Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

jako, a w jeden dzień jesteście w stanie założyć instalkę?

BTW masz jeszcze ten kabel do subaru, który oferowałeś jakiś czas temu?

 

Do większości wolnossących H4 w jeden. Większość wersji turbo 2 dni.

Kabelka nie mam.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeżdżę od roku Foresterem 01 2.0 - wolnossący, zakupiony z instalacją Koltec Necam (montowana we Francji) . Przejechałem już 25kkm. Serwisuje regularnie gaz w autoryzowanej stacji w Krakowie. Praktycznie od poczatku świeci magiczny Check engine. Wymieniłem sonde lambda - nie pomogło. parokrotnie sczytywałem i kasowałem błedy. Mechanicy mówi" błędy od gazu", gazownicy mówia "błedy od ....". Ostatnio dwukrotnie gazownicy sygnalizuja czujnik przepustnicy (że pracuje w za niskim napieciu). Objawia sie to preblemem z przełaczaniem na gaz.Na dwóch kolejnych przeglądach męczyli się pare godzin i ustawiali tak ,że jednak chodzi i przelącza. Gazownicy twierdzą też , że zawiesza im sie się sonda lambda (serwis na moja prośbę zrobił wydruk - chodzi pieknie). Po ostatniej wizycie u gazowników (i w serwisie subaru na drugi dzień) bledów brak i udało mi sie przejechac ok 500 km bez magicznego swiatełka. Wstało dzisiaj . Nie jestem mechanikiem i mam moralne opory przed ignorowaniem lampki. Czy któryś z doświadczonych kolegów może coś zasugerować? Błedy po resecie klemami wstawały początkowo po 50km, potem po ok 150km bez względu czy jechałem na gazie czy PB. Gazownicy wspominali też coś o kontroli luzów zaworowych. Nie chca juz nic robić bez wymiany czujnika przepustnicy (taki bład wyskakiwał im).

 

Ptok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jeżdżę od roku Foresterem 01 2.0 - wolnossący, zakupiony z instalacją Koltec Necam (montowana we Francji) . Przejechałem już 25kkm. Serwisuje regularnie gaz w autoryzowanej stacji w Krakowie. Praktycznie od poczatku świeci magiczny Check engine. Wymieniłem sonde lambda - nie pomogło. parokrotnie sczytywałem i kasowałem błedy. Mechanicy mówi" błędy od gazu", gazownicy mówia "błedy od ....". Ostatnio dwukrotnie gazownicy sygnalizuja czujnik przepustnicy (że pracuje w za niskim napieciu). Objawia sie to preblemem z przełaczaniem na gaz.Na dwóch kolejnych przeglądach męczyli się pare godzin i ustawiali tak ,że jednak chodzi i przelącza. Gazownicy twierdzą też , że zawiesza im sie się sonda lambda (serwis na moja prośbę zrobił wydruk - chodzi pieknie). Po ostatniej wizycie u gazowników (i w serwisie subaru na drugi dzień) bledów brak i udało mi sie przejechac ok 500 km bez magicznego swiatełka. Wstało dzisiaj . Nie jestem mechanikiem i mam moralne opory przed ignorowaniem lampki. Czy któryś z doświadczonych kolegów może coś zasugerować? Błedy po resecie klemami wstawały początkowo po 50km, potem po ok 150km bez względu czy jechałem na gazie czy PB. Gazownicy wspominali też coś o kontroli luzów zaworowych. Nie chca juz nic robić bez wymiany czujnika przepustnicy (taki bład wyskakiwał im).

 

Ptok

 

Za mało konkretów.

 

Jakie błędy zczytywałeś przed problemami z przełączaniem na gaz?

Jakie błędy były rejestrowane kiedy po resecie jeździłeś tylko na benzynie bez przełączania na gaz?

Rozumiem, że błąd tps odczytywany był w programie instalacji lpg nie z kompa samochodu.

Czujnik położenia przepustnicy łatwo sprawdzić nawet voltomierzem, powinien mieć około 0,5V przy zamkniętej przepustnicy do ok 4,7V przy całkowicie otwartej, można w tedy porównać te wartości z odczytem w programie instalacji. Jeżeli są duże różnice to trzeba sprawdzić podłączenie okablowania instalacji od tps, aż do kompa lpg.

Co regulowali gazownicy przy tps (instalacja żadnych opcji regulacji sygnału przepustnicy nie ma)

Zawieszanie się sondy może być spowodowane złym dawkowaniem lpg.

Czy kiedy się zawieszała robiliście reset ECU benzyny i sprawdzaliście jej pracę na Pb. Czy jej praca odczytywana była ze sterownika lpg czy również benzyny?

Czy sprawdzaliście że sterownik lpg faktycznie jest zaprogramowany (przeznaczony) konkretnie do twojego samochodu?

 

Mógłbym zadać jeszcze wiele, wiele pytań, nie łatwo będzie Ci pomóc.

 

Pozdrawiam,

jako

 

I tak jak napisał Aflinta, zresetuj kompa i bez przełaczania na gaz pojeździj na benzynie. Zobacz czy na pewno błędy się pojawią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Przed problemami z przełaczaniem (zaraz jak wstało"check engine" błędy:

I odczyt: P 1507, P 0420 kontrolka znowu po ok. 50km. -uniwersalny komp. u elektromechanika

II odczyt: P 0420 i sygnalizował nieprawidłowy zapłon w cylindrach 1-4 P )301, 302, 303,304

III odczyt:

P 0420, P 01507, P 0170, P 0136

odczyt II i III na innym kompie u innego elektromechanika

III odczyt (diagnostyka w serwisie Subaru):

P 01507, P 0420

IV odczyt (diagnostyka w serwisie Subaru):

P 1442, P 01507, P 0420

 

U Gawinów w Krakowie wymieniłem tylna sondę lambda (na uniwersalną NGK). Na przegladzie gazowym potwierdzili , że ja widzą - przedtem brak odczytu. Wtedy sygnalizowali problem z TPS po raz pierwszy.

Potem udało mi sie przejechac od 350 km zanim lampka wstała.

Po kolejnym przeglądzie w ASO przełączyłem na benzyne i ok150km. jazdy na czysto.

Przy kolejnym przeglądzie gazowym - sygnalizowali problem z przednia sonda lambda (ASo zrobiło mi wykres - działa pieknie) i TPS. Z ich pomiarów wynika, że czujnik pracuje w przedziale 0,3 - 4,3V. I przejechałem jak pisałem ok 500km do błedów.

Teraz planuje jak radzicie: - sczytam biezące błedy, reset i jazada na benzynie (cały zbiornik).Sczytam błędy z benzyny. Na 99% będą te same - w ASO twierdzą , że czujnik ustawione pod LPG będą dawać błedy nawet przy jeździe na benzynie.

To faktycznie wyglądą jakby "coś się przywieszało". Instalacja jest dedekowana do tego samochodu. Poprzedni polski właściciel niewiele jeździł na gazie (nawet nie załozył filtra do instalacji). W sumie walcze z błedami juz od roku i irytuje mnie to odsyłanie ASO - Gaz. Likwidacja problemu namój koszt "teraz wymienimy ten czujnik, a potem ten" mi się nie usmiecha.

Poobserwuję. Dzięki za wsparcie.

 

Ptok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie błędy, które wypisałeś są typowe dla nieodpowiednio działającej instalacji (niewłaściwego składu mieszanki). P 0420, P 0170, również błędy misfire mogą być tego następstwem

P 1507 Błąd systemu kontroli wolnych obrotów spowodowany jest ich nadmiernym spadkiem lub wzrostem, falowaniem.

