Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

 

panowie bez ceregieli - te samochody wyprodukowane do jazdy na benzynie , jeżeli montaż instalacji był spartaczony to nie wróże najlepiej, a czy jest jakiś desparat co zagazował STI :grin:

 

Wybacz, ale wiedziony czysta ciekawoscia musze zapytac - co Twoj post wnosi do tej dyskusji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO coz ICE1- mysle ze zagazowanie STi to juz sprawa blizsza niz dalsza-

SUBARU Outback 3.0 - zagazowane

Porshe Cayenne 4.5 Turbo - zagazowane

Dodge RAM SRT- 10 zagazowane

 

wszystkie te autka jezdza na holenderskim Prinsie i z tego co o nich pisza uzytkownicy sprawuja sie wysmienicie. Mysle ze zagazowanie STi w imie poprawy domowego budzetu nadszarpnietego nieco przez kupno tej fajnej zabawki to takze pomysl do zrealizowania.

Ale jak juz koledzy zauwazyli nie do tego jest ten temat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bypass zrobiony - nic nie dalo. Blos byl zakladany - rowniez to nic nie dalo... Powiedziano mi tez, ze nawet zmiana calej instalacji nic nie da... Jakie macie zdanie na ten temat? Jesli tak faktycznie jest to bede musial sie rozstac z autkiem :( Piszcie jesli znacie kogos kto bdb zna sie na instalacjach gazowych lub ma komputer pod ktory mozna podpiac Stefanelli Telgas 5000 Simplex N/A.

 

Z twoich postów wynika faktycznie, że mieszanka jest zbyt bogata. gaśnie zalewany na zimnym, utrzymuje podwyższone obroty na rozgrzanym. Filtr stożkowy przy tego typu instalacji jest zbędny. Swoją drogą dziwne, że samochód jest bogaty na tym filtrze. Na pewno trzeba sprawdzić ustawienia sterownika lpg (wartości średniego deflaut) i sprawdzić podczas jazdy parametry jego pracy oraz działanie sondy lambda. Dobór miksera i sposób jego zamontowania jest również ważny. Wszystko układało mi się w logiczną całość do póki nie napisałeś, że blos był również zakładany. Czy ten blos miał silnik krokowy i był podpięty do elektroniki (typ blos evolution)?

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, a co sądzisz jako gazownik o zwykłym BLOS-ie podciśnieniowym?

 

Wszyscy sobie chwalą. Sądzę, że ma wiele zalet. Jednak jego działanie jest czysto mechaniczne (dopiero niedawno dowiedziałem się, że jest coś takiego jak blos evolutoin z silnikiem krokowym) a w samochodach z wtryskiem i sondą lambda musi być zamontowana elektronika, więc jego zastosowanie w zasadzie jest nielegalne. Z blos evolution jeszcze się nie spotkałem i nie wiem czy jest dostępny oraz czy działa równie dobrze jak zwykły blos.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w samochodach z wtryskiem i sondą lambda musi być zamontowana elektronika

obchodzi się to pozostawiajac atrapę attuatora... :)

więc jego zastosowanie w zasadzie jest nielegalne

Jak to w Polsce... rozwiązanie jest dobre, bo bezzwloczne, ale ktoś wymyślił elektronikę sterujacą...

Z blos evolution jeszcze się nie spotkałem i nie wiem czy jest dostępny oraz czy działa równie dobrze jak zwykły blos

 

W rękach nie miałem ale wygląda jak zwykły, tylko od dołu jest silniczek krokowy...

wg opinii uztkownikow nie nadaje się, bo wprowadza za duże opóźnienia w układzie...

 

OT: jeśli w instalacji gazowej wystepuja sporadycznie strzaly w kolektor, czy moze byc przyczyną za uboga, badź za bogata mieszanka.... jeśli tak, to ktora bardziej prawdopodobnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w samochodach z wtryskiem i sondą lambda musi być zamontowana elektronika

obchodzi się to pozostawiajac atrapę attuatora... :)

więc jego zastosowanie w zasadzie jest nielegalne

Jak to w Polsce... rozwiązanie jest dobre, bo bezzwloczne, ale ktoś wymyślił elektronikę sterujacą...

Z blos evolution jeszcze się nie spotkałem i nie wiem czy jest dostępny oraz czy działa równie dobrze jak zwykły blos

 

W rękach nie miałem ale wygląda jak zwykły, tylko od dołu jest silniczek krokowy...

wg opinii uztkownikow nie nadaje się, bo wprowadza za duże opóźnienia w układzie...

 

OT: jeśli w instalacji gazowej wystepuja sporadycznie strzaly w kolektor, czy moze byc przyczyną za uboga, badź za bogata mieszanka.... jeśli tak, to ktora bardziej prawdopodobnie?

