Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

U Bubble sprawdziłbym czy wymieniony mapsensor działa poprawnie, wiem, że nowy ale, podłączyłbym drugi, można też zrobić próbę polegającą na odłączeniu mapsensora i dezaktywacji jego działania w programie. Różnica natychmiast będzie odczuwalna.

Jeżeli to nie pomoże, ciśnienie jest ok, a filtry są wymienione, to rozebrałbym wtryskiwacze.

Jarek, gdybyś w jakiś sposób pojawił się u mnie to sądzę, że znajdziemy przyczynę, nie jest to normalne, że trzeba korygować tak mocno parametry instalacji, coś musiało się diametralnie zmienić.

 

Cypis, z tego co opisałeś, przełączenie na benzynę może świadczyć o zbyt niskim ciśnieniu.

Sprawdź ciśnienie lpg pod obciążeniem. W twojej instalacji jeżeli na wolnych obrotach masz 1,7 bara to przy obciążeniu powinno przekraczać znacznie 2 bary. Autokalibracja w sec-u to porażka, lepiej zadzwoń do mnie jak będziesz miał podpiętego kompa, powiem ci co i jak zrobić.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie końcówki-przejściówki do lpg potrzebne są w Austrii, Słowenii i Chorwacji

Nie wiem jak w Słowenii i Austrii ale w Chorwacji końcówka jest taka sama jak u nas, podobnie na Węgrzech czy Czechy/Słowacja. Z dostępnością LPG też większych problemów nie ma, choć nie tak dobrze jak u nas :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki są typu holenderskiego i włoskiego, większość w Europie to typ "włoski".

 

Końcówki stosowane w na stacjach LPG w Europie

 

Wszystkie kraje europejskie z wyjątkiem Holandii, części Niemiec i Francji, korzystają z przyłączy włoskich, takich, jakie stosuje się w Polsce. Tak więc nie ma problemu z napełnianiem samochodów gazem płynnym. W przypadku końcówki typu holenderskiego, można zaopatrzyć się w adaptator, który pozwala na napełnianie zbiorników z dystrybutorów z końcówka typu holenderskiego. Według informacji POGP, w taki adaptator można się zaopatrzyć w niektórych stacjach autogazu. Również stacje posiadające dystrybutory z końcówką holenderską posiadają taki adaptator pozwalający na tankowanie gazu do zbiorników posiadających przyłącze typu włoskiego.

 

Coraz większym problemem dla państw członkowskich Unii Europejskiej staje się fakt posiadania różnych przyłączy do tankowania pojazdów. Problemem tym zajęła się także Europejska Organizacja Gazu Płynnego (AEGPL) w ramach której powołano specjalną komisję zajmującą się tym problemem. Eksperci uzgodnili, że będzie nowy typ przyłącza - jednakowy we wszystkich krajach Unii. Ze względu na brak zgody Włoch na wspólne przyłącze (wszystkie kraje przyjmują nowe rozwiązanie), uzgodniono, że we Włoszech przyłącze będzie składało się z dwóch członów. Umożliwi to tankowanie pojazdów wyposażonych zarówno w końcówki typu włoskiego jak i w nowe końcówki europejskie.

Żródło: http://www.autogaz.webd.pl/nuke/modules ... age&pid=15

 

Dodatkowo jest tu info o stacjach LPG w Europie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis kupilem nowe filtry zmienie, po przeprowadzeniu kalibracji troszku sie poprawiło ale tez nowy gaz jest zalany.

 

Na postoju jak przegazuje cisnienie gazu dochodzi do 2,3, 2,4 bara dzis bedzie proba obciążeniowa

Ogolnie dalo sie jechac dzis 180km/h ale dalej jest zamulony i nie przełancza juz na PB i nie zapala sie awaria silnika!!

 

Proszę o jakiś kontakt do Jako na priw bo chce to pokalibroiwać dzis:))

Z góry ci JAKO dziekuje ze twoja ofertę pomocy!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dziekuje dzwonie w poniedzialek :))

Narazie powiem tak leje shella, zmienilem filtry przy 70-110km/h szarpie przy przyspieszaniu, jak sie gwaltownie wcisnie gaz, jak spokojnie naciska sie gaz to zbiera sie ok, spalanie przy srednio dynamicznej jezdzie ok 16l lpg wiec uboga chyba nie jest mieszanka, wg mnie chyba zalewa go :(

Jutro skonsultuje z jako i powiem co sie dzieje moze komus sie przyda:))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra cos dopisze do wątku bo myslałem ze juz prawie ok ....... wiec lpg dalej czasem przymula a powtarzająca sie sytuacja (czasem ale jednak powtarza sie), jadąc na LPG predkośc ok 160-180 prosta droga autostrada, bez przyspieszania, stała prędkość.

