Skocz do zawartości

Terikan

Nowy
  • Postów

    9
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Łomianki (pod Wawą)

Osiągnięcia Terikan

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Mój wydech ewidentnie robił pan Kazio z synem... 8) Wyglada tak: rura 2 cale (materiał do tej pory mi dokładnie nie znany ale nie jest to kwasówka). Rury wychodzą z cylindrów tak leca jak leciały, w miejscu pierwszego tłumnika są kolanka z siatki i dalej symetryczne leca róry i łączą się przed tłumik. Tam gdzie był najprawdopodobniej drugi katalizator, obecnie jestł tłumik przelotowy. Na końcu pucha od Legacy z dospawaną koncówką. Po zapłaceniu ponad 200 zł i przerobieniu go (usuniecie napięć na kolankach, zespawanie na stałe zamiast cybantów , wstawienie 2 flansz) wydech jest ok tylko jeszcze nie ten dźwiek. Nie mam porównania co cała operacja dała, gdyż furę kupiłem już z tym wydechem, ale poprzedni własciciel ocenił, że "się lepiej wkręca na, niskich obrotach"
  2. Czy ktoś wie jakie jest prawidłowo ustawione napięcie na czujniku połozenia przepustnicy oraz do których kabli woltomierz wetknąć? Silnik EJ16
  3. Ok lecimy dalej. Wracając do niskich "pływających" obrotów. Obecnie jest tak ze obroty na luzie (po uwczesniejszym przegazowaniu lub zatrzymaniu w drodze) zatrzymują się na ok 1900 i stoją przez krótką chwilę. Potem jeśli nie zwiększa się gazu jest ciche "pyk" (takie samo jak przy przekręcaniu kluczyka i właczeniu zasilania lyb przy dezaktywacji immobilisera) i obroty spadają do ok 1000. Po tym znowy się czeka krótka chwilke i jest kolejne "pyk" i obroty leca do ok. 500. Jak już się ustabilizują do akcji wkracza check engine i się świeci dopóki nie zwiększymy obrotów. Sprawdziłem błędy i wyskoczył 31 oraz 11. Co to moze być?
  4. Katalizator jest seryjny i ma tyle lat co samochód (przejechane 130 tyś). Jesli seryjnie są dwa to ten który mam jest pierwszy (ma 2 doloty, jeden wylot i dziurę na sonde lambda - tak mi sie wydaje). Jednak chyba nie będe go wkładał, jeszcze z typkami pogadam którzy mają to robić. A co z tymi olejami do skrzyni i dyfra? Jakie lać?
  5. Wydech chce robić z paru przyczyn: dżwięk, wyglad, lepsze osiągi, przystosowanie pod zwiększanie mocy silnika lub ewentualną przyszłą jego wymianę. Katalizator mam seryjny i zastanawiam się czy go wsadzac (później moga być problemy z przeglądem technicznym). Wydech mój obecny składa się z 2 calowej rury, tłumika środkowego, nowej końcówki od Legacy i sporej ilości nieszczelności :? Jest on przy tym trochę głośny. Ponawiam pytanie: czym się różni zwykły wydech od rasowego sportowego? Piszecie o tlumikach przelotowych rozpręzających itd. itp. Wy wiecie o co chodzi aje ja nie za bardzo i boje się żeby osoba która będzie mi robić wydech wiedziała co to jest (typ który robił obecny mój wydech ewidentnie nie wiedział) Jutro jadę do mechanika zeby uszczelnił cały wydech, mam mu kazac wkładac ten katalizator? Tłumik taki wybrałem bo mi się podoba i mam wizję jak komponuje się z szerokimi oponami. Jednak zamieszczając linka miałem na uwadze jego użytecznośc oraz jakosć, a nie kształt. Czy lepiej kupować trochę droższe produkty renomowanych firm czy nie (zaznaczam tutaj że docelowo chce mieć 2 końcówki)? Co do silnika to wiem że lepiej by było cały wymienić, jednak narazie to odpada ze względów finansowych oraz innych powodów odemnie niezależnych. Jednak mam odłozone trochę grosza i chciałbym się trochę pobawić w tym co mam. Jeśli jednak piszecie że naprawdę nie ma sensy ingerowac w silnik to skupie się na innych elementach (hamulce zawieszenie, styling) żeby przygotowac furę pod przekładkę silnika. Jednak sprzęgło i tak będe musiał zmienić niedługo i prosze doradźcie co włożyć żeby lepiej czuć te marne 90 kucyków? 8) Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju w skrzyni biegów i tylnim dyfrze. Jaki mam kuić żeby był dobry? Nie mam pojęcia jaki był lany poprzednio. Acha. W serwisie stwierdzili lekki wyciek z pompy wodnej. Przy wymianie rozżądu warto by było się tym zając. Wymieniac całą pompę, uszczelniać ją? Jak pojadę do mechanika to powie żeby wymieniac ale wiadomo jak to z nimi jest :?
  6. Terikan

    silnik 1.6

    Ja tam mam 1.6 i się jakoś toczy , trochę się pogrzebie i będzie ok.
  7. 1. Poczekamy, może wyschnie. Mechanik zdejmował cały mechanizm niskich obrotów (zaznaczone na załączniku 1) i go czyścił. Ruszał tez położeniem przepustnicy (nr 2) i czyścił dolot powietrza. Na razie obroty latają jak chcą. 2. Stal nie była kwasoodporna wydech ma ze 4 przedmuchy na złączach (zastosowane cybanty). Naprężenia na kolankach drucianych i ogólnie do wymiany. Chce włożyć katalizator (stary albo nowy u mechanika, metalowy za 600 zł :?: ) oraz dwie końcówki wydechu http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=104692634 , wymienię także uszczelki łączące wydech z silnikiem. A teraz jak to co napisałem ma się do sportowego wydechu? Dam rade to zmontować sam? Umiem spawać 8) . 3. Trochę lepiej, ale pomocuje się jeszcze. 4. Będę musiał wymienić sprzęgło i chciałbym włożyć jakieś mocniejsze niż seryjne, które wytrzymało by te 130 koni (mam nadzieję coś zrobić jeszcze w silniku). 5. Trzeba wymienić rozrząd ponieważ nie wiadomo kiedy był wymieniany a ma przejechane 130 tyś. u mechanika najtaniej krzyknęli 1250 zł części 750 reszta robocizna. Dam rade to sam zrobić? Ciężko jest ustawić sam pasek precyzyjnie?
  8. Cześć wszystkim !!! Ze względu na markę samochodu który nabyłem, stałem się chyba regularnym uzytkownikiem owego 4um 8) Pozdrawiam !!!
  9. Witam, Przedwczoraj stałem się szczęśliwym posiadaczem fury jak w temacie. Sprawdziłem ja przed kupnem w serwisie i wyszło że trzeba wymienić gumy stabilizatorów przednich oraz ze sprzęgło jest na wykończeniu. Jest w niej jednak jeszcze parę rzeczy do zrobienia, i tak: 1. Umyłem silnik i po przejechaniu kilkudziesięciu km. zatrzymaniu się i ponownym rozruchu autko miału obroty w granicach 2 tyś. i nie chciało spaść. Dziś podjechałem do serwisu w Łomiankach sprawdzili na komputerze i wyszedł błąd (czujnik wału korbowego?), pogrzebali i powiedzieli że nie wiedzą o co chodzi i wysłali mnie do typa co się lepiej zna. On stwierdził że jest walnięty silniczek niskich obrotów (obecnie po wyczyszczeniu dolotu powietrza i pogrzebania przy samym silniczku obroty wahają się na luzie w granicach 600 - 2000). Rano zrobię reseta i zobaczymy czy coś da, jeśli nie to szukać innych przyczyn czy nowego silniczka? 2. Samochód w momencie kupna miał założony wydech ( ok 2 cali średnicy) ze stali kwasoodpornej. Wyjęty katalizator i końcówkę od Legancy. Sęk w tym że był on jeszcze nie przepalony i nieszczelny. Dziś podjechałem do typa co go robił i niby go dospawał i dokręcił cybanty ale wciąż wg. mnie jest coś nie tak. Po dodaniu gazu i jego następnym puszczeniu (jak zchodzi z obrotów) ma miejsce dziwny świst tak jakby coś gdzieś uciekało. Dodam że przez te 2 dni jeżdżenia głowa mnie bolała od spalin. Czy wydech może być w jakimkolwiek miejscu na swojej długości nieszczelny tak żeby woda kapała? 3. Przy ruszaniu na 1 i 2 oraz przy hamowaniu biegami, do uszu dochodzi dziwny odgłos (podobny do tego przy cofaniu). Dwóch mechaników (jeden z serwisu Subaru, drugi były mechanik z teamu Hołowczyca - tego co zdiagnozował silniczek w 1. pkt) powiedzieli że to skrzynia biegów i żeby się tym nie przejmować. Mnie jednak taka odpowiedź nie satysfakcjonuje. Nie wiem kiedy olej był w skrzyni wymieniany, ale czy może być on tego przyczyną? Jeśli to nie olej to co? 4. Przy prędkości ok 100km/h i więcej z okolic lewego nadmuchu powietrza w kabinie powstaje dziwny świst. Co to może być? Poza tymi nieprawidłowościami silnik i reszta samochodu jest ok.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...