carlos-wrx Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 To może ktoś wkońcu podsumuje wywody Wiatraka, oraz jego argumentację.... bo mi się ciśnie kilka zdań kończących. ...ale nie chcę tego robić, bo potem znowu będzie, że nieokrzesany jestem. Hę.? 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ja sie tylko martwię ( o ile Wiatrak sie myli w tej kwesti ) ilu osobom Wiatrak udzielił takich cennych rad, ilu poszło za jego przykładem, ilu przeczyta ten wątek i stwierdzi: "faktycznie chop ma racje po co przepłacać..." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 @@carlos-wrx, ależ proszę. Nie krępuj się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ja sie tylko martwię ( o ile Wiatrak sie myli w tej kwesti ) ilu osobom Wiatrak udzielił takich cennych rad, ilu poszło za jego przykładem, ilu przeczyta ten wątek i stwierdzi: "faktycznie chop ma racje po co przepłacać..." No nie o to chodziło, bardziej udeżyłbym we Freudowską ocenę osobowości, a cały dogmat opony zimowej dobrej na wszystko, oceniłbym krótko. Jeździj na czym chcesz, nawet na kołach z wozu drabiniastego, ale jeśli "n" osób , które wiedzą co mówią, tłumaczy Ci że bredzisz... To wiedz, że coś się dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 To może ktoś wkońcu podsumuje wywody Wiatraka, oraz jego argumentację.... bo mi się ciśnie kilka zdań kończących. ...ale nie chcę tego robić, bo potem znowu będzie, że nieokrzesany jestem. Hę.? Ależ można podsumować w kulturalny sposób. Wszyscy inni użytkownicy,fachowcy i specjaliści mylą się i nie mają racji.Wszystkie testy i porównania opon,są tendencyjne i służą tylko firmom oponiarskim do robienia kasy. Kilkaset milionów użytkowników opon zimowych i letnich żyje w błędzie,niepotrzebnie wydając kasę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carlos-wrx Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 @@carlos-wrx, ależ proszę. Nie krępuj się Nie powinienem... Może ktoś mnie wyręczy, pamiętasz co było po "miedzi" , potem znowu będą mnie palcami wytykać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 potem znowu będą mnie palcami wytykać Jakbyś się tym przejmował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jak sie nie ma miedzi, to sie na zimowkach siedzi ... Cały rok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 cytując "klasyka" : PROBLEM, KTÓRY NIE JEST NASZ, NIE JEST NASZ ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedimy99 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wywarzanie odkręconego koła to pic na wodę. Czy pic na wodę to nie wiem , ale ja tak wyważam moje koła i nic nie bije ,nie trzęsie w przedziale 0-200km\h i jak dla mnie to wystarczy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 cytując "klasyka" : PROBLEM, KTÓRY NIE JEST NASZ, NIE JEST NASZ ... No niestety to nasz problem, bo on jeździ tam gdzie Ty możesz jechać, lub ja. A to już mój problem, chociaż zaczynam już przywykać do normalnych inaczej na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo76 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) ja też mam nadzieję że nie będę jechał z naprzeciwka jak mu opona nie zadziała Edytowane 22 Listopada 2013 przez przemo76 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Albo przed nim ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Miałem się nie wypowiadać, ale........................... chyba starczy juz tych bredni w tym wątku Wiatrak - chcesz jeździć na całorocznych ? Twoja sprawa - nie będę Cię nawracał bo to nie ma sensu - masz swoje jedyne słuszne zdanie - fajnie/trudno. Tylko kup porządne np, Goodyeara. Po drugie korzystaj z nich max do 5-6 lat i tak do 5mm bieżnika - potem jest to juz mało bezpieczne. Te 5 lat odnosi sie do czasu uzytkowania, bo czy te opony maja rok, dwa czy trzy lata od produkcji i nie były uzywane to podczas prawidłowego magazynowania realnie starzeją sie przez rok jak przez 2 tygodnie jazdy (to słońce, chemoa z dróg, sól, woda itp wpływa na proces starzenia) Natomiast nie rozpowszechniaj bzdur że jazda latem na zimówkach czy całorocznych jest bezpieczniejsza od jazdy od opon dedykowanych na konkretna porę roku, ale oczywiście życze Ci, abyś nigdy nie znalazł się w sytuacji gdy zabraknie tego 1 metra. Poniżej link do testu zimówek i całorocznych gdzie idealnie jest opisane gdzie te całoroczne są słabsze: http://www.tyrerevie...-test-part2.htm A tu jeszcze piękne porównanie łacznej długości dróg hamowania na suchym, mokrym i śniegu przy zastosowaniu opon letnich cały rok, zimowych cały rok, całorocznych i łaczenia lato+zima. Wyniki są jednoznaczne. http://www.tyrerevie...n-Tyre-Test.htm Kwestie wyważania kół i sposób pominę, bo nie mam weny dziś tłumaczyć, ale w skrócie - doważanie na aucie to totalnie bezsensowna operacja Dokłądnośc wykonania sprawnej technicznie i nieuszkodzonej piasty, łożyska i tarczy hamulcowej jest tak duża, ze jedynym realnie wyważanym elementem jest felga z oponą, a dokładność tych maszyn jest delikatnie mówiąc średnia. Edytowane 22 Listopada 2013 przez lukass 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 I wpadł Don Kichot walczący z ............. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariost Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
muzyk Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Że też mnie nie było w czasie tej jakże pasjunującej pogawędki Mam tylko wielka prośbę do @@Wiatrak, jak będziesz jechał na południe polski to daj znać na froum, nie będe wyjeżdżał na drogi PzDr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beren Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Forek NA to i tak ma tylko spowalniacze ( ) zamiast hamulców więc nie tylko opony wypadałoby zmienić... Edytowane 22 Listopada 2013 przez beren Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Subary Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Po krótkim czasie dywagacji wybrałem do swojej maszyny Geolandary G 012 A/T-S. Tematem "przewodnim" było znalezienie opon na zimę, Subariady i Plejady. Jakiś taki złoty środek, choć nie od dziś wiadomo, że carfita nikt nie objedzie w terenowej więc to trochę mrzonka Nie wiem, jak to będzie zimą, do tej pory miałem Vredesteiny i było OK choć w letnich pękły mi ścianki w trzech egzemplarzach więc coś jest nie tak. Na razie problemem jest obcieranie nadkoli, bo troszkę przedobrzyłem z rozmiarem 215/60/17 przez brembulce.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red Hood Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 ciekawe czy to tez wielosezonowki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kowal Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 To może ktoś wkońcu podsumuje wywody Wiatraka, oraz jego argumentację.... bo mi się ciśnie kilka zdań kończących. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Runner Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Wiatrak, można też rozważyć Vredestein Quatrac 3, przyzwoita caloroczna opona. Budujące, że są osoby samodzielnie wyciągające wnioski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orlen Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Wiatrak, można też rozważyć Vredestein Quatrac 3, przyzwoita caloroczna opona. Budujące, że są osoby samodzielnie wyciągające wnioski. zespół Macierewicza dosłownie szkoda, że dopiero po dzwonie takie pewniaki przychodzą po rozum do głowy http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/opony-zimowe-maja-byc-obowiazkowe-za-brak-surowe-kary/92xvx !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Max 84 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Może i ja się przyłącze do tematu. Zdarzyło mi się, w życiu przez kilka miesięcy sprzedawać opony montować je i doradzać klientom. Osobiście nie odważył bym się, jeździć cały rok na zimówkach. Nie tylko z powodów o których mówiono mi przy nauce fachu oponiarskiego. Kilka lat temu jechałem z kumplem jego golfem II. Palące słońce, lato piękna równa droga prędkość na szczęście tylko ok 90 km\h. Nagle strzał jakby wybuch granatu, ułamek sekundy byliśmy już na poboczu blisko rowu na szczęście dzięki skillowi kumpla, nie na przeciwległym pasie. Wychodzimy z fury oglądamy auto co się stało. Okazało się, że pękła tylna prawa zimówka. Nie polecam takiej przygody nikomu. Mam dwa komplety i trzymam się tego,że trza zmieniać opony względem pór roku. Szerokości !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Red Hood Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Rok temu firmowej Corsie przez pewien czas jeździłem w lecie na zimowkach, przy kazdym zakręcie bylo słychać płacz opon , były tez kłopoty z trakcją. Wniosek taki, że opony zimowe nie nadają się do jazdy latem (i zapewne w drugą stronę też to działa) i na pewno nie jest to 'wymysł' branży oponiarskiej mający napędzić sztuczną sprzedaż. Co do całorocznych to jak coś ma być do wszystkiego to okazuję się, że jest do niczego. Do sejczento może bym założył ale nie do 1,5 tonowego auta ze słabymi hamulcami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się