 

Nagle auto zaczyna zwalniać, tracić moc i po kilku sekundach zapala sie zmień silnik:PP szybkie przełaczenie na PB kontrolka znika i na PB jedzie normalnie. Przełączam na LPG po może 20sek i auto jedzie dalej jak gdyby nic sie nie stało, zero strat mocy, i kontroli na desce ...... Chyba elektronika sie sypie ale co gdzie szukac mi brak pomysłu juz komp pokazuje wszystko ok:((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pieczaan,

 

mam orginalna od subaru. Mi bylo wazne zebym mial gwarancje na 3 lata i do gazownika mam 500m.

Dziala juz 3 lata raz byl parownik wymieniony na poprawiony model i raz byly dysze zapchane. Wszystko wymienione na gwarancji i bezstresowo. Pozatym jezdzi sie jak na bezynie.

Uwzam ze cenowo w Polsce jest duzo taniej (firma musi sie znac na Subaru) tylko trzeba uwazac zeby miec Abgas- i Tüvgutachten oraz R115 i kogos na miejscu coby sie znal na tym typie jakby trzeba bylo dostroic. No chyba ze pojedziesz do Wroclawia :twisted: . Dlatego do Polski bylo mi za daleko.

Pozdrowienia z Vaihingen

PS

Jutro jade do Polski ale na poczatku sierpnia jestem z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haubi65,

kto zrobił ci instalacje i ile już na niej zrobiłeś? Mialem propozycje od Hinnera z Ludwigsburga lecz nie wiem jakie ma doswiadczenie w tym wzgledzie.

Czy masz silnik 2,5? Jakie są twoje doświadczenia jeśli chodzi o zużycie paliwa benzyna-gaz?

Pozdrawiam z Neugereut i życzę dobrej podroży do Polski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik jest 2,5 MT. Zrobilem 40 tkm nie duzo ale wtedy w 2005 powiedzalem nie bede jak owieczki placil tyle za benzyne. Zrobil mit Supper & Krämer in Vaihingen za 2600. W Polsce zrobia ci za 1000 mniej ale nie masz gwarancji (to znaczy masz ale praktycznie nie). Musisz wiedziec ile km jezcze bedziesz jezdzil bo zwroci ci sie po 50 tkm. Mnie sie prawie zwrocila a i tak autem bede jeszcze jezdzil z jakies 5 lat (praktycznie nie ma na OBK alternatywy). Z Hinnerem rozmawialem pare razy zrobil mi nawet oferte na STI i powiem on ma za wysokie ceny. Po twojej strone Stuttgartu Autohaus Smagon w Murrhardt ma bardzo dobra opinie w calych Niemczech. Ja bym tam sie dowiedzial ile kosztuje no i w Polsce i porownal co sie bardziej oplaca nie tylko cenowo ale service itp w Niemczech masz gwarancje na 2 lata.

Jak wroce z Polski to nie ma problemu mozesz wpasc i moja ogladnac.

Jak cos to PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem rozwiazany (mam nadzieje!!) Odrazu chce podziękować JAKO, za poświecony czas prywatny wieczorem!!!!

 

Po ustawieni ECU z lpg stworzeniu nowych map (telefonicznie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! raz jeszcze dziekuje!!) auto jest nie do poznania. Od wczoraj zrobilem 70km i jestem w szoku, auto odzyskało dół, nie szarpie, ładnie ciągnie :)) Wiec problem z niewiadomego mi powodu leżał po stronie elektroniki!! I uwaga przeżyłem dziś szok na autostradzie ..... impreza 2,0 na LPG w automacie zamknolem licznik oparł sie na blokadzie (220km wg navi 205km/h !!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haubi65,

Dzieki, spróbuję może zagazować w okolicy (dzięki za typ). Trzy pierwsze tygodnie sierpnia spedze w Polsce. Zglosze sie po powrocie.

Chętnie obejrzę Twoja brykę!

Uważaj na drogach (i na parkingach), dobrej podroży do kraju!

 

[ Dodano: Czw Lip 24, 2008 11:53 pm ]

haubi65,

Ps. Zauważyłem, ze jestem doświadczonym "gazoznawca" na niemieckim forum Subaru! Popełniłeś sporo ciekawych artykułów za które dziękuję. Ciekawe były twoje przeliczniki zużycia paliwa w okresie urlopowym. Tak malej różnicy pomiędzy benzyna a gazem nie stwierdziłem w całym polskim forum! Musisz mieć bardzo dobrze wyregulowana instalacje. I do tego żaden bezpośredni wtrysk płynnego gazu. Słyszałem jednak, ze najnowsze instalacje Subaru stosują w/w wtrysk, widać to nawet na schemacie instalacji, gdzie nie można wykryć "verdampfera".

