Grzesiek_67 Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Ja sie zastanawiam nad jednym, obecnie najmocniejsze wtryski maja wydajnosc do 60KM na cylinder, To jest w ogóle nieco karkołomna parametryzacja (KM/Cylinder). W przypadku wtrysków istotne są dwa parametry : 1) dziura czyli średnica - czyli ile maksymalnie są w stanie przepompować gazu , 2) precyzja - czyli czy są w stanie maksymalnie krótko się otwierać bez przechodzenia w ciągłe otwarcie (precyzja dawkowania gazu, im bardziej zbliżona do precyzji wtryskiwaczy benzynowych tym lepiej). Zapewniam Cię, że wtryski z średnicą 3,3 i więcej są w stanie zaspokoić najmocniej wykręcone jednostki. Teraz tylko pozostaje pytanie, czy są w stanie, przy takich lochach, zapewnić wymaganą precyzję wtrysku. Uważam, że Hanna 2000 i Hanna 2100 jak najbardziej. Matrixy są na przykład bardzo precyzyjne ale już nie koniecznie wydajne. Bigasowskie (stare) wtryski z kolei na odwrót, bardzo wydajne ale mało precyzyjne. Wnioski - nie czytaj w ogóle tych marketingowych pierdół pt. wielkość KM na cylinder, jako parametr wtryskiwacza. To bajki. Poza tym, apropos sześciu wtryskiwaczy dla V6, zawsze możesz zdublować wtryski na jeden cylinder - ja tak miałem kiedyś w przypadku Matrixów, jedna listwa (cztery cewki wtryskowe) na stronę czyli na dwa cylindry. Elektronika (sterownik) obsłuży to bez problemu. Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Hanna 2000 i Hanna 2100 to jest dobry hint, tylko czy chodzi o Hana (takie znalazłem np na popularnym serwisie aukcyjnym) :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 To fajnie, że ktoś potwierdził w końcu że lata STI na lpg Zastanawiam się nad takim rozwiązaniem bo użytkuje autko codziennie i trochę to boli , i pocieszające jest to że to działa Pozdro 4 all lata i to bez problemow pod warunkiem ze nikt niepowolany i niedouczony tego nie dotknie bo inaczej buuuum tak jak bylo i mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopytt91 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 zoowty, A co stało się u Ciebie jak mogę spytać ? Motor explodował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 tzd, oczywiście, Hana ;-) O siakieś Hance musiałem mocno myśląc pisząc w ten listopadowy wieczór :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 tzd, oczywiście, Hana ;-) O siakieś Hance musiałem mocno myśląc pisząc w ten listopadowy wieczór :wink: Pozdrawiam Grzegorz No i udało się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 22 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2010 zoowty, A co stało się u Ciebie jak mogę spytać ? Motor explodował ? anno sory ano explodowal mechaniorzy z uk za ubogo dali ( a mnieli tylko filtry wymienic i jak wyjechalem na autostrade bez ograniczen w holandi no i klops : taka historia obrazkowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopytt91 Opublikowano 23 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2010 No to masakra faktycznie :? Pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wirach Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 http://moto.wp.pl/gid,12788301,img,12788351,page,8,title,W-tych-autach-LPG-to-wstyd,galeriazdjecie.html hm... ja uważam, że nie wstyd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 27 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2010 http://moto.wp.pl/gid,12788301,img,12788351,page,8,title,W-tych-autach-LPG-to-wstyd,galeriazdjecie.htmlhm... ja uważam, że nie wstyd ja tym bardziej wstyd to krasc i na d........ spasc LPG Pracując na stacji naogladalem sie juz wiele super aut na gaz.Sam tankowalem Cayenne nowiutki Audi S8 BMW x5 czy mercedesa s600.Dla mnie gaz to profanacja motoryzacji a ludzi ktorych stac na auto za 300 tys. i podstawek pod napoj w opcji za 4tys ktorzy chca zaoszczesdzic na eksploatacji to naprawde nie rozumiem odpowiedz 2010-11-13 21:27 ~z za kółka Odp.: LPG Właśie dlatego że nie rozumiesz że kasę trzeba szanować będziesz tylko tankował takie bryki. Za kółkiem siedzą ci co rozumieją. pozdrawiam to chcialbym powiedzec i podpisuje sie dwoma rekami mam wielu kolegow ktorzy zarzekaja sie ze nie wdupia gazu do swojego auta maja ople czy tam takie i jak chce gdzies z nimi wyjechac 100 km to zawsze jest 1000 powodow dlaczego nie moga a wiadomo ze w baku 7 litrow benzyny chlupie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Najwięcej na "NIE" piszą Ci co nie mają wiedzy, co im się wydaje, że wiedzą najlepiej i najczęściej we wszystkich tematach... Na przykład "wielki Pan Redaktor z motoryzacyjnego portalu lub pisma"..... Do tego wychodzą polskie kompleksy; musi być tak że jak drogi samochód to reszta