Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że zostałem okrzyknięty na tym forum emerytem, to dzisiaj postanowiłem zwiększyć spalanie w drodze do pracy. Przejechałem 73 km. w godzine i 5 min.Nikt po drodze mnie nie wyprzedził.(z góry uprzedzam, nikt za mną nie jechał usiłujac wyprzedzić), wyprzedziłem siedem pojazdów. średnie spalanie za ten dystans 7.2l/100 km. No nie wiem co ze mna jest.

Eksperyment powtórzę w drodze powrotnej jutro.

 

Przed końcem grudnia na auto z 2014 to raczej bym nie liczył.
:biglol: Ale przed końcem grudnia 2013 ma się rozumieć? ;)

Oczywiście

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może się Tobie zepsuł? :biglol:;)

Jutro powtarzam eksperyment. Jesli wynik bedzie taki sam, to jadę na serwis. i proszę pamiętać że jechałem do pracy. Zabić sie w drodze do roboty to była by głupota.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że zostałem okrzyknięty na tym forum emerytem, to dzisiaj postanowiłem zwiększyć spalanie w drodze do pracy. Przejechałem 73 km. w godzine i 5 min.Nikt po drodze mnie nie wyprzedził.(z góry uprzedzam, nikt za mną nie jechał usiłujac wyprzedzić), wyprzedziłem siedem pojazdów. średnie spalanie za ten dystans 7.2l/100 km. No nie wiem co ze mna jest.

Jakoś mnie to spalanie nie dziwi :rolleyes: ... po prostu masz bardzo dobrą lub wręcz świetną technikę/styl jazdy ! Daję głowę, że gdybyś tych 7 aut nie wyprzedził spalanie byłoby większe.

Edytowane przez subleo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że zostałem okrzyknięty na tym forum emerytem, to dzisiaj postanowiłem zwiększyć spalanie w drodze do pracy. Przejechałem 73 km. w godzine i 5 min.Nikt po drodze mnie nie wyprzedził.(z góry uprzedzam, nikt za mną nie jechał usiłujac wyprzedzić), wyprzedziłem siedem pojazdów. średnie spalanie za ten dystans 7.2l/100 km. No nie wiem co ze mna jest.

Jakoś mnie to spalanie nie dziwi :rolleyes: ... po prostu masz bardzo dobrą lub wręcz świetną technikę/styl jazdy ! Daję głowę, że gdybyś tych 7 aut nie wyprzedził spalanie byłoby większe.

Wyprzedzałem pojazdy. Uściślając dwa autobusy i jeden traktor. Reszta to osobówki jakieś.Droga mało uczęszczana. Taka bardziej krajobrazowa.

A co do techniki jazdy, to w większości załatwia ją tempomat.

Jutro spróbuję trochę ostrzej, ale proszę nie spodziewać sie że przez wiochy będę gnał 120/h, bo przy moim szczęściu zarobię kilka punktów.

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podawajcie realne spalanie a nie z komputera. Realne spokojnie moze o 2 litry odbiegac.

Realne to chyba można tylko średnie. Chwilowego czy z jakiejś konkretnej trasie na kilku litrach nie mam pomysłu jak zmierzyć ;)

 

Przy ostatnim tankowaniu wyzerowałem licznik. Po tankowaniu oczywiście podam średnie spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To te Wasze Forki XT pala mniej niz moj wolny ssak 2.0 AT w Accordzie... kolejny argument dla zonki: Forester mniej pali ;-)

A co do rocznika to mam po prostu sentyment do liczby 14 i te pol roku moge poczekac :-)

A może to awersja do 13, a nie sentyment do 14? Nie wierz w przesądy...(nie mogę wstwiać buziek, ale wiadomo że tu powinna być ta mocno uśmiechnięta)

No coraz bardziej mam wrażenie że ten mój komputer nawala, albo ja mam xt tylko na tylnej klapie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio przy tankowaniu sprawdzilem ile pali i wyszlo mi 11.8 a trasa miasto plus obwodnica, wiec powiedzmy takie 50\50 i jechalem normalnie bez emerycenia. Chyba tylko moja zona jest w stanie zejsc do 8.8:-) Pytanie z innej beczki, poniewaz musze/chce zmienic olej, a w serwisie jak dzwonilem to maja Castrol, Midland i cos jeszcze chyba Mobil1. Chce kupic swoj olej i zastanawiam sie pomiedzy Millers, a AMSoil. Jaki wy wybraliscie przy wymienie oleju? Uprzedzam- tak czytalem watek olejowy;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji komputer zaniża o 0,2-0,4l.

