GRAF Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Czy mozna bez utraty "dołu" wyciac kata w imprezie 1,6??? Kat w moim aucie jest zapewne calkiem zapchany i postanowilem sie go pozbyc i zastapic rurka. Czy ktos robil cos takiego, czy sa jakies negatywne skutki w pracy silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Z tego co ja słyszałem, to brak kata raczej wzbogaca dół. Choć przyznam, ze nie potrafię powiedzieć, czy moje autko na braku ceramiki w wydechu zyskało. Na pewno nie straciło Aaaa, przestało brzęczeć na wydechu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Aflinta a w miejsce kata wspawales prosta rurke czy strumienice (zeby jakas puszka była)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Na początku była jakaś rurka o określonej średnicy by utrzymać ciśnienie na tym samym poziomie co przed operacją. Ale potem jak drugiego kata wycinałem to założyłem w miejsce obu tłumiki przelotowe. Jest wyraźnie ciszej w kabinie i jazda z prędkością 130-140km/h już nie jest tak męcząca jak przedtem. Polecam do takich zabaw Rurdech na ul. Lindego. To oni mi dobierali te przelotowe tłumiki i dopasowywali tylną puszkę WRX'a do mojego dziadka. Ja jestem zadowolony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Kat w moim aucie jest zapewne calkiem zapchany Raz w aucie zapchał mi sie kat i silnik ledwo na wolnych obrotach wyrabiał, na dodanie gazu nie reagował, wystarczyło go obciążyć skręcając kierownicą i gasł . Wycięcie kata wzbogaci twoje doznania w dolnym zakresie, w górnym ciężko odczuć. Ja w trasie będąc gdy przydażyła mi się usterka o której pisze powyżej odkręciłem katalizator wygrzebałem śrubokrętem wkład i skręciłem. Zaczął tak metalicznie pobrzdękiwać, (koszt 0zł). Możesz wstawić też takie tłumiki jak Aflinta napisał, będzie ciszej. Polecam rurdech na lindego zawsze poratują w sytuacji aut nietypowych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 13 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 Zaklad na Lindego 1 znam i tez go polecam:), jutro do nich podjade i kaze rurke wspawac jak bedzie zle to beda pokombinowac z tlumnikami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 Nie dawaj rurki, weź tłumiki od razu, jest większy komfort w jeździe a i tak brzemienie zależy od tylnego tłumika. U mnie podeszły z Passata 1,8T i Peugeota Boxera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 14 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 bylem dzis ale nie mieli czasu bo cala operacja nie jest taka prosta trzeba nowe kawałek rury z gniazdem na sonde lambda wyrzeźbic, mam termin na pt. Nie zmieniam tlumnikow bo moje sa jeszcze ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartek@klubsubaru.pl Opublikowano 14 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2006 wycięcie kata daje w 2.0 kopa w zakresie 2000-3000 i zmniejsza zużycie paliwa o około 0,5 litra na 100km. w 1.6 pewnie odpowiednio mniej da, ale da - zwłaszcza wywalenie seryjnego, iluśtamletniego kata. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 U mnie podeszły z Passata 1,8T i Peugeota Boxera Przecież każdy wydech jest przeliczony pod konkretny motor am określoną pojemność i długość. Nie można sobie tak wsadzać jakiś dodatkowych tłumików to zmienia pojemności całego układu. W turbo ma to mniejsze znaczenie jak w wolnossaku. Wycinając kata trzeba zrobić jakąś małą puszkę lub przynajmniej strumienice wspawać bo w tym miejscu układ sie delikatnie rozpręża. Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Przecież każdy wydech jest przeliczony pod konkretny motor am określoną pojemność i długość. Nie można sobie tak wsadzać jakiś dodatkowych tłumików to zmienia pojemności całego układu. W turbo ma to mniejsze znaczenie jak w wolnossaku. Wycinając kata trzeba zrobić jakąś małą puszkę lub przynajmniej strumienice wspawać bo w tym miejscu układ sie delikatnie rozpręża. Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa. Nie robili tego pan Henio i Zdzisek z synami po piwie na dziurawym mostku tylko warsztat mający pojęcie o wydechach. Ufam, że zrobili to dobrze. Auto jeździ dobrze, spala tak jak powinno, brzmi też przyjemnie A tłumik przelotowy wygląda jak perforowana rura obita puszką. Spaliny są w nim deliktanie rozprężane więc jest dokładnie tak jak być powinno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 aflinta, Nie no jasne jak zrobił to ktoś co ma pojęcie. Niestety większość tłumikarzy w naszym kraju to pan Henio i Zdzisek z synami po piwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa. Masz racje bo raz juz mi spieprzyli, wycinajac kata w VW Polo i wstawiajac rurke musialem zamontowac go ponownie. W nissanie wywalilem tez bo byl zatkany, w jego miejsce trafila strumienica i dzialalo to ok i mialo ladne brzmienie. W impreze nie chce inwestowac bo to nie ekonomiczne wiec chce najtnsze rozwiazanie, jedynym problemem jest sonda wkrecona w obudowe kata bo trzeba w nowej rurce gniazdo wspawac. Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 W nissanie wywalilem tez bo byl zatkany, w jego miejsce trafila strumienica i dzialalo to ok i mialo ladne brzmienie Ja w corolli dokładnie zrobiłem to samo i wszystko grało. Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki :shock: To musisz mieć cisze jak makiem zasiał :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki :shock: To musisz mieć cisze jak makiem zasiał :wink: jest cichutko tylko silnik powyzej 4 tys obr slychac, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 GRAF, za pierwszym katem masz jeszcze drugi, dopiero potem jest tłumik rozprężny i końcowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 To nie dwusów aby przeliczać układ wylotowy i rozprężniki dobierać badawczo, kolektor wydechowy kawałek rury i będzie śmigac tak samo albo lepiej niż na serii. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2006 panklex, a jednak nie. NIe tlyko same opory przepywu mają znaczenie. Choćby punkt odbicia fali ma wpływ na osiągi. Faktem jest że dwusów by w ogóle bez wydechu nie odpalił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Terikan Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Mój wydech ewidentnie robił pan Kazio z synem... 8) Wyglada tak: rura 2 cale (materiał do tej pory mi dokładnie nie znany ale nie jest to kwasówka). Rury wychodzą z cylindrów tak leca jak leciały, w miejscu pierwszego tłumnika są kolanka z siatki i dalej symetryczne leca róry i łączą się przed tłumik. Tam gdzie był najprawdopodobniej drugi katalizator, obecnie jestł tłumik przelotowy. Na końcu pucha od Legacy z dospawaną koncówką. Po zapłaceniu ponad 200 zł i przerobieniu go (usuniecie napięć na kolankach, zespawanie na stałe zamiast cybantów , wstawienie 2 flansz) wydech jest ok tylko jeszcze nie ten dźwiek. Nie mam porównania co cała operacja dała, gdyż furę kupiłem już z tym wydechem, ale poprzedni własciciel ocenił, że "się lepiej wkręca na, niskich obrotach" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misioo Opublikowano 16 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 Powstała ciekawa koncepcja samochodu napędzanego dwiema sowami PS. dwusuw Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 16 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2006 kata juz nie ma jest cicho, troche auto odmulilo na dole ale teraz kusi mnie wywalic ten drugi kat Swoja droga wydech w SI jest dziwny kolanko laczace rury z obu par cylindrow jest tak wykonane ze spaliny z prawych cylindorow zakrecaja o 180st. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi