Giechu Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 A kto z Was, ręka do góry, wywarza koła założone już w samochodzie? Wywarzanie odkręconego koła to pic na wodę. Są wyważarki Hunter, które dokładniej badają koło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ale: .... Masz dobrze wyważone koła i nadal podczas szybszej jazdy trzęsie się kierownica? Być może przyczyną jest niedoważenie piasty, tarczy hamulcowej lub innego elementu. Drgania może zlikwidować doważenie kół na aucie. Najpierw trzeba wyważyć koła normalnie, potem na aucie. Niestety, jeśli z jakiegoś powodu zdejmiemy koło, wyważenie trzeba powtórzyć... cyt. za poczytnym pismem samochodowym :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ale, jak mi nie trzęsie kierownicą to nie muszę wyważać dodatkowo koła, bo wszystko jest OK i nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy. Natomiast jazda na zimówce w lecie w mojej ocenie jest oznaką lekkomyślności i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ale, jak mi nie trzęsie kierownicą to nie muszę wyważać dodatkowo koła, bo wszystko jest OK i nie wpływa to na bezpieczeństwo jazdy. Natomiast jazda na zimówce w lecie w mojej ocenie jest oznaką lekkomyślności i może doprowadzić do niebezpiecznych sytuacji na drodze. Dlaczego? Wytłumacz mi i proszę i przekonaj... Jak nie trzęsie kierownicą to nie oznacza, że jest dobrze wyważona :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Dlaczego? Dlatego, że hamując ze 100km/h samochód na letnich się zatrzyma podczas gdy Ty będziesz nadal jechał 35 na godzinę i zatrzymasz się 6 metrów dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Dlaczego? Dlatego, że hamując ze 100km/h samochód na letnich się zatrzyma podczas gdy Ty będziesz nadal jechał 35 na godzinę i zatrzymasz się 6 metrów dalej. Coś jak z taką akcją "10 km/h mniej". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Dlaczego? Dlatego, że hamując ze 100km/h samochód na letnich się zatrzyma podczas gdy Ty będziesz nadal jechał 35 na godzinę i zatrzymasz się 6 metrów dalej. Masz jakiegoś linka do tych badań? A o ile metrów więcej jest do przejechania jak ktoś ma kiepskiej firmy letnie albo o bieżniku 2-3mm i nie za suchej powierzchni? Albo kiepskie hamulce? Jest milion czynników mających wpływ na dłuższą drogę hamowania. Zimówka po połowie bieżnika staje się już bardziej letnią, bo ta najbardziej miękka mieszanka się ściera. Niestety ciężko mi Was przekonać i na odwrót. W wątku prosiłem o namiary na wielosezonowe ale temat zszedł na temat bezpieczeństwa :-) OKI DOKI, kupię wielosezonowe 4season pewnie goodyera, dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Zimówka po połowie bieżnika staje się już bardziej letnią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Zimówka latem tylko szybciej się ściera, ot i tyle ŻADNEJ różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem jak osobno na letnich i zimowych miały w okolicach 10 lat Wywarzanie odkręconego koła to pic na wodę Najpierw trzeba wyważyć koła normalnie, potem na aucie. Niestety, jeśli z jakiegoś powodu zdejmiemy koło, wyważenie trzeba powtórzyć @@Wiatrak, jesteś mistrz .... ale nie czytaj już więcej tych mądrych testów w Auto Świecie, tylko pożycz od kogoś zimówki zimą, albo letnie latem ... i zweryfikuj swoje stanowisko .... Choć, z drugiej strony - lepsze będą nowe wielosezonowe, niż 10-letnie zimówki (używane latem) ... przynajmniej przez pierwszy sezon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotruś Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wiatrak, Ty nas wszystkich chyba wkręcasz ... tak? 10 - letnie opony to jest szmelc nawet jak nie były używane. wyważać koła należy co najmniej przy każdej zmianie opon, najlepiej 2 x w roku. nie ma mowy o tym aby kpl. zimówki + letnie był gorszym rozwiązaniem od wielosezonowych. Sam