Jump to content

Jakie opony wielosezonowe do Forka?


Wiatrak
 Share

Recommended Posts

Możecie coś polecić? Jeżdżę już kilka lat cały rok na zimówkach, pora na zmianę bo się już kończą. ŻADNEJ różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem jak osobno na letnich i zimowych. Teraz przymierzę się do wielosezonowych.

Link to comment
Share on other sites

Jeżdżę na nienadających się do jeżdżenia oponach? :-) Jak ja jeszcze żyję? :-) Panowie, podajcie choć jedno źródło przeprowadzonych badań... Bzdury. Zimówka latem tylko szybciej się ściera, ot i tyle.

Link to comment
Share on other sites

Napisałem, że zimowka po jeździe w lecie już się nie nadaje żeby znowu jeździć na niej w zimie.

 

Jeżeli Tobie nie przeszkadza, że masz dłuższą drogę hamowania w lecie, auto gorzej się prowadzi, opona się notorycznie przegrzewa, to oczywiście Twoja sprawa ;)

Link to comment
Share on other sites

Uwaga! Jak ktoś zmienił letnie na zimówki po pierwszych przymrozkach to letnie nadają się na śmietnik :-) Odwrócony tok rozumowania co do powyższego :-)

 

to też i nie zażyła tylko stwardniała a wiesz o co chodzi z twardością w zime ;) Ale głownie chodzi mi o lamele które starłeś i zaokrągliłeś na asfalcie, nie ma co wgryzać się w śnieg, tyle.

Ale te lamele czy jak to się zowie, zetrą się na pięknej styczniowej, słonecznej suchej drodze... Nic do tego lato nie ma....

Link to comment
Share on other sites

wielokrotnie o tym było mówione/pisane (nie tylko my i nie tylko tutaj na forum), że lepszym i tańszym rozwiązaniem są 2 kpl opon, (letnie na lato i zimówki na zimę). Opona wielosezonowa jest też droższa niż letnia/zimowa, szybciej się zużywa niż 2kpl lato+zima, jest średnia latem i średnia zimą .... i przy 2 zestawach częściej kontrolujesz ciśnienie i wyważasz koła .... ale jak Ci to nie przeszkadza - Twój wybór.

Link to comment
Share on other sites

Uwaga! Jak ktoś zmienił letnie na zimówki po pierwszych przymrozkach to letnie nadają się na śmietnik :-) Odwrócony tok rozumowania co do powyższego :-)

 

to też i nie zażyła tylko stwardniała a wiesz o co chodzi z twardością w zime ;) Ale głownie chodzi mi o lamele które starłeś i zaokrągliłeś na asfalcie, nie ma co wgryzać się w śnieg, tyle.

Ale te lamele czy jak to się zowie, zetrą się na pięknej styczniowej, słonecznej suchej drodze... Nic do tego lato nie ma....

 

W styczniu rzadko asfalt nagrzewa się do 50 stopni, więc zimówka jest mniej podatna na ścieranie, aczkolwiek po części masz rację, że najzdrowiej dla opony zimowej byłoby cały czas toczyć się po śniegu

Link to comment
Share on other sites

wielokrotnie o tym było mówione/pisane (nie tylko my i nie tylko tutaj na forum), że lepszym i tańszym rozwiązaniem są 2 kpl opon, (letnie na lato i zimówki na zimę). Opona wielosezonowa jest też droższa niż letnia/zimowa, szybciej się zużywa niż 2kpl lato+zima, jest średnia latem i średnia zimą .... i przy 2 zestawach częściej kontrolujesz ciśnienie i wyważasz koła .... ale jak Ci to nie przeszkadza - Twój wybór.

Jeszcze nigdy nie musiałam się pozbyć opon bo były wytarte, a zawsze bo już miały w okolicach 10 lat. Wiec taka wielosezonówka akurat na tyle powinna starczyć... Więc na pewno nie jest taniej. Edited by Wiatrak
Link to comment
Share on other sites

Sprawdź nośność, która potrzebujesz w forku, bo te 91 z linku to tak chyba trochę mało...

P.S. Vectory miałem, były ok zimą.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...