Skocz do zawartości

Stabilizatory Whiteline


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

i to ma sens :!: , bo według wcześniejszej tabelki

zmieniając przedni z 19 ->22mm zwiększamy jego sztywność o około 80%

żeby zachować "balans" należałoby podobnie usztywnić tylny

a tu mamy wybór 20->22mm +46% albo 20->24mm +107%

(oczywiście w jakimś przybliżeniu i przy założeniu....)

 

najbezpieczniej będzie wziąć tylny 22mm albo 24mm "regulowany" ,czyli z 3 otworami na łącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbezpieczniej będzie wziąć tylny 22mm albo 24mm "regulowany" ,czyli z 3 otworami na łącznik

 

tak kasztanku :) tylko akurat jak ja kupowalem to nie bylo wyboru.Tylko 22(przod) i 20(tyl) na takim zestawie jezdzi mi sie swietnie(choc nie probowalem 24 z tylu)

Nie wiem czy w tej chwili jest jakis wybor, ale nie sadze-mysle ze caly czas sa te same zestawy.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nic jak sie nie przewrócisz to sie nie nauczysz. Trzeba założyć a skoro wiemy ze dobrze sie to sprawdza we wcześniejszych rocznikach to sie najwyżej komuś odsprzeda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsterowność

 

IMHO nie, ale ALK + grubszy tylny stabilizator już tak

 

Zaraz zaraz czyli zakladajac zestaw 22\20 Whitelina zamiast 19\20 standard sami prosimy sie o wieksza podsterownosc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdanie tak, powinien być grubszy stabilizator z tyłu.

 

powinien byc jezeli chcesz miec nadsterowny samochod.Natomiast po moich wrazeniach samochod wogole nie "ryje" w porownaniu z tym co bylo na serii.Po dolozeniu ALK lepiej wchodzil i wychodzil z zakretow(wrazenie jakby tylne kola lekko skrecaly)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się z mati

jeżeli chcesz mieć taką "sterowność" jak masz teraz to trzeba równomiernie zwiększyć sztywność obu stabilizatorów

 

zmiana tylnego seryjnego 20mm na whiteline 20mm jest bezcelowa

 

zmiana samego przedniego z 19 na 22mm zwiększy podsterowność

 

komancz -możliwe, że masz sprężyny o innej sztywności i na pewno masz lżejszy samochód :grin:

no i ALK który zmniejsza podsterowność

efekty w starszych i nowszych GT mogą się trochę różnić - a co dopiero w WRX

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy taka nadsterowność jest fajna

 

Fajna fajna zdecydowanie wole jak mi auto ucieka tylem niz jak mi nie chce skrecac

No to widze ze bedzie trzeba skrobnac maila do australii co oni na to i czy jest sens to wogole zakladac.

Szkoda tylko ze w nie-ASO na to nie zwrocili uwagi ze rozne modele maja roznie rozwazane twardosci stabow. tymbardziej ze opisalem dokladnie do jakiego to ma byc rocznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whiteline nie ma rozróżnienia w swoim katalogu na poszczególne roczniki imprezy GT.

 

Czyli z tego co widzę grubość stabilizatorów w zasadzie powinna być dobierana indywidualnie wedle preferencji kupującego i wedle tego jaka charakterystyke chcemy uzyskac ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Whiteline nie ma rozróżnienia w swoim katalogu na poszczególne roczniki imprezy GT.

 

Czyli z tego co widzę grubość stabilizatorów w zasadzie powinna być dobierana indywidualnie wedle preferencji kupującego i wedle tego jaka charakterystyke chcemy uzyskac ?

 

 

Oczywiście że tak, w dodatku powinna być dobrana do spręzyn które auto posiada i dostepnego tłumienia amortyzatorów (zbyt twardy stabilizator pokona tłumienie odbicia zbyt miekkiego amortyzatora podobnie jak zbyt twarda sprezyna). Strojenie zawieszenia to trudna i skomplikowana sztuka.

 

Mozna też zastosować regulowane łączniki i pobawić się naprężeniem wstępnym stabilizatora (podobnie jak można się bawić naprężeniem wstępnym spręzyny w gwintowanym zawieszeniu).

 

Są też stabilizatory o regulowanej twardości (blade-type).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam ten wątek i dowiaduję się ciekawych rzeczy... Jednak forum jest nieocenioną kopalnią wiedzy, ale z drugiej strony jak dla mnie są to rzeczy abstrakcyjne i raczej dla inżynierów albo teamów rajdowych. Moje kombinajce z ustawianiem zawieszenia kończą sie na wymnianie amorów i sprężyn :oops: Podziwiam was panowie za wiedzę teoretyczną i praktyczną .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...