dla swych samochodów tylko Subaru nie.

Naprawde wiarygodne.

Edytowane przez Urabus
Korekta cytatów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , projektant bez norm nie poruszy palcem w bucie. Projektujac silnik zakłada parametry oleju a wiec musi uwzglednic normę . Pod norme projektuje : panewki, kanaliki doprowadzające olej do rozrządu, a nawet materiał zaworów.i wile innych rzeczy.

Dlatego proszę was skontaktujcie się z FHI i spytajcie się pod co ten silnik został zaprojektowany. Nawet w czasopiśmie plejady widziałem wypowiedzi inżynierów Subaru którzy pisali o stosowaniu olejów niskolepkosciowych nawet 0w20. W tym kierunku idzie Japonia. Japonia nie idzie w standardy europejskie. Projektuje inne technologicznie silniki. Silniki które nie mają wiele wspołnego z technologiami europejskimi. 

Dlatego proszę chociaż sprawdzić czy Subaru opisuje silnik 2.0 D standardem JASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To wg. czego dobierają ten olej?

Skoro mazda, toyota itp. dobierają wg standardu to Subaru robi inaczej? Producent określa jakośc oleju . Jeśli nie określi jej to skąd użytkownik ma wiedzieć co stosować?

 

Skupmy się na razie na tym fragmencie.

Otóż olej dobierają dopasowująć parametry silnika do parametrów oleju (lepkość, TBN i inne takie).

 

O jakim standardzie piszesz?

 

Producent (oleju) nie określa jakości oleju - on publikuje jego parametry (patrz wyżej) i przeprowadza testy żeby potwierdzić zgodność takiego oleju z jakąś normą. Dlatego subaru, jak już dobierze parametry oleju, patrzy sobie jaką normę (na danym rynku) spełniają oleje o takich parametrach i podaje użytkownikowi (który już wie co ma stosować).

 

Proste?

Panowie , projektant bez norm nie poruszy palcem w bucie. Projektujac silnik zakłada parametry oleju a wiec musi uwzglednic normę . Pod norme projektuje : panewki, kanaliki doprowadzające olej do rozrządu, a nawet materiał zaworów.i wile innych rzeczy.

Specjalnie dla Ciebie zapytałem kolegę jak to jest... No i nie jest tak jak piszesz. A on, w przeciwieństwie do mnie (i pewnie do Ciebie) żyje z projektowania silników :mrgreen:

Edytowane przez Knurek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W serwisie otrzymałem informacje(jakiś czas temu),że nie stosuje się już olejów ACEA C2 do silników 2.0 diesel. Dlaczego? Czym jest to spowodowane? Samochód jest dużo dynamiczniejszy na oleju ACEA C2 ja na C3. Wręcz jak się rozgrzeje to na C3 robi się mulasty. Może jest to związane z lepkością HTHS w C3. Wydaje się ,ze lepkość do 3.00(nie pamiętam jednostek) jest bardziej prawidłowa dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Nie sądzę żeby projektowali silnik 'pod' konkretną normę oleju (bo po co?).
 

 

 

Panowie , projektant bez norm nie poruszy palcem w bucie. Projektujac silnik zakłada parametry oleju a wiec musi uwzglednic normę

Ta "żelazna" logika sprawia że dochodzę do wniosku, iż ... "nadajemy na innych falach" 

 

 

 

Dlatego proszę chociaż sprawdzić czy Subaru opisuje silnik 2.0 D standardem JASO

 

 

Zamiast się wykręcać napiszcie nie wiem

To własnie już napisałem ( łącznie z podaniem przyczyny, dla której mnie to nie interesuje ). 

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pana Knurek. nie. To co Pan pisze nie jest prawdą. Przepraszam za obscenicznośc ale tak nie jest.

Pan kieruje się pewnymi schematami myslenia które popularyzują osoby które nie są inżynierami. Osoby które nie maja nic wspolnego z dzisiejsza petrochemią .

Prosz emnie nie wciągać w debatowanie nad lepkościami , TBN itp.

Japończycy ida dziś w oleje niskolepkosciowe nawet 0W20 . Sa to nowe technologie.

Podam taki przykład nawet europejski:

Peugeot robi wszystkie diesle pod TOTALA Quarta Ineo ecs 5w30.

Zastępuje on Quartza 9000 5w40 i to z powodzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do pana Knurek. nie. To co Pan pisze nie jest prawdą. Przepraszam za obscenicznośc ale tak nie jest.

Pan kieruje się pewnymi schematami myslenia które popularyzują osoby które nie są inżynierami. Osoby które nie maja nic wspolnego z dzisiejsza petrochemią .

Prosz emnie nie wciągać w debatowanie nad lepkościami , TBN itp.

Japończycy ida dziś w oleje niskolepkosciowe nawet 0W20 . Sa to nowe technologie.

Podam taki przykład nawet europejski:

Peugeot robi wszystkie diesle pod TOTALA Quarta Ineo ecs 5w30.

Zastępuje on Quartza 9000 5w40 i to z powodzeniem.

 

Cóż, nie mogę podać nazw producentów dla których pracujemy ale jak spojrzysz przez okno, to zobaczysz na pewno produkty kilku z nich. Niestety, to co napisałem jest faktem (czy prawdą... tego nie wiem, zależy od Twojej definicji prawdy).

 

Nie widzę sensu kontynuowania tej dyskusji. Odpracowałem już społecznie moje niespołeczne zachowanie w tym wątku (za które zarobiłem ostrzeżenie), znów mogę patrzeć w lustro... Żegnam :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za to ,ze uraziłem.


] Otóż olej dobierają dopasowująć parametry silnika do parametrów oleju (lepkość, TBN i inne takie).

No dobrze. O jakie parametry chodzi?

Ja rozumiem ,ze silnik z warunków pracy wymaga pewnych cech oleju. Czyli np. mamy zadymienie silnika, naciski jednostkowe panewek , zaworów , wałka rozrządu, spasowanie silnika, materiały uzyte w silniku.....stąd określamy wymogi dl a oleju i patrzymy w jakiej normie się mieścimy.

Chodzi mi o normę jakościową czyli krótko jakoscią czyli ACEA, JASO, API, ILSAC itp.

Dlatego sama lepkośc to nie wszystko.


 

 

O jakim standardzie piszesz?

Standard np. JASO, ACEA, itp. Są to standardy jakościowe.


 

 

Producent (oleju) nie określa jakości oleju - on publikuje jego parametry (patrz wyżej) i przeprowadza testy żeby potwierdzić zgodność takiego oleju z jakąś normą. Dlatego subaru, jak już dobierze parametry oleju, patrzy sobie jaką normę (na danym rynku) spełniają oleje o takich parametrach i podaje użytkownikowi (który już wie co ma stosować

Pierwsze zdanie jest bardzo trafione. Potwierdza to co napisałem i to o co proszę.: potwwierdza zgodność z normą.

Ja dodam iż producent silnika sprawdza parametry oleju( wtym lepkość a poza nią milion innych) jakie "mu sa potrzebne do silnika" i sprawdza jaka norma oleju (ACEA np. B4 czy B5 czy C3 ...)to spełni. Niektóre jednak firmy samochodowe maja własne normy np. Peugeot ma np. B71 2296 lub B712290 itp. które uszczególowiają wymagania co do oleju.

Okreslenie przez producenta tylko pewnych wartości np. lepkość, TBN, HTHS itp. może być nie wystarczjące bo lej jest ciecza wielozadaniową a poza tym  tych parametrów wszystkich jest dużo i torobi dobór oleju skomplikowanym.

Każdy serwis musiałby przekopywać tony specyfikacji olejowych aby dobrac właściwy a serwis jest na poziomie technika a nie inżyniera.


Ponieważ ostatnimi czasy oleje stały się cieczami wielozadaniowymi a ich składniki są w różny sposób akcepowane przez silnik np. jeśli stosuje się komponenty sztuczne w oleju to projektant musi zakładać ,ze one tam są i musi w stanach przejściowych silnik a inaczej  wzbogacać mieszankę aby dać silnikowi odpowiednia kulture pracy( brak szarpania przy dodawaniu i odejmowaniu gazu - bazy synteetycczne gorzej się palą). Tego elementu w ogóle nie ma uwzględnionego w Subaru diesel. Tak jakby silnik był projektowny pod HC(hydrokraking). Także hc silnik lepiej zaakceptuje pod względem kultury spalania jak bazy sztuczne. Oczywiście zgadzam się ,ze bazy sztuczne maja mnóstwo zalet np. super wytrzymały film olejowy , łatwośc wkręcania się w obroty silnik a itp. Co do wielozadaniowości : no przede wszystkim kasują luzy na zaworach i napinają łańcuch rozrządu. Ale jeśli będą się zle spalały to maja tendencje do zpychania kanalików dających ciśnienie na napinacz. Przy okazji to są szczególy specyfikacji oleju pod katem danego konkretnego silnika.Dlatego same określenie ACEA C2 lub C3 to nie wszystko tym bardziej sama lepkośc czy TBN.

Dlatego wszystkie fimry szanujące się(samochodowe) robią swoje specyfikacje i zlecają wykonaie ptrochemii oleju pod swoja specyfikacje. Np. mercedes ma MB229.XX dla diesela, BMW ma BMW LL 04 dla swoich silników, VW ma VW 507, mazda ma całą serie dexelia, mitsubishi ma swoją , honda swoją ..........


Moim skromnym zdaniem FHI powinno albo podać  szczegółową specyfikacje wg. parametrów albo określić jakiś szczegółowy standard jakościowy. Po prostu wytestowałem na silniku 2.0d dużo oleji i cały czas jest nie to co powinno.

Na c2 szarpie(total quartz ineo ecs) ,na selenii wr.pe c2 nieprawidłowo reguluje zawory lub kat zapłonu bo jest spalanie stukowe, na c3 przeważnie zamula się silnik i duuuuuużo pali np. ok 10l kiedy na c2 8l i na c3 jak się rozgrzeje to po prostu jest mu ciężko( w porównaniu do c2) a dodatkowo zapycha filtr oleju po 7000 km(chyb a sadzą) wtedy robi się głośny rozrząd jakby był suchy. Próbowałem już: shell helix ultre extra, motul 504, 507, olej aso czyli wg nich castrol edhge prof. lliii lub castrol edge 5w30 (nie wiem co oni tak naprawdę leją), dalej castrol edge prof. oe 0w30, total quartz ineo ecs. Na żadnym nie było ok.


Ja bym chciał : aby silnik nie szarpał, miał dynamikę jak na c2 i nie zapychając filtra oleju nie powodując głosnej pracy łańcucha doszedł 10000km.Nie wiem czy to dużo czy mało ale w peugeocie nie było zz tym problemu, tak samo w passacie czy oplu corsie. Nawet w głupiej skodzie octavii w silniku 1.9tdi jest ok. Dlaczego tu jest inaczej?  

