Skocz do zawartości

dedykowane oleje silnikowe


1leszek

Rekomendowane odpowiedzi

Dlaczego nie stosuje się dedykowanych olejów silnkowych w subaru?

Wszystkie marki np. . Toyota, Mazda, NISSAN także , Mitsubishi, nie mówiąc o europejskich maja dedykowane oleje silnkowe. Oleje te sa dobrane pod względem parametrów do silników danej marki. Dlaczego państwo stosujecie oleje ogólnego przeznaczenia i dedykowane do innych marek wiec NIEPASUJACE DO SUBARU ?

Stosownie wyznacznika ACEA C2 lub C3 w dzisiejszych czasach jest infantylne i nieprawidłowe. To sposób na napędzanie klienta do serwisów i robienie kołomyji.


Dodam ,ze inaczej steruje się procesem spalania w silniku zasilanym olejem syntetycznym np. Mobil czy Total a inaczej Castrolem HC czy Shelem helix . To ma wpływ na kultuture pracy silnika, komfort kierowcy przy operowaniu gazem i zesprzęglaniem.

  • Do kitu 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1lewszek subaru, toyota czy nissan nie maja fabryk produkujacych olej,  nie maja fabryk produkujacych opony, filtry, tulejki zawieszenia. Wszystkie te elemnty sa zlecane zewnetrzym firmom wyspecjalizowanym w produkcji danego podzespolu ( czasami zleca sie firmom zewnetrzym aby na opakowaniu bylo logo zlecajacego )  Oleje z logo subaru tzn: Midland, Castrol, Lotos ( takie widzialem w sieci) niczym sie nie roznia od olejow bez loga. Zreszta idac do serwisu wkurzaloby mnie ze jestem zmuszany do zakupu oleju z logo subaru poniewaz na rynku istnieja oleje o duzo lepszych parametrach niz olej midlanda, lotosa czy castrola - a tak to sam mozesz sobie wybrac co chcesz zalac do swojego auta ( mozesz firmowany przez subaru ale mozesz tez zalac cos z wyzszej polki cenowej ). Wazne abys przed zalaniem oleju dokladnie zapoznal sie z manualem w ktorym dokladnie podane jest jaka specyfikacje musi posiadac wymagany olej i juz. Pamietaj ze do ASO mozesz wlasny olej. Napisz ktore to ASo wedlug Ciebie zalewa olej niepasujacy do subaru i jaki to olej

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Toyota, Mazda, NISSAN także , Mitsubishi, nie mówiąc o europejskich maja dedykowane oleje silnkowe

Marketing.

 

Też mieliśmy dedykowane oleje silnikowe. Z tej samej przyczyny ( choć, faktem jest, że testowaliśmy je w naszej rajdówce ).

 

Aktualnie prowadzimy rozmowy ...

 

 

Pozdrowienia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze . Odpowiem Panom Karas i Sebachon . Olej silnikowy jest jak część zamienna. Nie mozan stosować oleju ogólnego stosowania . Przynajmniej w Subaru diesel. Dlaczego? Dlatego , producent ustawia np.. hydrauliczne zawory pod katem lepkości oleju co daje nam określony skład mieszanki oraz ilośc ładunku mieszanki w komorze spalania co implikuje poprawne spalanie paliwa i ilośc sadzy w spalinach. Inaczej spala się olej produkowany z przerobu ropy a inaczej na bazach sztucznych. Bazy sztuczne maja wyższą temperaturę zapłonu i trudniej spalają się w silniku co implikuje wzbogacanie paliwa w stanach przejściowych lub mniejsze odcinanie przy odejmowaniu gazu (żeby silnik nie szarpał) tak np. ma peugeot 407 sw 2.0 hdi. Oleje hc lub mineralne maja robione zubożanie mieszanki bo pala się o niebo lepiej. innym paremetrem jest liczba Noacka która ma tez wpływ na prace silnika . Tych parametrów jest dużo i musza być zoptymalizowane. Także to ,ze dany olej jest ACEA C3 lub C2 nie daje nam uprawnień do stosoawnia w konkretnym silniku.

