Abt Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 odswiezam temat. czy ktos moze podac srednice stabilizatorow u siebie w gt 99-00 :?: w babciach widze 19 i 17. chcialem zalozyc nowy zestaw whiteline 22 i 20, ale nie wiem czy to ma wiekszy sens. jak sie dzis okazalo (pozdro kasztan :smile: ) przod mam jak u komancza... a tyl jak whiteline 20mm :roll: . czy zmiana ma jakikolwiek sens (szczegolnie nie wkladajac mozniejszego tylu niz mam teraz, bo ral 9006 to sobie moge zrobic na obecnym :cool: ). balans przod tyl mi odpowiada, chcialem jedynie nieco zmniejszyc giecie na lukach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 czy zmiana stabi na sztywniejsze nie pogarsza wlasciwosci jezdnych na sliskich (np. snieg) badz nierownych drogach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 znalazłem pare zdań o tych stabilizatorach- na drogę polecają zestaw 19/20 :arrow: http://www.spdusa.com/newpage4.htm i jeszcze tutaj o grubszych http://www.spdusa.com/big.htm w drodze do domu zahaczyłem o kiełbaski :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 Czy nie jest tak że nie sama grubość określa sztywność stabilizatora (nawet jeżeli założymy że mamy na mysli tylko klasyczne amortyzatory a nie żadne "blade-type")? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 21 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2006 ano tak, ważny jest jeszcze kształt i materiał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 kształt ma znaczenie, ale czy jest inny od serii? materiał -tu mogą być conajwyżej marginalne różnice- stal to stal i moduł Kirchhoffa jest dla różnych gatunków bardzo zbliżony (dla stali moduł Kirchhoffa wynosi ok. 8 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Whiteline oferuje też reguowane łączniki na uniballach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Kirchhofa chyba nas obraziles, bo nagle dyskusja umarla :wink: . z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac, ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ). jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: . aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc) zarowno przedniego jak i tylnego. z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takie a nie inne zestawy (22-20, 24-22). komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie. pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komancz Opublikowano 22 Października 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Kirchhofa chyba nas obraziles, bo nagle dyskusja umarla :wink: . z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac, ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ). jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: . aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc) zarowno przedniego jak i tylnego. z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takie a nie inne zestawy (22-20, 24-22). komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie. pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ). Dokladnie jak zmieniac to tylk parami + ALK do tego Rzeczywiscie nie wiem jaka jest roznica miedzy GT-kami z konca i poczatku produkcji(kombi i sedan tez pewnie beda mialy inne) ale seryjne napewno sa z innego materialu niz whiteline.Jak chcesz miec auto mniej ryjace to napewno taki zestaw pomaga, ale chcac zrobic samochod z "lzejszym" tylkiem trzeba zalozyc grubasa z tylu(np taki regulowany 24mm) a przedni 20 lub 22, trzeba by sprawdzic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 materiał -tu mogą być conajwyżej marginalne różnice- stal to stal i moduł Kirchhoffa jest dla różnych gatunków bardzo zbliżony (dla stali moduł Kirchhofa wynosi ok. 8 · 10^4 MPa, dla aluminium — ok. 0,7 · 10^4 MPa. z PWN) To w takim razie albo seryny jest jednak istotnie mniejszy ale nic nie rozumiem... Kolega inżynier mi podpowiada że może być to kwestia np. obróbki cieplnej - seryjny może być znacznie znacznie tańszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 mam takiego pomysła zamiast wdawać się w teoretyczne rozważania zróbmy :wink: prawdziwy test -zdemontować 1 łącznik stabilizatora z tyłu -podwiesić w jego miejsce jakiś spory ciężar -zmierzyć o ile się ugnie/obniży ten koniec stabilizatora to samo zrobić dla serii 20mm i whiteline 20mm (dla zachowania porównywalnych warunków testu musi to robić ta sama osoba) wyzwanie logistyczne :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Namówiłeś mnie, tylko kto sprawdzi? