Skocz do zawartości

Czy kupiłbyś XV raz jeszcze?


Toimi

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

160-180km/h licznikowe
 

 

średnia z całej trasy Muszyna - Wrocław - 11,5 

średnia z odcinka Muszyna - Brzesko - 6,4 

 

powiedzmy, że przy tych 160-180 km/h XV 2.0 i pali 13 l/100 km

to jednak XV Diesel jest oszczędniejszy bo będzie to ok 10-11 l/100 km 

 

natomiast na odcinku gdzie 2.0i spalił 6,4 jadąc płynnie ze wspomnianymi prędkościami pewnie byłby to okolice 5-5,5 l/100km

 

biorąc pod uwagę cenę, ryzyko "nowoczesnego diesla" i spalanie chyba XV 2.0i  jest najbardziej optymalny 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ALE: znajdzie auto ktore jest gabarytow XV i  ma stały naped , nie dolaczany w kwocie do 100k pln. Jedynym konkurentem jest chyba skoda yeti . A skoda jak skoda jedni kochaja inni nie nawidza...
 

 

z takich aut stały napęd oparty o centralny dyferencjał ma tylko Subaru XV z manualną skrzynią biegów

 

żadne inne podobne auto we wspomnianej cenie tego nie oferuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

ALE: znajdzie auto ktore jest gabarytow XV i ma stały naped , nie dolaczany w kwocie do 100k pln. Jedynym konkurentem jest chyba skoda yeti . A skoda jak skoda jedni kochaja inni nie nawidza...

 

z takich aut stały napęd oparty o centralny dyferencjał ma tylko Subaru XV z manualną skrzynią biegów

 

żadne inne podobne auto we wspomnianej cenie tego nie oferuje

Stały napęd z centralnym dyferencjałem to już nawet w Subaru rzadkość. Oprócz XV jeszcze tylko Forester w manualu i STI. Teoretycznie OBK diesel 6mt ale bardzo jest lansowany z CVT.

Szkoda, że FHI nie zdecydowała się na pozostanie przy konserwatywnych dopracowanych rozwiązaniach.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Szkoda, że FHI nie zdecydowała się na pozostanie przy konserwatywnych dopracowanych rozwiązaniach.

glownym rynkiem FHI jest USA gdzie ludzie nie lubia manualnych skrzyn biegow. Byc moze pomysleli ze jezeli cvt bedzie lansowane w europie to tutaj ludziska tez sie przyzwyczaja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MPT + CVT jest wystarczające w szczególności do aut o tak niewielkich mocach które do tego i tak są bardzo mocno ograniczane działaniem ESP

 

 

system 4x4 jakich wiele, są coraz bardziej popularne

 

 

 

 

 

 

tapatalk

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj spadł długo oczekiwany śnieg :D Mieszkam na uboczu, gdzie nie wszystkie drogi są odśnieżane i "solone". No to próbowałem trochę przypomnieć sobie, jak się jeździ Subaru zimą. Ale po krótkiej przejażdżce XV żałuję, że nie da się całkowicie odłączyć ESP. Co z tego, że wyświetla się kontrolka ESP OFF, skoro wystarczy wprowadzić auto w poślizg i próbować skontrować, a zaraz pojawia się ten dźwięk: trrrrrrrrr, trrrrr, trrr..... i zabawa zepsuta. Jakikolwiek by ten napęd S-AWD nie był czy z MT, czy z CVT, całą zabawę psuje elektronika. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie do ciągłego trrryyyyyytyryrrrryyy przyczyniają się także opony: Nokian WDR3 - trzecia zima i ostatnia, bo nie mam jakoś zaufania do tych opon, a ich profil się i tak kończy obecnie 6mm przy wymaganych min. 4mm. Niestety brak śniegu, kręte drogi i wyższe temperatury niż zwykle dały o sobie znać:  

ihost_1451863695__img_2588.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat opona jest tak szeroki i tak śliski, że dywagowanie, która lepsza, może nie mieć końca. Ta sama opona może inaczej zachowywać się w dwóch różnych samochodach. Często zależy to od masy samochodu, również od tego, jak pracuje zawierzenie. Może się okazać, że ten sam bieżnik inaczej trzyma się drogi, gdy opona jest szeroka, a inaczej gdy jest wąska. Nawet styl jazdy danego kierowcy ma znaczenie. To jest tak duży zespół czynników, że naprawdę trudno tu cokolwiek porównywać. Może Geolandar nie jest optymalną oponą do XV, ale wśród użytkowników innych marek ma swoich zwolenników. Może akurat do XV nie pasuje. Warto przypomnieć to, co ktoś już wcześniej napisał o tym, że jest to opona przejściowa szosowo-terenowa. Jako taka nigdy nie będzie sprawować się na szosie, jak typowa szosówka. W terenie pewnie również wykazuje swoje niedostatki spowodowane tym, że nie jest typowo terenowa. Opona szosowo-terenowa to zawsze będzie jakiś kompromis.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za każdym razem, kiedy przechodzę obok lub przez garaż, przyglądam się XV i na twarzy pojawia się wyraz sympatii do tego samochodu :D

 

Dziś mały jubileusz: 

ihost_1452187079__img_2626m.jpg

 

PS: co do opon. Ja nie twierdzę, że ten konkretny model opony zimowej - Nokian WR-D3 - jest zły, w końcu w porównaniu ADAC był to przodujący produkt i bardzo polecany. Niemniej jeżdżę na tych oponach już trzecią zimę i od początku podchodzę do nich z rezerwą, stąd napisałem o braku zaufania. Opony to temat rzeka, a ja porównuję tylko odnoszę to do innych opon na których jeździłem. Na kolejny sezon szukam innego produktu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.facebook.com/OfftraxAdventures/photos/a.10151201346378407.475250.123793428406/10153826627578407/?type=3&theater

 

dziewczyny które niedawno zrobiły Londyn - Mongolia -Londyn

 

teraz znowu jakimś kolejnym XV włóczą się po europejskich Alpach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce zakładać nowego wątku więc wtrącę tutaj

 

dzisiaj zauważyłem, że nie działa elektryka szyby w drzwiach pasażera z przodu z poziomu panelu kierowcy

działa bez zarzutu z poziomu włącznika w drzwiach pasażera, natomiast wszystkie inne szyby działają bez problemu z poziomu włącznika w drzwiach kierowcy

 

na 100% do niedawna działało bo mam zwyczaj uchylania okien gdy auto stoi sobie w garażu i zawsze operowałem wszystkimi szybami z poziomu drzwi kierowcy

 

 

trochę szkoda ale mnie XV leczy z Subaru na przyszłość

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie załamuj się
 

 

bez przesady, pogodziłem się już z faktem, że to zmarnowane pieniądze, lepiej co prawda uczyć się na obcych błędach no ale cóż swoje też trzeba popełniać 

 

 

co ciekawe włącznik z panelu sterowania w drzwiach kierowcy w jakiś sposób komunikuje się z prawymi przednimi drzwiami gdyż w momencie pracy np. otwierania okna przyciskiem w prawych przednich drzwiach naciśniecie odwrotnej opcji na panelu kierowcy zatrzymuje szybę, natomiast okno w prawych przednich drzwiach nie reaguje na komendy przycisku sterowania z panelu w drzwiach kierowcy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

nie działa elektryka szyby w drzwiach pasażera z przodu z poziomu panelu kierowcy ...

Grzebałeś w drzwiach (głośniki, wygłuszanie)?

Oczywiscie, że tak i to nie tylko pawych przednich ;)

 

Zapewpiam, że jeszcze pare dni temu wszystko działało jak nalezy.

 

 

 

 

 

tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...