Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Po glowie chodzi mi EBC, Tarox.
w sprawie tych ostatnich skontaktuj sie z Berlin'em - szybko wybije Ci z glowy te cuda techniki;
tez pozytywne opinie o niejakim Zimmermanie.
te sam wykonczylem (znaczy popekaly - jesli nie bedziesz mial stracha jezdzic z tarczami na ktorych pojawia sie coraz wiecej pekniec to smialo bierz :) )

rozwiazan jest kilka np. kpl od STI (dodatkowo koniczna zmiana felg na takie z rozstawiem 5x114,3), ew. np. Stoptechy (Blue76 cos wie na ten temat :) )

albo jesli nie upalasz bardzo to tarcze brembo (pelne) i klocki ferodo np.2500 na przod i tyl (tu moga byc slabsze klocki np. Ferodo Perf.)

 

Juz po wywaleniu fabrycznych Juridow i wsadzeniu Ferodo bedzie duza poprawa (

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek, uzywasz D2? Dasz jakiegosc linka czy to o to chodzi? http://www.nie-ASO.pl/katalog/index.php? ... cts_id=780

 

Właśnie. Do nich felg nie trzeba zmieniać.

 

 

 

Tu jest sprawdzone i pewne rozwiązanie. No i będziesz miał 2 razy więcej "tłoczków" niż STI. :twisted:

 

...plus tajwańską jakość.

 

:twisted::mrgreen:

 

Uuuuu. Kompleksiki. :mrgreen: :razz:

Już inni mają fajniejsze zaciski niż twoje mniejsze złote. :mrgreen:

 

Ty to w ogóle pasztet jesteś. Swoje zaciski kupiłeś jak na jakimś stadionie. Nawet pudełka do nich nie masz. :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem w moim GT sporo różnych kombinacji tarcz, klocków i zacisków, więc coś mogę poradzić. Wymieniając same tarcze na inne takiego samego rozmiaru nie uzyskasz wyrażnie skuteczniejszych hamulców. Lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie większej tarczy (335mm) i seryjnych zacisków (które są w sumie bardzo dobre). To rozwiązanie spisuje się dobrze na ulicy i okazjonalnych upalaniach, oczywiście z przewodami w stalowym oplocie i dobrymi klockami. Niestety w dalszym ciągu pozostaje pewna "gąbkowatość" pedału hamulca. Konieczne są również felgi min. 17".

 

Kolejnym krokiem jest montaż kompletnego Big Brake Kit, tutaj najkorzystny cenowo jest D2, który mam obecnie u siebie zamontowany. Na ulicę jest to chyba rozwiązanie optymalne jeśli chodzi o cenę/jakość, na tor konieczna jest wymiana klocków na lepsze.

 

Jeśli masz wystarczający budzet to najlepiej od razu kupić AP Racing i masz spokój, ale tak naprawdę musisz się zastanowić czego oczekujesz od hamulców i w jaki sposób używasz samochod: dupowóz, weekend warrior, czy rajdówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już inni mają fajniejsze zaciski niż twoje mniejsze złote. :mrgreen:

 

Robur też jest większy do subaru. Ale ja jednak wolę to drugie :razz:.

 

A tak naprawdę, jak słusznie zauważył Intakwrx wątki na ten temat były zilion razy - zaraz przekleję 8).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. kpl od STI (dodatkowo koniczna zmiana felg na takie z rozstawiem 5x114,3),

 

 

Raczej z właściwym ET i miejscem na felgę, rozstawu oczywiście nie trzeba zmieniać.

 

Co do zmiany klocków i tarcz, będzie lepiej ale będą pekać tarcze, seria, aftermarket, będą pekać. Już w 200kg lzejszym GT ten hamulec jest słabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mati, dzieki! Cos juz mi sie rozjasnia!

 

Jeśli masz wystarczający budzet to najlepiej od razu kupić AP Racing i masz spokój, ale tak naprawdę musisz się zastanowić czego oczekujesz od hamulców i w jaki sposób używasz samochod: dupowóz, weekend warrior, czy rajdówka.