Większy błąd jest, gdy są duże wahania w spalaniu.

Błąd może też wynikać z tego jak "dokładny" jest dystrybutor na stacji paliw. Przykładowo ostatnie tankowanie na rezerwie, na wskaźniku nie było już żadnej "kreski" i weszło 53,7l. Tankowanie na innej stacji (ORLEN na Ks. Józefa w Krakowie - nie polecam :angry: ) - rezerwa ledwie co się zapaliła a weszło ponad 56 litrów :huh:.

Komputer w Forku jest napewno dokładniejszy niż w Legacy SBD, bo tam zaniżał o 10-15%.

 

Ostatnio przy tankowaniu sprawdzilem ile pali i wyszlo mi 11.8 a trasa miasto plus obwodnica, wiec powiedzmy takie 50\50 i jechalem normalnie bez emerycenia. Chyba tylko moja zona jest w stanie zejsc do 8.8:-) Pytanie z innej beczki, poniewaz musze/chce zmienic olej, a w serwisie jak dzwonilem to maja Castrol, Midland i cos jeszcze chyba Mobil1. Chce kupic swoj olej i zastanawiam sie pomiedzy Millers, a AMSoil. Jaki wy wybraliscie przy wymienie oleju? Uprzedzam- tak czytalem watek olejowy;-)

 

Co do oleju to też myślę o wcześniejszej wymianie, i generalnie o częstszej wymianie niż w zaleceniach. Wiem, że nie jest to STI, ale np w książce serwisowej mojej Imprezy N/A US wymiana oleju jest co 6 tys .mil. Jak byłem u Carfita na przeglądzie Imprezy to namawiał mnie do częstszej wymiany i lania oleju przynajmniej 5W40 - nie wiem co na to ASO, bo w instrukcji Forka jest dopuszczane zalanie 5W40 z zastrzeżeniem, że przy następnej wymianie ma być 5W30.

Jeśli chodzi o markę to odkąd jeżdżę Subaru to leję Motula i nie mam z nim żadnych złych doświadczeń (SBD wytrzymał 100tys. :yahoo: zanim go sprzedałem :)). W moim ASO (Nowy Sącz) nie robili problemów i wlewali olej, który sam przywoziłem, patrzyli tylko czy spełnia wymogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybacz Kristofuros, ale ekscytacja nowym samochodem zmąciła moją czujność i wziąłem Cię za kolejną inkarnację Madoxa :wub: Obiecuję za karę przez tydzień smarować kanapki przepalonym olejem silnikowym i to co najmniej 10W60 zamiast masła, a do tego startować ze świateł wyłącznie z S# porzucając emeryckie zapędy. Przeprosiny przyjęte??? :)

 

Przy okazji, Turbina. Temat trochę do technicznego, ale ciekawy jestem jak Wy postępujecie w temacie. Kiedyś obligatoryjnie, w manualach i motoryzacyjnych periodykach wskazywano na konieczność studzenia Turbiny po jeździe. Istnieją przecież do dziś turbo timery itp. Ale gdy czytam współczesne dyskusje na temat, okazuje się, że już dość duże grono heretyków podważa sens marnowania czasu i paliwa na postoju. Zmienił się rodzaj oleju w turbinach, wykorzystuje się efekt jego chłodzenia w swoistym syfonie, tworzonym przez gotujący się na postoju olej w specjalnym układzie i w sumie zaleca się oszczędne korzystanie z "dopalacza" w trakcie ostatnich kilometrów jazdy. W aktualnym manualu nie ma zdaje się nic na ten temat...

 

Jak jest waszym zdaniem na prawdę? Czy śmiało mogę stopować silnik Nowego Forestera po...powiedzmy normalnej, emeryckiej ;) jeździe, nawet na dłuższych dystansach. Czy istnieje w ogóle konieczność studzenia auta?

Edytowane przez yossarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to awersja do 13, a nie sentyment do 14? Nie wierz w przesądy...(nie mogę wstwiać buziek, ale wiadomo że tu powinna być ta mocno uśmiechnięta)

 

A moze jednoczesnie awersja do 13 i sentyment do 14 ;-)

Kupuj wczesniej, zdążysz przed końcem zimy. Będziesz miał wtedy swietną zabawę. Rozumiem że na celowniku jest XT?

@yossarian.W serwisie poradzono mi żeby studzić,więc studzę Ale ja emeryt jestem i olej zmieniłem po dotatciu...

A jednak tęsknicie za Madoxem...

Edytowane przez Zujki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...