Błąd 1442 pojawia się kiedy auto przejeżdża dużo kilometrów na lpg i nie zmienia się poziom benzyny (rzadko w subaru ale się zdarzają się takie sztuki)

P 0170 Korektor mapy paliwa od pierwszej sondy osiągnął maksimum korekcji (ubogich lub bogatych)

P 0136 Mógł być wynikiem uszkodzenia sondy.

 

Z tego co widać jeżeli katalizator jeszcze się ostał, (zobaczymy jak wyjdzie próba "benzynowa")

to faktycznie instalacja nie działa za dobrze.

TPS 0,3V to wg mnie za mało. W zdecydowanej większości subaru z jakimi miałem do czynienia napięcie zawiera się pomiędzy 0,4-0,5V. trzeba doregulować czujnik. Przepustnicy nie wymieniaj, szkoda kasy.

 

Pozdrawiam,

jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako mam pytanie :

czy faktycznie mozna "doregulowac czujnik" czy trzeba go wymienić? W ASO zawołali 400PLN i musza sprowadzić. Czy faktycznie może on powodowac problemy z przełaczaniem sie na gaz? Ostatnio zaczął mnie wyrzucać z gazu podczas jazdy (zwłaszcza wolnej na niskich obrotach).

 

Ptok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ptok, czujnik jest przyczepiony do obudowy przepustnicy za pomocą dwóch śrub - sam ma otwory na te śruby w postaci dwóch kołysek. Trzeba podpiąć miernik do TPS (czyli tego czujnika) poluzować delikatnie śruby i przekręcając czujnik doprowadzić do właściwego wskazania miernika. Potem śruby można dokręcić. Dodatkowo miernikiem sprawdza się czy wartość rezystancji na czujniku zmienia się płynnie wraz z otwieraniem przepustnicy - jeżeli zmiany są gwałtowne/skokowe to czujnik może być uszkodzony. Poniżej kilka wskazówek (nie koniecznie musi byś w Twoim forku identycznie).

tpswiringdiagol3.th.jpg tpstesting3ud1.th.jpg tpstesting2he6.th.jpg tpstesting1kb1.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe źrebię w stadninie. Outback 2007 2,5 turbo avtomat.

 

Nieźle kastruje to auto automatyczna skrzynia biegów. SI drive, w trakcie przyspieszania po przełączeniu na S#, wyraźne zwiększenie dynamiki (bez redukcji biegu).

Sporo więcej roboty z montażem instalacji w porównaniu do poprzednich silników 2,5T.

Hamulce dalej nieteges.

Zobaczymy jak będzie się sprawował pod nogą właściciela.

 

Generalnie dał się ujarzmić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejeździłem na benzynie i wstał błąd P0420 (ok.3000krpm, ok 100km/h), w dodatku wyraźnie słyszę chrobot przy schodzeniu z obrotów (przedtem słyszałem sporadycznie przy podjazdach - myślałem że tłuczę się tłumik o obudowę do haka).

Jeżeli (czego się obawiam) katalizator diabli wzieli to mam pytania:

1. Czy jest on potrzebny do ustawienia instalacji LPG bo jednak czeka mnie wizyta w serwisie (kolega G. Magdziarz próbował pomóc ale nie maja kompa do Koletca - i tak jestem mądrzejszy dzieki tej wizycie i chylę czoło)?

2. Czy jest on mi do szczęścia potrzebny jeżeli mam zamiar jeździć głównie na gazie? I jak to sie ma do przegladów technicznych?

3. Czy trzeba jakoś fachowo "podbudować sondy"?

4. Jeżeli jednak muszę wymienić to czy używany lub zamiennik?

 

Ptok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

chcę kupić Imprezę 2003-2008 r - i chciałbym go użytkować na co dzień ( robię dziennie około 120 km) w związku z tym chciałbym założyć gaz i szukam odpowiedzi jaki silnik byłby najlepszy do tego- myślę tu o 1.6 lub 2.0 ale 128 czy 158kM. Chciałbym zrobić nim około 250 000km

przy okazji proszę napiszcie ile km zrobiliście na LPG - w swoich Subaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chcę kupić Imprezę 2003-2008 r - i chciałbym go użytkować na co dzień ( robię dziennie około 120 km) w związku z tym chciałbym założyć gaz i szukam odpowiedzi jaki silnik byłby najlepszy do tego- myślę tu o 1.6 lub 2.0 ale 128 czy 158kM. Chciałbym zrobić nim około 250 000km

przy okazji proszę napiszcie ile km zrobiliście na LPG - w swoich Subaru

 