jeździłem na fabrycznych Geolanderach latem i po założeniu typowych letnich opon wyglądałem tak . Przecież to była tragedia. Żałowałem, że ich nie wywaliłem wcześniej. Kup 2 komplety. Gdy niewiele jeździsz, wystarczają na ok 5 lat i tak to jest dobry termin do zmiany gum ze względu na ich starzenie i utratę właściwości. Powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Czy opona z minimalnym bieżnikiem staje się już bardziej slickiem ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Mam kilka samochodów razem z żoną i mnie nie przekonacie, nie muszę wiedzieć jak się jeździ letnią latem itp... :-) Wystarczy jeździć przepisowo :-) Większość z Was to oponofile, 5 lat opony??? Wolę kasę oddać biednym dzieciom lub schroniskom dla zwierząt niż nakręcać biznes oponowy. Zimówka latem tylko szybciej się ściera, ot i tyle ŻADNEJ różnicy w prowadzeniu nie zauważyłem jak osobno na letnich i zimowych miały w okolicach 10 lat Wywarzanie odkręconego koła to pic na wodę Najpierw trzeba wyważyć koła normalnie, potem na aucie. Niestety, jeśli z jakiegoś powodu zdejmiemy koło, wyważenie trzeba powtórzyć @@Wiatrak, jesteś mistrz .... ale nie czytaj już więcej tych mądrych testów w Auto Świecie, tylko pożycz od kogoś zimówki zimą, albo letnie latem ... i zweryfikuj swoje stanowisko .... Choć, z drugiej strony - lepsze będą nowe wielosezonowe, niż 10-letnie zimówki (używane latem) ... przynajmniej przez pierwszy sezon Nie czytam testów w auto świecie, przemyślenia są z własnego doświadczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 http://www.continental.pl/www/samochod_pl_pl/ogolnie/info_prasowe/30_04_2013.html i masz 100% racji, że wiele czynników wpływa na drogę hamowania, na precyzję prowadzenia itd. Dbanie o wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Subaru od zawsze promuje świadomych kierowców, ale na forum np. mondeo dużo ludzi jeździ na zimowych w lecie i nie widzą w tym nic złego. To nie chodzi o przepisowe jeżdżenie, tylko nagłą sytuację na drodze... zdążysz, wystarczy przyczepności? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Czy opona z minimalnym bieżnikiem staje się już bardziej slickiem ? Tak, super hamuje na suchym, a na mokrym coś jak kopniesz piłkę na boisku trawiastym zaraz po deszczu, ślizga się i nie chce zatrzymać, można się zabić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Czy opona z minimalnym bieżnikiem staje się już bardziej slickiem ? Tak, super hamuje na suchym, a na mokrym coś jak kopniesz piłkę na boisku trawiastym zaraz po deszczu, ślizga się i nie chce zatrzymać, można się zabić :-) To ciekawe dlaczego w sporcie wszyscy wydają mega kasę na slicki skoro mogliby jeździć na zużytych letnich oponach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 http://www.continent...30_04_2013.html i masz 100% racji, że wiele czynników wpływa na drogę hamowania, na precyzję prowadzenia itd. Dbanie o wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Subaru od zawsze promuje świadomych kierowców, ale na forum np. mondeo dużo ludzi jeździ na zimowych w lecie i nie widzą w tym nic złego. To nie chodzi o przepisowe jeżdżenie, tylko nagłą sytuację na drodze... zdążysz, wystarczy przyczepności? A któż to wie :-) Kiedyś miałem dzwona z kasacją samochodu, dobrze, że żyję :-) Przyczyna była śmieszna... Kończyłem dom i miałem przeprowadzkę, zaraz przed świętami Bożego Narodzenia. Jechałem szósty raz, tą samą trasą (Honda CIVIC), piękny słoneczny dzień, ta sama prędkość, ostrożnie... Aż tu nagle poślizg i drzewo. A wszystko dlatego, że mimo, że był mróz, asfalt miał dodatnią temperaturę nagrzany od słońca. Jak słońce zaszło, śnieg topniejący na nim, który zsuwał się z drzew, zamarzł. Droga z wyglądu wyglądała sucha i jak było słońce to jechałem po wilgotnym asfalcie, ale jak chwycił mróz to już było lodowisko. Nawet przez