RadziejS Opublikowano 1 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 Wiem, że Leon ma rację, ale też najpierw coś psiknę. Mam w bagażniku jakieś cx70 czy coś w tym stylu, penetrujaco smarujace Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 1 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2016 (Wyprzedzając odpowiedzi nie chodzi o SIKANIE bez rozbierania!) wystarczy rozporek rozpiąć, nie trzeba gaci zdejmować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlesh Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Podpowie ktoś jak się mogę dostać do tylnej wycieraczki w Legacy IV? Wszystkie śrubki, jeżeli są, to gdzieś pochowane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sosnarczi Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 (edytowane) Przyłączam się do pytania kolegi. Jak ściągnąć tapicerkę tylnej klapy i dostać się do napędu wycieraczki? Mam Outbacka z 2006. Edytowane 12 Marca 2016 przez Sosnarczi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qlesh Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 W Legacy IV po otwarciu bagażnika najpierw ściągamy poszycie wewnętrzne klapy (te 2 plastiki po bokach szyby tylnej, u mnie kolor beżowy), są na kołkach, lekko schodzą, można delikatnie czymś podważyć. Następnie wyciągamy, po jednym kołku na stronę, widoczne kołki poszycia dolnego (u mnie kolor czarny), cztery kołki pod uszczelką dolnej krawędzi klapy, dwa wkręty zamaskowane pod zaślepką we wnęce uchwytu do zamykania klapy. Ściągamy poszycie, oprócz wyjętych kołków są jeszcze kołki w środkowej części elementu (chyba z 5 sztuk). A co do wycieraczki to info opisano powyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sosnarczi Opublikowano 14 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2016 Serdeczne dzięki Qlesh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marycjusz Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2016 Panowie, a od jakiego modelu Subaru mogę dopasować silniczek tylnej wycieraczki bo mój się zjarał - tylko forester czy może od innych modeli też pasuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Heh, dobrałem się właśnie do mechanizmu wycieraczki, gdyż ostatnio zaczęła odmawiać posługi. Robota skończyła się szybko, gdyż próba odkręcenia ramienia z trzpienia skończyła się urwaniem nagwintowanej końcówki trzpienia. Przejrzałem oferty silniczków na allegro, do SG zaczynają się od około 240zł używane, do SJ od 100... Jak żyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 Heh, dobrałem się właśnie do mechanizmu wycieraczki, gdyż ostatnio zaczęła odmawiać posługi. Robota skończyła się szybko, gdyż próba odkręcenia ramienia z trzpienia skończyła się urwaniem nagwintowanej końcówki trzpienia. Przejrzałem oferty silniczków na allegro, do SG zaczynają się od około 240zł używane, do SJ od 100... Jak żyć? Nie jeździć do tyłu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Jakby ktoś szukał silniczka wycieraczki tylnej do forka SG 06-08, to niech szuka dokładnie do tego modelu. Od 02-05 niestety nie pasuje. Na pierwszy rzut oka wygląda tak samo, ale trzpień i jego uchwyt są dłuższe. Dodatkowo podstawa jest nieco inna. Od imprezy też nie pasuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Jeśli silniczek nie jest spalony, to może da się wywiercić otworek poprzecznie przez trzpień i wycieraczkę - potem ładna śrubka M4 z płaskim łepkiem. Rozbierz to , wyczyść jeśli będzie chodzić to po problemie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Jeśli silniczek nie jest spalony, to może da się wywiercić otworek poprzecznie przez trzpień i wycieraczkę - potem ładna śrubka M4 z płaskim łepkiem. Rozbierz to , wyczyść jeśli będzie chodzić to po problemie.Problem jest taki, że na trzpieniu siedzi malutki oring, który u mnie przestał istnieć. Zapobiega on dostawaniu się wody do mechanizmu. Wiem, pewnie można go kupić, ale sam trzpień też jest skorodowany i taka naprawa zapewne na długo nie wystarczy. Sam silniczek i mechanizm działają dobrze.Jutro będę w ASO, zapytam ile nowy kosztuje, ale pewnie dalej będę szukał używanego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
recki Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Te silniki są stosunkowo mocne, pod warunkiem że nie wejdzie do środka silnika woda- sprawdzajcie oringi bo tu jest problem i nie żałować towotu na oske- zawsze coś przeszkodzi wodzie w splywaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RadziejS Opublikowano 31 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Naprawiałem w s-turbo, na wiosnę będę przerabiał temat w obecnym XT MY2007 . A działała elegancko jeszcze rok temu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
evi Opublikowano 17 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2017 Serwis silniczka zrobiony, wszystko oczyszczone nasmarowane i śmiga teraz jak trzeba. Dodatkowo wymieniałem szczotki węglowe w silniczku(to było przyczyną unieruchomienia wycieraczki.) Dla zainteresowanych szczotki o wymiarach 4x5 mm, węglowo-miedziowe. Musialem je trochę doszlifować, żeby pasowały idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worpis Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i także jako nowy posiadacz forestera SG. Też mam problem z tylną wycieraczką, ale nie jest to kwestia zatarcia ośki tylko niestety zużycia (wytarcia) ząbków plastikowej zębatki. Bez wymiany zębatki się nie obejdzie, a używka mechanizmu na allegro to ok. 250zł! (jeśli uda się znaleźć). Samej zębatki nie znalazłem. Czy ktoś wie czy można dopasować zębatkę z jakiegoś innego mechanizmu (innego samochodu)? A może wiecie gdzie w Łodzi lub okolicach handlują częściami używanymi do Subaraków? Będę wdzięczny za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oczkoo15 Opublikowano 28 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2017 3 godziny temu, worpis napisał: Witam wszystkich! Jestem tutaj nowy i także jako nowy posiadacz forestera SG. Też mam problem z tylną wycieraczką, ale nie jest to kwestia zatarcia ośki tylko niestety zużycia (wytarcia) ząbków plastikowej zębatki. Bez wymiany zębatki się nie obejdzie, a używka mechanizmu na allegro to ok. 250zł! (jeśli uda się znaleźć). Samej zębatki nie znalazłem. Czy ktoś wie czy można dopasować zębatkę z jakiegoś innego mechanizmu (innego samochodu)? A może wiecie gdzie w Łodzi lub okolicach handlują częściami używanymi do Subaraków? Będę wdzięczny za podpowiedzi Na wydawniczej w Łodzi jest gość, który ma praktycznie wszystko do Subaru.Tylko ze nowe http://e-subaru.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worpis Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Dzięki za namiary. Będę próbował chałupniczą metodą dobrać coś z innego mechanizmu. Jak się uda dam znać... Spoiler Spoiler Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4006 Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 (edytowane) 4 godziny temu, worpis napisał: Dzięki za namiary. Będę próbował chałupniczą metodą dobrać coś z innego mechanizmu. Jak się uda dam znać... Pokaż ukrytą zawartość Pokaż ukrytą zawartość Poszukaj jakiegoś zdolnego tokarza który wytoczy nowe kółko zębate lub też samą koronkę zębatą. Koronka będzie prostsza do wytoczenia, problemem będzie jej montaż do pozostałej części koła. Mam takie rozwiązanie (koronka wklejona i przykręcona małymi wkrętami od wewnętrznej strony) od trzech lat i działa. Edytowane 1 Września 2017 przez pawel4006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WOJO Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 11 minut temu, pawel4006 napisał: Poszukaj jakiegoś zdolnego tokarza który wytoczy nowe kółko zębate lub też samą koronkę zębatą. Koronka będzie prostsza do wytoczenia, problemem będzie jej montaż do pozostałej części koła. Mam takie rozwiązanie (koronka wklejona i przykręcona małymi wkrętami od wewnętrznej strony) od trzech lat i działa. Z czystej ciekawości - ile kosztowała zębatka u tokarza? Wiem ile to roboty (chyba, że miał gotowy program na numeryka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4006 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 23 godziny temu, WOJO napisał: Z czystej ciekawości - ile kosztowała zębatka u tokarza? Wiem ile to roboty (chyba, że miał gotowy program na numeryka). Z tego co pamiętam zapłaciłem chyba 40 zł. Programu nie miał bo to był fachowiec starej daty i na starych obrabiarkach pracował. Za młodu pracował przy produkcji manometrów, a na emeryturze sobie dorabiał w garażu, bo maszyny na których pracował w zakładzie później od zakładu odkupił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 9 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2018 W dniu 13.09.2014 o 19:38, RadziejS napisał: Dziś postanowiłem, korzystając z super pogody, rozprawić się z tylną wycieraczką która od pewnego czasu jest zastana i ani drgnie. Nie muszę pisać jak bardzo irytujący jest jej brak podczas deszczu lub zimą. U mnie było tak, że psuła się ona dość powoli. Na początku miała małe problemy z wystartowaniem, ale potem działała jak należy. Z biegiem czasu było coraz gorzej, aż w