Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

tak zwykle tak się wymienia płyn
tak wiem ale jak się zagłębiłem w temat to jak zwykle różne teorie ludzie głosza i wolę spytać kilka razy żeby się upewnić że nic się w tym temcie nie zmieniło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Z powodu że ostatnio jakoś dziwnym trafem przybyło mi mocy w aucie :wink: i wspólnie z forumowiczem jako stwierdziliśmy że seryjne hamulce ciut się palą to stwierdziłem że czas założyć coś lepszego. Auta używam na ulicy żadne tam upalanie. Klocek będzie raczej na pewno Ferrodo Perfomance, ale nie wiem jaką tarczę - Brembo? Co polecacie w rozsądnej kasie - oczywiście zacisk zostaje seryjny 4 tłoczkowy pod tarczę 293mm.Ps jeździł ktoś na takim wynalazku jak SPEEDMAX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukass, polecam Ci tarcze gładkie, bo nacinane i wiercone pękają (przynajmniej u mnie pękały). Z tego co wiem bardzo polecają Brembo gładkie hartowane w oleju. Do tego dobre będą Ferodo Performance lub DS2500 lub np. niebieskie Pagidy. Super hamowanie jest na klockach Carbon Lorrein ale podobno masakrycznie piszczą. DS-y trochę mniej ale też piszczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta używam na ulicy żadne tam upalanie. Klocek będzie raczej na pewno Ferrodo Perfomance, ale nie wiem jaką tarczę - Brembo? Co polecacie w rozsądnej kasie - oczywiście zacisk zostaje seryjny 4 tłoczkowy pod tarczę 293mm.Ps jeździł ktoś na takim wynalazku jak SPEEDMAX

Ja dokładnie do takich zastosowań wybrałem setup gładkich Zimmermann i Ferodo DS2500, płyn Ferodo Racing DOT 5.1 plus przewody w stalowym oplocie. Hamowanie poprawiło się zauważalnie i nie ma problemu z przegrzanymi hamulcami. Znajomym sie dymi z hamulców a ja hamuje coraz lepiej :mrgreen:

Pewnie do zastosowań hardcorowo-torowych za słabe, ale do cywilno- zabawowych bardzo ok :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukass napisał/a:

SPEEDMAX

 

 

to te pasztety sprzedawane przez intercars?

Dokładnie

 

[ Dodano: Sro Gru 17, 2008 8:45 pm ]

Bierz DS2500 a nie Performance.

Dlaczego?

 

Które tarcze Brembo będą lepsze:

09.9077.95

czy

FS153.000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam nacinane Brembo z przodu (Sport?), jakies naweglane Brembo z tylu (gladkie) i DS2500.

Chyba hamuja niezle, skoro Felix z kolega krzyczeli "hamuj, hamuj", a ja nie wiedzialem o co chodzi, a i tak zatrzymalem sie X mtr od przeszkody. :twisted:

Tyle, ze piszczalki na maxa... :(

 

Nie wiem, czy to widac na tym filmie, ale auto hamuje zadowalajaco:

http://pl.youtube.com/watch?v=AYq0ctbaZ ... annel_page

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam teraz tarcze brembo i DS performance i shitowe sa - wczesniejszy zestaw ori tarcze Subaru i pagid niebieski byly duzo lepsze

w styczniu bede wywalal to co mam (mimo ze ma to jakies 3k km) i planuje KSporta pod 16tke zalozyc chyba ze fundusze jeszcze nie beda dostepne to wtedy Az polecil mi EBC tarcze (bodajze ultimax) a ja do tego doloze niebieski pagid i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
kashmere,

jak sa podobne do tych z WRX EU, to Ci jutro zwaze i dam na PW.

 

Przy okazji chcialbym zapytac, o czym decyduje ilosc tloczkow w zacisku ? O czasie reakcji ? Czy to istotny parametr, czy szczegol konstrukcyjny ?

 

pozdrawiam,

 

Piotr

 

Kashmere szkoda że wcześniej nie mówiłeś - leżały u mnie zdjęte zaciski 4-tłoczkowe GT zaraz koło wagi - tylko położyć trza było :wink: ale już sprzedałem.

 

Burzum co do 4 tłoczków i innych wielotłoczkowych zacisków to chodzi o lepszy rozkład sił dociskających klocek i lepsze odprowadzanie ciepła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burzum co do 4 tłoczków i innych wielotłoczkowych zacisków to chodzi o lepszy rozkład sił dociskających klocek i lepsze odprowadzanie ciepła.

 

Kruk, dzieki.

Pytam w kontekscie wymiany zaciskow w Foresterze z 2 na 4ro tloczkowe (z WRXa) - jest sens ? Docelowo i tak zaloze inny zestaw (k-sport czy inne xyz)...

 

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Burzum co do 4 tłoczków i innych wielotłoczkowych zacisków to chodzi o lepszy rozkład sił dociskających klocek i lepsze odprowadzanie ciepła.

 

Kruk, dzieki.

Pytam w kontekscie wymiany zaciskow w Foresterze z 2 na 4ro tloczkowe (z WRXa) - jest sens ? Docelowo i tak zaloze inny zestaw (k-sport czy inne xyz)...

 

Piotr

 

zmiana sie laczy z wymiana tarcz o ile dobrze pamietam - wiec jezeli chcesz ksporty to chyba poczekac a te sprzedac jak masz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...