Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli nie upalasz i nie zmieniasz płynu co wyskok, to lepszy seryjny płyn wystarczy - w kilku samochodach próbowałem różne i tylko była różnica przy pełnym upalaniu i wyczynowych hamulcach.

skoro o plynach hamulcowych mowa...

ja mysle o ATE Super Blue Racing

 

ate_superblueracing_BF.jpg

 

co prawda to tylko DOT4, ale gl. charakterystyki (dry & wet BP) i tak ma lepsze niz np. Motul DOT5.1 - http://www.volvoclub.org.uk/faq/BrakeFl ... rison.html

 

 

p.s. zbliza sie pierwszy track day GT'ekiem, wiec pora na upgrade hamulcow :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbliza sie pierwszy track day GT'ekiem, wiec pora na upgrade hamulcow
No i bardzo słusznie. Ja w swoim ostatnio zagotowałem płyn chyba bo mi się gumowy pedał zrobił jak w zapowietrzonym układzie (wycieków nie ma). Wymieniam płyn ale jeszcze myślę na jaki - może ten ATE co wkleiłeś :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbliza sie pierwszy track day GT'ekiem, wiec pora na upgrade hamulcow
No i bardzo słusznie. Ja w swoim ostatnio zagotowałem płyn chyba bo mi się gumowy pedał zrobił jak w zapowietrzonym układzie (wycieków nie ma). Wymieniam płyn ale jeszcze myślę na jaki - może ten ATE co wkleiłeś :roll:

tez nie chce znalezc sie w takiej sytuacji (na niebezpiecznym torze, btw), wiec chce od razu wszytko wymienic - przewody w stalowym oplocie juz mam kupione, teraz chce dokupic jakies lepsiejsze klocki i plyn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanko, właściwie dwa:

1. Czy nowy Forek 2.5 XT MY'09 ma identyczne hamulce jak XT MY'06-08?

2. Czy nowe STI MY'08 ma identyczne hamulce co STI MY'07? Jak oglądałem nowe STI to zacisk wydawał mi się mniejszy (być może dlatego, że czarny wyszczupla :razz: ) od złotych brembo w starym STI. A zmierzam do tego, że jeśli byłby mniejszy to może wszedł by to forka na 17'' ot tak plug & play.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadziłem brembo (chyba maxx
Nacinane czy gładkie?

nacinane - w proste linie (wyglądają jak po kadmowaniu) niestety pudełka wywaliłem

(kosztowały ok1100 zł )

Jezeli mialy naciecia to Brembo Max :lol:

 

[ Dodano: Czw Maj 29, 2008 7:55 am ]

zbliza sie pierwszy track day GT'ekiem, wiec pora na upgrade hamulcow
No i bardzo słusznie. Ja w swoim ostatnio zagotowałem płyn chyba bo mi się gumowy pedał zrobił jak w zapowietrzonym układzie (wycieków nie ma). Wymieniam płyn ale jeszcze myślę na jaki - może ten ATE co wkleiłeś :roll:

tez nie chce znalezc sie w takiej sytuacji (na niebezpiecznym torze, btw), wiec chce od razu wszytko wymienic - przewody w stalowym oplocie juz mam kupione, teraz chce dokupic jakies lepsiejsze klocki i plyn

Zalej uklad Motulem RBF600 a bedziesz bardzo zadowolony a jesli klocki na tor i do ciaglego upalania to DS3000 jesli do takiej lajtowniejszej jazdy to DS2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadziłem brembo (chyba maxx
Nacinane czy gładkie?

nacinane - w proste linie (wyglądają jak po kadmowaniu) niestety pudełka wywaliłem

(kosztowały ok1100 zł )

Jezeli mialy naciecia to Brembo Max :lol:

 

niekoniecznie, nie tylko BREMBO MAX ma naciecia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

alemowi ze wygladaja jak po kadmowaniu:P moga to byc jeszcze ewentualnie jakies diamonty :lol:

 

Proszę Cię :cry: zapoznaj sie może najpierw z oferta BREMBO zanim palniesz o jakiś diamondach.

