Skocz do zawartości

Moje Subaru


jako

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 13,9 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Filip Cz napisał/a:

turdziGT, Pięknie. A gdzie to?

 

Nie widzisz rejestracji przecież Kraków

 

 

Tia - w centrum Krakowa takich lepianek Ci u nas dostatek!

 

a Lasku Wolskim :mrgreen:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oto kilka amatorskich zdjec "brzydkiego kaczatka" (bo wlasnie tak z zona ochrzcilismy nasze Subaru :mrgreen: )

 

p9160031jc3.jpg

 

p9160029mi7.jpg

 

p9160035or8.jpg

 

p9160037wf2.jpg

 

p9160044dd5.jpg

 

i na deser kilka elementow "German tuning'u" (w japonskim aucie :lol: )

 

pileczka golfowa rodem z mk.I Golf'a GTI :mrgreen:

 

p9160041mf1.jpg

 

tlumik koncowy :grin:

 

p9160040sx6.jpg

 

btw, wyglada na to, ze Remus'y sa dosc popularne w SWISS-landzie (moja Celina tez ma Remus'a :smile: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4" jak oceniasz postęp technologiczny w samochodach japońskich z różnych dekad, żeby nie powiedzieć wieków ? :wink: Jestem też ciekaw jak jest z dostępnością części do starszych GR-4?

dobre pytanie, czekalem na takie pytanie :mrgreen:

nie wiem, jak by to ujac, azeby nie bylbym znowu oskarzony o rozniecanie wojen religijnych... :oops:

 

imho Celina ST185 jest fantastycznym autem, pod wzgledem technicznym po prostu przerasta wszystkich swoich rowiesnikow (i wiele o wiele mlodszych aut), system 4WD jest b. mocny i zaawansowany jak na swoj wiek (miedzy innymi, ma Torsen'a w tylnym dyfrze), turbo lag niemal nieodczuwalny (peak torque (275 Nm) jest przy 3200 rpm), no i ten wyglad... :cool:

 

jak mawiaja zamorscy burzuje ( :D ) ta Celina jest "overengineered for normal street use" i "built to last"... nie wiem, moze ja po prostu mialem szczescie (znam innych posiadaczy Celin, ktorzy pewnie nie mieli takiego szczescia) i trafilem na w miare zadbany egzemplarz (ktory, btw, jak i Impreza zostal kupiony z pierwszych rak w Szwajcarii), ale podczas prawie 2-letniego uzytkowania i prawie 30k km (w tym wycieczka w slowackie gory i na Krym), nie padlo mi absolutnie nic... mialem pewne problemy z elektronika (oksydacja w pewnym "zlaczu" (chyba tak to sie nazywa)), i poza normalnym wear and tear nie wymienialem nic (dlatego o dostepnosci czesci do tego auta de facto nic sensownego nie moge powiedziec)

ale prosze zrozumiec mnie poprawnie: nie mowie, ze jest to idealne auto (ono ma swoje wady - jest ciezkie, dosc trudno sie prowadzi (tak mowili nawet rajdowcy, ktorzy jezdzili ST165'kami, ST185'akami, a potem ST205'kami i Imprezami)

 

natomiast co do Imprezy, to jak na razie mam mieszane odczucia...

wyglad - patrz moj komentarz powyzej ( :mrgreen: ), wykonczenie wnetrza jest gorsze (serio! :mrgreen: ) niz w naszej '95 Coroll'ie LXi, o "wykladzinach" bagaznika nie wspominajac... :lol:

jednak musze przyznac, ze Impreza prowadzi sie fantastycznie - silnik wkreca sie jak opetany, a reakcje samochodu sa ostre i przewidywalne... zmiana biegow jest b. fajna, zas hamulce, imho, sa do niczego... spodziewalem sie lepszych :neutral:

 

reasumujac i porownujac Celine i Impreze, powiem tyle: w moim odczuciu Celina to statek transoceaniczny (z takim bez strachu mozna wybrac sie na drugi koniec swiata :grin: ), zas Impreza - skuter strazy przybrzeznej (szybki i zwinny, jednak nie taki wytrzymaly i nie tak mocno "zlepiony" :mrgreen: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wykonczenie wnetrza jest gorsze (serio! ) niz w naszej '95 Coroll'ie LXi, o "wykladzinach" bagaznika nie wspominajac...