 

No 13k pln to raczej przesada jak na mnie. Nie jestem kudlaty i nie mieszkam w Wawie :twisted::twisted: Ja z podlasia :mrgreen:

 

Ale serio, odpowiadajac na dalsza czesc: dupowoz ambitny w wersji aggressive :cool:

 

Dziekuje za przeniesienie :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie tych ostatnich skontaktuj sie z Berlin'em - szybko wybije Ci z glowy te cuda techniki;

 

"Te ostatnie", a więc Tar-ox: można się w ich sprawie skontaktować również ze mną. Jeżdże od ponad pół roku na zestawie G88 + .114, zaliczyłem na tym zestawie między innymi Ring plus trasę tam i z powrotem, i sprawują się rewelacyjnie: żadnych zwichrowanych tarcz, żadnych stuków, klocki wytrzymują bardzo długo i nie pylą.

 

A jak ktoś gapa i nie umie układać, to jego problem - taki ekspert zepsuje każde hamulce :razz:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na zestawie Stoptech (zacisk cztery tłoczki, tarcza 330 mm, klocki DS2500) i jestem bardzo zadowolony. Nigdy nie zabrakło hamulca (czasami problemy z ABS-em, ale to normalne i w serii), hamuje powtarzalnie z wysokich prędkości i się nie przegrzewa. Z mojej strony polecam. Z D2 nie mam doświadczenia, ale Koledzy już się wypowiedzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sprawie tych ostatnich skontaktuj sie z Berlin'em - szybko wybije Ci z glowy te cuda techniki;

 

"Te ostatnie", a więc Tar-ox: można się w ich sprawie skontaktować również ze mną. Jeżdże od ponad pół roku na zestawie G88 + .114, zaliczyłem na tym zestawie między innymi Ring plus trasę tam i z powrotem, i sprawują się rewelacyjnie: żadnych zwichrowanych tarcz, żadnych stuków, klocki wytrzymują bardzo długo i nie pylą.

 

A jak ktoś gapa i nie umie układać, to jego problem - taki ekspert zepsuje każde hamulce :razz:.

 

Przemq a gdzie to można kupić i zamontować, ile to kosztuje :?: Mam trochę do wydania na moją Smoczycę i powiem szczerze, że Wojtkowy problem jak i sposób używania bryki są mi bardzo bliskie.

 

A i co to znaczy "+ .114" :oops: :?: Coś mi łazi po głowie, że to rozstaw otworów 5 x 114 ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Te ostatnie", a więc Tar-ox: można się w ich sprawie skontaktować również ze mną. Jeżdże od ponad pół roku na zestawie G88 + .114, zaliczyłem na tym zestawie między innymi Ring plus trasę tam i z powrotem, i sprawują się rewelacyjnie: żadnych zwichrowanych tarcz, żadnych stuków, klocki wytrzymują bardzo długo i nie pylą.

 

 

Przemeq widzisz różnice między STI a WRXem?

 

 

A i co to znaczy "+ .114" Coś mi łazi po głowie, że to rozstaw otworów 5 x 114 ale...

 

 

Numer mieszanki klocków Tarox.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemeq widzisz różnice między STI a WRXem?

 

Ajć - no tak.

 

Nie ma takiego zestawu do WRX-a?

 

PS

 

Mały 5150, to model (mieszanka) klocków Tar-ox'a.
Mały 5150, 114 to jest model klocka Tarox'a.
Numer mieszanki klocków Tarox.

 

Pierwszy byłem :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie widzisz różnicy jednak...

 

Chodzi Ci o rozmiar tarcz? Liczbę tłoczków w zaciskach? Ja wiem, że takie są różnice między WRX a STI, ale jeśli mogą być te same modele innych części w różnych wersjach (np. jedna: dla STI, druga WRX, trzecia GT), myślałem, że tak samo jest z hamulcami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem wcześniej wymiana samych tarcz w WRX'ie nie poprawi w dużym stopniu hamowania.

 

Przemeq akurat ilość tłoczków jest taka sama w przednich zaciskach w GT <99, WRX i STi. W ogóle hamulce w GT i WRX są takie same, co przy masie WRX większej o ok. 200kg jest IMHO konkretnym fuckupem firmy FHI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...