Słyszał kiedykolwiek o serii BREMBO SPORT :?: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brembo sport sa nawiercane :cool: i tez nieraz wystepowaly w katalogu jako oro

A BlackDiamont robilo cale czarne tarcze

 

BREMBO sport są nawiercane, nacinane, hartowane w kąpieli olejowej, i ORO :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to jest brembo to pewne

były zapakowane w wielką walizkę kartonową, dołączona do nich była książka, w której podane były dwa typy tarcz (nacinane i nawiercane)

ponadto te tarcze wydawały mi się sporo cięższe niż ebc (pomimo częściowego ich zjechania)

w instrukcji było zapisane żeby ich nie czyścić przed założeniem

z tego co pamiętam to w intercarsie były tylko zwykłe brembo i to co kupiłem, tarcz hartowanych w oleju nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że to jest brembo to pewne

były zapakowane w wielką walizkę kartonową, dołączona do nich była książka, w której podane były dwa typy tarcz (nacinane i nawiercane)

ponadto te tarcze wydawały mi się sporo cięższe niż ebc (pomimo częściowego ich zjechania)

w instrukcji było zapisane żeby ich nie czyścić przed założeniem

z tego co pamiętam to w intercarsie były tylko zwykłe brembo i to co kupiłem, tarcz hartowanych w oleju nie było

 

czyli masz BREMBO SPORT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) chce od razu wszytko wymienic - przewody w stalowym oplocie juz mam kupione, teraz chce dokupic jakies lepsiejsze klocki i plyn

Zalej uklad Motulem RBF600 a bedziesz bardzo zadowolony a jesli klocki na tor i do ciaglego upalania to DS3000 jesli do takiej lajtowniejszej jazdy to DS2500

az takim upalaczem to nie jestem... :oops::mrgreen:

DS2500 juz w drodze do mnie, a co do plynu, to chyba wezme ten ATE (bo zbiera dobre opinie + jest niebieski, co ulatwia jego wymiane + jest w dobrej cenie :razz: ), ewentualnie jakis "zwykly" DOT5.1 - mysle, ze jak na moje potrzeby to bedzie ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Troche balaganu sie zrobilo.

Brembo Max to tarcze tuningowe.

Jest ich 80 referncji, przewaznie w malych rozmiarach, nie wystepuja dla STI czy WRX/GT99.

Brembo High Performance to inny dzial Brembo.

Tu mamy standardowe zastosowania w 2 rodzajach:

1/ nawiercane, wystepujace w wersji kadmowanej na kolor zloty zwane Oro

2/ rowkowane, z prostymi nacieciami

Trzeci dzial to Brembo Gran Turismo, czyli 2-czesciowe tarcze (czasami 1-czesciowe) w zestawach lub bez z wielotloczkowymi zaciskami Brembo. Sluza do konwersji ze standardu do wymagan dla upalaczy.

Inna bajka inne koszty, ale rowniez inna jakosc hamulca i ... wielkie felgi.

 

[ Dodano: Wto Cze 10, 2008 11:09 am ]

(...) chce od razu wszytko wymienic - przewody w stalowym oplocie juz mam kupione, teraz chce dokupic jakies lepsiejsze klocki i plyn

Zalej uklad Motulem RBF600 a bedziesz bardzo zadowolony a jesli klocki na tor i do ciaglego upalania to DS3000 jesli do takiej lajtowniejszej jazdy to DS2500

az takim upalaczem to nie jestem... :oops::mrgreen:

DS2500 juz w drodze do mnie, a co do plynu, to chyba wezme ten ATE (bo zbiera dobre opinie + jest niebieski, co ulatwia jego wymiane + jest w dobrej cenie :razz: ), ewentualnie jakis "zwykly" DOT5.1 - mysle, ze jak na moje potrzeby to bedzie ok

Z tymi plynami to jest tak, ze maja spelniac norme DOT4.

Plyny DOT5.1 spelniaja normy DOT3 i DOT4, ale sa specjalnie przygotowane do ukladow ABS.

Z tego powodu maja obnizona lepkosc. We francuskich samochodach (i nie tylko) gestosc nie powinna przekraczac 750 g/ml.

Trudno zrobic plyn dobry i jednoczesnie o malej gestosci.

Popatrzmy:

9. PHYSICAL AND CHEMICAL PROPERTIES

Tested in

Accordance With

9.4 Boiling Point >260°C SAE J 1703

9.5 Melting Point < -50°C SAE J 1703

9.6 Flash Point > 100°C IP 35

9.7 Auto-Ignition Temperature > 300°C ASTM D 286

9.8 Flammability Limits in Air Not established

9.9 Density @ 20°C 1.040 – 1.090 g/ml

9.10 Solubility In water - miscible in any ratio

In ethanol - miscible in any ratio

9.11 Partition Coefficient <2.0 (all main ingredients) OECD 117

n-Octenol/Water (Log POW)

9.12 Viscosity @ 20°C Approx. 5-10 cSt ASTM D 445

Plyny wyczynowe, oparte sa na tej samej chemii, czyli poliglikolowe lub silikonowe, kompletnie nie do uzytku w samochodach ze standardowym rurociagiem, niemieszalne.

Ale to wlasciwie nas nie dotyczy.

Plyny RBF660, Castrol SRF, Mintex, AP i wiele innych sportowych to ten sam produkt i ten sam producent. Roznice sa minimalne, najbardziej roznia sie opakowaniami.

Sa one o wiele bardziej lepkie. Motul RBF ma 1525 mm2/s w -40 C i 2,5 mm2/s w 100C.

Taki DOT5.1 ma 800 mm2/s w -40 C i 2,2 mm2/s w 100 C.

No i teraz o co tu chodzi...

Chodzi o latwiejszy obieg plynu w mikro zaworach systemu ABS.

Jak wiemy, ABS w wyczynie nie istnieje, wiec do rajdowki mozna lac ultra chemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferodo, to juz prawie nic nie rozumiem... :oops::mrgreen:

to dobrze czy zle zrobilem do GT'eka (z ABS) wlewajac ATE Super Blue Racing (DOT4) :?:

 

nastepne pytanie: jak zrobic, zeby w GT'eku zaczal hamowac i nieobciazony tyl... po wymianie klockow czuc jeszcze bardziej (zreszta i widac po stanie tarcz), ze hamuje wlasciwie tylko przod

 

czy wymiana tylnych zaciskow na 2-tloczkowe od WRX/JDM STi oraz dolozenie 290mm tarczy to jedyna opcja :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobic, zeby w GT'eku zaczal hamowac i nieobciazony tyl... po wymianie klockow czuc jeszcze bardziej (zreszta i widac po stanie tarcz), ze hamuje wlasciwie tylko przod
jak opona nie ma przyczepności to nawet najlepszy hamulec świata nic nie pomoże.

 

[ Dodano: Wto Cze 10, 2008 12:20 pm ]

czy wymiana tylnych zaciskow na 2-tloczkowe od WRX/JDM STi oraz dolozenie 290mm tarczy to jedyna opcja
nie tyle jedyna co najtańsza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zrobic, zeby w GT'eku zaczal hamowac i nieobciazony tyl... po wymianie klockow czuc jeszcze bardziej (zreszta i widac po stanie tarcz), ze hamuje wlasciwie tylko przod
jak opona nie ma przyczepności to nawet najlepszy hamulec świata nic nie pomoże.

no tak, mam zalozone badziewne GY F1 :mrgreen:

tyle ze np. Celica, niezaleznie od opon (tj. i na dobrych, i nie na takich dobrych), hamuje o wiele bardziej rownomiernie niz Impreza... moze dlatego, ze z tylu ma wieksze tarcze niz zprzodu? :mrgreen:

 

czy wymiana tylnych zaciskow na 2-tloczkowe od WRX/JDM STi oraz dolozenie 290mm tarczy to jedyna opcja
nie tyle jedyna co najtańsza.

hm, powiedzmy, ze to raczej taka srednio tania opcja... zaciski, adaptery do nich, inne tarcze i klocki... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, stosunek siły hamowania przód/tył to jest mniej więcej 70/30, więc przód ma zdecydowanie większy wpływ na drogę hamowania. Ale jak tył Imprezy masz bardziej odchudzony i przy hamowaniu on się nadmiernie unosi to tracisz 30% a to już ma znaczenie. Jak chcesz poprawić hebel to inwestowałbym w przednie hamulce + lepszą oponę.

