Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

SUVy to ślepa uliczka, która okazała się żyłą złota dla producentów. I tu jest największy problem: trzeba się z niej jakoś wycofać. Pierwszy krok to uwspólnienie platform SUVów i zwykłych osobówek. Drugim będzie zmniejszenie do rozmiaru dzisiejszych kombi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SUVy to ślepa uliczka, która okazała się żyłą złota dla producentów. I tu jest największy problem: trzeba się z niej jakoś wycofać
 

 

bardziej dostosować do warunków w których użytkuje je zdecydowana większość nabywców  ;)

 

 

 

Ketiv,poprzednie wcielenie Tiguana ,które o dziwo w niezmienionej budzie przetrwało 9 lat , to najlepiej sprzedający się model Volkswagena.Jestem pewien ,że nowe jego wcielenie osiągnie taki sam jeśli nie większy sukces. W terenie też daje sobie nieźle radę,20 cm. prześwitu to niemało,w dodatku za śmieszne pieniądze można dokupić akcesoria lub wersję offroadową,choć oczywiście wiadomo ,że to auto głównie na asfalt.
 

 

nie wątpię bo taka moda, tylko dobrze by były jeśli kupujący zadaliby sobie pytania:

- czemu chcę takie auto ?

- w jakich warunkach będę je użytkował ?

 

SUV-y mają swoje zalety o ile są odpowiednio skonstruowane jak sensownie użytkowane 

 

ogólnie jestem przeciwnikiem SUV-ów bo ludzie kupują te auta "bo taka moda" natomiast jeśli ktoś:

- lubi wyższą bardziej taboretową pozycję za kierownicą

- przestrzeń nad głową

- wyżej "nad drogą"

- nie jeździ szybko (umiarkowanie a na autostradzie 140 km/h to już górna granica "piractwa")

 

to nie zjeżdżając z asfaltu nie jest to wybór abstrakcyjny

 

to nieprawda, że SUV ma sobie "radzić w terenie" z racji budowy tych a jednocześnie ich głównego przeznaczenia zawieszenia najczęściej są przystosowane do płaskiego asfaltu i o wiele gorzej spisują się tam gdzie jest on złej jakości lub go nie ma, nie ma to nic wspólnego z "radzeniem sobie w terenie" przejeżdżając niewielką przeszkodę terenową natomiast ma dużo wspólnego z prowadzeniem na gorszych i złych drogach przy "sensownych prędkościach" ich zawieszenia nie wyrabiają bo nie są do tego stworzone  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

A jak wyglada według Was porównanie komfortu jazdy obu aut

Levorgiem nie jezdzilem, ale jak rozmawialem na dniach otwartych w salonie to dealer powiedzial mi ze Levorg ma "sportowo" zestrojone zawieszenie, które jest twardsze niz w XV, natomiast już nie odważyłby się tak zasuwać po dziurach jak robil to XV'em :) Ja jestem ciekaw czy daloby sie przeszczepic zawieszenie z XV do Levorga

 

 

A co sądzicie o przeszczepieniu zawieszenia od WRX STI do Levorga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż zawieszenie z XV. ;)

 

Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Myślę, że byłoby to lepsze rozwiązanie niż zawieszenie z XV.
 

 

znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?

 

tego to bym nie powiedział  ;)

 

 

 

 

Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". 
 

 

to może zmienić tylko sprężyny na te od STI 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?
w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak :)

 

 

Jeździłem STI GH pomijając niższy profil 18 calowej opony to nie było to "twardsze" zawieszenie 

 

zatem mamy diametralnie różne odczucia :) Lanos miał na mój gust fajnie zestrojony zawias, w nowym STI jest dużo lepiej :) prawie tak fajnie jak w Evo X ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy STI jest "sztywniejszy" od poprzedniego modelu. Zawieszenie Levorga ładnie pracuje i spisuje się na co dzień jako auto rodzinne. 

Wstawiając do Levorga zawias STI zmniejszy się nam delikatnie komfort ale za to na zakrętach... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

znaczy, że XV jest "miękko" zawieszony ?
w porównaniu z WRX STI zdecydowanie tak :)

 

 

Jeździłem STI GH pomijając niższy profil 18 calowej opony to nie było to "twardsze" zawieszenie 

 

zatem mamy diametralnie różne odczucia :) Lanos miał na mój gust fajnie zestrojony zawias, w nowym STI jest dużo lepiej :) prawie tak fajnie jak w Evo X ;)

 

 

czemu różne ?

 

ja tez uważam, że wspomniany Lanos miał fajne zestrojony zawias  ;)

 

tyle, ze nie uważam żeby był twardy

 

twardy to jest fabryczny w Skodzie Yeti  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

czemu różne ?
różne, bo moim zdaniem zawias STI, czy to w Imprezie GH czy w WRX STI MY'15 jest dużo twardszy niż w XV (przedliftowym, nie wiem, czy po lifcie coś się w tym temacie zmieniło)

 

 

ja tez uważam, że wspomniany Lanos miał fajne zestrojony zawias ;)
tu akurat się zgadzamy :)

 

 

tyle, ze nie uważam żeby był twardy
w porównaniu do XV jednak można go uznać za twardy ;)

 

 

twardy to jest fabryczny w Skodzie Yeti ;)
nie wiem, nie jeździłem tą bestią, za to mam służbową Octavię i nie jest z tym najgorzej, przynajmniej przy normalnej jeździe :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie Levorg też jest za miękki.  :rolleyes:

 

Ale moja IMpreza ma zawieszenie  od WRX'a. :D

Edytowane przez Justi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Levorg ma wg mnie zbyt "miękko" zestrojone zawieszenie, tzn. amortyzatory za słabo tłumią . Na autostradach, czy "gładkich" drogach to nie przeszkadza, ale przy większych nierównościach potrafi nieprzyjemnie "bujnąć". 
 

 

to może zmienić tylko sprężyny na te od STI 

 

 

Myślę, że to jednak głównie kwestia amortyzatorów. Kiedyś miałem Legacy IV SBD, który fajnie jeździł, ale tył był dosyć miękki. Po zmianie amorków na Bilstein B6 (sprężyny seryjne) auto zmieniło się diametralnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...