też musi być droga (np.benzyna) -totalna głupota, to jest właśnie najlepszy przykład na polskie "postaw się a zastaw się". Już ponad 20 lat temu w USA widziałem takie samochody na LPG jakich u nas nie było na ulicach. Nie mówię już o ciężarówkach i wszystkich :!: autobusach np w NY. I mimo tego , że w przeliczeniu na złotówki i teraz i wtedy benzyna jest tam cztery razy tańsza niż w Polsce. Niestety brak wiedzy, polskie zacietrzewienie, kompleksy - i stąd taka opinia o LPG. Jedyne co mogę napisać "in minus" to to, że przy takiej ilości stacji LPG (często w polu) trudno o dobra jakość gazu, bo "każdy chce zarobić" i LPG nie zawsze trzyma normę, ale wystarczy tankować na dobrych, sieciowych stacjach i nie ma żadnego problemu. No i oczywiście podstawa to dobrze dobrana i wykonana instalacja :!: -wiem, mam taką i jestem megazadowolony :!: Im więcej mądrze oszczędzasz, tym bogatszym się stajesz -proste Jak komuś zależy na "pokazywaniu się", lansie to powinien kupić czołg i wtedy byłby i zauważalny i jeszcze mógłby mówić ( w pełni uzasadnione), że stać go na taki pojazd , który pali 60l/100km -wtedy wszystko by się zgadzało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 że przy takiej ilości stacji LPG (często w polu) trudno o dobra jakość gazu, bo "każdy chce zarobić" i LPG nie zawsze trzyma normę Zauważ że gaz o wiele ciężej ochrzcić niż benzynę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Jak komuś zależy na "pokazywaniu się", lansie to powinien kupić czołg i wtedy byłby i zauważalny i jeszcze mógłby mówić ( w pełni uzasadnione), że stać go na taki pojazd , który pali 60l/100km -wtedy wszystko by się zgadzało Prawie wszystko by się zgadzało... 60 dla czołgu, to jak 9 dla STI -czyli wynik godny Yeti-ktoś kiedyś gdzieś podobno widział... M1 Abrams łyka na od 160 (drogi utwardzone), do 250 (teren) l/h, czyli w praktyce nawet 600-700 l/100 km... Nie wiem, czy Jako montuje LPG do Abramsów, ale różnicę można by zauważyć przy każdym tankowaniu. 8) A tak serio: masz rację. Dlatego też w naszym kraju stosunkowo słabo sprzedaje się Dacia, która jest bardzo popularna jako tani środek transportu do miasta np we Francji. U nas musisz mieć prestiżowe, 15 letnie audi, żeby cię sąsiedzi nie wyśmiali. I tak samo jest z tankowaniem LPG... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kopytt91 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 Ja się podpisze pod kolegami , wydaje mi się ze pieniądze trzeba szanować - więc po co na turlanie się po miesci placić 2 razy tyle za paliwo. JA mam STI i zastanawiam się dopero nad montażem ale reakcja ludzi których pytam się o zdanie zadziwia mnie. Ludzie wolą od punktu A do B na luzie pojechać aby tylko przy soczku wieczorem powiedzieć że on jest kozak bo gazu do niczego nie założy Ja tam chyba wole staną na stacji zatankować lpg a wieczorem "łokerka" chlapnac z przyjemnością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 że przy takiej ilości stacji LPG (często w polu) trudno o dobra jakość gazu, bo "każdy chce zarobić" i LPG nie zawsze trzyma normę Zauważ że gaz o wiele ciężej ochrzcić niż benzynę. masz rację, ale już stosunek propanu do butanu ( lub odwrotnie) może być inny niż w normie, a te gazy mają dość znaczną różnicę w cenie i takie działanie można traktować jako "chrzest". Skład mieszanki znacząco wpływa na jej jakość energetyczną, co przekłada się na osiągi i trwałość instalacji. Nie chcę się wymądrzać, rozmawiałem z wieloma osobami zanim podjąłem decyzję o instalacji LPG, stąd dzielę się informacjami; -- 28 lis 2010, 17:46 -- Prawie wszystko by się zgadzało... 60 dla czołgu, to jak 9 dla STI -czyli wynik godny Yeti-ktoś kiedyś gdzieś podobno widział... M1 Abrams łyka na od 160 (drogi utwardzone), do 250 (teren) l/h, czyli w praktyce nawet 600-700 l/100 km... no, nie chciałem "przeginać" z tym spalaniem, wydawało mi się, ze takie 60l to w sam raz...... - tak obrazowo a tu przegięcie w drugą stronę, znaczy się mało A swoją drogą to gdzie mieści się tyle paliwa w tych czołgach :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qba25 Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 A swoją drogą to gdzie mieści się tyle paliwa w tych czołgach Abrams ma zbiorniki na 1900 litrów (jeśli dobrze pamiętam). A na opinie gości, których wiedza na temat LPG zatrzymała się na poziomie instalki I, czasem II generacji (i to jeszcze skręconej na maksa, żeby "mało paliło" i jeszcze potem popatrz pan głowica poszła bo ten gaz suchy taki), po prostu leję, bo się nie ma co denerwować. Czasem zapraszam na prawy, żeby stwierdził, kiedy jadę na gazie, kiedy na benzynie... i jakoś nie potrafią. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zoowty Opublikowano 28 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2010 A swoją drogą to gdzie mieści się tyle paliwa w tych czołgach Abrams ma zbiorniki na 1900 litrów (jeśli dobrze pamiętam). A na opinie gości, których wiedza na temat LPG zatrzymała się na poziomie instalki II, czasem II generacji (i to jeszcze skręconej na maksa, żeby "mało paliło" i jeszcze potem popatrz pan głowica poszła bo ten gaz suchy taki), po prostu leję, bo się nie ma co denerwować. Czasem zapraszam na prawy, żeby stwierdził, kiedy jadę na gazie, kiedy na benzynie... i jakoś nie potrafią. qba ja mam to samo mowie po pare razy ze mam gaz a nikt nie wie ze na nim jezdze juz wiele razy slyszalem " no dobra teraz pokaz jak on na gazie jezdzi " Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 mam problem z si 95 1,8 zagazowany sekwencją stefaneli.Jak jest zimny to na benzynie muli nieciągnie[strzela w tlumiku] do 3000 obr potem ok ,po przelączeniu na gaz jedzie pięknie.Wymienilem swiece,przewody,lambde ,blędow brak .Niemoge znalezc w nim czujnika spalania stukowego w standardowym miejscu go niema .Ktos wie co mu dolega Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FaQir Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Ktos sie pytal o sti z lpg. moj wrx 2003 ppp 265bhp -na benzynie oczywiscie :wink: lata na lpg od poczatku sierpnia i nic mu nie jest . oczywiscie nie jest to sti chociaz sa sti i sti jak wiadomo :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Skład mieszanki znacząco wpływa na jej jakość energetyczną, co przekłada się na osiągi i trwałość instalacji. Nie chcę się wymądrzać, rozmawiałem z wieloma osobami zanim podjąłem decyzję o instalacji LPG, stąd dzielę się informacjami; Zgadza się ale na benzynie też kombinacje Cię czekają http://moto.onet.pl/1632363,1,5-5-mln-litrow-podrobionego-diesela-na-stacjach,artykul.html?node=2 Jak jest zimny to na benzynie muli nieciągnie[strzela w tlumiku] do 3000 obr potem okZmień benzynę,filterek i zmierz ciśnienie na listwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Dzisiaj rano, tankując, dowiedziałem się, że w temp. poniżej -20 stopni nie wolno tankować (tak mówią przepisy). To samo, jeżeli temp. jest pow. 40 stopni na plusie. Kto wie dlaczego, bo fizykę już zapomniałem? Zapewne cos z rozprężaniem gazu? Konsekwentnie, czy jazda na gazie w mocno ujemnych temperaturach jest bezpieczna? Widziałem widlaka na LPG, któremu zamarzła butla - konieczna była gruba naprawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 GELO to niebyla wina benzynki i filtra ,mulil od 6 miesiecy i od 3000 obr zasuwal.Zalalem dodatku liqui molly do czyszczenia wtryskiwaczy ,po 100km jazdy na benzynce problem znikl pozdrawiam -- 2 gru 2010, o 15:36 -- GELO to niebyla wina benzynki i filtra ,mulil od 6 miesiecy i od 3000 obr zasuwal.Zalalem dodatku liqui molly do czyszczenia wtryskiwaczy ,po 100km jazdy na benzynce problem znikl pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gelo Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 GELO to niebyla wina benzynki i filtrafiltra może nie ale czy oby nie bęzyny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wgabor Opublikowano 3 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2010 przez te 6 miesiecy tankowalem 95 ,98 octan orlen, bliska, shell Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzelak84 Opublikowano 6 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2010 "Subaru Import Polska sp z.o.o. wprowadza do sprzedaży nową wersję swojego modelu Legacy 2.0 kombi. Limitowana edycja „PREMIUM” pojawi się w salonach sprzedaży od połowy kwietnia, ale już można składać na nią zamówienia. Samochód dostępny będzie w trzech kolorach nadwozia (czarnym, popielatym i srebrnym) zarówno z przekładnią ręczną, jak i automatyczną, a w skład jego wyposażenia podstawowego wejdą następujące elementy: - skórzana tapicerka - elektrycznie otwierany dach - czujniki cofania - elektryczna regulacja fotela kierowcy - czujnik deszczu - dywaniki "high class" - ozdobne listwy progowe ze stali polerowanej - ochronna nakładka progu bagażnika - ozdobna chromowana listwa pokrywy bagażnika Dodatkowym atutem Subaru Legacy 2.0 kombi „PREMIUM” będzie fabryczne dostosowanie pojazdu (silnik oraz osprzęt elektroniczny) pod montaż instalacji gazowej. Ceny Legacy 2.0 Kombi „PREMIUM”: Pamietacie może taki tekst na forum z 2006 roku? Ja mam niby wersje Premium 2.0 w kolorze popielaty i jestem ciekaw jak to się przekłada na instalacje gazową. Czy też tekst był fikcją literacką Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się