Skocz do zawartości

Stabilizatory Whiteline


komancz

Rekomendowane odpowiedzi

odswiezam temat. czy ktos moze podac srednice stabilizatorow u siebie w gt 99-00 :?:

w babciach widze 19 i 17. chcialem zalozyc nowy zestaw whiteline 22 i 20, ale nie wiem czy to ma wiekszy sens.

jak sie dzis okazalo (pozdro kasztan :smile: ) przod mam jak u komancza... a tyl jak whiteline 20mm :roll: .

czy zmiana ma jakikolwiek sens (szczegolnie nie wkladajac mozniejszego tylu niz mam teraz,

bo ral 9006 to sobie moge zrobic na obecnym :cool: ).

balans przod tyl mi odpowiada, chcialem jedynie nieco zmniejszyc giecie na lukach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kirchhofa

chyba nas obraziles, bo nagle dyskusja umarla :lol::lol: :wink: .

 

z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac,

ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ).

jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: .

aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc)

zarowno przedniego jak i tylnego.

z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takie

a nie inne zestawy (22-20, 24-22). komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie.

pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kirchhofa

chyba nas obraziles, bo nagle dyskusja umarla :lol::lol: :wink: .

 

z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac,

ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ).

jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: .

aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc)

zarowno przedniego jak i tylnego.

z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takie

a nie inne zestawy (22-20, 24-22). komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie.

pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ).

 

Dokladnie jak zmieniac to tylk parami + ALK do tego :)

Rzeczywiscie nie wiem jaka jest roznica miedzy GT-kami z konca i poczatku produkcji(kombi i sedan tez pewnie beda mialy inne) ale seryjne napewno sa z innego materialu niz whiteline.Jak chcesz miec auto mniej ryjace to napewno taki zestaw pomaga, ale chcac zrobic samochod z "lzejszym" tylkiem trzeba zalozyc grubasa z tylu(np taki regulowany 24mm) a przedni 20 lub 22, trzeba by sprawdzic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

materiał -tu mogą być conajwyżej marginalne różnice- stal to stal i moduł Kirchhoffa jest dla różnych gatunków bardzo zbliżony

(dla stali moduł Kirchhofa wynosi ok. 8 · 10^4 MPa, dla aluminium — ok. 0,7 · 10^4 MPa. z PWN)

 

 

To w takim razie albo seryny jest jednak istotnie mniejszy ale nic nie rozumiem...

 

 

Kolega inżynier mi podpowiada że może być to kwestia np. obróbki cieplnej - seryjny może być znacznie znacznie tańszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam takiego pomysła :idea:

zamiast wdawać się w teoretyczne rozważania zróbmy :wink: prawdziwy test

-zdemontować 1 łącznik stabilizatora z tyłu

-podwiesić w jego miejsce jakiś spory ciężar

-zmierzyć o ile się ugnie/obniży ten koniec stabilizatora

 

to samo zrobić dla serii 20mm i whiteline 20mm (dla zachowania porównywalnych warunków testu musi to robić ta sama osoba)

wyzwanie logistyczne :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega inżynier mi podpowiada że może być to kwestia np. obróbki cieplnej - seryjny może być znacznie znacznie tańszy.

jakieś konkrety ? np. zakres minimalnego do maksymalnego G (modułu Kirchhoffa) dla różnych gatunków stali po różnej obróbce cieplnej (niestety nie mam przy sobie fajnej książki o sprężynach, a wygooglać coś na ten temat jest ciężko)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kasztan, kolega mniejwiecej mi to tak wyłożył że dla taniej stali węglowej nieobrobionej albo kiepsko obrobionej i jakiejś wysokostopowej z zaawansowaną obróbką różnica mógłaby być już znacząca. Ale on jest materiałowcem i ciężko się znim rozmawia bo zwykle odpowiada nie na temat albo mówi "to zależy". Prawie jak filozof ;-)

 

 

Tak czy siak trochę gdybamy bo nie wiemy z czego dokładnie są oba stabiliatory i jak są zrobione.

 

Może np. mają istotnie inny kształt? Przyznam że nie wierzę w to ze Whiteline i seria to to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac,

ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ).

jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: .

aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc)

zarowno przedniego jak i tylnego.

dokładnie tak, nie wydaje mi się żeby przebieg miał jakieś znaczenie dla sztywności stabilizatora

z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takie

a nie inne zestawy (22-20, 24-22).

gdzieś można o tym poczytać?

to co znalazłem mówi o początkowo o seria?/22 i póżniej 22/22

komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie.

pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ).

komancz zmieniał z zestawu 19/17 a nie z 19/20 i nie wiadomo czy są takie same sprężyny.

Ciekawe czy ta twoja tylna 20 to seria czy tuning?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:idea: można jeszcze zważyć tylny stabilizator whiteline 20mm i serię 20mm

i będziemy wiedzieć czy przypadkiem seria nie jest z rury-pusta w środku

 

niby z katalogu whiteline dla GT wynikają takie zestawy

HD 22/20 XHD 24/22 XXHD 27/24 XXXHD --/27

ale we wszystkich testach-artykułach jakie oni sami linkują są do GT zestawy o równej grubości z przodu i z tyłu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niby z katalogu whiteline dla GT wynikają takie zestawy

HD 22/20 XHD 24/22 XXHD 27/24 XXXHD --/27

ale we wszystkich testach-artykułach jakie oni sami linkują są do GT zestawy o równej grubości z przodu i z tyłu

 

 

To bardzo ciekawe. Chyba będę musiał do nich pchnąć maila z zapytaniem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...