Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Moje nie warczą, ani też nie biją. To samo zrobiło mi się z OEM tarczami po założeniu RC5+. Gdzieś czytalem, że taki urok tych klocków. Pewnie lepsze tarcze by pomogły, ale chyba wolę częściej je wymieniać. Swoje zadanie wypełniają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

mam zamiar w wolnymssaku przejść z ori tarczy 260 i jednotłoczka na mały dwutłoczek i 277 tarczę. Pytanie moje (pewnie już gdzies było na forum) jaka oemowa felga wejdzie na taki setup? Domyślam się że 15'' na pewno. A czy 14 daje radę? Druga rzecz to że brałem pod uwagę też duzy dwutłoczek z Forestera 2.5XT z tarczą 294mm. Jaka felga najmniejsza na to wchodzi?

I jaka tarcza wystepuje z czterotłokiem w poliftorym GT?

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też myslałem :( Będę musiał setup na zimę zwiększyć. A jeszcze odnośnie tego dużego zacisku 2pot z foresia. Ten zacisk jest większy bo ma większe tłoczki i klocek czy tylko chodzi o mocowanie żeby banglał z tarczą 294mm, w porównaniu do tego małego dwutłloczka?

Edytowane przez dodo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy spotkaliście się z takimi zaciskami? Może ktoś takie posiada i podzieli się opinią....http://www.ebay.co.uk/itm/SUBARU-IMPREZA-WRX-TURBO-4-PISTON-FRONT-CALIPERS-PAIR-NEW-BUDWEG-BCA020A-/261159683377?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item3cce548531&_uhb=1

 

 

Wiem, że to zamienniki, i dostępne chyba tyko w UK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Teraz zasadnicze pytanie czy warto zmieniac 2pot na tarczy 29x na 4pot na tym samym rozmiarze tarczy? Czy gra warta świeczki? Teraz mam klocek Winmax i jest całkiem przyzwoicie w porównaniu do Ferodo Premier.

 

Czy odczuję znaczną poprawę? Jesli zmieniac to tylko prtzód czy i tył(na 2pot)? Czy tył dużo da?

 

Bo już nie wiem sam co robic a w Brembulce nie idę(chyba ;-))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie :) Spróbuj, bo ten klocek jak dla mnie to trochę inny wymiar względem serii.

 

klocek rzeczywiscie jest dobry , a nawet bardzo , ale niestety w zacisku szczególnie jednotłoczkowym musze przyznac ze jest porażka :( , odgłos wydający przy rozgrzaniu , nawet dla mnie jest niedopuszczalny , i niestety w codziennym uzytkowaniu moze sie okładzina odkleić . W czterotłoczkowych czy to z wrx-a czy z STI jest lepiej zdecydowanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po problemie :) Spróbuj, bo ten klocek jak dla mnie to trochę inny wymiar względem serii.

 

klocek rzeczywiscie jest dobry , a nawet bardzo , ale niestety w zacisku szczególnie jednotłoczkowym musze przyznac ze jest porażka :( , odgłos wydający przy rozgrzaniu , nawet dla mnie jest niedopuszczalny , i niestety w codziennym uzytkowaniu moze sie okładzina odkleić . W czterotłoczkowych czy to z wrx-a czy z STI jest lepiej zdecydowanie .

 

Nie sądzę, aby typ zacisku miał tu bezpośredni wpływ. Przykład: Legacy gdzie nie ma 4 tłoczków i od lat nie ma żadnych problemów. Z odgłosami nie ma co dyskutować, jednemu przeszkadza drobny szmer w aucie, inny delektuje się bulgotem :)

 

Wielokrotnie już wyjaśniałem na czym polega problem z odklejaniem okładzin. Dzieje się tak gdy w klocek wdaje się wilgoć, co w dłuższej perspektywie prowadzi do korozji. To są klocki typu wyczynowego, a nie do okazjonalnej, emeryckiej jazdy i toczenia się, jeśli są "właściwie" użytkowane czyli jeśli się hamuje, rozgrzewa je, wówczas wilgoć odparowuje, a problemu nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na razie zostawic 2tłoczek w spokoju?

Ja bym spróbował RC5+, bo między 2-tłoczkiem, a 4-tłoczkiem podobno wcale nie ma tak dużej różnicy, gdyż tarcza jest ta sama. Dopiero większa tarcza da lepszy efekt, ale wtedy to albo hamulec z Legacy Spec. B/GT, albo z STi.

A co do RC5+ to ja po każdym myciu lub deszczu robię rundę po garażu podziemnym z lekko wciśniętym hamulcem by osuszyć hamulce. Wiadomo, że jak się zostawi je mokre to następnego dnia (nie mówiąc o dłuższej przerwie w jeździe) tarcza koroduje i klocki do niej potrafią konkretnie przywrzeć. Wtedy rzeczywiście mogę sobie wyobrazić, że w ten sposób można zniszczyć klocek, od którego odklei się okładzina. Ale tak to można załatwić każdy klocek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrej jakości tarcza z stopów wysokiej jakość z domieszkami grafitu, molibdenu etc na pewno nie nie rdzewieje od wjazdu na myjnię, mi tam nigdy nie zardzewiały tarcze nawet w okresie wzmożonych opadów deszczu np. na wiosnę gdzie wilgotność i temperatury są na tyle wysokie by przyspieszyć zjawisko utleniania się stali po tygodniu stania pod chmurką , po kilku dniach może delikatnie zaczyna się pojawiać dopiero nalot na brzegach tarczy.

 

 

A co do klocków to też zależy od producenta , RC5+ może i rdzewieją i się odklejają , EBC ceramiczne Red stuff też pamiętam xx lat w wstecz i niszczyły tarcze rdzewiejąc prawie cały czas, z innymi klockami które teraz używam nie mam tego problemu nawet tak jak pisałem kiedy auto stoi 1-2 tyg pod chmurką.

Edytowane przez kiepuczi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tzd, kiepuczi handluje przecież hawkiem.

 

Handluje nie handluje, ale ta tarcza naprawdę robi robotę jak mało jaka. Jeszcze się nie spotkałem, aby ktoś nie był zadowolony, a połowa mówi WOW!

 

No, ale co z tego jak i tak w tym momencie na forum panuje kult RC5+ ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...