Jump to content

Opony w "teren" które wybrać ???


MUrsus

Recommended Posts

Które wybrać ... mam zaćmę :huh:

General GRABBER AT2 215/65 R16 98 T BSW
general-grabber-at2-1089-t-f-l600-sk3.pn
Continental ContiCrossContact AT 215/65 R16 98 T
continental-conticrosscontact-at-916-t-f
Yokohama GEOLANDAR A/T-S G012 215/65 R16 98 H
yokohama-geolandar-a-t-s-g012-1416-t-f-l

a dokładnie potrzebuję do Gruzji na szutry i niespodzianki wschodu ... błotko, kamienie ... gwoździe ;)

Link to comment
Share on other sites

ja bym rozważył Geolandary, Dyrekcja był na takich w Rumunii i sprawiły się bardzo przyzwoicie.

 

trzeba wziąć pod uwagę, że do tej Gruzji czy Rumunii trzeba dojechać - a pewnie większość drogi jest po asfalcie...

Link to comment
Share on other sites

Pierwsza wygląda najlepiej, ja myślę o BF Goodrich all Terrain ale może być problem z ich zmnieszczeniem 215/70/16

 

Mam BFG AT kiepsko robią w błotku, General GRABBER ma bardzo podobny bieżnik.

Pod kątem dojazdu to chyba ContiCrossContact AT M+S są optymalne ... :krecka_dostal:

Link to comment
Share on other sites

Osobiście kupowałbym AT ki BF Goodrich All Terrain. Jest to jedna z bardziej uniwersalnych opon, na wszystkie rodzaje nawierzchni z nastawieniem na poruszanie się po drogach nieco mniej uczęszczanych. Niemniej, jak masz i Ci nie odpowiadają,  w teren - to tylko MTki ;) Pojedziesz wszędzie, chyba, że zawiśniesz na ramie ;) czy też w przypadku forka podłodze.

Link to comment
Share on other sites

Mam te Geolandary w rozmiarze 215/60 R16, kupiłem używki, sporo osób je chwali na forum, specjalnie na Plejady Terenowe i mam też zamiar na nich jechać z 3miasta do Wisły. Nie wiem czy cierpliwości Ci starczy żeby czekać tak długo na werdykt, bo to niewiele już czasu do Gruzji zostanie.... :)

 

Na pierwszej Subariadzie miałem opony całoroczne (GoodYear 4Seasons Vector) i to chyba optymalne rozwiązanie na takie wyprawy. Zdecydowana większość takiej trasy to jednak dojazdy po względnie normalnych drogach więc warto mieć coś co daje radę też na asfalcie. Dyrekcja miała chyba takie G012 w Rumunii i chwaliła sobie. 

Takie agresywne opony terenowe to raczej przydadzą się sporadycznie, za to jak już, to pewnie bardzo :)

Edited by marhof
Link to comment
Share on other sites

Nie ma co wydziwiac,na Gruzje wez poprostu´´jakies'' AT-eki,BFG to naprawde super opony,ale do fofka za ciezkie,yokochamy tez super,ale guma miekka,tak wiec polecam Tobie Bridgstone Dueler A/T 694 swietne na szutry,zywotne i cena spoko,bedzie Pan zadowolony  ;)

 
Link to comment
Share on other sites

Moja subarynka dała radę. ;) Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę :wacko:

Edited by MUrsus
Link to comment
Share on other sites

 

 

Moja subarynka dała radę. Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę
 

 

bo nowe forki wolnessaki nie mają reduktora ... :/ 

Link to comment
Share on other sites

 

Moja subarynka dała radę. Zapach sprzęgła unosił się w kabinie prawie od początku wyjazdu w trasy terenowe, miałem wątpliwości czy sprzęgło przetrwa do końca wyprawy. Elektronika dawała w kość na podjazdach dążąc do uzyskania przyczepności kół kosztem mocy ... opony miałem fabryczne. Podczas całej wyprawy wszystkie auta zaliczyły wciągarkę
 

 

bo nowe forki wolnessaki nie mają reduktora ... :/ 

 

Niestety, a elektronika na śliskich i stromych podjazdach zdecydowanie nie pomaga.

Link to comment
Share on other sites

Założyłem Geolandary G012 215/65/16 w tamtym roku przed wyjazdem do Gruzji.

Objeździłem Gruzję i do tej pory na nich jeżdżę.

 

Jeździłem z prędkościami 200 kph. Nie widzę i nie czuję dyskomfortu. Nie są głośniejsze niż zimówki i szum powietrza w subaru bez ramek.

 

Kamienie, małe i duże, przeżyły bez problemu.

Link to comment
Share on other sites

Graber i BFG to bardzo dobre opony, osobiście użytkowałem BFG AT w ciut większym rozmiarze ;) na Hilux-ie, nigdy mnie nie zawiodły, a w terenie by "dobrze" sie spisywała trzeba pobawić się ciśnieniem.

Link to comment
Share on other sites

W rumuni nie było znaczenia jakie masz opony. Ja na letnich wjechałem wszędzie tam gdzie reszta na zimowych czy AT. Na błoto tylko opona MT daje przewagę.

 

Co ciekawe jedyna opona która zostala przebita na całej wyprawie to AT...

Link to comment
Share on other sites

Szymon, szkoda mi felg i opon 225/55 r18 na szutry i skały, więc podmieniam opony zimowe 215/65 r16. Zastanawiam się jeszcze nad 70ką tylko czy nie będzie "pływać"? :unsure:

Edited by MUrsus
Link to comment
Share on other sites

No ładne, zmieściły się, nie obcieraja. Jak jazda, zapodaj im jakieś blotko, jak na asfalcie ? Poproszę zdjęcie z profilu :)

Nic nie ociera. Na tym rozmiarze jeździłem zimą.

Dodam że elementem eksperymentu jest sposób wyważenia kół, granulat elektrostatyczny :) . Za kilkadziesiąt/set kilometrów napiszę jak sprawuje się w praktyce

post-14332-0-98474400-1400227933_thumb.jpg

Edited by MUrsus
Link to comment
Share on other sites

MUrsus, a jak z ich głośnością na asfalcie przy większych prędkościach? Miałem identyczny dylemat co do wyboru opon. Wybór padł na Geolandar A/T-S G012

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...