Do Pana Sebachon: to nie ma znaczenia ,ze toyota czy nissan nie maja fabryk olejów. Dla nich petrochemie robia oleje takie jakie im sa potrzebne. Można sobie obejrzeć dedykowane opakowania olejów dla poszczególnych producentów na yuotubie.

 a teraz prośba: ten dział jest do dyrekcji. Z całym szacunkiem czytając wypowiedzi Pana Karas czy sebachona jestem przekonany ,ze nie jesteście Panowie osobami zajmujacymi się zawodowo petrochemią i nie posiadacie kompetencji  w tej dziedzinie  . Nie jesteście projektantami silników także wiec nie zajmujcie stanowiska w tej sprawie


Dziekuje za odpowiedź Dyrecji. Proszę dać znać jak będzie można nabyc olej silnikowy do silnika 2.0 d. Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej silnikowy jest jak część zamienna.

Ale części zamienne też bywają różne...  podobnie jest z olejem. Dwa takie same silniki eksploatowane w różnych warunkach, klimacie, pod rożnym obciążeniem, o różnym stopniu zużycia mogą wymagać innego oleju. Z technicznego punktu widzenia nie może zatem istnieć jeden jedynie słuszny olej do silnika 2.0d.

A w każdym razie tak słyszałem ;)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częśc zamienna jest jedna. Jak części zamienne mogą być różne? Każda część zamienna musi spełniać konkretne dane techniczne . Np. wtryskiwacz musi spełnić iles danych technicznych. Mogą być rózni producenci ale dane techniczne określa inżynier a nie magazynier.

Powtórze jeszcze raz.  Sama specyfiakcja ACEA C2 to za mało.Napisałem to w poście.

Ja chce jednego . Odpowiedzialnosci Subaru Import Polska. Chce aby był określony jeden ole jdedykowany do samochodu abym nie musiał się zastanawiać co do niego wlać.

Nie interedsuje mnie to ,ze w opakowaniu z naklejką np. Toyota jest np. Total Quartz ineo ecs. Ważne ,ze Toyota dedykuje to w danym momencie do swojego silnika. I to jest dla mnie ważne. Tak robi Toyota, Mitsubishi, Ford, Opel, Mercedes, i wiele innych. Na poziomie projektu firmy inzynierzy dopasowują olej do silnika a nie na poziomie technika. Dlaczego Subaru może dedykować olej do skrzyni, mostów itp. A nie może do silnika?

 

 

Panie Adam12 proszę przeczytać moje posty .Tam jest wszystko napisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Odpowiedzialnosci Subaru Import Polska. Chce aby był określony jeden ole jdedykowany do samochodu abym nie musiał się zastanawiać co do niego wlać.

Obawiam się, że to nie jest możliwe. To producent określa, jakie parametry ma spełniać olej do określonych modeli / wersji silnikowych. Jeżeli określił parametry dla tych olejów, to nie musi się Pan już nad tym zastanawiać ( ale naturalnie może ).

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha , do pana urabusa. Do samochodu używanego na europę nie używa się różnych olejów w zaleznosci od klimatu. Olej Total Ineo ecs daje sobie równie dobrze rade w południowej Francji jak i Finlandii. Po to jest dedykacja aby uwzględniała to na poziomie projektu. Proszę przeczytać moje posty. Dlaczego próbujecie zdyskredytować to co piszę. W jakim celu jest stworzone to forum . Aby uprawiać propagandę?


Myslę,ze producent scedował określenie i dedykacje oleju na filie w Europie a ta robi bałagan celowo aby serwisy mogły ustalać sobie cennik na oleje.


