MUrsus Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Które wybrać ... mam zaćmę General GRABBER AT2 215/65 R16 98 T BSWContinental ContiCrossContact AT 215/65 R16 98 TYokohama GEOLANDAR A/T-S G012 215/65 R16 98 Ha dokładnie potrzebuję do Gruzji na szutry i niespodzianki wschodu ... błotko, kamienie ... gwoździe Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Pierwsza wygląda najlepiej, ja myślę o BF Goodrich all Terrain ale może być problem z ich zmnieszczeniem 215/70/16 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 ja bym rozważył Geolandary, Dyrekcja był na takich w Rumunii i sprawiły się bardzo przyzwoicie. trzeba wziąć pod uwagę, że do tej Gruzji czy Rumunii trzeba dojechać - a pewnie większość drogi jest po asfalcie... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Pierwsza wygląda najlepiej, ja myślę o BF Goodrich all Terrain ale może być problem z ich zmnieszczeniem 215/70/16 Mam BFG AT kiepsko robią w błotku, General GRABBER ma bardzo podobny bieżnik. Pod kątem dojazdu to chyba ContiCrossContact AT M+S są optymalne ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panther Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Osobiście kupowałbym AT ki BF Goodrich All Terrain. Jest to jedna z bardziej uniwersalnych opon, na wszystkie rodzaje nawierzchni z nastawieniem na poruszanie się po drogach nieco mniej uczęszczanych. Niemniej, jak masz i Ci nie odpowiadają, w teren - to tylko MTki Pojedziesz wszędzie, chyba, że zawiśniesz na ramie czy też w przypadku forka podłodze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 (edited) Mam te Geolandary w rozmiarze 215/60 R16, kupiłem używki, sporo osób je chwali na forum, specjalnie na Plejady Terenowe i mam też zamiar na nich jechać z 3miasta do Wisły. Nie wiem czy cierpliwości Ci starczy żeby czekać tak długo na werdykt, bo to niewiele już czasu do Gruzji zostanie.... Na pierwszej Subariadzie miałem opony całoroczne (GoodYear 4Seasons Vector) i to chyba optymalne rozwiązanie na takie wyprawy. Zdecydowana większość takiej trasy to jednak dojazdy po względnie normalnych drogach więc warto mieć coś co daje radę też na asfalcie. Dyrekcja miała chyba takie G012 w Rumunii i chwaliła sobie. Takie agresywne opony terenowe to raczej przydadzą się sporadycznie, za to jak już, to pewnie bardzo Edited May 10, 2014 by marhof Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 No właśnie, chodzi o to by wybrać kompromis pomiędzy opona w błoto i na szosę, geolandar jak się okazuje w błocie nie bardzo pracuje Link to comment Share on other sites More sharing options...
apache Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Nie ma co wydziwiac,na Gruzje wez poprostu´´jakies'' AT-eki,BFG to naprawde super opony,ale do fofka za ciezkie,yokochamy tez super,ale guma miekka,tak wiec polecam Tobie Bridgstone Dueler A/T 694 swietne na szutry,zywotne i cena spoko,bedzie Pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 No właśnie, jak teraz w Rumunii było, bo na filmach i zdjęciach kupa błota... które opony najlepiej dawały radę w takich warunkach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 (edited) Moja subarynka dała radę. Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę Edited May 10, 2014 by MUrsus Link to comment Share on other sites More sharing options...
beren Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Moja subarynka dała radę. Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę bo nowe forki wolnessaki nie mają reduktora ... :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Moja subarynka dała radę. Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę bo nowe forki wolnessaki nie mają reduktora ... :/ Niestety, a elektronika na śliskich i stromych podjazdach zdecydowanie nie pomaga. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczur75 Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Założyłem Geolandary G012 215/65/16 w tamtym roku przed wyjazdem do Gruzji. Objeździłem Gruzję i do tej pory na nich jeżdżę. Jeździłem z prędkościami 200 kph. Nie widzę i nie czuję dyskomfortu. Nie są głośniejsze niż zimówki i szum powietrza w subaru bez ramek. Kamienie, małe i duże, przeżyły bez problemu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 Graber i BFG to bardzo dobre opony, osobiście użytkowałem BFG AT w ciut większym rozmiarze na Hilux-ie, nigdy mnie nie zawiodły, a w terenie by "dobrze" sie spisywała trzeba pobawić się ciśnieniem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 W rumuni nie było znaczenia jakie masz opony. Ja na letnich wjechałem wszędzie tam gdzie reszta na zimowych czy AT. Na błoto tylko opona MT daje przewagę. Co ciekawe jedyna opona która zostala przebita na całej wyprawie to AT... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 (edited) Szymon, szkoda mi felg i opon 225/55 r18 na szutry i skały, więc podmieniam opony zimowe 215/65 r16. Zastanawiam się jeszcze nad 70ką tylko czy nie będzie "pływać"? Edited May 10, 2014 by MUrsus Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppmarian Posted May 10, 2014 Share Posted May 10, 2014 jesli maja takze byc na zime to yokohama AT-S bedzie najlepsza Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 10, 2014 Author Share Posted May 10, 2014 Dziękuje Wszystkim za podpowiedzi ... zamówiłem General GRABBER AT2 215/65 R16 98 T BSW. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 W praktyce ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebekian Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 No ładne, zmieściły się, nie obcieraja. Jak jazda, zapodaj im jakieś blotko, jak na asfalcie ? Poproszę zdjęcie z profilu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 W praktyce . Będzie Pan zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 Ale fajne kartoflaki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pan Dziedzic Posted May 15, 2014 Share Posted May 15, 2014 To były kartoflaki Link to comment Share on other sites More sharing options...
MUrsus Posted May 15, 2014 Author Share Posted May 15, 2014 (edited) No ładne, zmieściły się, nie obcieraja. Jak jazda, zapodaj im jakieś blotko, jak na asfalcie ? Poproszę zdjęcie z profilu Nic nie ociera. Na tym rozmiarze jeździłem zimą. Dodam że elementem eksperymentu jest sposób wyważenia kół, granulat elektrostatyczny . Za kilkadziesiąt/set kilometrów napiszę jak sprawuje się w praktyce Edited May 16, 2014 by MUrsus Link to comment Share on other sites More sharing options...
krik Posted May 18, 2014 Share Posted May 18, 2014 MUrsus, a jak z ich głośnością na asfalcie przy większych prędkościach? Miałem identyczny dylemat co do wyboru opon. Wybór padł na Geolandar A/T-S G012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now