Wiatrak Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Możecie coś polecić? Jeżdżę już kilka lat cały rok na zimówkach, pora na zmianę bo się już kończą. ŻADNEJ różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem jak osobno na letnich i zimowych. Teraz przymierzę się do wielosezonowych. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ciekawe podejście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jumpman Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 ŻADNEJ różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem jak osobno na letnich i zimowych. Trudno ,żebyś widział skoro: Jeżdżę już kilka lat cały rok na zimówkach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Jeszcze jakieś 4 mm bieżnika zostało... Możecie coś polecić? Pełno tego na rynku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yapco Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Osobiście polecam goodyera 4seasons. Nie wiem tylko czy będzie rozmiar dla forka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 (edited) Rozmiary są. Co o tych sądzicie? http://www.nokaut.pl...5-r16-91-h.html http://www.nokaut.pl/opony-caloroczne/goodyear-vector-4seasons-205-60-r16-92-h.html Edited November 22, 2013 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Kolego jak przejeździłeś jedno lato na zimówkach to choć by i 8mm zostało bieżnika to się na zimę już nie nadają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abbaman Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Kolego jak przejeździłeś jedno lato na zimówkach to choć by i 8mm zostało bieżnika to się na zimę już nie nadają. Dokładnie, guma Panie, guma... tu jest psina pogrzebana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Jeżdżę na nienadających się do jeżdżenia oponach? :-) Jak ja jeszcze żyję? :-) Panowie, podajcie choć jedno źródło przeprowadzonych badań... Bzdury. Zimówka latem tylko szybciej się ściera, ot i tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cybel Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Bzdury. Zimówka latem tylko szybciej się ściera, ot i tyle. Nie tylko tyle,ale sporo więcej rzeczy się z nią dzieje. Ale każdemu według jego potrzeb i wymagań. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kubeusz Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 oho... jest wątek z potencjałem. Idę po kawę 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Napisałem, że zimowka po jeździe w lecie już się nie nadaje żeby znowu jeździć na niej w zimie. Jeżeli Tobie nie przeszkadza, że masz dłuższą drogę hamowania w lecie, auto gorzej się prowadzi, opona się notorycznie przegrzewa, to oczywiście Twoja sprawa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Chcesz powiedzieć, że latem przegrzałem oponę się "zważyła" i tylko nadaje się do śmieci? Jezuuuuuu :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 to też i nie zażyła tylko stwardniała a wiesz o co chodzi z twardością w zime Ale głownie chodzi mi o lamele które starłeś i zaokrągliłeś na asfalcie, nie ma co wgryzać się w śnieg, tyle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Uwaga! Jak ktoś zmienił letnie na zimówki po pierwszych przymrozkach to letnie nadają się na śmietnik :-) Odwrócony tok rozumowania co do powyższego :-) to też i nie zażyła tylko stwardniała a wiesz o co chodzi z twardością w zime Ale głownie chodzi mi o lamele które starłeś i zaokrągliłeś na asfalcie, nie ma co wgryzać się w śnieg, tyle. Ale te lamele czy jak to się zowie, zetrą się na pięknej styczniowej, słonecznej suchej drodze... Nic do tego lato nie ma.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
piter Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 wielokrotnie o tym było mówione/pisane (nie tylko my i nie tylko tutaj na forum), że lepszym i tańszym rozwiązaniem są 2 kpl opon, (letnie na lato i zimówki na zimę). Opona wielosezonowa jest też droższa niż letnia/zimowa, szybciej się zużywa niż 2kpl lato+zima, jest średnia latem i średnia zimą .... i przy 2 zestawach częściej kontrolujesz ciśnienie i wyważasz koła .... ale jak Ci to nie przeszkadza - Twój wybór. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Premo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Ja Ci Wiatrak życzę bezpiecznej i bezwypadkowej jazdy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giechu Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Uwaga! Jak ktoś zmienił letnie na zimówki po pierwszych przymrozkach to letnie nadają się na śmietnik :-) Odwrócony tok rozumowania co do powyższego :-) to też i nie zażyła tylko stwardniała a wiesz o co chodzi z twardością w zime Ale głownie chodzi mi o lamele które starłeś i zaokrągliłeś na asfalcie, nie ma co wgryzać się w śnieg, tyle. Ale te lamele czy jak to się zowie, zetrą się na pięknej styczniowej, słonecznej suchej drodze... Nic do tego lato nie ma.... W styczniu rzadko asfalt nagrzewa się do 50 stopni, więc zimówka jest mniej podatna na ścieranie, aczkolwiek po części masz rację, że najzdrowiej dla opony zimowej byłoby cały czas toczyć się po śniegu Link to comment Share on other sites More sharing options...
elmo Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 (edited) wielokrotnie o tym było mówione/pisane (nie tylko my i nie tylko tutaj na forum), że lepszym i tańszym rozwiązaniem są 2 kpl opon, (letnie na lato i zimówki na zimę). Opona wielosezonowa jest też droższa niż letnia/zimowa, szybciej się zużywa niż 2kpl lato+zima, jest średnia latem i średnia zimą .... i przy 2 zestawach częściej kontrolujesz ciśnienie i wyważasz koła .... ale jak Ci to nie przeszkadza - Twój wybór. Jeszcze nigdy nie musiałam się pozbyć opon bo były wytarte, a zawsze bo już miały w okolicach 10 lat. Wiec taka wielosezonówka akurat na tyle powinna starczyć... Więc na pewno nie jest taniej. Edited November 22, 2013 by Wiatrak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aga Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 miały w okolicach 10 lat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 Ja Ci Wiatrak życzę bezpiecznej i bezwypadkowej jazdy Dzięki, wzajemnie :-) Rzadko łamię przepisy > 120% więc i rzadko hamuję :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
lehu Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 Sprawdź nośność, która potrzebujesz w forku, bo te 91 z linku to tak chyba trochę mało... P.S. Vectory miałem, były ok zimą. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Abbaman Posted November 22, 2013 Share Posted November 22, 2013 oho... jest wątek z potencjałem. Idę po kawę Mnie przerósł Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiatrak Posted November 22, 2013 Author Share Posted November 22, 2013 A kto z Was, ręka do góry, wywarza koła założone już w samochodzie? Wywarzanie odkręconego koła to pic na wodę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now