Oba przyjmą gaz bez problemu, ale weź 2.0, 1.6 nie jedzie. Sprzedałem SI '97 z przebiegiem 236 tyś km, z tego ok 180 tys km na LPG. Silnik zdrowy, suchy jeździ dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich subaraków.

Piszę po raz pierwszy na forum, ale w ciągu ostatnich kilku dni czytając Wasze posty poznałem wielu fajnych ludzi... Serdecznie pozdrawiam Jako.

Czy Twój tel. 692 325 541 jest wciąż aktualny i dostępny dla forumowiczów ?

 

Miłego weekendu - może jednak nie za kierownicą...

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

chcę kupić Imprezę 2003-2008 r - i chciałbym go użytkować na co dzień ( robię dziennie około 120 km) w związku z tym chciałbym założyć gaz i szukam odpowiedzi jaki silnik byłby najlepszy do tego- myślę tu o 1.6 lub 2.0 ale 128 czy 158kM. Chciałbym zrobić nim około 250 000km

przy okazji proszę napiszcie ile km zrobiliście na LPG - w swoich Subaru

 

Ja mam prawie 400 tys km na liczniku z czego połowa na LPG (Legacy 2.2 1996)

Z silnikiem nie ma żadnych problemów - ostatnio zdechła tylko skrzynia biegów :(

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Czy jest on mi do szczęścia potrzebny jeżeli mam zamiar jeździć głównie na gazie? I jak to sie ma do przegladów technicznych?

Ptok

Nie wiem, czy Tobie jest do szczescia potrzebny, ale zwieksza szanse innych na przetrwanie. :evil:

Na przegladzie musi byc sprawny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

Poprzednia Impreza (MY'95 1.8) przejechała na LPG ponad 100 kkm i nadal jeździ :grin:

(to nic w porównaniu do NUFI, ale moja była starsza :lol: )

Obecnie mój foreś turbo (MY'99) przejechał jakieś 30kkm :grin:

 

I tu pojawia się ciekawostka :?:

...z braku czasu komp od LPG został ustawiony na sztukę - tylko aby jeździł...

Miałem zgłosić się na dokładne wyregulowanie, ale z braku czasu i z powodu częstych wyjazdów już tak zostało :cry::evil:

(pozdrowienia z kraju wielkich silników i wyścigów w kółko :cool: )

Pomimo tego nigdy nie zapalił mi się magiczny Check Engine - Jako jesteś WIELKI :!:

 

...a dodam, że mój silnik ma niespotykanie wielkie wtryski benzyny (patrz b. krótkie czasy wtrysku)

...czy jakoś tak :mrgreen:

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Sob Cze 21, 2008 6:58 am ]

...jeszcze pytanie z innej beczki :roll:

 

Muszę nabyć drogą kupna jakieś rodzinne kombi i bardzo mocno zastanawiam się na Outbackiem H6 :shock: :lol:

...coś koło MY'01-'02

ączywiście w automacie :grin:

 

Czy da się to bezproblemowo zaadoptować na LPG :?: :!:

(nie wiem czy te roczniki miały już silniki ze zmiennymi fazami rozrzadu :?: :!:

i czy to znacznie komplikuje sytuacje)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wielkie podziękowania dla jako, który dzisiaj sprawił, że moja Toyka zaczęła jeździć jak trzeba :grin: Nikt nie chciał się wcześniej podjąć poprawienia partackiej roboty, a jemu to zajęło jedno popołudnie i auto śmiga jak trzeba :lol:

Po prostu Master :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...