To filie w Europie określiły ,ze olej ma spełniać tylko ACEA C2 lub C3 i w ten sposób zapewniają sobie odpowiednią ilość napraw silników eksploatowanych na nieprawidłowych olejach oraz cenę olejów. Klient nie wiedząc co ma zalać w końcu zgodzi się nato co serwis azleje i za jaką cenę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej ACEA  C2 nie jest równy innemu ACEA C2 Ja osobiście do swojego samochodu zalałem Selenię WR P.E. C2 i wyraźnie słyszałem spalanie stukowe podczas dodawania gazu. Gdy jeździłem na Toatlu Quartzu Ineo Ecs tego objawu nie było . Natomiast jest szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu oraz głosna praca rozrządu a gdy olej po 10000km się rozgrzał to silnik jaby na sucho chodził. Przecież ja tego sobie nie wymyśliłem. Na olejch ACEA C3 a w szczególności na castrolu edge professioanlu LLiii samochód jest muł  i nie ma przyspieszenia, nie ma siły isc. A ostatnio serwisy stwierdziły ,ze tylko C3.Za to na C2 Totala pojazd idzie aż miło.Ja was proszę : proszę podac mi konkretny model i marke oleju jaki mam zalać i nikomu nie będę wchodził w drogę. Od 4 latr testuje silnik pod katem olejów i widzę ,ze silnik jest ustawiony pod katem nie istniejącego oleju czyli na olej HC ale nie na ACEA C3 bo na C3 HC po 7000km olej wyrzuca pod filtrem oleju.

Oczywiście jak to zgłosiłem do ASO to mnie zbyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

Myslę,ze producent scedował określenie i dedykacje oleju na filie

Źle Pan myśli -  jak już wspomniałem. to właśnie producent określa specyfikację oleju.

 

a ta robi bałagan celowo aby serwisy mogły ustalać sobie cennik na oleje.

Powyższe sformułowanie, jako że umieszczone w miejscu publicznym, nosi już cechy pomówienia :yellowcard: 

 

 

To filie w Europie określiły ,ze olej ma spełniać tylko ACEA C2 lub C3 i w ten sposób zapewniają sobie odpowiednią ilość napraw silników eksploatowanych na nieprawidłowych olejach oraz cenę olejów

Powyższe jest nie tylko nieprawdą, ale spełnia również wspomniane już cechy pomówienia.   

 

Być może zna się Pan na olejach.

Sądząc po wypowiedziach na biznesie motoryzacyjnym - nie.

Na Forum staram się, na ile moje wiedza na to pozwala, wyjaśniać między innymi tematy związane z funkcjonowaniem tego właśnie biznesu.

Stawianie gołosłownych, nieuzasadnionych zarzutów nie jest  zgodne z sensem istnienia tego Forum.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myslę,ze producent scedował określenie i dedykacje oleju na filie w Europie a ta robi bałagan celowo aby serwisy mogły ustalać sobie cennik na oleje

Przeciez zawsze moze pan kupic olej dedykowany do subaru w Polsce niegdys  Lotos S 5w30 i poprosic zeby go zalano w ASO. Nie zabardzo rozmumiem co Pan ma na mysli mowiac olej dedykowany. Dedykowany olej to taki ktory spelnia wymagania producenta - wymagania producenta co do oleju dokladnie opisane sa w manualu

 

 

.Ja was proszę : proszę podac mi konkretny model i marke oleju jaki mam zalać i nikomu nie będę wchodził w drogę

do Silnikow benzynowych

http://lotosoil.pl/pl/home/produkty/samochody-osobowe,2,412,show,11963

 

Do diesla ma pan racje nie ma oleju dedykowanego

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno na olejach ACEA C3 pali około 10l na sto a na C2 ok 8. To jest duza róznica. A serwisy ustaliły ,ze C2 jest be. Ciekaw jestem ile zangazowania w ustalaniu klasy oleju( ACEA C2 czy C3) miał Fuji Heavy Industries w Japonii. Dlaczego nikt nie pomyślał aby ich zapytać jak dokładnie jest zaprojektowany ten silnik i jakiego oleju wymaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Japonii nie ma ACEA tylko JASO np. DL-1. Dlaczego więc wszystkie produkowane tam marki pojazdów sa dostosowane do standardu JASO DL-1 tylko Subaru nie?