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Czy ALK jest przeznaczone tylko dla Impry? Bo ostatnio cosik mnie kąąąbi rozczarowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Kolega inżynier mi podpowiada że może być to kwestia np. obróbki cieplnej - seryjny może być znacznie znacznie tańszy. jakieś konkrety ? np. zakres minimalnego do maksymalnego G (modułu Kirchhoffa) dla różnych gatunków stali po różnej obróbce cieplnej (niestety nie mam przy sobie fajnej książki o sprężynach, a wygooglać coś na ten temat jest ciężko) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 kasztan, kolega mniejwiecej mi to tak wyłożył że dla taniej stali węglowej nieobrobionej albo kiepsko obrobionej i jakiejś wysokostopowej z zaawansowaną obróbką różnica mógłaby być już znacząca. Ale on jest materiałowcem i ciężko się znim rozmawia bo zwykle odpowiada nie na temat albo mówi "to zależy". Prawie jak filozof ;-) Tak czy siak trochę gdybamy bo nie wiemy z czego dokładnie są oba stabiliatory i jak są zrobione. Może np. mają istotnie inny kształt? Przyznam że nie wierzę w to ze Whiteline i seria to to samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 z tego co napisales wnioskuje, ze mozna z duzym prawdopodobienstwem przyjac, ze charakterystyka obu tylnych wersji 20mm jest taka sama (chyba, ze 110kkm ma duze znaczenie :roll: ). jezeli tak jest, to wkladajac jedynie mocniejszy przod auto bedzie mialo wieksza ochote ryc, tak :?: . aby zachowac obecny balans przod/tyl wypadaloby proporcjonalnie zwiekszyc sile (grubosc) zarowno przedniego jak i tylnego. dokładnie tak, nie wydaje mi się żeby przebieg miał jakieś znaczenie dla sztywności stabilizatora z jeszcze innej strony, to firma taka jak whiteline pewnie wie co robi proponujac takiea nie inne zestawy (22-20, 24-22). gdzieś można o tym poczytać?to co znalazłem mówi o początkowo o seria?/22 i póżniej 22/22 komancz byl zachwycony po zalozeniu nowych elementow do siebie.pytanie czy uzyska sie taki sam efekt w aucie z konca, a nie poczatku produkcji (jakies zmiany :roll: ). komancz zmieniał z zestawu 19/17 a nie z 19/20 i nie wiadomo czy są takie same sprężyny.Ciekawe czy ta twoja tylna 20 to seria czy tuning? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Z jazd różnymi GTekami nie przypominam osbie ogromnej różnicy w pochylaniu się nadwozia w MY99 i MY95, MY99 wydaje się mieć trochę inny balans ale nie sądzę żeby aż taka różnica była... ale mogę się mylić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 ciekawa tabelkahttp://www.whiteline.com.au/docs/bulletins/010barup.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Ta widziałem, ciekawe, nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kasztan Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 można jeszcze zważyć tylny stabilizator whiteline 20mm i serię 20mm i będziemy wiedzieć czy przypadkiem seria nie jest z rury-pusta w środku niby z katalogu whiteline dla GT wynikają takie zestawy HD 22/20 XHD 24/22 XXHD 27/24 XXXHD --/27 ale we wszystkich testach-artykułach jakie oni sami linkują są do GT zestawy o równej grubości z przodu i z tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Zwykle chyba są puste w środku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 Napewno nie sa puste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 niby z katalogu whiteline dla GT wynikają takie zestawy HD 22/20 XHD 24/22 XXHD 27/24 XXXHD --/27 ale we wszystkich testach-artykułach jakie oni sami linkują są do GT zestawy o równej grubości z przodu i z tyłu To bardzo ciekawe. Chyba będę musiał do nich pchnąć maila z zapytaniem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil Opublikowano 22 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2006 a co, no to ja tez sobie fundnalem ALK i stabilizatorki + laczniki powerflexa... przetestujemy na Ulezu.... jak dotra powerflexy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 23 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2006 a czy mati nie ma takiego zestawu u siebie a ma `99 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi