Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Siła hamowania zalezy od dźwigni, pojemnośc cieplna od całkowitej objętości, a oddawanie od całkowitejpowierzchni tarczy. Chyba nie musze więcej?

 

Dlatego zamontowanie większych tarcz do seryjnego zacisku daje sporą poprawę w hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Azrael, nie musisz mi tłumaczyć rzeczy podstawowych. Założyłem po prostu, że Tar-ox ma te hamulce, z których korzystam tak w wersji WRX jak i w wersji STI (dwie różne wersje tego samego modelu, przystosowane do dwóch różnych modeli). Nie wiem, na jakiej podstawie wywnioskowałeś, że potrzebny jest mi wykład dotyczący tego, dlaczego dwa plus dwa jest cztery i dlaczego przeontowanie 50-milimterowych tarcz z mojego roweru do samochodu się nie sprawdzi :razz:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej z właściwym ET i miejscem na felgę, rozstawu oczywiście nie trzeba zmieniać.
rzeczywiscie jesli zaadaptujemy hamulce ze starszego sti to nie trzeba zmieniac.
"Te ostatnie"' date=' a więc Tar-ox: można się w ich sprawie skontaktować również ze mną. Jeżdże od ponad pół roku na zestawie G88 + .114, zaliczyłem na tym zestawie między innymi Ring plus trasę tam i z powrotem, i sprawują się rewelacyjnie: żadnych zwichrowanych tarcz, żadnych stuków, klocki wytrzymują bardzo długo i nie pylą. [/quote'] Twoich nie ogladalem za to widzialem te drugie po paru tys km. niestety ale gwarancja odrzucona przez producenta :( Montaz i dobor w siedzibie ciemnej strony mocy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę się więc upierał, że w tym przypadku zawinił człowiek, nie sprzęt .
na pewno warunki pracy tarczy w WRX (rozmiar seryjny) sa zupelnie inne niz w STI - tak jak Az napisal zupelnie inna pojemnosc cieplna i zdolnosc do jego oddawania. No i metal nie wytrzymal :twisted: Druga rzecz to moze Ty sie wozisz a nie jezdzisz :mrgreen: pochwalilbys sie chociaz czasem z Ringu - mialbym jakies odniesienie :) np. do Transita ktory zrobil dycha z hakiem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..... W ogóle hamulce w GT i WRX są takie same, co przy masie WRX większej o ok. 200kg jest IMHO konkretnym fuckupem firmy FHI.

 

Dokładnie jest to długość WRXsa podczas testu takich samych hamulców WRX&GT

 

Droga jest taka:

 

1. Kombinacje lepsze tarcze lepsze klocki niż seria - jest trochę lepiej przy mocnych przeciążeniach.

 

2. Większa tarcza zacisk na dystansie - odczuwalnie lepiej ale szału nie robi

 

3. Lekki druciany kawior, Zaciski od STI i tarcze wymiana felg na takie co to pomieszczą - Jest dużo lepiej, jest prawi jak w STI ale coś jeszcze trochę pływa.

 

4. D2 Płacisz konkret, hamulce masz konkret :P

 

5. AP Racing - jak nie lubisz rzeczy które żółty tykał... :P

 

 

Takie wnioski wysnułem z waszych dyskusji na temat hamulców w WRXsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Lekki druciany kawior, Zaciski od STI i tarcze wymiana felg na takie co to pomieszczą - Jest dużo lepiej, jest prawi jak w STI ale coś jeszcze trochę pływa.

 

4. D2 Płacisz konkret, hamulce masz konkret :P

 

 

Czy opcja 4 nie jest... tańsza?

 

 

Wojtek K, ZTCW to od dziś już od ręki

 

Z ciekawości, do WRXa 06 są inne niż do wszystkich poprzednich? Do Forestera takie same jak do WRXa przed MY06 czy zupełnie inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AP Racing - jak nie lubisz rzeczy które żółty tykał...

Ciekawe sformułowanie na forum japońskich samochodów :wink:

 

A w temacie to chyba D2 mają najkorzystnieszy stosunek jakości do ceny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...