myśl nie byłem sobie w stanie wyobrazić takiego zachowania się przyrody przed wypadkiem, teraz już wiem, jakie cuda się zdarzają. Ale kiedyś byłem głupi i młody :-) Czy opona z minimalnym bieżnikiem staje się już bardziej slickiem ? Tak, super hamuje na suchym, a na mokrym coś jak kopniesz piłkę na boisku trawiastym zaraz po deszczu, ślizga się i nie chce zatrzymać, można się zabić :-) To ciekawe dlaczego w sporcie wszyscy wydają mega kasę na slicki skoro mogliby jeździć na zużytych letnich oponach ? Przecież wiesz i nie muszę odpowiadać:-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Czy opona z minimalnym bieżnikiem staje się już bardziej slickiem ? Tak, super hamuje na suchym, a na mokrym coś jak kopniesz piłkę na boisku trawiastym zaraz po deszczu, ślizga się i nie chce zatrzymać, można się zabić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 http://www.continent...30_04_2013.html i masz 100% racji, że wiele czynników wpływa na drogę hamowania, na precyzję prowadzenia itd. Dbanie o wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Subaru od zawsze promuje świadomych kierowców, ale na forum np. mondeo dużo ludzi jeździ na zimowych w lecie i nie widzą w tym nic złego. To nie chodzi o przepisowe jeżdżenie, tylko nagłą sytuację na drodze... zdążysz, wystarczy przyczepności? To test continentala... Nie obiektywny... Musiałbyś wykopać coś bardziej niezależnego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kubeusz Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 (edytowane) Ale kiedyś byłem głupi i młody :-) a teraz jesteś starszy i mądrzejszy i pewnie poszedłeś na kurs bezpiecznej jazdy (np. SJS), żeby wiedzieć następnym razem, co zrobić z samochodem aby sytuacja się nie powtórzyła, prawda? To test continentala... Nie obiektywny... Musiałbyś wykopać coś bardziej niezależnego... TyrTyr to Ty? Edytowane 22 Listopada 2013 przez Kubeusz 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abbaman Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Obyś się nie przekonał o różnicy w hamowaniu....nie ma znaczenia przepisowo czy nie. Tu nie piszą oponofile tylko ludzie myślący o bezpieczeństwie innych i swoim. Nikt tu nie jest z zarządu Goodyeara, a kasę faktycznie oddaj na dzieci bo może będą potrzebować jak kiedyś ktoś nie wyhamuje zimówka w lecie na pasach i rodzica im przetrąci.... Ode mnie to wszystko. No comments. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Jechałeś kiedyś zimówką latem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Premo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 http://www.continent...30_04_2013.html i masz 100% racji, że wiele czynników wpływa na drogę hamowania, na precyzję prowadzenia itd. Dbanie o wszystkie elementy wpływające na bezpieczeństwo jest bardzo ważne. Subaru od zawsze promuje świadomych kierowców, ale na forum np. mondeo dużo ludzi jeździ na zimowych w lecie i nie widzą w tym nic złego. To nie chodzi o przepisowe jeżdżenie, tylko nagłą sytuację na drodze... zdążysz, wystarczy przyczepności? To test continentala... Nie obiektywny... Musiałbyś wykopać coś bardziej niezależnego... Przypominam, że conti tez produkuje i sprzedaje opony zimowe Czyżby robili i publikowali test przeciwko sobie? No co Ty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 22 Listopada 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Nie. Tu tylko chodzi o to by różnica we właściwościach opon w testach była jak największa. Gdyby nie to, nikt by nie zmieniał opon jak kiedyś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Wolę kasę oddać biednym dzieciom lub schroniskom dla zwierząt niż nakręcać biznes oponowy. Dla tych co nie chcą nakręcać biznesu oponowego, przemysł oponowy oferuje opony wielosezonowe Jechałeś kiedyś zimówką latem? Ja jechałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się