Jump to content

Wyciecie katalizatora w SI 1,6


GRAF
 Share

Recommended Posts

Czy mozna bez utraty "dołu" wyciac kata w imprezie 1,6??? Kat w moim aucie jest zapewne calkiem zapchany i postanowilem sie go pozbyc i zastapic rurka. Czy ktos robil cos takiego, czy sa jakies negatywne skutki w pracy silnika?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co ja słyszałem, to brak kata raczej wzbogaca dół. Choć przyznam, ze nie potrafię powiedzieć, czy moje autko na braku ceramiki w wydechu zyskało. Na pewno nie straciło :)

Aaaa, przestało brzęczeć na wydechu :)

Link to comment
Share on other sites

Na początku była jakaś rurka o określonej średnicy by utrzymać ciśnienie na tym samym poziomie co przed operacją. Ale potem jak drugiego kata wycinałem to założyłem w miejsce obu tłumiki przelotowe. Jest wyraźnie ciszej w kabinie i jazda z prędkością 130-140km/h już nie jest tak męcząca jak przedtem. Polecam do takich zabaw Rurdech na ul. Lindego. To oni mi dobierali te przelotowe tłumiki i dopasowywali tylną puszkę WRX'a do mojego dziadka. Ja jestem zadowolony.

Link to comment
Share on other sites

Kat w moim aucie jest zapewne calkiem zapchany

Raz w aucie zapchał mi sie kat i silnik ledwo na wolnych obrotach wyrabiał, na dodanie gazu nie reagował, wystarczyło go obciążyć skręcając kierownicą i gasł :).

Wycięcie kata wzbogaci twoje doznania w dolnym zakresie, w górnym ciężko odczuć. Ja w trasie będąc gdy przydażyła mi się usterka o której pisze powyżej odkręciłem katalizator wygrzebałem śrubokrętem wkład i skręciłem. Zaczął tak metalicznie pobrzdękiwać, (koszt 0zł). Możesz wstawić też takie tłumiki jak Aflinta napisał, będzie ciszej. Polecam rurdech na lindego zawsze poratują w sytuacji aut nietypowych :).

Link to comment
Share on other sites

bylem dzis ale nie mieli czasu bo cala operacja nie jest taka prosta trzeba nowe kawałek rury z gniazdem na sonde lambda wyrzeźbic, mam termin na pt. Nie zmieniam tlumnikow bo moje sa jeszcze ok :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

U mnie podeszły z Passata 1,8T i Peugeota Boxera

Przecież każdy wydech jest przeliczony pod konkretny motor am określoną pojemność i długość. Nie można sobie tak wsadzać jakiś dodatkowych tłumików to zmienia pojemności całego układu. W turbo ma to mniejsze znaczenie jak w wolnossaku. Wycinając kata trzeba zrobić jakąś małą puszkę lub przynajmniej strumienice wspawać bo w tym miejscu układ sie delikatnie rozpręża.

Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa.

Link to comment
Share on other sites

Przecież każdy wydech jest przeliczony pod konkretny motor am określoną pojemność i długość. Nie można sobie tak wsadzać jakiś dodatkowych tłumików to zmienia pojemności całego układu. W turbo ma to mniejsze znaczenie jak w wolnossaku. Wycinając kata trzeba zrobić jakąś małą puszkę lub przynajmniej strumienice wspawać bo w tym miejscu układ sie delikatnie rozpręża.

Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa.

Nie robili tego pan Henio i Zdzisek z synami po piwie na dziurawym mostku tylko warsztat mający pojęcie o wydechach. Ufam, że zrobili to dobrze. Auto jeździ dobrze, spala tak jak powinno, brzmi też przyjemnie :) A tłumik przelotowy wygląda jak perforowana rura obita puszką. Spaliny są w nim deliktanie rozprężane więc jest dokładnie tak jak być powinno.

Link to comment
Share on other sites

aflinta, Nie no jasne jak zrobił to ktoś co ma pojęcie.

 

Niestety większość tłumikarzy w naszym kraju to

pan Henio i Zdzisek z synami po piwie
:mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

Wspawanie rurki w niektórych przypadkach może pogorszyć elastyczność i podnieść zużycie paliwa.

Masz racje bo raz juz mi spieprzyli, wycinajac kata w VW Polo i wstawiajac rurke musialem zamontowac go ponownie. W nissanie wywalilem tez bo byl zatkany, w jego miejsce trafila strumienica i dzialalo to ok i mialo ladne brzmienie. W impreze nie chce inwestowac bo to nie ekonomiczne wiec chce najtnsze rozwiazanie, jedynym problemem jest sonda wkrecona w obudowe kata bo trzeba w nowej rurce gniazdo wspawac. Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

W nissanie wywalilem tez bo byl zatkany, w jego miejsce trafila strumienica i dzialalo to ok i mialo ladne brzmienie

Ja w corolli dokładnie zrobiłem to samo i wszystko grało.

 

Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki

 

:shock:

To musisz mieć cisze jak makiem zasiał :wink:

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem jak jest w inny n/a ale u mnie za katem sa jeszcze 3 tlumniki

 

:shock:

To musisz mieć cisze jak makiem zasiał :wink:

jest cichutko tylko silnik powyzej 4 tys obr slychac,

Link to comment
Share on other sites

To nie dwusów aby przeliczać układ wylotowy i rozprężniki dobierać badawczo, kolektor wydechowy kawałek rury i będzie śmigac tak samo albo lepiej niż na serii.

Link to comment
Share on other sites

Mój wydech ewidentnie robił pan Kazio z synem... 8)

 

Wyglada tak: rura 2 cale (materiał do tej pory mi dokładnie nie znany ale nie jest to kwasówka). Rury wychodzą z cylindrów tak leca jak leciały, w miejscu pierwszego tłumnika są kolanka z siatki i dalej symetryczne leca róry i łączą się przed tłumik. Tam gdzie był najprawdopodobniej drugi katalizator, obecnie jestł tłumik przelotowy. Na końcu pucha od Legacy z dospawaną koncówką.

 

Po zapłaceniu ponad 200 zł i przerobieniu go (usuniecie napięć na kolankach, zespawanie na stałe zamiast cybantów :lol: , wstawienie 2 flansz) wydech jest ok tylko jeszcze nie ten dźwiek.

 

Nie mam porównania co cała operacja dała, gdyż furę kupiłem już z tym wydechem, ale poprzedni własciciel ocenił, że "się lepiej wkręca na, niskich obrotach"

Link to comment
Share on other sites

kata juz nie ma jest cicho, troche auto odmulilo na dole ale teraz kusi mnie wywalic ten drugi kat :mrgreen: Swoja droga wydech w SI jest dziwny kolanko laczace rury z obu par cylindrow jest tak wykonane ze spaliny z prawych cylindorow zakrecaja o 180st.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...