Skocz do zawartości

Opony w "teren" które wybrać ???


MUrsus

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Wybór padł na Geolandar A/T-S G012

 

jak się sprawują? w jakim terenie jeździłeś, jak na asfalcie, czy jeździłeś zimą (śnieg) lub jesienią (deszcz) ?

jak ze spalaniem? wzrosło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geolandary A/T-S sprawdzają się na suchej nawierzchni, na podjazdach po trawie, ale na mokrej glinie momentalnie się zaklejają. 

Uczestnicy ostatniej Subariady mogli zobaczyć jak dwa nowe XT-ki parę razy nie dały rady w błocie.

Zastanawiam się, jakby w takim błocie sprawdziły się zwykłe zimówki?

 

@@MUrsus, widzę, że rozpocząłeś "zbrojenia" na Gruzję.   ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wybór padł na Geolandar A/T-S G012

 

jak się sprawują? w jakim terenie jeździłeś, jak na asfalcie, czy jeździłeś zimą (śnieg) lub jesienią (deszcz) ?

jak ze spalaniem? wzrosło?

 

Jeszcze ich nie mam, dopiero zamówiłem i czekam na dostawę. Trochę pojeżdżę i coś o nich napiszę 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie w rumuni malo zalezalo od opon. byly ATS, zimowe, letnie i kazdy przejechal, a gdzie potrzebny byl "sznure" to kazdy byl ciagniety

 

zecydowanie wieksze naczenia miala skrzynia biegow (automaty swietnie sobie radzily) i przeswit


Irka wspomniała, że błoto rumuńskie to jakieś pierońskie iły, strasznie klejące.

 

Poza oponą Miłosza to chyba nie ma mocnych  :)

 

 

dokladnie do dzis znajdujemy "wlejone" ily w rozne czesci garderoby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MUrsus, a jak z ich głośnością na asfalcie przy większych prędkościach? Miałem identyczny dylemat co do wyboru opon. Wybór padł na Geolandar A/T-S G012

 

Zrobiłem ok 400km więc mało miarodajne dane, opony są na dotarciu.

 

@@MUrsus, widzę, że rozpocząłeś "zbrojenia" na Gruzję.   ;)

 

Najciekawszy zakup to prysznic turystyczny z kabiną :biglol:

 

2z.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geolandary A/T-S sprawdzają się na suchej nawierzchni, na podjazdach po trawie, ale na mokrej glinie momentalnie się zaklejają. 

 

Wszystko zależy od gliny, jak z Wojtasem startowaliśmy w przeprawach często nawet BFG MT zaklejał się np. Góry Sowie. Czasem warto dać więcej gazu żeby opona zaczęła się oczyszczać-byle by nie stracić trakcji. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony General GRABBER AT2 215/65 R16 98 T BSW zdecydowanie polecam.

Po przejechaniu 2000km mogę już coś napisać:

 

na plus:

- dobrze robią w błotku i szutrach ( warunki zbliżone do Subariady - Rumunia )

- przystępna cena

- agresywny wygląd ( terenowy ) :)

- zabezpieczają ranty felgi

- bieżnik podobny do BFG AT

 

na minus:

- do cichych nie należą ( huczą/szumią )

Edytowane przez MUrsus
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Minęły dwa lata i znowu dylemat jakie opony na wyjazd w plener ...

Po Gruzji i Armenii nastąpił rozwód z General GRABBER AT2 215/65R16 z powodu słabej wytrzymałości boków, na cztery opon przetrwała bez szwanku tylko jedna.
Powodów uszkodzeń było kilka:
 

- styl jazdy w terenie ( wymuszony brakiem reduktora i elektroniką ESP )

- dynamiczne podjazdy

- ostre jak brzytwa skały wulkaniczne

 

Tym razem zdecydowałem się na zwiększenie rozmiaru opon tj. 225/70R16 i padło na BFG ... od zamontowania przejechałem ok 1000km

 

c58ce5fc00775181med.jpg

 

na plus:

- dobrze "robią" w piachu i szutrach

- przystępna cena ( wersja KO )

- agresywny wygląd ( terenowy ) :)

- zabezpieczenie rantu felgi

- bieżnik

- szum opon ok 15-20% większy od szosowych 225/55R18

Edytowane przez MUrsus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby się ktoś aktualnie zastanawiał to koledzy polecają nową wersję KO2 z agresywniejszym bieżnikiem na ściankach opony. Podobno w błocie robi lepiej niż poprzednik. 

 

 

 

51ORcseM5JL._SY300_.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam te opony w OBK, rozmiar 215/70R16:

https://www.goodyear.eu/pl_pl/consumer/tires/wrangler_at_sa_.WRLATSA+.html

 

Bardzo fajne własciwości w terenie i na szutrowych drogach, oczywiście nie wjadę OBK tam gdzie Forester, ale też dobre właściwości na szosie. IMO - fajny zestaw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem KO2 do mojego Forka (w moim rozmiarze były tylko takie ;) ). Nie miałem okazji jeździć po błocie, ale na Plejadach na próbach "sportowych" sprawowały się całkiem fajnie.  

Jeśli chodzi o wytrzymałość, to ważą przynajmniej 2xtyle co szosówki, i macając bok niezałożonej na felgę opony, jest tam naprawdę sporo "mięsa". :) 

 

@@MUrsus, masz oryginalnie te białe napisy, czy sam poprawiałeś?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...