Jeszcze raz dobrego urlopu!

 

[ Dodano: Pon Lip 28, 2008 11:54 pm ]

Czy naprawde nikt mi nie odpowie jak zagazowac Outbacka MY05?!

Moge to zrobic w Niemczech przy pomocy oryginalnej instalacji Subaru Teleflex. Ale chodzi o to by pasowala nie tylko technika ale i cena!

A Polacy dumnie mowia, ze maja najlepsze doswiadczenie w Europie!

Czy tez ilosc nie idzie w parze z jakoscia?

Kto ma doswiadczenie z zagazowaniem Outbacka My05? Wg. Subaru przy oryginalnej instalacji nalezy skontrolowac gniazda zaworow po 30.000 pozniej po 60.000, 90.000 i nigdy wiecej!

Pozdrowienia ze Stuttgartu, prosze pilnie o pdpowiedz - w sobote jade na trzy tygodnie do Polski (jeszecze na benzynie)!

 

[ Dodano: Pon Lip 28, 2008 11:59 pm ]

jako,

Cześć Jako!

Nie wiem czy dostales moja pdpowiedz na PW. Poczta wewnetrzna w Forum fiksuje - dwa listy stracilem zanim udalo mi sie trzeci wyslac!

Co do twojego PW:

Zgadza sie . Gdy zabudowana instalacja spelnia wymogi regulaminu 115 EKO ONZ, wtedy odbior jest uproszczony i praktycznie poza dokumentami atestowymi poszczegolnych instalacji potrzebny jest tylko odbior jakosci spalin (gaz - benzyna) by uzyskac TÜV albo atest DEKRY.

Wymogi te spelniaja tzw. zestawy dedykowane do konkretnego modelu a nawet rocznika!

Oryginalna instalacja dedykowana Subaru dla Outbacka jest instalacja Teleflexu. Czy zabudowałeś już taka instalacje w Subaru? Moge kupic caly zestaw z wszystkimi pierdulkami i oczywiscie ze zbiornikiem za ok. 1500 €.

Wiem, ze zaklady zabudowujace zego typu instalacje dostaja dodatkowo duzy upust!

Czy mozesz taniej zdobyc caly zestaw Teleflexu i czy moglbys go zabudowac?

Jestem W Polsce pierwsze 3-tygodnie sierpnia! W Lublinie - a wiec niedaleko do Warszawy!

Jesli potrzebujesz link do firmy wysyłającej Teleflex to daj znać - inaczej poszukaj na stronie:

wwwautogasholandia.pl

Daj znas czas pili w sobote jade na trzy tygodnie do Polski.

Jakie alternatywne instalacje wchodza w rachube?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapala sie zmień silnik:P

Wczoraj wracając przez czechy zalałem gazem do full (36L); efekt trochę niepokojący, po ok 200 - 220km bez żadnych objawów (szarpania, kichania, spadków mocy, itp) pomigała parokrotnie żółta kontrolka: check engine; przełączyłem na benz i przestało, po ok 10km powtórka ale samo przestało. Jakieś 3miesiące temu też na czeskim gazie miałem ten sam objaw. Coś nie tak z gazem czy jak?

 

P.S.

Jako ciekawostka; na trasie z Chałupek (przejście z czechami) do Splitu (chorwacja) i w drugą śr spalanie 11/100 (2os +full bagażnik) ;) Całą trasę da się przemierzyć na lpg, ale trzeba uważać w austrii, defacto tylko 1 stacja z lpg przy tej trasie ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to parę słów od zupełnego świeżaka. (przejechane 5-6 zbiorników... tfu butli - jeszcze nie mogę się przyzwyczaić. :mrgreen:

 

Na tym się da jeździć :!: :!: :shock: :shock:

 

No to tyle... :mrgreen:

 

 

A poważniej to miłe zaskoczenie, jeżeli chodzi o komfort użytkowania, jeszcze milsze jeśli chodzi o spalanie ok 12l/100. Jedyny minus to to, że wskażnik napełnienia butli działa.... tak sobie. Ta czerwona lampka zostaje samotna gdy jest połowa butli. Dość dużo jak na rezerwę :mrgreen: Mam nadzieję że da się to wyregulować na przeglądzie, bom sie letko zestrachał za pierwszym razem.

 

Aha, gdzie można kupić prezerwatywę na zapas do Forka - najlepiej wysyłkowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Mam nadzieję że da się to wyregulować na przeglądzie, bom sie letko zestrachał za pierwszym razem.

 

Aha, gdzie można kupić prezerwatywę na zapas do Forka - najlepiej wysyłkowo?

 

Da się.

 

A sknery nie dali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...