Edytowane przez 1leszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie 1leszku , jezeli ma pan taka możliwośc spotkac sie z innym uzytkownikiem subaru z SBD to niech Pan to zrobi i porówna prace/dynamike swojego sbd z innym sbd. Auta innych uzytkowników sbd z forum ( nawet w tym temacie paru z nich bralo udzial) nie są tak czule " na zmiane oleju" jak Pański egzemplarz - są zalewane olejami wlewanymi przez ASO i nie mają dolegliwości opisywanych przez pana wyzej. Byc może nie w oleju leży przyczyna "czulości Pańskiego auta na dany olej" a coś jest po prostu uszkodzone i wartp podjechac do ASO na diagnostyke

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie. Na początku mojego posta prosiłem o nie dyskredytowanie moich pytań tylko o odpowiedzi . Natomiast państwo z uporem maniaka robicie wszystko aby mnie zbyć i dyskredytować. Ile razy można Was prosić . To wasze zachowanie jest niekulturalne. Właśnie dyskredytowanie jest wysoce chamskie.
Jak również chamskie wydaje się dyskredytowanie innych uczestników dyskusji. Takie prawo forum - każdy ma prawo do wyrażania opinii o ile nie naruszają regulaminu. Urabus już po raz n-ty przypomina Panu o tym.

 

 

 

ja często nie potrafię się dobrze wyrazić. J
Coś w tym jest, :) Pana napuszone i wyjątkowo oficjalne jak na to forum sformułowania niestety sprawiają, że traci się przyjemność dyskusji... :rolleyes:  
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Japończycy projektując silnik dobierają do niego olej. Nie sądzę żeby projektowali silnik 'pod' konkretną normę oleju (bo po co?).

To wg. czego dobierają ten olej?

Skoro mazda, toyota itp. dobierają wg standardu to Subaru robi inaczej? Producent określa jakośc oleju . Jeśli nie określi jej to skąd użytkownik ma wiedzieć co stosować?

 

A to czy dany olej spełnia normę europejską, japońską czy obie na raz, jest sprawą drugorzędną.

Dla mnie jest to ważne. Ponieważ standardy japońskie i europejskie się nie pokrywają 

Dlaczego po prostu nie może pan sprawdzić zamiast się wykręcać? 

 

Panowie proszę was. Nie zbywajcie mnie . Odpowiedźcie na moje pytania. Zamiast się wykręcać napiszcie nie wiem. To lepiej strawię.

Rozumiem ,ze Mitsubishi , Toyota , Mazda, Nissan wszystkie diesle sprzedają u siebie a Subaru jeden nie.  

Wszystkie te firmy zrobiły specyfiacje (określiły japońskie normy dla swych silników)i to porządną dla swych samochodów tylko Subaru nie.

Naprawde wiarygodne.

 

 

Prosze sobie ladnie po angielsku (tak bedzie najprosciej,bo japonski troche trudny jest ;) ) napisac mail-a do Dzialu Technicznego FHI (jesli cos takiego istnieje,podejrzewam ze tak) i zapytac bardzo grzecznie czy mogliby odpowiedziec na Panskie pytania dotyczce norm japonskich vs. europejskie. Kto jak kto ale producent SBD powinien znac odpowiedz na Pana pytania.Jezeli oczywiscie zechca odpisac. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Nawet w czasopiśmie plejady widziałem wypowiedzi inżynierów Subaru którzy pisali o stosowaniu olejów niskolepkosciowych nawet 0w20. W tym kierunku idzie Japonia. .

Nie wiem czy ma to jakiś związek,ale jakis czas temu weszla u nas na rynek marka olejowa Eneos.Ponoć ori japońska,przedstawiciel twierdzi ze ich oleje są lane na pierwszy montaż do większości aut produkowanych w jpn i takie tam blabla... Nie wiem ile w tym prawdy,ale faktem jest ze jedynie ich konfigurator olejowy(bylo to 3miesiace temu) wskazał do toyoty celiki ost.gen olej 0w20,podczas gdy innych znanych marek pokazuja 5w30 lub 5w40.(0w20 z reguły nie maja w ofercie)

Na forum toyoty czytałem ze aso leje im min. do yarisa 5w30 castrola czy tam innego mobila,a dotarli do info ze producent zaleca właśnie 0w20(marka olejowa uzywana w aso nie posiada takiego oleju w ofercie)

Edytowane przez Bo_Lo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...