Mitsubishi, Nissan, mazda , toyota , honda : wszystko chodzi na JASO DL-1 . Jaso DL-1 jest zbliżone do ACEA C1 i C2. JASO DL-1 ma popiół nizszy od c2 ale wyższy od c1. To spowodowało ,ze w Europie segemnt olejowy C2 i C1 mógł zastąpić po części DL-1. To wykorzystały koncerny Japońskie i zaczęły współpracować np. z elfem robiąc dla mazdy dexelię. W każdym razie wszystkie japońskie samochody chodza na C2 lub C1. Oczywiście można zastosować JASO DL-1.

Dlaczego więc Subaru odbiega od tego standardu? Kto o tym zdecydował?


Czy otym zdecydowało FHI? Jesli w japonii nie ma standardu ACEA to jak jakakolwiek firm a w Japonii może wyprodukować silnik projektując go pod inny standard. Wszystkie japońskie firmy produkują pod swoje standardy. Czyzby Subaru było wyjątkiem?


Dlatego pozwoliłem sobie stwierdzić ,ze filie europejskie musiały ustalić standard dla diesela Subaru określając go na ACEA C2 lub C3 bo Japończycy uzyliby standard JASO ewentualnie ILSAC ale tego nie jestem pewien.


Głowna róznicą miedzy olejami C2 i C3 jest lepkość w HTHS i to powoduje że silnik "muli" się przy C3. natomiast ustawienia hydrauliki rozrządu są  jakby na c3 ale tu mogę się mylić.Całkiem możliwe ,ze ustolono gdzies aby ustawić te silniki fabrycznie miedzy C2 i C3 ale to spowodowało ,ze tak naprawdę sa  nie ustawione na nic konkretnego. (to co napisane odnośnie ustawień to moje dywagacje i mogę się mylić)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ojciec Założyciel

 

 

W Japonii nie ma ACEA tylko JASO np. DL-1.

Zgadza się. W Japonii obowiązują normy Japońskie. Tak już jest. W Europie - europejskie.

Przy okazji - w Japonii praktycznie nie sprzedaje się samochodów osobowych z silnikami wysokoprężnymi.

 

 

Dlaczego więc wszystkie produkowane tam marki pojazdów sa dostosowane do standardu JASO DL-1 tylko Subaru nie?

Nie posiadam takiej wiedzy. Ale jeżeli tak jest, to  sugeruję aby zapytać innych importerów, dlaczego stosują w Europie normy japońskie. 

 

 

Kto o tym zdecydował?

Producent.

 

 

Jesli w japonii nie ma standardu ACEA to jak jakakolwiek firm a w Japonii może wyprodukować silnik projektując go pod inny standard.

Dokładnie tak samo, jak może wyprodukować samochód z kierownicą po lewej stronie, wskaźnikiem zużycia paliwa wyskalowanym w litrach na 100 km oraz generalnie spełniającym wszystkie normy homologacyjne i inne obowiązujące w danym regionie.

 

 

to co napisane odnośnie ustawień to moje dywagacje i mogę się mylić
 

Istotnie.

 

 

czy jakakolwiek japonska norma standaryzująca oleje opisuje wymagania dla silnika 2.0 diesel Subaru?

To nie normy opisują wymagania dla konkretnych silników, lecz silniki spełniają określone normy.

 

Czy oleje zalecane do Silnika Subaru 2.0D ( tu:  specyfikacja wymagana przez producenta ) spełniają normy japońskie - nie wiem.

Szczerze powiedziawszy nie bardzo to mnie też interesuje - samochody są przez nas sprzedawane w Europie i tu też eksploatowane.

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja was proszę : proszę podac mi konkretny model i marke oleju jaki mam zalać i nikomu nie będę wchodził w drogę.

 

Panie Leszku- Mając na uwadze Pański komfort psychiczny oraz zdrowie i bezpieczeństwo Pańskiego silnika zalecam olej marki AMSoil DEO 5w40. Jest to pełnosyntetyczny olej produkcji Amerykańskiej aktualnie najlepsze co jest na rynku.

 

 

Pozdrawiam Pana!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...