Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

 

Ja z niecierpliwością czekam dnia kiedy Dyrekcja zacznie uchylać rąbka tajemnicy, bo zaraz zaczniemy brnąć w abstrakcję :)

Tyle że Dyrekcja chyba sama niewiele wie;-)

 

Ale kiedyś się dowie - prędzej czy później :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

 i nie do konca wiem na podstawie jakich badan rynku wynika ze klienci chca takiej skrzyni zamiast zwykłego automatu.

 

turdzi podejrzewam że koszt opracowania skrzyni dwusprzegłowej był znacznie znacznie wiekszy więc FHI zaoszczedziło B)  może być też inny problem skrzynia DSG jest chyba znacznie wieksza i cieższa i być może nie mieści sie?

jak dla mnie ubieranie na siłe w skrzynie CVT to kolejny strzał w stope Subaru owszem skrzyna jest komfortowa i wygodna do miasta ale zabija całkowicie sportowego ducha auta i do tego jest w połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa

a po co ten klasyczny reczny ? ja nigdy nie zaciaglalem a elektryczny zajmuje malo miejsca. To nie jest auto do latania bokiem (jeszcze z CVT ;) ) Auto jest naprawde ladne i co najwazniejsze odstaje do niemieckiego meinstreamu.

a jaki jest problem ruszyć ręką? mam nieodparte wrażenie że obecna klientela jest do tego stopnia rozleniwiona że nie chce już nic robić poza naciskaniem przycisków idąc w tym kierunku czekam na samochód któremu bede głosowo podawał adres i bedzie mnie sam zawoził tam gdzie chcę wszystko co jest obecnie to tragegia ani frajdy z jazdy ani wygody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale zabija całkowicie sportowego ducha auta

 

jeździłeś nowym XT ? Podobno nie jest tak źle.

 

 

 

połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa

 

troszeczkę uprościłeś sprawę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czekam na samochód któremu bede głosowo podawał adres i bedzie mnie sam zawoził tam gdzie chcę

 

Czekasz na postoju TAXI ?

 

jeszcze nie widzialem takich bez kierowcy i bez opłat

 

ale zabija całkowicie sportowego ducha auta

 

jeździłeś nowym XT ? Podobno nie jest tak źle.

 

 

 

połączeniu z napedem z dopedzana tylna osią który niczym sie różni od krytykowanego haldexa

 

troszeczkę uprościłeś sprawę :)

 

nic nie uprościlem CVT = dupowoz bo jaka kolwiek agresywna jazda odpada (nie mylac z szybka), strzelac ze sprzegla nie da sie, lewa noga na hamulcu prawa gaz też odpada, modyfikacje też odpadaja (chyba) bo nikt nie wie ile CVT wytrzyma zanim sie łancuch bedzie ślizgał a takie 2.0 DIT po mapie i wydechu mogło by mieć sporo ponad 300KM i duzo wiecej niutów - o te ograniczenia mi chodzi dawniej kierowca decydował teraz komputer. Zeby nie było dołaczana tylna oś w dupowozie jest ok mniej auto pali a trakcja też dobra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Graf czy to znaczy ze subaraki mające cvt mają all wheal drive które działa analogicznie do haldexa najnowej generacji- wiem ze to s awd jest inne niz w manualu ale zeby haldex????( Jezeli  to prawda to już wiem dlaczego według danych katalogowych auta z cvt spalaja mniej i troche ubolewam nad tym ze subaru poszło w rozwiazanie napedu z Vw)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby było jasne - nie uważam że rozwiazanie napędu jak w Haldeksie, czyli z sprzegłem lepkościowym sterowanym elektroniką zamiast centralnego dyfra jest gorsze od tradycyjnego międzyosiowego mechanizmu różnicowego ze słabiutką szpera wiskotyczną. Ba, uważam nawet że w wielu sytuacjach takie rozwiązanie poradzi sobie lepiej od słabiutkiej wiskozy. I dotyczy to zarówno CVT, Haldexa jak i np X-driva - tu jest tylko kwestia dobrego oprogramowania i odpowiedniej pojemności cieplnej tego sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W STI nie ma wiskozy (przynajmniej od jakiegoś czasu) :)

Ale wszystkie inne z MT ją mają.

 

 

Na czym polega to że jest slabiutka?

Na tym ze ta szpera ma bardzo małe spiecie. I o ile pomaga to trochę w jeździe po śliskim to już np zawiśniecie w błocie z jedna osią w powietrzu nawet jak druga oś ma w miare przyczepność to w takim przypadku ta wiskoza się usmaży, a auto i tak się nie wygrzebie. Prędzej w takiej sytuacji pomoże imitacja szper poprzez elektronikę/hamulce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak od razu się nie usmaży :)  (vide np. filmiki z Subariad), ale faktycznie ma ograniczone "spięcie", więc nie ma takiego efektu jak w manualnej blokadzie centralnego dyfra w terenówkach (ale nie takie też jest jej zastosowanie). Inna sprawa, że nie wiemy jakie mocne jest "spięcie" sprzęgła wielopłytkowego (i jaka jego wytrzymałość)  ;) Ale ten temat był już wałkowany w innych wątkach.

 

To o STI to napisałem właśnie w tym kontekście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Inna sprawa, że nie wiemy jakie mocne jest "spięcie" sprzęgła wielopłytkowego

Maksymalnie to 100% spięcia - czyli mamy na sztywno spięty przód z tyłem. Na tym właśnie min polega tryb X-mode i dlatego jest ograniczony do prędkości chyba 40 km/h.

Podejrzewam ze z włączonym X-mode na suchym przyczepnym asfalcie bedzie czuć wyrazny opór napędu przy mocnym manewrowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemek,dokładnie tak jak piszesz.To nie terenowka,na swoje potrzeby wiskoza jest w sam raz,mimo że nie jestem offroadowcem to legacy wyjechał z błota po połowę kół i prawie tak samo z plaży na peloponezie ku oslupieniu widzów i snopie piachu na 2 m do góry.Poleglem raz na plaży zwirowej,mały przeswit niestety dał znać.Musiałem później jeździć zygzakiem żeby kamienie wysypac m.in. z tarcz:-D

 

Swoją drogą nie wyobrażam sobie jak dohamowanie może pogrzebać z błota.ale może mam słaba wyobraźnię.

 

Sory za off.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...