Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znam wierconych, które nie pękają.

 

Najlepiej wybrać gładkie :twisted:, ale z braku takowych wśród ORO wybrałem FS.153.000.

 

A swoją drogą, które z wymienionych przez Ciebie to nowość, że twierdzisz:

brembo się w końcu ogarnęło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch. Do codziennej jazdy zdecydowanie gładkie lub nacinane ... Nacinane niby lepsze, ale szybciej zjedzą klocki.

Pamiętam jak mi kiedyś tłumaczył p.L.Wójcik że zawsze lepiej zwykłe tarcze i porządny klocek niż odwrotnie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie się może jaki jest koszt wywiercenia otworów pcd 5 x 100 w tarczy, która ma otwory 5 x 114,3? I komu można coś takiego zlecić? Tarcza jednoczęściowa (o ile to coś zmienia...). Czy lepiej nie bawić się w druciarstwo?

Z góry dziękuję za odpowiedzi :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy lepiej nie bawić się w druciarstwo?

 

lepiej sie nie bawić

panowie, przestancie... wywiercenie 5 dodatkowych otworow w tarczy hamulcowej to zadne druciarstwo! (pod warunkiem, ze zajmie sie tym fachowiec)

nota bene, wiekszosc nie-fabrycznych tarcz do STI chyba ma podwojne PCD

 

 

 

 

p.s. oczywiscie najlepiej jest udac sie do p. AK po nowe tarcze hamulcowe ;):biglol:

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie najlepiej jest udac sie do p. AK po nowe tarcze hamulcowe ;):biglol:

 

wiercić , wiercić , żartowałem... :P ..do tego zalozyc takie felgi co to do wszystkiego pasują.... :rolleyes: ...co prawda pęka taka felga natychmiast po uderzeniu w krawęznik ale co tam...moze nie pęknie :) ....a tarcza to juz na pewno nic sie nie stanie......

ps. puknij się czasem w "krawęznik"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) do tego zalozyc takie felgi co to do wszystkiego pasują.... :rolleyes: ..

kiedykolwiek komus proponowalem cos takiego?

konsekwetnie wypowiedam sie przeciw dystansom i podobnym wynalazkom (ba, nawet pierscieni centrujacych nie lubie ;):D )

ale uwazam, ze wywiercenie kilku dodatkowych dziurek w tarczy hamulcowej to zupelnie cos innego, bo nijak nie wplywa na bezpieczenstwo w tym wypadku...

 

 

ps. puknij się czasem w "krawęznik"...

i wzajemnie! :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wierconych, które nie pękają.

tyle, że brembo oro nie jest nawiercane, to są odlewy więc teoretycznie nie powinny pękać. Te tarcze znalazłem w necie za 1600 pln

ale z braku takowych wśród ORO wybrałem FS.153.000.

chyba na to będe odkładał doskarbonki

A swoją drogą, które z wymienionych przez Ciebie to nowość, że twierdzisz:

nie mogłem ich niedawno znaleźć, chyba, że katalog online dawał ciała

Potwierdzam.Potrafią popękać nawet przy normalnym stylu jazdy. Do cywilnej jazdy brałbym gładkie.

Ale potwierdzasz pękanie ORO? gładkie dały radę we fiacie, ale słabo już wyglądają, a auto lżejsze a klocek słabszy niż RC5+ (TRW jeszcze się trzyma :) )

AdaSch. Do codziennej jazdy zdecydowanie gładkie lub nacinane ... Nacinane niby lepsze, ale szybciej zjedzą klocki. Pamiętam jak mi kiedyś tłumaczył p.L.Wójcik że zawsze lepiej zwykłe tarcze i porządny klocek niż odwrotnie :-)

Też mi tak p. Leszek tłumaczył. W sumie te moje mega zmęczone brembo dalej nie biją. kiedyś myślałem, że biją ale okazało się, że to lekko felga dostała i przy lekkim kliknięciu hamulca coś drżała kierownica.

 

pozdrawiam

 

p.s.

eddie_gt4 PW

 

aha ! mam mega ważne pytanie!

W tvn turbo (ten program co remontują auta) mówili, że absolutnie nie wolno dawać pasty miedziowej w żadnej ilości pomiędzy tarczę a piastę i ma być czysto bo będzie się wichrować a mechanik mi mówi, żę jak nie dam pasty to w chwilę moment wejdzie ogromna korozja i wtedy w ogóle będzie dupa/bicie i mega korozja. Jak to powinno być naprawdę zrobione? Może jest jakaś specjalana pasta lub coś ala olej aby nie rdzewiało a jednocześnie zabezpieczało styk piasty z tarczą?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukam zamiennika do klocków Endless RCP066SSS ...

BP-EPRCP066MX72.jpg

 

chodzi mi o klocek, który jest łatwiej dostepny.

na nowy zestaw czekam już tydzień... a auto stoi.

 

wymiary klocka:

 

http://www.endless-s.../rcp/RCP066.pdf

Edytowane przez saszynski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W tvn turbo (ten program co remontują auta) mówili, że absolutnie nie wolno dawać pasty miedziowej w żadnej ilości pomiędzy tarczę a piastę i ma być czysto bo będzie się wichrować a mechanik mi mówi, żę jak nie dam pasty to w chwilę moment wejdzie ogromna korozja i wtedy w ogóle będzie dupa/bicie i mega korozja. Jak to powinno być naprawdę zrobione? Może jest jakaś specjalana pasta lub coś ala olej aby nie rdzewiało a jednocześnie zabezpieczało styk piasty z tarczą?

 

pozdrawiam

hmm, cale zycie stosuje gesty smar grafitowy / paste miedziana i nie zauwazylem zadnych problemow... natomiast niejednokrotnie widzialem (kiedys odbywalem staz u taty w serwisie :D ), ze nie da sie tak po prostu kola z auta zdjac, nie mowiac juz o tarczach hamulcowych...

 

szukam zamiennika do klocków Endless RCP066SSS ...

c1464016-5625-11e0-8f59-0011955c1c88_3a0a7b97-86a7-11e0-ba59-00259031cfef.jpeg

 

chodzi mi o klocek, który jest łatwiej dostepny.

na nowy zestaw czekam już tydzień... a auto stoi.

 

wymiary klocka:

 

http://www.endless-s.../rcp/RCP066.pdf

o DS2500 albo CL RC5+ nie myslales? (obie mieszanki sa latwo dostepne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zmieniałem rok temu tarcze w Foresterze, to p. Leszek powiedział, że nie można dawać żadnego smaru. Piastę trzeba wylizać, żeby się błyszczała i ewentualnie prysnąć WD 40, żeby tarcza się ładnie ułożyła w czasie przykręcania. Tak zrobiłem i po roku i 25 kkm nie ma absolutnie żadnego bicia.

 

A w nowym OBK po około 20 kkm tarcze biją. To samo, przy podobnym przebiegu miałem w poprzednim Legacy. O co chodzi? Hamulce używane z głową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, a nie masz gdzies w poblizu dystrubutora Endless? moze oni wiedza, jaki klocek jest rozmiarowym odpowiednikiem ichniego (ew. napisac bezposrednio do centrali w JPN)

albo mierzyc te klocki, co masz teraz i podbierac zamiennik (producenci zazwyczaj zamieszczaja rysunki z wymiarami klockow)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

saszynski, a nie masz gdzies w poblizu dystrubutora Endless? moze oni wiedza, jaki klocek jest rozmiarowym odpowiednikiem ichniego

nie.

(ew. napisac bezposrednio do centrali w JPN)

wlasnie od nich zawsze zamawiam. tylko trzeba długo czekać (ostatnio 5 tygodni) zanim dojdą.

 

albo mierzyc te klocki, co masz teraz i podbierac zamiennik (producenci zazwyczaj zamieszczaja rysunki z wymiarami klockow)

właśnie tylko taki sposób mi pozostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

albo mierzyc te klocki, co masz teraz i podbierac zamiennik (producenci zazwyczaj zamieszczaja rysunki z wymiarami klockow)

właśnie tylko taki sposób mi pozostaje.

przynajmniej te klocki co na fotce powyzej wygladaja b. podobnie do Brembulcowych klockow z STI
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wierconych, które nie pękają.

tyle, że brembo oro nie jest nawiercane, to są odlewy więc teoretycznie nie powinny pękać. Te tarcze znalazłem w necie za 1600 pln

ale z braku takowych wśród ORO wybrałem FS.153.000.

chyba na to będe odkładał doskarbonki

A swoją drogą, które z wymienionych przez Ciebie to nowość, że twierdzisz:

nie mogłem ich niedawno znaleźć, chyba, że katalog online dawał ciała

Potwierdzam.Potrafią popękać nawet przy normalnym stylu jazdy. Do cywilnej jazdy brałbym gładkie.

Ale potwierdzasz pękanie ORO? gładkie dały radę we fiacie, ale słabo już wyglądają, a auto lżejsze a klocek słabszy niż RC5+ (TRW jeszcze się trzyma :) )

AdaSch. Do codziennej jazdy zdecydowanie gładkie lub nacinane ... Nacinane niby lepsze, ale szybciej zjedzą klocki. Pamiętam jak mi kiedyś tłumaczył p.L.Wójcik że zawsze lepiej zwykłe tarcze i porządny klocek niż odwrotnie :-)

Też mi tak p. Leszek tłumaczył. W sumie te moje mega zmęczone brembo dalej nie biją. kiedyś myślałem, że biją ale okazało się, że to lekko felga dostała i przy lekkim kliknięciu hamulca coś drżała kierownica.

 

pozdrawiam

 

p.s.

eddie_gt4 PW

 

aha ! mam mega ważne pytanie!

W tvn turbo (ten program co remontują auta) mówili, że absolutnie nie wolno dawać pasty miedziowej w żadnej ilości pomiędzy tarczę a piastę i ma być czysto bo będzie się wichrować a mechanik mi mówi, żę jak nie dam pasty to w chwilę moment wejdzie ogromna korozja i wtedy w ogóle będzie dupa/bicie i mega korozja. Jak to powinno być naprawdę zrobione? Może jest jakaś specjalana pasta lub coś ala olej aby nie rdzewiało a jednocześnie zabezpieczało styk piasty z tarczą?

 

pozdrawiam

 

@@AdaSch,zrobiłeś z moich i @@jpol postów groch z kapustą i jeszcze czymś. :P;)

Powyciągałeś fałszywe wnioski i dołożyłeś własne przemyślenia.Manipulujesz a przecież napisaliśmy wprost.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Nie jestem w stanie przeczytać całego tematu, zatem pytanie wprost. Jakie klocki polecacie do takiego steupu Forek 230 km zaciski brembo przód i tył, tarcze DBA (gładkie), jazda cywilna. Nie chcę ds2500 czy RC5+, do moich potrzeb to przerost formy nad treścią, a sam zacisk spełni moje oczekiwania względem poprawy hamowania. Klocki mają nie kurzyć mocno, nie piszczeć i być w dobrej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Nie jestem w stanie przeczytać całego tematu, zatem pytanie wprost. Jakie klocki polecacie do takiego steupu Forek 230 km zaciski brembo przód i tył, tarcze DBA (gładkie), jazda cywilna. Nie chcę ds2500 czy RC5+, do moich potrzeb to przerost formy nad treścią, a sam zacisk spełni moje oczekiwania względem poprawy hamowania. Klocki mają nie kurzyć mocno, nie piszczeć i być w dobrej cenie.

to moze warto kupic OEM klocki do tych zaciskow? czy aktualnie masz wszystkie blaszki do klockow? bo nie wszystkie nie-oryginalne klocki je posiadaja :P

 

o ori klockach do Brembulcow (JURID) zlego slowa powiedziec nie moge: nie piszcza, nie kurza sie zbytnio... do cywilnej jazdy w sam raz

 

niedawno zalozylem Brembulce i na tyl, do tych zaciskow zapodalem klocki TRW (TRW akurat daje blaszki w komplecie)

Edytowane przez eddie_gt4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyciągałeś fałszywe wnioski i dołożyłeś własne przemyślenia.Manipulujesz a przecież napisaliśmy wprost.

no właśnie napisałeś, że są nawiercane, więc odpisałem, że oro nie są nawiercane a odlewane a to podobno chroni przed pęknięciami i dlatego pytam czy oro również pękają a to że odlewy to zwykłe pitolenie.

 

wyczytałem to na racingforum

 

pozdrawiam

 

o ori klockach do Brembulcow (JURID) zlego slowa powiedziec nie moge: nie piszcza, nie kurze sie zbytnio... do cywilnej jazdy w sam raz

walą żywym ogniem a i tak hamują - sprawodzone na zacisku OEM fxt w ornecie :D

na pewno lepsze niż ferodo premier.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...