Karas Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 Co do eneosa: tylko oleje serii sustina produkowane są w japonii. Pozostale oleje produkowane są w Europie na formulacji firmy Nippon. Oto tresc maila ktorego od nich otrzymalem ( pytalem sie dlaczego eneos 0w20 na nasz rynek ma gorsza klase jakosciowa sm niz na rynek japonski czy usa: sn) : "Dzień dobry , obecnie w produkcji na Europę posiadamy w klasie 0W20 specyfikację API SM, która jest absolutnie wystarczająca jeżeli chodzi o samochody japońskie.Wynika to tylko i wyłącznie z stocku magazynowego, który wyprodukowany jest pod fabryki samochodów japońskich w Europie. Technicznie: SM jest robiony na Yubase 4 - 100% grupa 3 bazowa, używa molybdenu jako modyfikatora tarcia.Indeks lepkości VI wynosi 199 i jest wyższy niż przy specyfikacji SN.SN jest produkowany na Nextbase czyli olej bazowy grupy 3, 100%, używa molybdenu jako modyfikatora, indeks lepkości VI jest 170, czyli niższy. Technicznie obydwa produkty są prawie identyczne za jednym wyjątkiem – SN jest bardziej oszczędny w spalaniu paliwa i redukcji emisji spalin, to jedyna różnica.Ma jednak niższy VI, ale za tu używa się więcej modyfikatora tarcia – czyli wynik jest zbliżony. Tak więc nie ma przeciwwskazań jeśli chodzi o zastosowanie specyfikacji SM przy klasie lepkości 0W20. Klasa jakości SN pojawi się na produkcie w ciągu 4-6 miesięcy. Odnośnie miejsca produkcji - jedynie produkty z gamy Sustina posiadają informację "made in Japan".Pozostałe produkty są blendowane w Europie na formulacji japońskiej - formulacje te obowiązują dla każdej rafinerii/blendowni Nippon na świecie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 20 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Września 2014 10l kiedy na c2 8l i na c3 jak się rozgrzeje to po prostu jest mu ciężko( w porównaniu do c2) a dodatkowo zapycha filtr oleju po 7000 km(chyb a sadzą) wtedy robi się głośny rozrząd jakby był suchy. DO OBK millers'a zarówno C2 jak i C3 i nie zauważyłem zmian w spalaniu czy dynamiki SBD. Ostatnio nawet rozciąłem filtr i był "czysty". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 22 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2014 Myślę, że już wystarczy tych spekulacji. Zgodnie z informacją Dyrekcji trwają rozmowy nad wyborem olejów dedykowanych do Subaru. Wrócimy do tematu jak pojawią się konkrety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi