wilkor Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 (edytowane) Fajnie felgi! Jaĸą marką są? Dlatego że też wolałbym stalowy na zima.To są felgi stalowe subaru. W Polsce Forester na nich nie wychodził. Gdzie indziej już tak. Na rynek USA jest w najniższej wersji. Znalazłem je po wpisaniu Felgi Subaru na portalu aukcyjnym. Felgi stalowe subaru xv forester nowe Tak się nazywają Edytowane 4 Listopada 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 Dlatego osobiście na żadne testy opon nie patrzę. Ważne, żebym na danej oponie czuł się bezpiecznie, żeby reakcje samochodu były dla mnie przewidywalne i przeze mnie oczekiwane. Jestem dość upierdliwy w wyborze, generalnie doszukuję się słabych dla mnie punktów i pewne dlatego przetestowałem już sam nie wiem ile kapci. Jak na razie tylko Nokiany (z zimowych) zasłużyły na ponowny zakup Z tym, że też - W były bardzo mi pasujące (choć upiornie głośne na mokrym), i teraz WR SUV3, które najpierw przekonały mnie w dostawczym Vito (RWD), a i w czterołapach bardzo mi odpowiadają. Tylko, że ciężko wszystko, bez testów samemu sprawdzić. A próbowałem - w Ssangyongu w ciągu 6 lat miałem 3 modele opon zimowych (cooper, goodyear i continental) i 4 modele letnich (kumho, goodyear i dwa razy general (różne rozmiary - 16 i 18)). I co z tego, że najlepiej w moim teście wypadły Continentale, jak ich nie mogłem znaleźć w rozmiarze do forka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 4 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2014 I dlatego bardzo przydatne są różne fora dyskusyjne, gdzie czytasz nie teksty marketingowe czy testy nowych opon w ściśle określonych warunkach, ale wypowiedzi ludzi, którzy zjeździli różne gumy we wszystkich możliwych sytuacjach, niekoniecznie z przepisowymi prędkościami i niekoniecznie tylko z nowym bieżnikiem. Z tego rodzi się dużo bardziej obiektywny obraz i z większym prawdopodobieństwem dobrać opony dopasowane do siebie Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzonex Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ja też wybrałem Nokiany. Co prawda nie mam z nimi żadnego doświadczenia ale tak jak pisał jeden z kolegów po to są fora żeby się jakoś w tym gąszczu opon ogarnąć. Poniżej foto mojego forma na zimówkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
T1sh0 Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Fajnie felgi! Jaĸą marką są? Dlatego że też wolałbym stalowy na zima.To są felgi stalowe subaru.W Polsce Forester na nich nie wychodził. Gdzie indziej już tak. Na rynek USA jest w najniższej wersji. Znalazłem je po wpisaniu Felgi Subaru na portalu aukcyjnym. Felgi stalowe subaru xv forester nowe Tak się nazywają Dziękuję za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Dziewczyny - czy przewidywany jest w najblizszym czasie lifting Forka, Forka XT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Jeśli najbliższy to 2017 to tak. Obecny Forek to model 2013 Data 2017 Pochodzi ze strony - artykułu, którą zamieścił nasz kolega. Były tam "plany modelowe Subaru ". Edytowane 5 Listopada 2014 przez wilkor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ok - dzieki za info! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nowicjusz, to już niedługo. Wytrzymałeś tyle bez samochodu, wytrzymasz jeszcze Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nokiany - pytanie? Koledzy, którzy kupili Nokiany, możecie podać jaki dokładnie model nabyliście - chodzi mi o oryginalne felgi 18', bo wg tego co Subaru podaje na tabliczce dotyczącej opon, to takich Nokian nie produkuje, więc co stosujecie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 WR SUV3 225/55 R18 H XL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) 1. czyli musisz kleić tabliczkę, że ma masz mniejsza prędkość od homologowanej dla auta, tj. 210 zamiast 240? 2. oznaczenie XL jak rozumiem mówi o wzmocnionej nośności opony, wg tabliczki ma być 99 a ją Ty masz? pewnie 102 - takie widziałem... Edytowane 5 Listopada 2014 przez Tiger Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ad 1 - teoretycznie muszę. Ale dopóki nie opuszczam naszego kraju jakoś się tym nie przejmuję Ad 2 - tak, dokładnie tak jak piszesz. Oczywiście wyższy indeks jest jak najbardziej dopuszczalny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ad 2 - tak, dokładnie tak jak piszesz. Oczywiście wyższy indeks jest jak najbardziej dopuszczalny czy na to jest jakaś podstawa prawna a'le słynna dyrektywa o 160 km na zimówkach? bo ztcw w Niemczech jak Polizei robi kontrolę auta, to sprawdza czy masz takie SAME opony jak na tabliczce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Indeksy nie mogą być niższe. Ale wyższe zawsze To jest generalnie wiedza powszechna, jak to , że Ziemia krąży wokół Słońca. Więc nigdy dowodów na to nie poszukiwałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tiger Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 dla mnie Kolego do tej pory było jasne, że ogumienie masz mieć zgodne z homologacją - nie wiem, skąd takie info, że można zmienić oponę z indeksu np. 60 (czyli 250 kg) na np. 160 (czyli 4500 kg) bez wpływu na sposób prowadzenia pojazdu, oczywiście porównanie jest bez sensu, ale spełnia Twoje kryteria, tj. może być opona o wyższej nośności..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nie bardzo wiem, co odpowiedzieć. Nie znajdę na szybko tej podstawy prawnej - choć poszukam i najwyżej przekażę na PW. Ale jeśli dotychczas żyłeś w przekonaniu, że laczki musisz mieć idealnie zgodne z homologacją - to żyłeś w błędzie, i tego jestem absolutnie i nawet jeszcze bardziej niż absolutnie pewien. Homologacja określa Ci pewne minimalne wartości (jeśli chodzi o indeksy prędkości i nośności), natomiast wyższe możesz zastosować zawsze. W określonych sytuacjach np zimówki. możesz zastosować niższe. Mało tego, indeks nośności jest określany dla prędkości max, i w określonych sytuacjach (ograniczasz prędkość pojazdu w sposób trwały) możesz stosować opony o indeksie niższym od homologowanego, przy niezmienionej dmc pojazdu (są określone przeliczniki). Tabliczka znamionowa to nie dogmat, poza którym nic nie istnieje. Przepisy w tej materii mają kilkadziesiąt stron. Poszukam w wolnej chwili i przekażę (chyba, że np Lukass mnie uprzedzi), ale to co piszę jest na pewno 100% prawdziwe Są też ofc granice stosowania opon o wyższym indeksie nośności, ale są one na tyle szerokie, że poza oponami specjalistycznymi nie znajdziesz w danej rozmiarówce gum wykraczających poza dopuszczalny zakres. Różnica w zachowaniu samochodu jest, ale nie większa, niż różnica wynikające nz zastosowania opon innego producenta, a o tych samych indeksach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nowicjusz Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nowicjusz, to już niedługo. Wytrzymałeś tyle bez samochodu, wytrzymasz jeszcze Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Zlosliwa bestia! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Nokiany - pytanie? Koledzy, którzy kupili Nokiany, możecie podać jaki dokładnie model nabyliście - chodzi mi o oryginalne felgi 18', bo wg tego co Subaru podaje na tabliczce dotyczącej opon, to takich Nokian nie produkuje, więc co stosujecie? Nokian WR G2 SUV , 225/55R18, 102H XL 210km/h. W tej chwili są już nowsze modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Dziewczyny - czy przewidywany jest w najblizszym czasie lifting Forka, Forka XT? Ciekawe jakie będą te zmiany, ale patrząc wstecz (np zmiany wprowadzone w modelu SH - lll generacja) znaczących zmian w wyglądzie bym się nie spodziewał. Raczej stawiam na silniki wolnossące z silnikiem bezpośrednim wtryskiem, miejmy nadzieję, że pojawi się również 1,6DIT. Może również znajdzie się eye-sight. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wilkor Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Ja obstawiam eye-sight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jutro mam w planach wymienić laczki w forku i takie głupie pytanko. Czy jak będę wymieniać to ISR będzie powiadomiony i mogą się kontaktować? a jak tak to o coś pytają? jakieś numery karty czy hasła? pytam bo mam to wszystko w biurze i nie wiem czy specjalnie muszę po coś jechać aby nie było problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 Jutro mam w planach wymienić laczki w forku i takie głupie pytanko. jesteś pewny dziś w Lublinie 17 st było? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 @@Kukson, będą pytać co się dzieje, i będziesz musiał podać hasło, które im zgłosiłeś przy aktywacji. Najlepiej jest zadzwonić do nich wcześniej i zgłosić wymianę kół, wtedy nie będą reagować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 5 Listopada 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2014 (edytowane) Jadę za granice więc wole być zabezpieczony a zawsze mogę wsiąść w inne auto co stoi na letnich. Dzięki wielkie przemekka za informacje. Edytowane 5 Listopada 2014 przez Kukson Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się