 

za uboga, zdecydowanie, choć i potwornie zalane k jetronic-i potrafią strzelać w dolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbyś jeszcze powiedział jaki ten gaz chcesz założyć (sekwencja czy mikser) i ile km masz zamiar przejechać to byłoby łatwiej odpowiedzieć na Twoje pytanie.

wszystko zależy ile jeździsz. mnie w poprzednim aucie instalka zwróciła się po niecałych 4 miesiącach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Huzar. toć byś se pododawał troche :)

do Justy sekwencji wkładał raczej nie będziesz. czyli masz instalke za 2k pln. (a może i taniej)

spalanie przyjmijmy średnio 10 litrów LPG na 100 km. mamy więc przy dzisiejszych cenach gazu (2,20 pln) - 13200 pln kosztów paliwa na dystansie 60k km.

benzyna zakosztuje na tym samym dystansie (PB licze 3,8 - dzisiejsza cena + spalanie 8 litrów) - 18240.

różnica wychodzi 5040 pln. czyli po odjęciu kosztu instalki zostaje nam ponad 3k pln. no dodajmy do tego jeszcze pierwszy przegląd i koszty regulacji. lekko licząc ze 2,5 będziesz do przodu. na silnik powinno wystarczyć.

tak to wygląda przy dzisiejszych relacjach cen LPG/PB. czy i jak się zmienią to pytanie do Zyty.

mocno to wszystko uśredniłem. weź w łape kalkulator i sobie wylicz. wszystko będziesz wiedział :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj Huzar. toć byś se pododawał troche :)

do Justy sekwencji wkładał raczej nie będziesz. czyli masz instalke za 2k pln. (a może i taniej)

spalanie przyjmijmy średnio 10 litrów LPG na 100 km. mamy więc przy dzisiejszych cenach gazu (2,20 pln) - 13200 pln kosztów paliwa na dystansie 60k km.

benzyna zakosztuje na tym samym dystansie (PB licze 3,8 - dzisiejsza cena + spalanie 8 litrów) - 18240.

różnica wychodzi 5040 pln. czyli po odjęciu kosztu instalki zostaje nam ponad 3k pln. no dodajmy do tego jeszcze pierwszy przegląd i koszty regulacji. lekko licząc ze 2,5 będziesz do przodu. na silnik powinno wystarczyć.

tak to wygląda przy dzisiejszych relacjach cen LPG/PB. czy i jak się zmienią to pytanie do Zyty.

mocno to wszystko uśredniłem. weź w łape kalkulator i sobie wylicz. wszystko będziesz wiedział :)

 

Justy było przykładem tylko, jestem po prostu ciekaw, czy np jak bym kupił supre np. (albo coś innego) i założył gaz to czy jeden silnik na rok by mi starczył :mrgreen: i czy było by mnie stać z oszczędności na zupie na remont... :mrgreen:

Tak czysto teoretycznie :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

huzar105, a zamierzasz silnikami handlować czy jak? Wyjaśnij mi proszę jaki jest cel Twoich pytań, czy może posty tylko nabijasz? (przy okazji ostrzegam przed ostrzeżeniem - powód to trollowanie na temat szkodliwości LPG itp.)

 

Nie nabijam postów (jak chcesz to pokasuj je) Po prostu chciałem się dowiedzieć czy do szybszych aut warto zakładać gaz w celu zaoszczędzenia na naprawy wiadomo supry już produkowane nie są... Nowej się nie znajdzie :mrgreen: Dlatego pytałem :mrgreen: Teraz już wiem (jak w piosence ONA) :mrgreen: Jeśli chcesz to spoko skasuj, jeśli uważasz, że nabijam bez sensownie :arrow: (tylko weś pod uwagę że mogłem założyć nowy wątek, a tego nie zrobiłem), nic przeciw nie będę miał :cool: ;) :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Leopard, ja tez mam SI 1.8 95`

Mialem dokladnie to co Ty tyle ze juz przy samym montazu instalacji.Bylo tak: prze delikatnej przygazowce obroty spadaly na 700 i wszystko Ok ,ale kiedy chcoc na chwile otwieralem max przepustnice dzialo sie jak u Ciebie tzn stawal na 2000 obrotow i schodzil z nich ok 2 minut. Gaz zakladal mi kolega wiec nie wypchanal mie za drzwi i zaczelismy kombinowac.Najsamprzod wawalilismy silnik krokowy i wsadzilismy srube-nic,zmienielismy kontroler sondy-nic, wsadzilismy inny reduktor-nic oczywiscie wszystko nowe wreszcie kolezka odciąl przewoda od tps( polozenie przepustnicy) tyle ze nie od kontrolera sondy a czujnik polozenie przepustnicy-komputer.Obroty sa juz Ok, wszystko ustawione na analizatorze,ale na zimnym nie wlaczam gazu,bo jak zgasnie...sam wiesz.Spalanie po miescie ok 14 litrow przy raczej ostrym deptaniu.Slyszalem ze ktostam robiac gaz w jakimstam aucie stosowal rezystor 100kohm czy 1kohm miedzy przewodem tps a kontrolerem ale narazie tak jezdze jak jest bo nie mam czasu umowic sie z kolesiem.Ciekawostka ze wczesniej mailem ej16 na tej samej instalacji i nie bylo zadnych problemow.W razie co dzwon 604 214 598 to pomoge,bo na forum z rzadka zagladam bo TP nie chce mojej kasy.Pozdrawiam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podsunięcie pomysłu. W poniedziałek coś spróbuję z tym zrobić. Gdy auto miałem ustawione na analizatorze spalin to przy jezdzie do 4, czasami 5 tys. obrotów palił w mieście... hmmm, 30 litrow :???: ustawiłem sobie sam pokrętło przy sądzie lambda i teraz spalanie jest mniej więcej na poziomie 20 litrow... :)

 

Jeśli będę miał jakieś problemy to zadzwonie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pochwalę się jutro szczegółami.

Dzisiejsze pomiary uśrednione - benzyna i gaz to 261 KM 335 Nm

Na gazie wyszło lepiej niż na benzynie 267 KM 340 Nm

Instalację Bigas założyłem w zeszłym tygodniu - [dziękuję JAKO]

Będę miał wykresy w jpg. to wkleję

Hamownia drogowa Tomaracing- Piaseczno

Spalanie- ok. 20 l. gazu. AFR idealny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...