Knurek1111 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 SUVy to ślepa uliczka, która okazała się żyłą złota dla producentów. I tu jest największy problem: trzeba się z niej jakoś wycofać. Pierwszy krok to uwspólnienie platform SUVów i zwykłych osobówek. Drugim będzie zmniejszenie do rozmiaru dzisiejszych kombi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 SUVy to ślepa uliczka, która okazała się żyłą złota dla producentów. I tu jest największy problem: trzeba się z niej jakoś wycofać bardziej dostosować do warunków w których użytkuje je zdecydowana większość nabywców Ketiv,poprzednie wcielenie Tiguana ,które o dziwo w niezmienionej budzie przetrwało 9 lat , to najlepiej sprzedający się model Volkswagena.Jestem pewien ,że nowe jego wcielenie osiągnie taki sam jeśli nie większy sukces. W terenie też daje sobie nieźle radę,20 cm. prześwitu to niemało,w dodatku za śmieszne pieniądze można dokupić akcesoria lub wersję offroadową,choć oczywiście wiadomo ,że to auto głównie na asfalt. nie wątpię bo taka moda, tylko dobrze by były jeśli kupujący zadaliby sobie pytania: - czemu chcę takie auto ? - w jakich warunkach będę je użytkował ? SUV-y mają swoje zalety o ile są odpowiednio skonstruowane jak sensownie użytkowane ogólnie jestem przeciwnikiem SUV-ów bo ludzie kupują te auta "bo taka moda" natomiast jeśli ktoś: - lubi wyższą bardziej taboretową pozycję za kierownicą - przestrzeń nad głową - wyżej "nad drogą" - nie jeździ szybko (umiarkowanie a na autostradzie 140 km/h to już górna granica "piractwa") to nie zjeżdżając z asfaltu nie jest to wybór abstrakcyjny to nieprawda, że SUV ma sobie "radzić w terenie" z racji budowy tych a jednocześnie ich głównego przeznaczenia zawieszenia najczęściej są przystosowane do płaskiego asfaltu i o wiele gorzej spisują się tam gdzie jest on złej jakości lub go nie ma, nie ma to nic wspólnego z "radzeniem sobie w terenie" przejeżdżając niewielką przeszkodę terenową natomiast ma dużo wspólnego z prowadzeniem na gorszych i złych drogach przy "sensownych prędkościach" ich zawieszenia nie wyrabiają bo nie są do tego stworzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ketiv,nie walczmy z modą, nie warto 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Ale Forek XT łączy w sobie właśnie te wszystkie cechy i dlatego go lubię... ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Dokładnie. Poza tym to wątek o Levorgu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Forek XT.....dobra, już nic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Nie, Tiguan... :-P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 (edytowane) ATV działa poprzez przednie hamulce, do tego silnik o mniejszej pojemnościMój poprzedni post odnosił się do tego. Edytowane 24 Kwietnia 2016 przez mstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 A jak wyglada według Was porównanie komfortu jazdy obu aut Levorgiem nie jezdzilem, ale jak rozmawialem na dniach otwartych w salonie to dealer powiedzial mi ze Levorg ma "sportowo" zestrojone zawieszenie, które jest twardsze niz w XV, natomiast już nie odważyłby się tak zasuwać po dziurach jak robil to XV'em Ja jestem ciekaw czy daloby sie przeszczepic zawieszenie z XV do Levorga A co sądzicie o przeszczepieniu zawieszenia od WRX STI do Levorga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Myślę, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż zawieszenie z XV. Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 WRX STI posiadam a Levorgiem jeździłem. Gdyby miał twardszy zawias to byłoby to niezłe kombi do wymiatania Na zawieszeniu STI dodatkowo teoretycznie powinien zejść o 10 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 No właśnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 mówisz, masz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Myślę, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż zawieszenie z XV. znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ? tego to bym nie powiedział Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". to może zmienić tylko sprężyny na te od STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ? w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak Jeździłem STI GH pomijając niższy profil 18 calowej opony to nie było to "twardsze" zawieszenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak Jeździłem STI GH pomijając niższy profil 18 calowej opony to nie było to "twardsze" zawieszenie zatem mamy diametralnie różne odczucia Lanos miał na mój gust fajnie zestrojony zawias, w nowym STI jest dużo lepiej prawie tak fajnie jak w Evo X Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_adi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Nowy STI jest "sztywniejszy" od poprzedniego modelu. Zawieszenie Levorga ładnie pracuje i spisuje się na co dzień jako auto rodzinne. Wstawiając do Levorga zawias STI zmniejszy się nam delikatnie komfort ale za to na zakrętach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak Jeździłem STI GH pomijając niższy profil 18 calowej opony to nie było to "twardsze" zawieszenie zatem mamy diametralnie różne odczucia Lanos miał na mój gust fajnie zestrojony zawias, w nowym STI jest dużo lepiej prawie tak fajnie jak w Evo X czemu różne ? ja tez uważam, że wspomniany Lanos miał fajne zestrojony zawias tyle, ze nie uważam żeby był twardy twardy to jest fabryczny w Skodzie Yeti Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 czemu różne ? różne, bo moim zdaniem zawias STI, czy to w Imprezie GH czy w WRX STI MY'15 jest dużo twardszy niż w XV (przedliftowym, nie wiem, czy po lifcie coś się w tym temacie zmieniło) ja tez uważam, że wspomniany Lanos miał fajne zestrojony zawias tu akurat się zgadzamy tyle, ze nie uważam żeby był twardy w porównaniu do XV jednak można go uznać za twardy twardy to jest fabryczny w Skodzie Yeti nie wiem, nie jeździłem tą bestią, za to mam służbową Octavię i nie jest z tym najgorzej, przynajmniej przy normalnej jeździe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Justi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 (edytowane) Dla mnie Levorg też jest za miękki. Ale moja IMpreza ma zawieszenie od WRX'a. Edytowane 9 Maja 2016 przez Justi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". to może zmienić tylko sprężyny na te od STI Myślę, że to jednak głównie kwestia amortyzatorów. Kiedyś miałem Legacy IV SBD, który fajnie jeździł, ale tył był dosyć miękki. Po zmianie amorków na Bilstein B6 (sprężyny seryjne) auto zmieniło się diametralnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Justi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 @@mahu, chwalisz Skodę w wątku o Levorgu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mahu Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 @@Justi, błagam o wybaczenie i już się poprawiam, moja służbowa Octavia to największa padlina, jaką jeździłem, oczywiście zaraz po moim nieodżałowanym Evo X lepiej? - lepiej, zjadłem Snickersa i już nie gwiazdorzę 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Justi Opublikowano 9 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2016 No. Macz beter. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się