Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Pozwoliłem sobie wstawić zebraną wiedzę na temat klocków i tarcz którą otrzymałem od jednej z firm zajmujących się na co dzień dobieraniem i sprzedażą tarcz i klocków. Mi to kompendium pomogło . Jeżeli nie jest to zgodne z zasadami forum proszę o moderację :roll:

 

Treść wiadomości:

Witam

 

Poszukuję zestawu do SUBARU FORESTER 2.5 XT felga 17- 5x100. Wchodzi w grę również powiększenie tarcz

 

Witam serdecznie,

 

Niestety przy powiększaniu tarcz trzeba zwykle zmieniać również zaciski. Najtaniej jest znaleźć STI na części z tej samej generacji. Można również kupić zaciski sportowe, ale koszt jest spory, no i trzeba dorobić do nich odpowiednie mocowania (jarzma, aby idealnie pasowały do tarczy). Mamy w ofercie zaciski Taroxa, podstawowy zacisk 6-tłoczkowy na przód kosztuje około 500 euro.

Podaje ceny tarcz 294mm do tego modelu:

 

- tarcza przód Zimmermann (gładka) 530.2458.00 - 194zł

- tarcza przód Zimmermann Sport (wiercona) 530.2458.50 - 308zł

+ tarcza przód EBC Standard (gładka) D972 - 382zł

+ tarcza przód EBC TurboGroove (nacinana i nawiercana) TGD972 - 654zł

+ tarcza przód EBC Ultimax (nacinana) USR972 - 654zł

- tarcza przód Tarox SportJapan (nacinana i nawiercana) 2703 - 676zł

- tarcza przód Tarox G88 (nacinana) 2703 - 676zł

- tarcza przód Tarox F2000 (nacinana) 2703 - 676zł

 

Dla ułatwienia wyboru załączam przykładowe zdjęcia sportowych tarcz.

Jeżeli chodzi o dostępność to części które są na miejscu (dostępne od zaraz bądź dzień po zamówieniu) oznaczone są "+", a pozostałe możemy sprowadzić na zamówienie. Kolejny transport Zimmermann zaplanowany jest na 22 października. Na części Tarox czeka się maksymalnie 14 dni.

Najtańszy wariant i sposób na poprawienie osiągów układu hamulcowego to oczywiście gładkie tarcze i dobrej jakości klocki (nawet sportowe). Tarcze Zimmermann są tutaj chyba najlepszą propozycją pod względem stosunku jakości do ceny.

Tarcza Zimmermann Sport to już produkt z wyższej półki - bardzo dobrej jakości stop i otwory do redukcji gazów znacznie poprawiają hamowanie przy wyższych prędkościach i zapobiegają przegrzaniu układu. Dodatkowo brak nacięć powoduje, że tarcza ta jest bardzo cicha.

EBC TurboGroove dają jeszcze większą siłę hamowania i odporność na wysokie temperatury. Nacięcia pomagają szybko usuwać brud z powierzchni tarczy i klocka, a otwory redukować poduszkę gazową pomiędzy współpracującymi elementami. Tarcza ta może być głośniejsza od standardowych produktów (zwłaszcza na początku użytkowania).

EBC Ultimax to kompromis pomiędzy komfortem a polepszonymi właściwościami ciernymi. Hamuje skuteczniej od zwykłej tarczy i jest od niej cichsza. Dodatkowo polakierowana jest na czarno dzięki czemu nie rdzewieje.

Tarox to najwyższa półka i ekspert w tej dziedzinie (firma współpracuje z Formułą 1). Oferowane są trzy modele tarcz o różnych wzorach dla najbardziej wymagających kierowców. Wyprodukowane są z tego samego, pierwszej jakości stopu.

Wybór tarczy zależy głównie od preferencji kierowcy - czy kładzie nacisk na komfort, czy na jeszcze większą skuteczność swoich hamulców.

Podane wyżej ceny dla tarcz dotyczą jednej sztuki. Jeżeli są jakiekolwiek pytania proszę o kontakt.

 

Pozdrawiam, Marcin Dziża

brakes.pl

 

Jak czytam takie dorady, to mi sie szczerze słabo robi :twisted: . Gość chyba nigdy nie widział porządnych hamulców, tylko doradza to co może kupić na Polskim rynku i zarobić :???: . A tekst o Taroxie że to najwyższa półka i współpracują z F1 :idea: , mnie rozwalił :shock: :twisted: . Myśle że na forum Calibry zrobi szał :roll: , tu raczej nie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam, czy ktokolwiek ma jakies doswiadczenie z tarczami Tarox Sport Japan,chcialbym je zalozyc do swojego WRXa z klockami DS2500 :mrgreen: + przewody w oplocie stalowym i jakis sportowy plyn hamulcowy. Chcialbym tym wszystkim poprawic hamowanie mojego wozidla :mrgreen: autkoo raczej uzywam jako szybszego dupowozu ale jesli nadazy sie okazja jakiejs pojezdzawki to chetnie skozystam :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Testował ktoś klocki OMP Road&Sport? Cenowo są mega konkurencyjne tylko czy to nie jakaś straszna rzepa? :mrgreen:

 

 

przyłączam się do pytania. Jak czytałem o nich pewien czas temu to porównywali je do DS2500 do zastosowania miejsko / ulicznego i dopiero na torze się przegrzewały...

Ludzie, którzy je używali stwierdzili, że jak na tak dużą różnicę w cenie oczekiwali większej przewagi Ferodo nad OMP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewna osoba, która to sprzedaje stwierdziła, że pod redstuff to podchodzi.

 

a Redstuff podchodzi pod co? DS Perf. ??

 

ja tam nic nie mowie, ale chyba pogialem chyba rowkowane Brembo MAX od carfita, klocki DS Performance. W forku. Gamoń ze mnie i ośla łąka ?

 

Nie znam się zbytnio na tym, ale o uszy mi się obiło, że Brembo MAX to niezbyt udany produkt. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia jako sprzedawca sklepowy, powiem Wam ze ostatnio wszystkie brembo (zwykle i maxy) wracają na reklamacje bo mają bicie.

Sprawdzalismy czym to jest spowodowane i doszlismy do wniosku ze pierwszy raz jak tarcza sie zagrzeje i ostygnie to sie delikatnie krzywi, natomiast po przetoczeniu problem juz nie wystepuje. Troche ciekawie jest toczyc nowe tarcze ale zrobilismy tak juz ze 6 kompletów i klienci sa zadowoleni. Materiału trzeba zebrac zaledwie kilka setnych mm, wiec niema to znaczenia dla zywotnosi/jakości tarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doswiadczenia jako sprzedawca sklepowy, powiem Wam ze ostatnio wszystkie brembo (zwykle i maxy) wracają na reklamacje bo mają bicie.

Sprawdzalismy czym to jest spowodowane i doszlismy do wniosku ze pierwszy raz jak tarcza sie zagrzeje i ostygnie to sie delikatnie krzywi, natomiast po przetoczeniu problem juz nie wystepuje. Troche ciekawie jest toczyc nowe tarcze ale zrobilismy tak juz ze 6 kompletów i klienci sa zadowoleni. Materiału trzeba zebrac zaledwie kilka setnych mm, wiec niema to znaczenia dla zywotnosi/jakości tarczy.

 

To sie niestety zgadza. Co na to Brembo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chcialem zapytac o brembo. mam dobra oferte na brembo oro, tarcza bedzie wspolpracowala z klockiem ds2500. zalezy mi zeby tarcze nie giely sie, bo juz zbyt wiele razy przez to przechodzilem. jak oceniacie ten wybor? i jak to sie ma do tych giec max sportow i gladkich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie chcialem zapytac o brembo. mam dobra oferte na brembo oro, tarcza bedzie wspolpracowala z klockiem ds2500. zalezy mi zeby tarcze nie giely sie, bo juz zbyt wiele razy przez to przechodzilem. jak oceniacie ten wybor? i jak to sie ma do tych giec max sportow i gladkich?

 

ORO wystepuje w obu wersjach, ja mam taki zestaw (rowkowane) i bija - w wtorek bedzie wiedzial dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...