 

[ Dodano: Wto Cze 10, 2008 12:30 pm ]

Kruk napisał/a:

eddie_gt4 napisał/a:

czy wymiana tylnych zaciskow na 2-tloczkowe od WRX/JDM STi oraz dolozenie 290mm tarczy to jedyna opcja

nie tyle jedyna co najtańsza.

 

hm, powiedzmy, ze to raczej taka srednio tania opcja... zaciski, adaptery do nich, inne tarcze i klocki...

ale i tak tańsza niż inne opcje typu zestawy AP Racing itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, powiedzmy, ze to raczej taka srednio tania opcja... zaciski, adaptery do nich, inne tarcze i klocki...

ale i tak tańsza niż inne opcje typu zestawy AP Racing itp.

AP Racing, zartujesz? :shock:

heble maja miescic sie pod zimowymi R-15, wiec rozmiarowo ma pozostac seria... ale chcialbym, zeby nieobciazone auto hamowalo bardziej rownomiernie niz teraz, wiec pewnie kiedys na tyl dojda 2-pot'y i 290mm tarcze od WRX'a... ale to kiedys :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ferodo, to juz prawie nic nie rozumiem... :oops::mrgreen:

to dobrze czy zle zrobilem do GT'eka (z ABS) wlewajac ATE Super Blue Racing (DOT4) :?:

 

nastepne pytanie: jak zrobic, zeby w GT'eku zaczal hamowac i nieobciazony tyl... po wymianie klockow czuc jeszcze bardziej (zreszta i widac po stanie tarcz), ze hamuje wlasciwie tylko przod

 

czy wymiana tylnych zaciskow na 2-tloczkowe od WRX/JDM STi oraz dolozenie 290mm tarczy to jedyna opcja :?:

Dobrze zrobiles wlewajac plyn ATE Blue Racing.

Tabelka porownawcza nie jest aktualna.

Motul juz od kilku lat nie produkuje RBF600.

Motul Racing 600 585 421 503 0.712 .0051 .0065

Tego plynu nie ma a obecnie produkowany wyczynowy, glikolowy plyn RBF 660 ma najlepsze parametry wsrod tego, co jest na rynku do sportu.

To tak przy okazji... RBF 660 ma temp. wrzenia powyzej 325 C. Poprzednik mial 312 C.

Mnie sie najbardziej podoba kraj pochodzenia plynu hamulcowego francuskiego Motula. Made in USA ! Pewnie jak wiekszosc.

Hamulec tylny ? Chyba masz problem. Nie jestem mechanikiem z krwi i kosci, ale pomyslmy...

Przod 294 mm tyl 260 mm (GT), przod 294 mm tyl 290 mm (WRX). Czyli 3 cm dluzsze ramie razy 2 kola. To bardzo duzo. Budowa zaciskow ma mniejsze znaczenie, rowniez to czy 1- lub 2-tloczkowy zacisk (pominmy szbkosc reakcji hydrauliki). Ale z tego, co slyszalem to zalozenie tylu od WRX do GT jest chyba niewykonalne bez duzej ingerencji. Przod to latwizna (WRX->STI->WRX) bo to jezdzi w homologacji szutrowej STI. Niech sie wypowiedza specjalisci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Dobrze zrobiles wlewajac plyn ATE Blue Racing (...)

to sie ciesze... tylko przewody w stalowym oplocie, ktore mialem zakupione, nie pasowaly, wiec na razie pozostaly seryjne gumowe przewody

 

 

(...) Ale z tego, co slyszalem to zalozenie tylu od WRX do GT jest chyba niewykonalne bez duzej ingerencji (...)

jak sie okazuje, nie jest to az tak technicznie skomplikowane...

potrzebne sa 2-tloczkowe zaciski, spec. adaptery (sa przykrecane do piasty, o do nich przykreca sie zaciski), 290mm tarcze od WRX'a (srednica hamulca recznego taka sama jak w GT - 170mm) i tylne klocki od WRX'a, przewody hamulcowe pozostaja te same (ewnetulanie zakladamy gumowe od WRX'a/nowe w stalowym olocie)

odchylamy troche oslony tylnych tarcz hamulcowych, i jest ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...