 

tymbardziej ze wnetrze tej corollki to ze trzy kroki w tyl w stosunku do generacji corollki 87-92 wiec reasumujac impreza ma wnetrze arcy mega tragiczne ( z cala sympatia dla mojego autka :mrgreen: )

 

Fajne tam nacie szuterki no i fajne autko oczywiscie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Subaru do zabawy, a Toyota na dalsze wypady.

 

A jak osiągi, Subaru mimo większego laga powinno być szybsze. Spalanie pewnie porównywalne. A napęd... czy Toyka nie ma więcej na tył? ...a masa obu samochodów... wydawało mi się, że jest podobna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Subaru do zabawy, a Toyota na dalsze wypady

Celina - DD, zas Impreza - "wifemobil" ( :D ) + weekend'owa zabawka dla meza (czyli dla mnie :mrgreen: )

 

A jak osiągi, Subaru mimo większego laga powinno być szybsze. Spalanie pewnie porównywalne. A napęd... czy Toyka nie ma więcej na tył? ...a masa obu samochodów... wydawało mi się, że jest podobna.

Impreza jest "zwawsza" od Celiny (dane katalogowe to 6.9s do setki i Vmax 230 km/h), szczegolnie ze startu stojacego...

naped Celiny to 50/50, tak jak i u Imprezy (ale jak juz pisalem, Celina ma Torsen'a z tylu), choc Celina prowadzi sie zupelnie inaczej niz Impreza (Celina ma +35mm na przedniej osi w porownaniu do tylnej, w przypadku Imprezy, iirc, jest jakichs +10mm)

 

leergewicht Celiny to 1525kg, zas w przypadku Imprezy - 1380kg (dane z paszportu technicznego, choc np. autokatalog podaje, iirc, 1265 kg :???: )

spalanie... na razie nie wiem, ile pali moje GT

zas Celina w miescie, przy rozsadnej jezdzie, pali latem 11-12L, i 16-17L zima (wieksze opony, dluzsze grzanie silnika + wieksze korki w Wilnie), na trasie - ok. 10L (przy 120-130km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wieksze opony

czemu na zimę większe opony :?:

bo tak juz jest, ze nawet producenci aut na zime (tam, gdzie ona bywa) dla aut osobowych zazwyczaj zalecaja zakladanie opon o wyzszym profilu :smile:

tak np., letnia OEM'owa opona do ST185 Celiny to 215/50-R15 (btw, obecnie juz nie dostepna na rynku europejskim - przynajmniej ja ile szukalem, to nie znalazlem :mrgreen: ), a zimowa - 195/60-R15

ale moja Celina zima jezdzi na 195/65-R15, co imho wplywa i na wieksze zuzycie paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie wydaje mi się aby to były większe opony :razz:

policz sam, o ile 195/65-R15 sa wyzsze od 215/50-R15 :smile:

 

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

 

uwazam, ze ta roznica przyczynia sie do ciut wiekszego zuzycia paliwa

 

 

A ja zawsze myślałem, że ten wyższy profil wynika z węższej opony... :wink:

z tego takze wynika, ale generalnie OEM'owe opony zimowe (w poprownaniu do OEM'owych letnich) sa o jakies 3-5% wyzsze :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dalej nie wydaje mi się aby to były większe opony :razz:

policz sam, o ile 195/65-R15 sa wyzsze od 215/50-R15 :smile:

 

http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg2.html

 

uwazam, ze ta roznica przyczynia sie do ciut wiekszego zuzycia paliwa

 

 

A ja zawsze myślałem, że ten wyższy profil wynika z węższej opony... :wink:

z tego takze wynika, ale generalnie OEM'owe opony zimowe (w poprownaniu do OEM'owych letnich) sa o jakies 3-5% wyzsze :smile:

 

 

nie jestem fachowcem, ale zawsze mi się wydawało, że autko może troszkę więcej palić ale na szerszych oponach, a nie na węższych o wyższym profilu...

ps. większe opony to dla mnie szersze opony, ewentualnie większa średnica

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...