końcu doszło do sytuacji, że po włączeniu ledwie drgnęła i zatrzymywała się po kilku centymetrach. Nie jest to ani spalony silniczek, ani słaba masa, tylko skorodowana oś wycieraczki, która zastała się w korpusie mechanizmu. Mimo, że wątek dotyczy forestera zdecydowałem się umieścić go w Ogólnych, bo przyczyna którą wyeliminowałem w każdym modelu może być jednakowa. Niech się przyda jak największej liczbie osób. Wbrew pozorom (przynajmniej moim) sprawa jest prościutka do załatwienia i nie wymaga dużo czasu. Godzinka to max, zwłaszcza gdy przy okazji mamy zamiar pozaglądać w inne zakamarki naszego subaraka. Wszystko co jest potrzebne to: klucz 10, wkrętak prosty i krzyżakowy, kawałek papieru ściernego, młotek lub ciężki klucz, jakieś smarowidło i nie zawadzi też scyzoryk (który mi przydaje się niemal zawsze). Zdjęcia robiłem jak już złożyłem silniczek i upewniłem się, że wszystko gra więc fotki są jakby od końca 1) Zaczynamy od zdjęcia plastikowej osłony wewnętrznej tylnej klapy. Wyjmujemy 4 szare spinki i wyciągamy 4 czarne trzpienie. Już możemy zacząć odchylać plastik, ale trzyma się on jeszcze na własnych spinkach, których nie widać. Zaglądamy po odchyleniu, żeby je zlokalizować - najlepiej włożyć tam rękę i delikatnie odciągać osłonę. Raczej nic nie powinno się połamać. 2) Zabieramy się za wycieraczkę. Plastikową osłonkę odginamy i znajdujemy tam nakrętkę 10mm, odkręcamy i zdejmujemy ramię. Nie trzeba sobie nic zaznaczać. Tu już trzpień posmarowany po złożeniu: 3) Odpinamy kostkę. Odkręcamy mocowanie silniczka po wewnętrznej stronie klapy. Śruby można odkręcić dużą specyficzną gwiazdką lub kluczem płaskim (nie zmierzyłem jakim): 4) Gdy mamy już w ręku obudowę, odkręcamy 6 śrub, żeby rozebrać korpus mechanizmu. W środku znajdują się plastikowe i metalowe elementy, które wyjmujemy (szynę zębatą, duże koło zębate). Plastikową czarną osłonkę trzpienia można podważyć nożykiem wokół i ją zdjąć. Następnie odkręcamy 2 śruby i wyjmujemy z obudowy silnik, można od razu wyjąć wirnik i go przedmuchać. Zastany trzpień może być ciężko od razu wyjąć. Ja poradziłem sobie w ten sposób, że wkręciłem z powrotem 6 śrub w aluminiowy korpus mechanizmu (ale bez przykrywki), postawiłem na nich korpus na betonie i stukałem w trzpień cięższym kluczem. Dzięki wkręconym śrubkom, trzpień miał odrobinę przestrzeni, żeby się ruszyć (tu też nie trzeba nic zaznaczać ). Po zdjęciu pokrywy wygląda to tak: 5) Wyjmujemy trzpień, czyścimy go porządnie papierem ściernym, czyścimy korpus w otworze osi, smarujemy tym co mamy i składamy z powrotem zaczynając od zamocowania silnika (przy mocowaniu do korpusu zwróć uwagę, żeby wirnik ładnie wszedł w szczotki). Wkładamy duże koło zębate, trzpień, listwę zębatą i przykręcamy aluminiową pokrywę do korpusu. 6) Wszystko mocujemy z powrotem do klapy, spinamy kostkę. Warto posmarować preparatem antykorozyjnym wokół otworu wycieraczki od wewnątrz klapy, a smarem sam trzpień zanim zamocujemy ramię wycieraczki. 7) Włączamy zapłon, uruchamiamy i wyłączamy silnik wycieraczki, żeby ustawił się we właściwej pozycji. Ramię wycieraczki mocujemy w położeniu spoczynkowym. I już. Powinno być dobrze. Przynajmniej u mnie jest. Satysfakcja z własnoręcznej naprawy - nieoceniona RadziejS dzięki serdeczne za wyczerpujący tutorial,mam taki sam problem w forku sg,niedługo będę się za to zabierać,pozdrowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 W dniu 9.01.2018 o 16:45, Adaśko napisał: RadziejS dzięki serdeczne za wyczerpujący tutorial,mam taki sam problem w forku sg,niedługo będę się za to zabierać,pozdrowienia. Jeżeli masz skorodowany trzpień, na którym jest ramię wycieraczki, to potraktuj go jakimś wd40 lub czymś podobnym. Ja tego nie zrobiłem i podczas odkręcania nakrętki urwała się jego końcówka z gwintem. Efekt: nowy kompletny mechanizm, bo używanego nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adaśko Opublikowano 10 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2018 (edytowane) Dziękuję za podpowiedź Edytowane 11 Stycznia 2018 przez Adaśko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 11 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2018 (edytowane) W uzupełnieniu powyższego poradnika radzę jeszcze oznaczyć sobie wzajemne położenie elementów mechanizmu przed jego dezintegracją, żeby po złożeniu nie okazało się, że nie mamy już wycieraczki, tylko nową formę życia nie przejmującą się ograniczeniami narzuconymi przez szybę. Edytowane 4 Lutego 2021 przez Kambol 1 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się