mati Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Ja mam zestaw taki: przód: stabilizator 22mm + łączniki + ALK + rozpórka dół +rozpórka góra tył: stabilizator 24mm + łączniki + rozpórka góra wszystko Whiteline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 a widzisz 22/24, a nie 22/20 (czyli tyl jak seria). hmmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 oki a jaki ma satandard 99-00 czy to jest 19\20 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 oki a jaki ma satandard 99-00 czy to jest 19\20 ? Tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 i to ma sens :!: , bo według wcześniejszej tabelki zmieniając przedni z 19 ->22mm zwiększamy jego sztywność o około 80% żeby zachować "balans" należałoby podobnie usztywnić tylny a tu mamy wybór 20->22mm +46% albo 20->24mm +107% (oczywiście w jakimś przybliżeniu i przy założeniu....) najbezpieczniej będzie wziąć tylny 22mm albo 24mm "regulowany" ,czyli z 3 otworami na łącznik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 najbezpieczniej będzie wziąć tylny 22mm albo 24mm "regulowany" ,czyli z 3 otworami na łącznik tak kasztanku tylko akurat jak ja kupowalem to nie bylo wyboru.Tylko 22(przod) i 20(tyl) na takim zestawie jezdzi mi sie swietnie(choc nie probowalem 24 z tylu) Nie wiem czy w tej chwili jest jakis wybor, ale nie sadze-mysle ze caly czas sa te same zestawy. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Blue76 Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 A do mnie w drodze jest 22 przód i tył + ALK. Rozmawiałem o 24 na tył, ale spec z Whiteline odradził. Bardzo chciałem przetestować na Ułężu ale chyba niestety nie zdąży dojść Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 jak nie ma wyboru to zawsze można zostać przy serii :wink: BTW czy kolory "gumek" Powerflexa oznaczają ich różne twardości ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 No nic jak sie nie przewrócisz to sie nie nauczysz. Trzeba założyć a skoro wiemy ze dobrze sie to sprawdza we wcześniejszych rocznikach to sie najwyżej komuś odsprzeda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 BTW czy kolory "gumek" Powerflexa oznaczają ich różne twardości ? Tak, ale nie robią tego samego elementu z różnych materiałów, po prostu niektóre robią mieksze inne twardsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 OK. To zapytam się jeszcze raz. Czy samo ALK bez innych stabów poprawi podsterowność na tyle, że warty jest swojej ceny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 OK. To zapytam się jeszcze raz. Czy samo ALK bez innych stabów poprawi podsterowność na tyle, że warty jest swojej ceny? IMHO nie, ale ALK + grubszy tylny stabilizator już tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 OK. To zapytam się jeszcze raz. Czy samo ALK bez innych stabów poprawi podsterowność na tyle, że warty jest swojej ceny? WG mnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 podsterowność IMHO nie, ale ALK + grubszy tylny stabilizator już tak Zaraz zaraz czyli zakladajac zestaw 22\20 Whitelina zamiast 19\20 standard sami prosimy sie o wieksza podsterownosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Moim zdanie tak, powinien być grubszy stabilizator z tyłu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 23 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Moim zdanie tak, powinien być grubszy stabilizator z tyłu. powinien byc jezeli chcesz miec nadsterowny samochod.Natomiast po moich wrazeniach samochod wogole nie "ryje" w porownaniu z tym co bylo na serii.Po dolozeniu ALK lepiej wchodzil i wychodzil z zakretow(wrazenie jakby tylne kola lekko skrecaly) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Fakt jest faktem, że w GLizdzie po zamontowaniu staba z tyłu łatwiej "zrobić boka", nawet przy tym cherlawym silniku. Czyli mati ma rację. Tylko czy taka nadsterowność jest fajna? Bo w rwd jest . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 zgadzam się z mati jeżeli chcesz mieć taką "sterowność" jak masz teraz to trzeba równomiernie zwiększyć sztywność obu stabilizatorów zmiana tylnego seryjnego 20mm na whiteline 20mm jest bezcelowa zmiana samego przedniego z 19 na 22mm zwiększy podsterowność komancz -możliwe, że masz sprężyny o innej sztywności i na pewno masz lżejszy samochód :grin: no i ALK który zmniejsza podsterowność efekty w starszych i nowszych GT mogą się trochę różnić - a co dopiero w WRX Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Tylko czy taka nadsterowność jest fajna Fajna fajna zdecydowanie wole jak mi auto ucieka tylem niz jak mi nie chce skrecac No to widze ze bedzie trzeba skrobnac maila do australii co oni na to i czy jest sens to wogole zakladac. Szkoda tylko ze w nie-ASO na to nie zwrocili uwagi ze rozne modele maja roznie rozwazane twardosci stabow. tymbardziej ze opisalem dokladnie do jakiego to ma byc rocznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin@klubsubaru.pl Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Whiteline nie ma rozróżnienia w swoim katalogu na poszczególne roczniki imprezy GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Whiteline nie ma rozróżnienia w swoim katalogu na poszczególne roczniki imprezy GT. Czyli z tego co widzę grubość stabilizatorów w zasadzie powinna być dobierana indywidualnie wedle preferencji kupującego i wedle tego jaka charakterystyke chcemy uzyskac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 Whiteline nie ma rozróżnienia w swoim katalogu na poszczególne roczniki imprezy GT. Czyli z tego co widzę grubość stabilizatorów w zasadzie powinna być dobierana indywidualnie wedle preferencji kupującego i wedle tego jaka charakterystyke chcemy uzyskac ? Oczywiście że tak, w dodatku powinna być dobrana do spręzyn które auto posiada i dostepnego tłumienia amortyzatorów (zbyt twardy stabilizator pokona tłumienie odbicia zbyt miekkiego amortyzatora podobnie jak zbyt twarda sprezyna). Strojenie zawieszenia to trudna i skomplikowana sztuka. Mozna też zastosować regulowane łączniki i pobawić się naprężeniem wstępnym stabilizatora (podobnie jak można się bawić naprężeniem wstępnym spręzyny w gwintowanym zawieszeniu). Są też stabilizatory o regulowanej twardości (blade-type). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Tak sobie czytam ten wątek i dowiaduję się ciekawych rzeczy... Jednak forum jest nieocenioną kopalnią wiedzy, ale z drugiej strony jak dla mnie są to rzeczy abstrakcyjne i raczej dla inżynierów albo teamów rajdowych. Moje kombinajce z ustawianiem zawieszenia kończą sie na wymnianie amorów i sprężyn Podziwiam was panowie za wiedzę teoretyczną i praktyczną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 Mozna też zastosować regulowane łączniki i pobawić się naprężeniem wstępnym stabilizatora (podobnie jak można się bawić naprężeniem wstępnym spręzyny w gwintowanym zawieszeniu). w aucie na drogę :shock: w jakim celu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2006 w aucie na drogę w jakim celu ? Żeby skomplikować sprawę ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi